Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97, odločbe US in 56/98) in 9. člena statuta Občine Šempeter-Vrtojba (Uradne objave, št. 3/99) je Občinski svet občine Šempeter-Vrtojba na 11. seji dne 22. 12. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Šempeter–Vrtojba
za leto 2004
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Šempeter-Vrtojba za leto 2004 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
---------------------------------------------------------------
Skupina / Podskupina kontov Proračun
leta 2004
---------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV
IN ODHODKOV
I. SKUPAJ PRIHODKI
(70 + 71 + 72 + 73 + 74) 1.349,335.320
TEKOčI PRIHODKI (70 + 71)
70 DAVčNI PRIHODKI 1.037,728.343
700 Davki na dohodek in dobiček 573,736.221
703 Davki na premoženje 211,700.000
704 Domači davki na blago in storitve 252,292.122
706 Drugi davki –
71 NEDAVčNI PRIHODKI 271,606.977
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 258,646.977
711 Takse in pristojbine 4,500.000
712 Denarne kazni 2,330.000
713 Prihodki od prodaje blaga
in storitev 30.000
714 Drugi nedavčni prihodki 6,100.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 40,000.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih
sredstev 40,000.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI –
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinančnih institucij –
II SKUPAJ ODHODKI
(40 + 41 + 42 + 43) 1.630,780.818
40 TEKOčI ODHODKI 272,117.322
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 86,037.248
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 11,137.049
402 Izdatki za blago in storitve 150,943.024
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 24,000.000
41 TEKOčI TRANSFERI 481,760.673
410 Subvencije 35,000.000
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 62,281.084
412 Transferi neprofitnim
organizacijam in ustanovam 68,118.599
413 Drugi tekoči domači transferi 316,360.990
414 Tekoči transferi v tujino –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 709,834.055
420 Nakup in gradnja osnovnih
sredstev 709,834.055
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 167,068.768
430 Investicijski transferi 167,068.768
III PRORAčUNSKI PRESEŽEK
(I - II.) PRORAčUNSKI
PRIMANJKLJAJ -281,445.498
B) RAčUN FINANčNIH TERJATEV
IN NALOŽB
IV. PREJETA VRAčILA DANIH
POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV
(750 + 751 + 752) 5,954.493
75 PREJETA VRAčILA DANIH
POSOJIL (750 + 751 + 752) 5,954.493
750 Prejeta vračila danih posojil 5,954.493
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
V. DANA POSOJILA IN
POVEčANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440 + 441 + 442) –
44 DANA POSOJILA
IN POVEčANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV –
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev
in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin
iz naslova privatizacije –
VI. PREJETA MINUS DANA
POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSIH DELEŽEV
(IV. - V) 5,954.493
C) RAčUN FINANCIRANJA
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 135,000.000
50 ZADOLŽEVANJE 135,000.000
500 Domače zadolževanje 135,000.000
VIII. ODPLAčILA DOLGA (550) 5,908.995
55 ODPLAčILA DOLGA 5,908.995
550 Odplačila domačega dolga 5,908.995
IX. SPREMEMBA STANJA
NA RAčUNIH
(I. + IV. + VII. - II. - V. - VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE
(VII. - VIII. - IX.) 129,091.005
XI. NETO FINANCIRANJE (VI. + X.) -129,091.005
XII. KORIŠčENJE SREDSTEV
NA RAčUNIH 146,400.000
---------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – prihodki in odhodki, sestavljeni po področjih proračunske porabe, posebni del občinskega proračuna in načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v 43. členu ZJF tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse so po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
2. prihodki iz uvedenih samoprispevkov.
4. člen
V mesecu septembru, župan s poročilom o izvrševanju proračuna, medletno in po koncu leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 in njegovi realizaciji. O prerazporeditvah pravic porabe med proračunskim letom odloča župan v okviru posameznega področja – tabele ter med tabelami v okviru istega proračunskega porabnika.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere skupaj, ne sme presegati 40 % skupnih pravic porabe v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 15% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
6. člen
Proračunski skladi so:
1. račun obvezne proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Obvezna proračunska rezerva se v letu 2004 oblikuje v višini 0,5 % prihodkov sprejetega proračuna. Oblikovanje obvezne proračunske rezerve preneha, ko sredstva dosežejo višino 1,5 % realizacije prihodkov proračuna preteklega leta. Proračunska rezerva se v letu 2004 oblikuje v višini 21,000.000 SIT.
