Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 9/96, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00, 51/02), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena statuta Občine Dobrova – Polhov Gradec, je Občinski svet občine Dobrova – Pohov Gradec na 9. redni seji dne 17. 12. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Dobrova – Polhov Gradec za leto 2004
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Dobrova – Polhov Gradec za leto 2004 določa višina proračuna ter postopki izvrševanja proračuna.
S proračunom za leto 2004 se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakoni, statutom in občinskimi predpisi opravlja Občina Dobrova – Polhov Gradec (v nadaljnjem besedilu: občina).
2. člen
Za financiranje javne porabe pripadajo občini prihodki iz dohodnine, davkov, taks in drugih dajatev, določenih z zakonom o financiranju občin in drugi prihodki v skladu s posebnimi zakoni.
II. SESTAVA IN VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
S proračunskimi postavkami je opredeljena osnovna struktura proračuna po namenih porabe.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
v tisoč SIT
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV Proračun 2004
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 813.604
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 503.254
70 DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 479.748
700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 400.957
7000 Dohodnina 400.957
700001 Dohodnina – letni poračun 400.957
703 DAVKI NA PREMOŽENJE 59.833
7030 Davki na nepremičnine 594
703003 Nadomestilo za uporabo stavbnega
zemljišča – od pravnih oseb 5.131
703004 Nadomestilo za uporabo stavbnega
zemljišča – od fizičnih oseb 40.869
7031 Davki na premičnine –
7032 Davki na dediščine in darila 155
7033 Davki na promet nepremičnin in na
finančno premoženje 13.084
704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO
IN STORITVE 18.958
7044 Davki na posebne storitve 259
704403 Davek na dobitke od iger na srečo 259
7047 Drugi davki na uporabo blaga in storitev 18.699
704700 Taksa za obremenjevanje vode 7.000
704708 Pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest 807
704710 Odškodnina za spremembo namembnosti
kmetijskega zemljišča in gozda –
704713 Požarna taksa 1.892
704716 Ekološke takse –
704719 Taksa za obremenjevanje okolja
zaradi odlaganja odpadkov 9.000
71 NEDAVČNI PRIHODKI
(710+711+712+713+714) 23.506
710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN
DOHODKI OD PREMOŽENJA 3.939
7102 Prihodki od obresti 500
710201 Prejete obresti od vezanih tolarskih
depozitov 500
7103 Prihodki od premoženja 3.439
710300 Prihodki iz naslova najemnin za
kmetijska zemljišča in gozdove –
710301 Prihodki od najemnin za poslovne
prostore 3.114
710302 Prihodki od najemnin za stanovanja 325
710306 Prihodki iz naslova podeljenih koncesij –
711 TAKSE IN PRISTOJBINE 1.920
7111 Upravne takse in pristojbine 1.920
711100 Upravne takse (tar. št. 1-10 in
tar. št. 96a-98 iz ZUT) 1.920
712 DENARNE KAZNI 2.647
7120 Denarne kazni 2.647
712007 Nadomestilo za degradacijo in
uzurpacijo prostora 2.647
713 PRIHODKI OD PRODAJE –
7130 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
713099 Drugi prihodki od prodaje –
714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 15.000
7141 Drugi nedavčni prihodki 15.000
714100 Drugi nedavčni prihodki –
714105 Prihodki od komunalnih prispevkov 15.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) 22.500
722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ
IN NEOPREDMETENIH DOLGOROČNIH
SREDSTEV 22.500
7220 Prihodki od prodaje kmetijskih
zemljišč in gozdov –
7221 Prihodki od prodaje stavbnih zemljišč 22.500
74 TRANSFERNI PRIHODKI (740) 287.850
740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ
DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ 287.850
7400 Prejeta sredstva iz državnega
proračuna 196.050
740000 Prejeta sredstva iz naslova tekočih
obveznosti državnega proračuna 181.000
740001 Prejeta sredstva iz državnega
proračuna za investicije 15.050
740004 Druga prejeta sredstva iz državnega
proračuna za tekočo porabo –
7401 Prejeta sredstva iz proračunov
lokalnih skupnosti 90.000
740100 Prejeta sredstva iz proračunov
lokalnih skupnosti za tekočo porabo –
740101 Prejeta sredstva iz proračunov
lokalnih skupnosti za investicije 90.000
7403 Prejeta sredstva iz drugih javnih skladov 1.800
740300 Prejeta sredstva iz drugih javnih
skladov za tekočo porabo 1.800
740301 Prejeta sredstva iz drugih javnih
skladov za investicije –
SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 813.604
40 TEKOČI ODHODKI
(400+401+402+403+409) 245.326
400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI
ZAPOSLENIM 28.268
401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA
SOCIALNO VARNOST 23.509
402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 193.056
4020 Pisarniški in splošni material in storitve 23.714
4021 Posebni material in storitve 7.170
4022 Energija, voda, komunalne
storitve in komunikacije 13.518
4023 Prevozni stroški in storitve 941
4024 Izdatki za službena potovanja 241
4025 Tekoče vzdrževanje 122.841
4026 Najemnine in zakupnine (leasing) 245
4027 Kazni in odškodnine 1.988
4028 Davek na izplačane plače 2.187
4029 Drugi operativni odhodki 20.212
403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 492
4033 Plačila obresti od kreditov – drugim
domačim kreditodajalcem 492
409 REZERVE –
4091 Proračunska rezerva –
41 TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) 368.363
410 SUBVENCIJE 4.143
4102 Subvencije privatnim podjetjem in
zasebnikom 4.143
411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM
IN GOSPODINJSTVOM 247.328
4111 Družinski prejemki in starševska
nadomestila 5.172
4112 Transferi za zagotavljanje socialne
varnosti 3.355
4117 Štipendije 835
4119 Drugi transferi posameznikom 237.966
412 TRANSFERI NEPROFITNIM
ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM 35.728
