Na podlagi tretjega odstavka 73. člena in drugega odstavka 74. člena zakona o plačilnem prometu (Uradni list RS, št. 45/03 – uradno prečiščeno besedilo) izdaja minister za finance
P R A V I L N I K
o spremembah in dopolnitvah pravilnika o opravljanju nalog Uprave Republike Slovenije za javna plačila na področju plačevanja in razporejanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov
1. člen
(1) V pravilniku o opravljanju nalog Uprave Republike Slovenije za javna plačila na področju plačevanja in razporejanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov (Uradni list RS, št. 110/02 in 42/03, v nadaljevanju: pravilnik) se na koncu četrtega odstavka 4. člena doda stavek, ki se glasi:
»UJP zadnji delovni dan v letu razporedi praviloma vsa sredstva z vplačilnih podračunov. Na vplačilnem podračunu lahko ostanejo nerazporejena le sredstva, ki jih zaradi zaključka medbančnega plačilnega prometa tega dne UJP ni mogel razporediti prejemnikom, ki so izven sistemov EZR.«
2. člen
(1) Na koncu sedmega odstavka 4. člena se doda besedilo, ki se glasi:
»Na zadnji delovni dan v letu morajo nadzorniki razporediti vsa sredstva svojih prehodnih podračunov. Nadzorniki, ki med letom sami razporejajo sredstva, pooblastijo UJP, da po zaključku medbančnega plačilnega prometa razporedi morebitni ostanek sredstev njihovih prehodnih podračunov. V pooblastilu navedejo podračune, na katere se sredstva razporedijo, njihove deleže ter podatke sklicevanja na številko odobritve in na številko obremenitve.«
3. člen
(1) Peti odstavek 5. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(5) Pri vračanju preveč ali napačno plačane dohodnine se najprej zagotovijo vsa sredstva za vračilo v breme podračuna državnega proračuna. Proračuni občin morajo na podlagi podatkov UJP o zagotovljenih sredstvih za vračilo zmanjšati prihodek dohodnine in povečati obveznost do države. UJP nato vse tekoče prilive akontacij podvrst dohodnine v celoti razporeja v dobro podračuna državnega proračuna, dokler ni poravnan predpisan del vračila, ki bi moral biti vrnjen v breme podračunov proračunov občin. Proračuni občin morajo na podlagi podatkov UJP o tekočih prilivih, ki so bili uporabljeni za poravnavo predpisanega dela vračila, povečati prihodek dohodnine in hkrati zmanjšati obveznost do države.«
4. člen
(1) Za petim odstavkom 5. člena se dodata nova šesti in sedmi odstavek, ki se glasita:
»(6) Vračilo upravnih taks, ki se delijo med državo in občine, se izvaja po enakem postopku kot vračilo dohodnine iz predhodnega odstavka.
(7) Pri vračanju preveč plačane pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest se vsa sredstva za vračilo zagotovijo v breme tekočih prilivov podračuna pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest. Proračuni občin morajo na podlagi podatkov UJP prilive, ki so bili porabljeni za zagotovitev kritja za vračilo, prikazati na ustreznem podkontu pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest kot povečanje prihodka in hkrati kot zmanjšanje prihodka.«
(2) Dosedanji šesti do enajsti odstavek postanejo osmi do trinajsti odstavek.
5. člen
(1) Za 6. členom se doda 6.a člen, ki se glasi:
»6.a člen
(vpisovanje podatkov, potrebnih za pravilnost izvajanja postopkov)
(1) Pravilnost izvajanja postopkov vračil se zagotavlja s sistemom podatkov sklicevanja na številko odobritve oziroma obremenitve. V nadaljevanju so navedena pravila uporabe podatkov sklicevanja na številko odobritve oziroma obremenitve za transakcije, ki jih dobi prejemnik v svojem izpisku. Te transakcije ločujemo po dvomestnih oznakah vrste posla (VP) na:
VP=01 je razporeditev. To je priliv sredstev na podračun prejemnika; prejemnik za ta znesek poveča prihodek.
VP=02 je kritje. To je odliv sredstev iz podračuna prejemnika za zagotovitev sredstev za vračilo; prejemnik za ta znesek zmanjša prihodek.
VP=03 je založeno. To je odliv sredstev iz podračuna državnega proračuna, s katerimi namesto občin zagotovi sredstva za vračilo; državni proračun za ta sredstva poveča terjatev do občin.