O uporabi sredstev obvezne proračunske rezerve (Tabela 12, Konto 4091) odloča za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
7. člen
Župan lahko dolžniku do višine 3000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
8. člen
Kupnina, najemnina in odškodnine za stvarno premoženje se uporabljajo samo za gradnjo, nakup in vzdrževanje stvarnega premoženja občine. Namenskost porabe je zagotovljena in razvidna iz primerjave prihodkov na kontih 72 in odhodkov na kontih 42 in 43 v tabelah proračuna.
Pred prodajo stvarnega in finančnega premoženja mora biti pripravljen program prodaje občinskega finančnega in stvarnega premoženja ter ustanovljena komisija za vodenje in nadzor postopka prodaje premoženja. Komisijo imenuje župan. V komisijo so lahko imenovane tudi zunanje neodvisne strokovne osebe.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
IN JAVNEGA SEKTORJA
9. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2004 lahko zadolži do višine 135,000.000 SIT.
Občina se v letu 2004 lahko zadolži na podlagi prvega odstavka 17. člena zakona o financiranju občin za naslednje investicije:
Pločnik Bazara z javno razsvetljavo Bazara
in odvodnjavanjem 80,000.000 SIT
Kanalizacija KANAL »S« 11,000.000 SIT
Obvoznica Vrtojba 44,000.000 SIT
Skupaj 135,000.000 SIT
10. člen
Sredstva za delo se organom med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije, vendar v odvisnosti od zapadlosti obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
11. člen
Splošna proračunska rezervacija je namenjena financiranju nalog in obveznosti, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali niso zagotovljena v zadostni višini, o njeni porabi pa odloča župan Občine Šempeter-Vrtojba.
12. člen
Uporabniki morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrena. Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle v proračunu za ta namen določena sredstva.
Javni zavodi, javna podjetja, katerih ustanovitelj je občina, se ne morejo zadolževati brez sklepa občinskega sveta in predhodnega soglasja ministra, pristojnega za finance, ki ga izda na zahtevo župana.
Pri sklepanju o zadolževanju, izdanih poroštvih in izdanih soglasjih je potrebno upoštevati zakonske omejitve.
13. člen
O morebitni zadolžitvi, izdanih poroštvih in izdanih soglasjih Občine Šempeter-Vrtojba v skladu z zakonskimi določili odloča občinski svet. Župan Občine Šempeter-Vrtojba je pooblaščen za dogovarjanje in sprejemanje kreditnih pogojev in podpis pogodb.
14. člen
Prihodke, ki jih proračunski porabniki ustvarjajo z lastno dejavnostjo, lahko uporabljajo le za svojo dejavnost in nabavo opreme. Del teh prihodkov lahko usmerijo v plače na podlagi predhodnega sklepa župana Občine Šempeter-Vrtojba. O višini in porabi lastnih prihodkov proračunski porabniki poročajo Občini Šempeter-Vrtojba dvakrat letno do 31. 8. za obdobje januar–junij in do 28. 2. za preteklo leto.
15. člen
Vsi proračunski porabniki so dolžni na zahtevo Občine Šempeter-Vrtojba predložiti predračune in finančne načrte za tekoče leto ter zaključne račune za preteklo leto.
16. člen
Župan občine je pooblaščen za medletno usklajevanje potrebnih sredstev in nakazil za plače in druge osebne prejemke vseh proračunskih porabnikov v skladu z veljavno zakonodajo ter za kratkoročne plasmaje tekočih likvidnostnih sredstev proračuna pri bankah in drugih finančnih institucijah zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
17. člen
Plačilni roki v breme proračuna Občine Šempeter-Vrtojba se izvršujejo skladno z zakonom o izvrševanju proračuna Republike Slovenije, v izjemnih primerih pa lahko tudi prej, kolikor so izpolnjeni vsi pogoji za plačilo iz proračuna.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
18. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Šempeter-Vrtojba v letu 2004, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
19. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 414-01-1/2003-1
Šempeter pri Gorici, dne 22. decembra 2003.
Župan
Občine Šempeter-Vrtojba
Dragan Valenčič l. r.