Na podlagi 29. in 49. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/97 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odl. US, 9/96 – odl. US, 36/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97 – dopolnitev, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US, 74/98, 12/99 – sklep US, 16/99 – popr. sklepa US, 59/99 – odl. US, 70/00, 100/00, 28/01 – odl. US, 16/02 – odl. US in 51/02) in 40. člena statuta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 41/95, 77/96, 37/97, 50/98, 28/99 in 117/00) je Mestni svet mestne občine Celje na seji dne 16. decembra 2003 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave mestne občine Celje
TEMELJNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok določa novo organizacijo in delovno področje Občinske uprave mestne občine Celje (v nadaljevanju: uprave), ki je bila ustanovljena z odlokom o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 30/96 in 106/99).
S tem odlokom se ustanovijo organi občinske uprave ter določi njihovo delovno področje (v nadaljevanju: organi občinske uprave).
Organi občinske uprave neposredno izvajajo upravne naloge občine.
2. člen
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo naslednji pomen:
– Upravne naloge: upravne naloge so vse naloge, ki jih v skladu z zakonom za občino izvaja občinska uprava kot izvirne ali s strani države prenesene naloge.
– Občinska uprava: vsi organi občinske uprave, ustanovljeni za opravljanje upravnih nalog na posameznih področjih iz pristojnosti občinske uprave,
– Organ občinske uprave: najvišja, temeljna notranja organizacijska enota, ki se s tem odlokom ustanovi za opravljanje upravnih (in drugih) nalog na enem ali več upravnih področjih iz pristojnosti občinske uprave.
– Organi občinske uprave so oddelki, Občinski inšpektorat ter Kabinet župana.
– Notranja organizacijska enota v občinski upravi: organizacijska enota, ki se ustanovi z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji znotraj organa občinske uprave.
Notranja organizacijska enota (NOE) je lahko:
– referat,
– služba,
– sektor,
– režijski obrat,
– center.
– glavna pisarna.
– Predstojnik občinske uprave je župan, ki usmerja in nadzira delo občinske uprave.
– Direktor občinske uprave je javni uslužbenec, ki kot uradnik na položaju neposredno vodi delo občinske uprave.
– Predstojnik organa občinske uprave je javni uslužbenec, ki kot uradnik na položaju neposredno vodi delo posameznega organa občinske uprave.
– Akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest je splošni akt, ki ga sprejme župan.
3. člen
Upravne naloge so vse naloge, ki jih v skladu z zakonodajo na področju lokalne samouprave izvaja občinska uprava za zadovoljevanje potreb svojih prebivalcev, in sicer:
– izvršilne naloge: izvrševanje zakonov, podzakonskih aktov ter občinskih predpisov,
– inšpekcijski nadzor: izvajanje inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem predpisov,
– sodelovanje pri oblikovanju strategije razvoja posameznih področij: pripravljanje predlogov splošnih in posamičnih aktov ter drugih gradiv in zagotavljanje strokovne pomoči pri oblikovanju strategij,
– razvojne naloge: spremljanje stanja na področjih, ki so v pristojnosti občine in skrb za njihov razvoj v skladu s sprejeto strategijo občine ter pripravljanje predlogov ustreznih razvojnih dokumentov,
– izvajanje in razvoj dejavnosti gospodarskih javnih služb,
– upravljanje premoženja občine.
Občinska uprava
4. člen
Občinsko upravo usmerja in nadzira župan. Župan je predstojnik občinske uprave.
Delo občinske uprave neposredno vodi direktor občinske uprave.
Organ občinske uprave vodi predstojnik organa občinske uprave.
Direktor občinske uprave za posamezne naloge v zvezi z vodenjem organov občinske uprave pooblasti predstojnike organov občinske uprave in vodje drugih notranjih organizacijskih enot.
5. člen
Občinska uprava izvršuje predpise, ki jih sprejema mestni svet in župan. Občinska uprava izvršuje tudi zakone in druge predpise države, kadar se v skladu z zakonom odloča o upravnih stvareh iz državne pristojnosti.
Občinska uprava odgovarja županu za stanje na področju, za katerega je bila ustanovljena, spremlja stanje in razvoj na matičnih področjih, pravočasno opozarja na pojave, ki jih ugotovi pri izvajanju zakonov in drugih predpisov, daje pobude in predloge za reševanje vprašanj na svojih področjih in opravlja druge strokovne zadeve.
6. člen
Občinska uprava skrbi za obveščanje javnosti o načinu svojega poslovanja ter uresničevanja pravic strank.
Pri poslovanju s strankami mora občinska uprava zagotoviti spoštovanje njihove osebnosti ter osebnega dostojanstva ter zagotoviti, da čim hitreje in čim lažje uresničujejo svoje pravice in pravne koristi.
Občinska uprava je dolžna omogočiti strankam posredovanje pripomb in kritik glede svojega dela ter te pripombe in kritike obravnavati ter nanje odgovarjati v razumnem roku.
Način poslovanja s strankami, način zagotavljanja obveščanja javnosti, način zagotovitve možnosti posredovanja kritik in pripomb, njihova obravnavanja in odgovarjanja nanje, poslovanje z dokumentarnim gradivom, poslovni čas, uradne ure ter druga vprašanja načina delovanja občinske uprave ureja župan ali direktor občinske uprave, če ga za to pooblasti župan.
7. člen
O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
O pritožbah zoper posamične akte, ki jih v zadevah iz državne pristojnosti in na podlagi javnih pooblastil na prvi stopnji izdaja uprava, odloča ministrstvo, pristojno za ustrezno področje, oziroma njegov organ v sestavi.
O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov organov občinske uprave v upravnem sporu odloča pristojno sodišče.
