Na podlagi 32.a člena zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 (Uradni list RS, št. 118/02, 63/03 in 121/03) izdaja minister za finance
P R A V I L N I K
o načinih valorizacije denarnih obveznosti, ki jih v večletnih pogobah dogovarjajo pravne osebe javnega sektorja
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik določa načine valorizacije denarnih obveznosti, ki jih v večletnih pogodbah lahko dogovarjajo neposredni in posredni uporabniki državnega in občinskih proračunov, ki so določeni s posebnim predpisom ministra za finance, ter javni gospodarski zavodi in javna podjetja, katerih ustanovitelj je država ali občina.
2. člen
Ta pravilnik velja za pogodbe s katerimi subjekti prevzemajo denarne obveznosti, razen če ni z drugimi predpisi, kolektivno pogodbo oziroma dogovorom s socialnimi partnerji o usklajevanju plač drugače določeno.
3. člen
V pogodbah, ki so sklenjene za obdobje krajše od leta dni, se denarne obveznosti iz pogodbe oziroma vrednost pogodbe (v nadaljnjem besedilu: denarne obveznosti) ne smejo valorizirati.
4. člen
V pogodbah, ki so sklenjene za obdobje daljše od leta dni, morajo subjekti dogovarjati, da se denarne obveznosti v prvem letu ne smejo valorizirati.
Če je valorizacija utemeljena, se denarne obveznosti po preteku tega obdobja lahko valorizirajo na način, določen s tem pravilnikom.
5. člen
Kot podlaga za valorizacijo denarnih obveznosti po drugem odstavku prejšnjega člena se lahko uporabi faktor, ki je v neposredni ekonomski zvezi s predmetom pogodbe oziroma z elementi, ki vplivajo na določitev denarnih obveznosti. Praviloma se kot podlaga za valorizacijo denarnih obveznosti uporabi:
1. indeks cene, ki ga uradno objavlja: Statistični urad Republike Slovenije, EUROSTAT ali Združenje za gradbeništvo in industrijo gradbenih materialov pri Gospodarski zbornici Slovenije ali
2. tečaj tuje valute, pri čemer se praviloma upošteva srednji tečaj Banke Slovenije.
Če se v pogodbi kot podlaga za valorizacijo denarnih obveznosti uporabi indeks cen, je potrebno izbrati indeks cen tiste vrste blaga ali storitve, ki je predmet pogodbe oziroma indeks cen tistih elementov, ki vplivajo na denarne obveznosti v pogodbi.
V pogodbi se kot podlaga za valorizacijo denarnih obveznosti lahko uporabi indeks cen življenjskih potrebščin, če so denarne obveznosti neposredno odvisne od tega indeksa.
Če se v pogodbi kot podlaga za valorizacijo denarnih obveznosti ne more določiti drugi primerni indeks cen, ali kadar je to glede na statistične podatke ekonomsko upravičeno, se uporabi indeks cen industrijskih proizvodov.
V pogodbi se kot podlaga za valorizacijo denarnih obveznosti lahko uporabi tečaj tuje valute, če so denarne obveznosti odvisne od gibanja tečaja te valute, ali če je glede na naravo pogodbe to primerno.
V pogodbah iz naslova zadolževanja se način valorizacije denarnih obveznosti določi v skladu z letnim programom financiranja proračuna Republike Slovenije, ki ga sprejeme vlada.
6. člen
Valorizacija denarnih obveznosti, ki temelji na povišanju indeksa cen iz 1. točke prvega odstavka prejšnjega člena, se lahko prvič izvede:
1. po preteku enega leta od sklenitve pogodbe in
2. ko kumulativno povečanje dogovorjenega indeksa cen preseže 4% vrednosti, šteto od preteka enega leta od sklenitve pogodbe.
Nadaljnja povišanja se lahko izvedejo, ko kumulativno povečanje dogovorjenega indeksa cen ponovno preseže 4% vrednosti od zadnjega povišanja denarnih obveznosti.
Povišanje denarnih obveznosti lahko znaša največ 80% povišanja indeksa cen iz prvega in drugega odstavka tega člena.
7. člen
Povišanje denarnih obveznosti v smislu tega pravilnika se lahko prizna na predlog druge pogodbene stranke, če je bilo to predvideno v pogodbi in na način določen v pogodbi.
8. člen
Določbe tega pravilnika se lahko smiselno uporabljajo tudi za:
1. znižanje denarnih obveznosti in
2. spreminjanje denarnih obveznosti v pogodbah, v katerih so subjekti upniki denarnih terjatev, če ni s posebnimi predpisi drugače določeno.
9. člen
Določbe tega pravilnika morajo subjekti upoštevati pri sklepanju pogodb, in jih v ta namen upoštevati že pri oblikovanju osnutkov razpisne dokumentacije, katera se pripravlja v skladu s predpisi, ki urejajo javna naročila, oziroma pri pripravi druge dokumentacije, ki je podlaga za posredovanje ponudbe ali vloge druge stranke.
2. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
10. člen
Ta pravilnik se uporablja za pogodbe, ki bodo sklenjene na podlagi postopkov oddaje javnih naročil ali drugih postopkov, ki se bodo začeli po uveljavitvi tega pravilnika.
11. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 97098/2003
Ljubljana, dne 15. decembra 2003.
EVA 2003-1611-0167
dr. Dušan Mramor l. r.
Minister
za finance