Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) ter 16. člena statuta Občine Moravske Toplice (Uradni list RS, št. 11/99, 2/01, 24/01, 69/02 in 28/03) je Občinski svet občine Moravske Toplice na seji dne 29. 12. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Moravske Toplice
za leto 2004
1. člen
S tem odlokom se ureja sestava, priprava in izvrševanje proračuna Občine Moravske Toplice, upravljanje s premoženjem občine, poroštva občine, upravljanje dolgov občine, računovodstvo in proračunski nadzor.
Določbe tega odloka veljajo tudi za druge neposredne uporabnike sredstev občinskega proračuna in ožje dele občine – to so krajevne skupnosti (v nadaljevanju: KS).
Ta odlok ureja tudi zadolževanje ter dajanje poroštev javnih gospodarskih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanovitelj je občina.
2. člen
Proračunska sredstva se uporabljajo za financiranje vseh izvirnih in prenesenih funkcij občine in delovanje njihovih organov pri izvajanju teh nalog, ki so opredeljene v ustavi in z zakoni oziroma občinskimi odloki.
Pri trošenju oziroma porabi proračunskih sredstev so se vsi porabniki dolžni obnašati racionalno in gospodarno.
V proračunu občine so izkazani vsi prejemki, ki pripadajo občini, vključno s prejemki KS in vsi izdatki občine vključno z izdatki KS.
Pregled prihodkov proračuna občine in njihova razporeditev po namenih sta sestavni del tega odloka.
Sestavni del proračuna občine je račun financiranja, ter račun finančnih terjatev in naložb.
Proračun občine sloni na proračunskih izhodiščih, ki so obvezni sestavni del proračuna občine. Sestavni del občinskega proračuna je tudi splošni del proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in načrt razvojnih programov
3. člen
Višina proračuna
Z odlokom o proračunu Občine Moravske Toplice za leto 2004 so predvideni:
Prihodki 1.348,875.800
– prihodki za pokrivanje primerne
porabe v višini 649,909.000
– prihodki na podlagi javnih razpisov
in kreditov 130,000.000
– namenski in drugi prihodki v višini 524,821.800
– prihodki KS iz naslova samoprispevka
in drugi viri KS v višini 44,145.000
Izdatki 1.348,875.800
– za javno upravo 192,324.000
– za obrambo (civilno zaščito) 2,507.000
– za javni red in varnost
(protipožarna varnost) 13,064.000
– za gospodarske dejavnosti 455,652.000
– za varstvo okolja 53,759.000
– za stanovanjsko dejavnost
in prostorski razvoj 285,619.800
– za zdravstvo 11,200.000
– za rekreacijo, kulturo in dejavnosti
neprofitnih organizacij,združenj,društev 39,898.000
– za izobraževanje 231,809.000
– za socialno varnost 63,043.000
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
I. Prihodki 1.343,375.800
– Prihodki in drugi prejemki proračuna 1.299,230.800
70 DAVČNI PRIHODKI 362,639.000
700 Davki na dohodek in dobiček 217,247.000
703 Davki na premoženje 53,395.000
704 Domači davki na blago in storitve 91,997.000
71 NEDAVČNI PRIHODKI 82,354.000
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 11,000.000
711 Takse in pristojbine 3,552.000
712 Denarne kazni 52.000
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 4,200.000
714 Drugi nedavčni prihodki 63,550.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 150,000.000
722 Prihodki od prodaje zemljišč 150,000.000
73 PREJETE DONACIJE 20.500.000,00
730 Prejete donacije od domačih virov 20,500.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI 683,737.800
740 Transferni prihodki 683,737.800
– Prihodki in drugi prejemki
krajevnih skupnosti 44,145.000
71 NEDAVČNI PRIHODKI 44,145.000,00
710 Udeležba na dobičku
in drugi nedavčni prihodki 5,450.000
714 Drugi nedavčni prihodki 38,695.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI
740 Transferni prihodki
II. Odhodki 1.325,675.800
– Odhodki in drugi izdatki proračuna 1.281,530.800
40 TEKOČI ODHODKI 234,632.000
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 54,037.000
401 Prispevki delodajalcev 8,962.000
402 Izdatki za blago in storitve 153,528.000
403 Plačila domačih obresti 10,700.000
409 Rezerve 7,405.000
41 TEKOČI TRANSFERI 328,928.000
410 Subvencije 16,305.000
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 78,810.000
412 Transferi neprofitnim organizacijam 36,384.000
413 Drugi domači transferi 197,429.000
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 693,308.800
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 693,308.800
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 24,662.000
430 Investicijski transferi 24,662.000
– Odhodki in drugi izdatki Krajevnih skupnosti 44,145.000
40 TEKOČI ODHODKI 26,565.000
402 Izdatki za blago in storitve 26,565.000
41 TEKOČI TRANSFERI 3,450.000
412 Transferi neprofitnim organizacijam 3,450.000
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 14,130.000
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 14,130.000
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI
430 Investicijski transferi
III. SALDO bilance prihodkov in odhodkov +17,700.000
B) RAČUN FINANCIRANJA
IV. Zadolževanje –
50 ZADOLŽEVANJE
550 Najem kreditov –
V. Odplačila dolga 23,200.000
55 ODPLAČILA KREDITOV 23,200.000
550 Odplačila dolga 23,200.000
VI. NETO zadolževanje –23.200.000
C) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
VII. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev 5,500.000
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 5,500.000
750 Prejeta vračila danih posojil 5,500.000
VIII. Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
44 DANA POSOJILA
440 Dana posojila
IX. Prejeta minus dana posojila +5,500.000
SKUPNI SALDO NA RAČUNIH –
Globalna višina prihodkov in odhodkov opredeljenih v tem členu se spreminja z rebalansom letnega plana.