4120 Tekoči transferi neprofitnim
organizacijam in ustanovam 35.728
413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 81.164
4130 Tekoči transferi drugim ravnem države 10.056
413004 Sredstva, prenesena ožjim delom
lokalnih skupnosti 10.056
4131 Tekoči transferi v sklade
socialnega zavarovanja 8.193
413105 Prispevek v ZZZS za zdravstveno
zavarovanje oseb, ki ga plačujejo
občine 8.193
4133 Tekoči transferi v javne zavode
in druge izvajalce javnih služb 62.915
413300 Tekoči transferi v javne zavode
in druge izvajalce javnih služb – sredstva
za plače in druge izdatke zaposlenim 6.229
413301 Tekoči transferi v javne zavode
in druge izvajalce javnih služb – sredstva
za prispevke delodajalcev 1.555
413302 Tekoči transferi v javne zavode
in druge izvajalce javnih služb – za izdatke
za blago in storitve 55.132
42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 175.930
420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH
SREDSTEV 175.930
4201 Nakup prevoznih sredstev 2.420
4202 Nakup opreme 6.993
4203 Nakup drugih osnovnih sredstev 283
4204 Novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije –
4205 Investicijsko vzdrževanje in obnove 148.298
4208 Študije o izvedljivosti projektov,
projektna dokumentacija, nadzor in
investicijski inženiring 17.936
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) 23.985
430 INVESTICIJSKI TRANSFERI 23.985
4302 Investicijski transferi neprofitnim
organizacijam –
4305 Investicijski transferi privatnim
podjetjem in zasebnikom –
4306 Investicijski transferi posameznikom –
4307 Investicijski transferi javnim zavodom
in drugim izvajalcem javnih služb 23.985
PRORAČUNSKI PRESEŽEK
(PRIMANJKLJAJ) (I.–II.)
(SKUPAJ PRIHODKI MINUS SKUPAJ ODHODKI) –
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB –
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752) –
C) RAČUN FINANCIRANJA –
POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB
KONCU PRETEKLEGA LETA –
OD TEGA PRESEŽEK FINANČNE IZRAVNAVE IZ
PRETEKLEGA LETA –
Splošni del občinskega proračuna, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov.
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Dobrova – Polhov Gradec.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostne zmožnosti proračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
V proračunu so zagotovljena sredstva za delo občinskih organov, za izvajanje nalog na področju družbenih dejavnosti, gospodarske infrastrukture in za druge naloge občine v skladu z zakoni.
5. člen
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
Kot namenski prejemki se štejejo poleg prejemkov, opredeljenih z zakonom tudi: prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije, požarna taksa, državna taksa za obremenjevanje voda, državna taksa za odpadke, samoprispevek in prispevki občanov, priključne takse, prihodki od donacij.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto za kar se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračunu.
6. člen
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovan po zakonu o javnih financah.
V proračunsko rezervo – proračunski sklad se izloča 0,5% prejemkov proračuna, v splošno proračunsko rezervacijo pa 0,6% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
7. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo porabljati za namene, opredeljene s proračunom. Sredstva za plače in prispevke ter za plačilo blaga in storitev se proračunskim porabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnost proračuna. Neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju obveznosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 in največ 90 dni od dneva prejema računa, in sicer v skladu z 18. členom zakona o izvrševanju proračuna RS za leto 2003 in 2004 (Uradni list RS, št. 118/02). Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni in posredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za plačilo. Dogovarjanje drugačnih rokov plačil je možno samo s soglasjem župana.
Če je na izstavljenem računu, situaciji ali v pogodbi, določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku.
Dogovarjanje predplačil je možno izjemoma na podlagi predhodnega soglasja župana in ob primernem zavarovanju predplačila. Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi investicijskih sredstev za nabavo blaga in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Ta skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba. Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu proračuna razporejena za posamezne namene, ali pa začasno zadrži porabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna niso doseženi v določeni višini oziroma ugotovi nenamensko porabo sredstev. O svoji odločitvi mora župan obvestiti občinski svet občine in predlagati ukrepe, oziroma ustrezno spremembo občinskega proračuna. Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 in njegovi realizaciji.
9. člen
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto. Sredstva, razporejena v času začasnega financiranja do uveljavitve tega odloka, so sestavni del proračuna za leto 2004.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
Občinski svet občine odloča o dolgoročni zadolžitvi za predhodno potrjene investicije na podlagi sprejetega proračuna. Zgornja meja zadolževanja je zakonsko določena.
Kreditne pogodbe na podlagi odločitev iz prvega odstavka tega člena ter predhodnega soglasja ministra, pristojnega za finance, sklepa župan občine. Občinski svet odloča o dajanju soglasij k zadolževanju in izdajanju poroštev posrednim uporabnikom občinskega proračuna, javnim podjetjem in pravnim osebam, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
11. člen
V obdobju začasnega financiranja Občina Dobrova – Pohov Gradec v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. januarja 2004.
Št. 015-03-4033/03
Dobrova, dne 17. decembra 2003.
Župan
Občine Dobrova – Polhov Gradec
Lovro Mrak l. r.