Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 9/96, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00, 51/02), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena statuta Občine Dobrova – Polhov Gradec, je Občinski svet občina Dobrova – Pohov Gradec na 9. redni seji dne 17. 12. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Dobrova – Polhov Gradec za leto 2005
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Dobrova – Polhov Gradec za leto 2005 določa višina proračuna ter postopki izvrševanja proračuna.
S proračunom za leto 2005 se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakoni, statutom in občinskimi predpisi opravlja Občina Dobrova – Polhov Gradec (v nadaljnjem besedilu: občina).
2. člen
Za financiranje javne porabe pripadajo občini prihodki iz dohodnine, davkov, taks in drugih dajatev, določenih z zakonom o financiranju občin in drugi prihodki v skladu s posebnimi zakoni.
II. SESTAVA IN VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
S proračunskimi postavkami je opredeljena osnovna struktura proračuna po namenih porabe.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
v tisoč SIT
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV Proračun 2005
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 1.207.015
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 526.935
70 DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 502.980
700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 423.070
7000 Dohodnina 423.070
700001 Dohodnina – letni poračun 423.070
703 DAVKI NA PREMOŽENJE 60.941
7030 Davki na nepremičnine 620
703003 Nadomestilo za uporabo stavbnega
zemljišča – od pravnih oseb 5.131
703004 Nadomestilo za uporabo stavbnega
zemljišča – od fizičnih oseb 40.869
7031 Davki na premičnine –
7032 Davki na dediščine in darila 161
7033 Davki na promet nepremičnin in na
finančno premoženje 14.160
704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN
STORITVE 18.969
7044 Davki na posebne storitve 270
704403 Davek na dobitke od iger na srečo 270
7047 Drugi davki na uporabo blaga in storitev 18.699
704700 Taksa za obremenjevanje vode 7.000
704708 Pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest 807
704710 Odškodnina za spremembo
namembnosti kmetijskega zemljišča
in gozda –
704713 Požarna taksa 1.892
704716 Ekološke takse –
704719 Taksa za obremenjevanje okolja
zaradi odlaganja odpadkov 9.000
71 NEDAVČNI PRIHODKI
(710+711+712+713+714) 23.955
710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN
DOHODKI OD PREMOŽENJA 4.170
7102 Prihodki od obresti 600
710201 Prejete obresti od vezanih tolarskih
depozitov 600
7103 Prihodki od premoženja 3.570
710300 Prihodki iz naslova najemnin za
kmetijska zemljišča in gozdove –
710301 Prihodki od najemnin za poslovne
prostore 3.215
710302 Prihodki od najemnin za stanovanja 355
710306 Prihodki iz naslova podeljenih koncesij –
711 TAKSE IN PRISTOJBINE 2.000
7111 Upravne takse in pristojbine 2.000
711100 Upravne takse (tar. št. 1-10 in
tar. št. 96a-98 iz ZUT) 2.000
712 DENARNE KAZNI 2.785
7120 Denarne kazni 2.785
712007 Nadomestilo za degradacijo in
uzurpacijo prostora 2.785
713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA
IN STORITEV –
7130 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
713099 Drugi prihodki od prodaje –
714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 15.000
7141 Drugi nedavčni prihodki 15.000
714100 Drugi nedavčni prihodki –
714105 Prihodki od komunalnih prispevkov 15.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) 113.000
722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ
IN NEOPREDMETENIH DOLGOROČNIH
SREDSTEV 113.000
7220 Prihodki od prodaje kmetijskih
zemljišč in gozdov –
7221 Prihodki od prodaje stavbnih zemljišč 113.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI (740) 567.080
740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ
DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ 567.080
7400 Prejeta sredstva iz državnega
proračuna 475.278
740000 Prejeta sredstva iz naslova tekočih
obveznosti državnega proračuna 190.348
40001 Prejeta sredstva iz državnega
proračuna za investicije 284.930
740004 Druga prejeta sredstva iz državnega
proračuna za tekočo porabo –
7401 Prejeta sredstva iz proračunov
lokalnih skupnosti 90.001
740100 Prejeta sredstva iz proračunov
lokalnih skupnosti za tekočo porabo –
740101 Prejeta sredstva iz proračunov
lokalnih skupnosti za investicije 90.001
7403 Prejeta sredstva iz drugih javnih skladov 1.801
740300 Prejeta sredstva iz drugih javnih
skladov za tekočo porabo 1.801
740301 Prejeta sredstva iz drugih javnih
skladov za investicije –
SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 1.207.015
40 TEKOČI ODHODKI
(400+401+402+403+409) 362.845
400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI
ZAPOSLENIM 41.843
401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA
SOCIALNO VARNOST 34.799
402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 285.476
4020 Pisarniški in splošni material in storitve 35.102
4021 Posebni material in storitve 10.613
4022 Energija, voda, komunalne
storitve in komunikacije 19.721
4023 Prevozni stroški in storitve 1.393
4024 Izdatki za službena potovanja 356
4025 Tekoče vzdrževanje 181.831
4026 Najemnine in zakupnine (leasing) 363
4027 Kazni in odškodnine 2.942
4028 Davek na izplačane plače 3.238
4029 Drugi operativni odhodki 29.918
403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 728
4033 Plačila obresti od kreditov – drugim
domačim kreditodajalcem 728
409 REZERVE –
4091 Proračunska rezerva –
41 TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) 547.253
410 SUBVENCIJE 8.132
4102 Subvencije privatnim podjetjem
in zasebnikom 8.132
411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM
IN GOSPODINJSTVOM 366.097
4111 Družinski prejemki in starševska
nadomestila 7.656
4112 Transferi za zagotavljanje socialne
varnosti 4.966
4117 Štipendije 1.237
4119 Drugi transferi posameznikom 352.239
412 TRANSFERI
ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM 52.884
4120 Tekoči transferi neprofitnim
organizacijam in ustanovam 52.884
413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 120.140
4130 Tekoči transferi drugim ravnem države 14.884
413004 Sredstva, prenesena ožjim delom
lokalnih skupnosti 14.884
4131 Tekoči transferi v sklade
socialnega zavarovanja 12.128
413105 Prispevek v ZZZS za zdravstveno
zavarovanje oseb, ki ga plačujejo občine 12.128
4133 Tekoči transferi v javne zavode in
druge izvajalce javnih služb 93.127
413300 Tekoči transferi v javne zavode
in druge izvajalce javnih služb – sredstva
za plače in druge izdatke zaposlenim 9.220
413301 Tekoči transferi v javne zavode
in druge izvajalce javnih služb – sredstva
za prispevke delodajalcev 2.301
413302 Tekoči transferi v javne zavode
in druge izvajalce javnih služb – za izdatke
za blago in storitve 81.606
42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 261.413
420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH
SREDSTEV 261.413
4201 Nakup prevoznih sredstev 3.582
4202 Nakup opreme 10.352
4203 Nakup drugih osnovnih sredstev 418
4204 Novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije –
4205 Investicijsko vzdrževanje in obnove 220.512
4208 Študije o izvedljivosti projektov,
projektna dokumentacija, nadzor in
investicijski inženiring 26.549
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) 35.503
430 INVESTICIJSKI TRANSFERI 35.503
4302 Investicijski transferi neprofitnim
organizacijam –
4305 Investicijski transferi privatnim podjetjem
in za sebnikom –
4306 Investicijski transferi posameznikom –
4307 Investicijski transferi javnim zavodom
in drugim izvajalcem javnih služb 35.503
PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ)
(I. – II.)
(SKUPAJ PRIHODKI MINUS SKUPAJ ODHODKI) –
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB –
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) –
C) RAČUN FINANCIRANJA –
POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB
KONCU PRETEKLEGA LETA –
OD TEGA PRESEŽEK FINANČNE IZRAVNAVE IZ
PRETEKLEGA LETA –
Splošni del občinskega proračuna, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov.
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Dobrova – Polhov Gradec.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostne zmožnosti proračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
V proračunu so zagotovljena sredstva za delo občinskih organov, za izvajanje nalog na področju družbenih dejavnosti, gospodarske infrastrukture in za druge naloge občine v skladu z zakoni.
5. člen
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
Kot namenski prejemki se štejejo poleg prejemkov, opredeljenih z zakonom tudi: prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije, požarna taksa, državna taksa za obremenjevanje voda, državna taksa za odpadke, samoprispevek in prispevki občanov, priključne takse, prihodki od donacij.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto za kar se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračunu.
6. člen
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovan po zakonu o javnih financah.
V proračunsko rezervo – proračunski sklad se izloča 0,5% prejemkov proračuna, v splošno proračunsko rezervacijo pa 0,6% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
7. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo porabljati za namene, opredeljene s proračunom. Sredstva za plače in prispevke ter za plačilo blaga in storitev se proračunskim porabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnost proračuna. Neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju obveznosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 in največ 90 dni od dneva prejema računa, in sicer v skladu z 18. členom zakona o izvrševanju proračuna RS za leto 2003 in 2004 (Uradni list RS, št. 118/02). Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni in posredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za plačilo. Dogovarjanje drugačnih rokov plačil je možno samo s soglasjem župana.
Če je na izstavljenem računu, situaciji ali v pogodbi, določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku.
Dogovarjanje predplačil je možno izjemoma na podlagi predhodnega soglasja župana in ob primernem zavarovanju predplačila. Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi investicijskih sredstev za nabavo blaga in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Ta skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba. Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu proračuna razporejena za posamezne namene, ali pa začasno zadrži porabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna niso doseženi v določeni višini oziroma ugotovi nenamensko porabo sredstev. O svoji odločitvi mora župan obvestiti občinski svet občine in predlagati ukrepe, oziroma ustrezno spremembo občinskega proračuna. Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
9. člen
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto. Sredstva, razporejena v času začasnega financiranja do uveljavitve tega odloka, so sestavni del proračuna za leto 2005.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
Občinski svet občine odloča o dolgoročni zadolžitvi za predhodno potrjene investicije na podlagi sprejetega proračuna. Zgornja meja zadolževanja je zakonsko določena.
Kreditne pogodbe na podlagi odločitev iz prvega odstavka tega člena ter predhodnega soglasja ministra, pristojnega za finance, sklepa župan občine.
Občinski svet odloča o dajanju soglasij k zadolževanju in izdajanju poroštev posrednim uporabnikom občinskega proračuna, javnim podjetjem in pravnim osebam, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
11. člen
V obdobju začasnega financiranja Občina Dobrova – Pohov Gradec v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. januarja 2004.
Št. 015-03-4053/03
Dobrova, dne 17. decembra 2003.
Župan
Občine Dobrova – Polhov Gradec
Lovro Mrak l. r.