V okviru proračunskih izdatkov se oblikuje obvezna rezerva občine v višini 3,230.000 SIT. Ta sredstva se uporabljajo in razporejajo v skladu z 49. členom zakona o javnih financah in statutom občine.
4. člen
Uporabniki proračuna lahko izvršujejo svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim bila zagotovljena v občinskem proračunu za posamezno proračunsko leto in ne smejo prevzemati obveznosti, ki bi presegale odobrena sredstva v proračunu.
Sredstva proračuna se praviloma delijo enakomerno čez vso leto.
Med izvajanjem proračuna lahko župan, zaradi nižjih prilivov od načrtovanih, zniža mesečno porabo do višine, ki jo omogočajo dejanski prihodki. V tem primeru so prioritetni tisti uporabniki proračuna, ki imajo znotraj porabe tudi zagotavljanje sredstev za plače zaposlenih.
5. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine.
Župan je pooblaščen:
– da odloča o uporabi tekoče proračunske rezerve,
– da odloča o prerazporeditvi porabe sredstev znotraj proračunskih postavk, če gre za porabo do višine 1 mio SIT v okviru temeljne porabe proračuna, oziroma 5 mio SIT v okviru investicijske porabe proračuna in odloča o razporejanju sredstev za že začete investicije, ki bodo zapadle v plačilo v naslednjih proračunskih letih v okviru sprejetega načrta razvojnih programov občine,
– da odloča o porabi nerazporejenih sredstev na postavkah znotraj posameznih segmentov za namene, ki so povezani z isto vsebino in jih prej ni bilo možno predvideti,
– da odloča o vlogah za sponzoriranje in donacije različnih prireditev do višine 350.000 SIT po vlogi znotraj možnosti, ki jih dovoljuje proračunski namen oziroma tekoča proračunska rezerva,
– da odloča o pridobitvi oziroma odtujitvi premoženja občine v skladu s statutom občine,
– da daje soglasje k sklenitvi pravnega posla KS, ki presega 250.000 SIT,
– da odloča o izdaji soglasij in poroštev za najem posojila javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanovitelj je občina,
– sklepa pravne posle zamenjave kmetijskih in stavbnih zemljišč v lasti občine pod pogojem, da se vrednost občinskega premoženja ne znižuje,
– sklepa poroštvene pogodbe v skladu z aktom, ki ga sprejema občinski svet.
6. člen
Finančna služba občine je zadolžena za:
– sprotno spremljanje poslovanja in tekoče evidentiranje vseh poslovnih dogodkov,
– pripravo analiz in polletnih ter končnih realizacij proračuna,
– za pripravo odloka o zaključnem računu proračuna za preteklo leto, premoženjsko bilanco občine ter poročila za potrebe statistike finančnih računov v skladu z roki, ki jih predpisujejo zakoni in podzakonski akti,
– za pomoč KS, zavodom, zvezam in drugim uporabnikom proračuna pri pripravi finančnih načrtov, sprotno evidentiranje poslovnih dogodkov in pravočasno pripravo zaključnih poročil,
– za izvajanje nadzora nad porabo sredstev vseh proračunskih porabnikov v skladu s sprejetim planom in opredeljenimi nameni,
– za izvrševanje nakazil in izplačil iz proračuna v skladu z veljavno zakonodajo.
7. člen
Tajnik občine je zadolžen za upravljanje z občinskim premoženjem v duhu dobrega gospodarja, ter spremlja in nadzira upravljanje s premoženjem KS.
Občinska služba za nadzor nad investicijami, katerih investitor je občina oziroma KS je dolžna spoštovati določila zakona o javnih naročilih in le te izvajati v skladu s tem zakonom.