VP=04 je vračilo založenega. To je priliv sredstev na podračun državnega proračuna; transakcijo sproži UJP v postopku razporeditve prilivov iz vplačilnega podračuna na podračune posameznih prejemnikov, če ugotovi, da še niso vrnjena vsa založena sredstva; državni proračun za ta sredstva zmanjša terjatev do občin.
VP=05 je informativni priliv iz založenega. To je transakcija, ki občini sporoča, koliko je državni proračun zanjo založil; občina za ta znesek poveča obveznost do državnega proračuna.
VP=06 je informativno kritje iz založenega. To je transakcija, ki občini sporoča znesek kritja iz založenih sredstev države; občina za ta znesek zmanjša prihodek.
VP=07 je informativno razporejeno iz tekočih prilivov. To je transakcija, ki občini sporoča znesek tekočih prilivov, ki so bili uporabljeni za vračilo založenega; občina za ta znesek poveča prihodek.
VP=08 je informativno vračilo založenega. To je transakcija, ki občini sporoča znesek sredstev, ki so bila vrnjena državnemu proračunu za njegovo založitev; občina za ta znesek zmanjša obveznost do državnega proračuna.
VP=09 je informativno razporejeno iz tekočih prilivov. To je transakcija, ki občini sporoča znesek tekočih prilivov, ki so bili uporabljeni za zbiranje kritja za vračilo; občina za ta znesek poveča prihodek.
VP=10 je informativno kritje iz tekočih prilivov. To je transakcija, ki občini sporoča znesek tekočih prilivov, ki jih je UJP uporabila za izvedbo vračila; občina za ta znesek zmanjša prihodek.
(2) INFORMATIVNI POSLI iz predhodnega odstavka so interne transakcije sistemov EZR, ki jih pripravi ter izvrši UJP in ki obstajajo samo v paru, tako da je saldo para vedno nič.
(3) Za zgoraj navedene transakcije se uporabljajo podatki sklicevanja na številko obremenitve oziroma odobritve po modelu 51. V polje sklicevanja na številko obremenitve oziroma odobritve se vpišejo tri skupine podatkov: P1, P2 in P3, ki so ločene z vezajem:
a) skupina P1 (5-mestno število): je šifra proračunskega uporabnika (PU) s kontrolno številko iz pravilnika, ki določa neposredne in posredne uporabnike državnega in občinskih proračunov;
b) skupina P2 (7-mestno število): je podkonto razreda ali 1, ali 2, ali 7 po pravilniku, ki določa enotni kontni načrt za proračun, proračunske uporabnike in druge osebe javnega prava, in kontrolna številka;
c) skupina P3 (8-mestno število): šifra vrste posla (2-mestno število), zaporedna številka B2 (3-mestno število) in zadnje tri številke leta.
V spodnji tabeli so prikazani podatki sklicevanja na številko obremenitve in odobritve po modelu 51 za posamezno vrsto posla.
6. člen
(1) Za četrtim odstavkom 7. člena se doda peti odstavek, ki se glasi:
»(5) Popravki, ki jih sporočajo nadzorniki v UJP za namene uskladitve podatkov, se obdelujejo po postopkih vračanja preveč ali napačno plačanih dajatev.«
7. člen
(1) Za 8. členom se doda 8.a člen, ki se glasi:
»8.a člen
(prehodne določbe)
(1) Za vrste poslov 01, 02, 03 in 04, določene v 6.a členu, se model 51 sklicevanja na številko odobritve oziroma obremenitve začne uporabljati 1. aprila 2004.
(2) Z dnem začetka uporabe vrst poslov iz predhodnega odstavka se prenehajo uporabljati odstavki z oznako Tip 2.3., Tip 2.4., Tip 4.3. in Tip 4.4. Priloge 2.«
8. člen
(1) V Prilogi 2 se na koncu odstavka z oznako Opomba doda besedilo, ki se glasi:
»Tipi sklicev za vrste poslov od 01 do 10 iz 6.a člena tega pravilnika so določeni v tabeli 6.a člena tega pravilnika.«
9. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 97746/03
Ljubljana, dne 19. decembra 2003.
EVA 2003-1611-0197
dr. Dušan Mramor l. r.
Minister
za finance