Na podlagi 29. Člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01 in 30/02) in 15. člena statuta Občine Cerkvenjak (Uradni list RS, št.19/99) je Občinski svet občine Cerkvenjak na 6. redni seji dne 27. 11. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Cerkvenjak za leto 2005
I. SPLOŠNE DOLOČBE
2. člen
S tem odlokom se za Občino Cerkvenjak za leto 2005 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-----------------------------------------------------------------------
Proračun leta 2005
Konto Naziv Znesek v tisoč SIT
-----------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 262.587
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 83.791
70 DAVČNI PRIHODKI 63.841
700 Davki na dohodek in dobiček 45.045
703 Davki na premoženje 7.568
704 Domači davki na blago in storitve 11.210
706 Drugi davki -
71 NEDAVČNI PRIHODKI 20.547
710 Udeležba na dobičku in dohodki od
premoženja 1.925
711 Takse in pristojbine 1.149
712 Denarne kazni 52
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 8.310
714 Drugi nedavčni prihodki 8.685
72 KAPITALSKI PRIHODKI 476
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 721
Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
nematerialnega premoženja 476
73 PREJETE DONACIJE 56
730 Prejete donacije iz domačih virov 56
731 Prejete donacije iz tujine –
74 TRANSFERNI PRIHODKI 178.740
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 178.740
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 257.471
40 TEKOČI ODHODKI 80.564
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 25.352
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 4.009
402 Izdatki za blago in storitve 45.443
403 Plačila domačih obresti 2.360
409 Rezerve 3.400
41 TEKOČI TRANSFERI 88.514
410 Subvencije 3.444
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 6.671
412 Transferi neprofitnim organizacijam in
ustanovam 8.323
413 Drugi tekoči domači transferi 30.077
414 Tekoči transferi v tujino –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 76.260
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 76.260
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 12.133
430 Investicijski transferi 12.133
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) –
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) 5.116
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
Proračun leta 2005
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. DANA POSOILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
VII. SKUPNI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ)
PRIHODKI MINUS ODHODKI TER SALDO
PREJETIH IN DANIH POSOJIL 5.116
C) RAČUN FINANCIRANJA Proračun leta 2005
VIII. ZADOLŽEVANJE (500)
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje
IX. ODPLAČILO DOLGA (550) 5.116
55 ODPLAČILO DOLGA 5.116
550 Odplačilo domačega dolga 5.116
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) - 5.116
XI. POVEČANJA (ZMANJŠANJA)
SREDSTEV NA RAČUNIH –
STANJE SREDSTEV NA RAČUNU
DNE 31. 12. 2004 –
-----------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Splošni del občinskega proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Cerkvenjak.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
3. Prihodki požarne takse po 59. čl. zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01).
4. Prihodki od lastne dejavnosti neposrednih uporabnikov proračuna (sofinanciranja občanov pri investicijah, prihodki iz naslova vzdrževanja pokopališča).
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo, so prihodek proračuna.
4. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med konti v okviru proračunske postavke in med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna o realizaciji januar-junij 2005 in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejejti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 50% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2006 40% navedenih pravic porabe in
– v ostalih prihodnjih letih 10% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 20% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
6. člen
Od prihodkov proračuna za leto 2005 izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov, se oblikuje proračunska rezerva v višini 2.200 SIT.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. čl. ZJF do višini 2.200 SIT župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Rezerva se uporablja za pokrivanje stroškov ukrepov ter pomoč prizadetim pri odpravljanju posledic naravnih in drugih nesreč; kot so suša, potres, požar, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče v skladu z zakonom, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci.
7. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov v višini 1.200 SIT vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, pa lahko župan dolžniku do višine 20.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
10. člen
Pristojni občinski organ lahko opravlja nadzor nad materialnim finančnim in računovodskim poslovanjem porabnikov proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s prvim odstavkom tega člena, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana. Župan o tem poroča občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2005 lahko zadolži do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Cerkvenjak v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-01/03
Cerkvenjak, dne 19. decembra 2003.
Župan
Občine Cerkvenjak
Jože Kraner l. r.