8. člen
Da bi župan, občinski svet, nadzorni svet in finančna služba občine lahko vključili potrebe posameznih porabnikov proračuna v tekoče financiranje in opravljali ustrezni nadzor, so le ti dolžni v roku do konca oktobra tekočega leta za naslednje leto poslati ustrezne finančne načrte z obrazloženimi postavkami.
V kolikor posamezni uporabnik teh načrtov ne predloži pravočasno, se mu zagotovijo za naslednje leto le sredstva v višini porabe preteklega leta, brez sredstev za investicije in investicijsko vzdrževanje.
9. člen
Uporabniki proračuna morajo pri oddaji izvajalskih del in nabavi blaga spoštovati zakon o javnih naročilih s podzakonskimi predpisi in zakon o izvrševanju proračuna.
Amortizacijska sredstva se pri proračunskih porabnikih formirajo in trošijo v skladu s proračunskimi izhodišči Občine Moravske Toplice za posamezno proračunsko leto.
Za začetek izvajanja vseh investicij v občini in v KS morajo predhodno biti zagotovljena finančna sredstva oziroma zaprta finančna konstrukcija, ki je potrjena s strani župana občine. Za pogodbe in druga naročila proračunskih uporabnikov, ki nimajo tega soglasja, občina ne prevzema nobenih obveznosti.
Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati. Krajevne skupnosti naročajo blago in storitve le ob sopodpisu naročila s strani računovodje občinske uprave, računovodstvo pa vodi evidenco naročil KS. Za izvrševanje finančnega načrta KS so odgovorni predsedniki svetov KS, oziroma predsedniki krajevnih odborov.
Knjigovodska opravila za KS in administrativno tehnična opravila za organe KS opravlja Občinska uprava, v okviru katere se izvaja tudi knjigovodstvo za zavode in javne gospodarske družbe katerih ustanovitelj je občina.
10. člen
Če se po sprejemu proračuna občine za tekoče leto sprejme odlok ali sklep občinskega sveta, na podlagi katerega nastopijo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za ta namen v okviru večjih pričakovanih prihodkov ali zadolžitev oziroma z istočasnim zmanjšanjem drugih postavk proračuna.
V proračunu tekočega leta se najprej zagotovijo sredstva za pokrivanje že nastalih obveznosti iz prejšnjih let in odplačilo najetih kreditov v skladu z njihovim načrtom odplačevanja.
11. člen
Pogodbe, ki zahtevajo prenos plačilnih obveznosti v prihodnje proračunsko leto se lahko sklepajo le za namene, ki imajo že planirana določena sredstva v proračunu tekočega leta, ali je za njihovo vključitev sprejet ustrezen sklep ali stališče občinskega sveta ali so sestavni del sprejetega razvojnega programa občine.
12. člen
Občinsko premoženje je po tem odloku finančno in stvarno premoženje v lasti občine. Finančno premoženje so denarna sredstva, kapitalske naložbe, ovrednoteno premoženje v lasti občine, ki ga upravljajo javni zavodi, in terjatve. Kapitalske naložbe so deleži v gospodarskih družbah in javnih podjetjih. Stvarno premoženje so nepremičnine in premičnine.
Premoženje javnih zavodov v lasti občine, se v njihovi bilanci vodi kot obveznost do občine oziroma kot sredstva prejeta v upravljanje.
Krajevna skupnost odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Občina odgovarja za obveznosti KS subsidiarno, vendar ima pri tem prednostno pravico pobota s premoženjem KS.
Občina ne odgovarja za obveznosti društev in zvez na področju občine.
13. člen
Vsak proračunski porabnik je dolžan opravljati notranji nadzor nad porabo in namenskostjo sredstev.
Nadzor nad izvajanjem proračuna občine, finančnih načrtov krajevnih skupnosti, zavodov in zvez, ki so ustanovljena na občinski ravni, izvaja nadzorni odbor občine. Ta je dolžan opraviti vsakoletni nadzor nad proračunsko porabo in vsaj vsako drugo leto nad porabo in trošenjem sredstev ostalih proračunskih porabnikov.
Občina ima v skladu z zakonom pogodbenega izvajalca notranjega nadzora proračuna in porabnikov proračuna, ki tekoče spremlja izvajanje proračuna in o ugotovitvah poroča županu ter nadzornemu odboru občine.
14. člen
Do sprejetja akta o ustanovitvi sklada stavbnih zemljišč Občine Moravske Toplice opravlja dela povezana s stavbnimi zemljišči župan in o tem sproti obvešča občinski svet.
15. člen
Ta odlok začne veljati 15.dan po objavi v Uradnem listu RS in se uporablja od 1. 1. 2004.
Št. 403-02/03-2
Moravske Toplice, dne 29. decembra 2003.
Župan
Občine Moravske Toplice
Franc Cipot, univ. dipl. org., ek. l. r.