Javni uslužbenci
8. člen
V skladu s sistemizacijo delovnih mest občinske uprave, ki jo določi župan, opravljajo naloge občinske uprave javni uslužbenci na uradniških in strokovno-tehničnih delovnih mestih.
Inšpekcijsko nadzorstvo neposredno opravljajo občinski inšpektorji kot delavci s posebnimi pooblastili, ki morajo izpolnjevati pogoje, predpisane z zakonom o inšpekcijskem nadzoru.
9. člen
Javni uslužbenec občinske uprave opravlja naloge določene z zakoni in drugimi predpisi s pristojnostmi, navodili in pooblastili, ki jih ima.
10. člen
Položaji na katerih se opravljajo naloge vodenja notranjih organizacijskih enot, so direktor občinske uprave in predstojniki organov občinske uprave.
Naloge notranjega revizorja in naloge pooblaščenca za varnost in zdravje ter zaščite in reševanja lahko opravlja javni uslužbenec na položaju.
11. člen
O zaposlitvi v občinski upravi in o imenovanju javnih uslužbencev v naziv odloča župan.
Direktorja občinske uprave in vodje organov občinske uprave imenuje na položaj župan.
12. člen
Direktor občinske uprave je odgovoren za zakonitost poslovanja in dosledno izvajanje predpisov, ki se nanašajo na izvajanje nalog lokalne skupnosti.
Prvi odstavek tega člena se smiselno uporablja tudi za odgovornost predstojnikov organov občinske uprave, odgovornost vodij drugih notranjih organizacijskih enot ter drugih javnih uslužbencev imenovanih na položaje.
13. člen
Direktor občinske uprave je za svoje delo in za delo občinske uprave odgovoren županu.
Predstojniki organov občinske uprave (temeljnih notranjih organizacijskih enot), so za svoje delo in delo organa občinske uprave, ki ga vodijo, odgovorni direktorju uprave in županu.
Vodje notranjih organizacijskih enot so za svoje delo in za delo notranje organizacijske enote, ki jo vodijo, odgovorni vodji temeljne notranje organizacijske enote.
14. člen
Direktor občinske uprave:
– vodi in usklajuje delo občinske uprave,
– izdaja odločbe v upravnem postopku na prvi stopnji ali za to pooblasti predstojnike posameznih organov občinske uprave,
– izdaja odločbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja delavcev občinske uprave, če zakon ali drug predpis ne določa drugače,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in sodeluje v projektnih skupinah v občini,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z upravno enoto in drugimi organi,
– opravlja druge naloge, določene s predpisi MOC ter po odredbah župana.
NOTRANJA ORGANIZACIJA OBČINSKE UPRAVE IN DELOVNO PODROČJE POSAMEZNIH ORGANOV OBČINSKE UPRAVE
15. člen
Notranja organizacija občinske uprave mora biti prilagojena poslanstvu in nalogam občinske uprave ter procesom, ki potekajo v občinski upravi.
Organizacija občinske uprave mora zagotavljati:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog,
– smotrno organizacijo in vodenje dela v upravi,
– koordinirano opravljanje nalog in učinkovito opravljanje projektnih nalog,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog in vrednotenje kvalitete opravljenih nalog,
– usmerjenost občinske uprave k uporabnikom njenih storitev ter
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
16. člen
Za izvajanje upravnih nalog se kot temeljne notranje organizacijske enote ustanovijo naslednji organi občinske uprave:
– Kabinet župana,
– Oddelek za okolje in prostor ter komunalo,
– Oddelek za družbene dejavnosti,
– Oddelek za finance in gospodarstvo,
– Oddelek za splošne zadeve,
– Občinski inšpektorat.
V okviru organov občinske uprave se lahko z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest ustanovijo notranje organizacijske enote, kot so opredeljene v četrti alinei 2. člena tega odloka.
Kot notranja organizacijska enota se lahko ustanovi režijski obrat. Režijski obrat se lahko ustanovi, če tako določa zakon ali kadar zaradi majhnega obsega ali značilnosti gospodarske javne službe iz tehničnih ali ekonomskih razlogov ni smotrno ustanoviti javnega podjetja ali podeliti koncesije.
17. člen
Organi občinske uprave:
– pripravljajo predloge razvojnih ter drugih programov in načrtov iz svojega področja dela in jih izvršujejo,
– pripravljajo predloge programov in finančnih načrtov za proračun,
– izvršujejo proračun,
– opravljajo nadzor nad izvajanjem proračunsko financiranih dejavnosti, in sicer po namenu, obsegu in dinamiki porabe ter pripravljajo poročila in predloge iz svojega delovnega področja ter
– upravljajo s premoženjem občine in opravljajo nadzor nad upravljanjem premoženja občine, ki je preneseno v upravljanje posameznim drugim upravljavcem.
Vsak organ občinske uprave je pristojen za vodenje zbirke informacij javnega značaja.
18. člen
Za izvedbo nalog, ki zahtevajo sodelovanje delavcev različnih organov občinske uprave, oziroma notranjih organizacijskih enot, se lahko oblikujejo projektne skupine ali druge oblike sodelovanja.
Projektno skupino ali drugo obliko sodelovanja lahko določi župan ali direktor občinske uprave. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine ali druge oblike sodelovanja se določi sestavo in vodjo projektne skupine, njene naloge, roke za izvedbo nalog, potrebna sredstva in druge pogoje za delo projektne skupine.
Projektna skupina ali druga oblika sodelovanja se oblikuje za čas trajanja projekta.
19. člen
Način vodenja posameznih notranjih organizacijskih enot se določi z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
20. člen
Za usklajevanje dela organov občinske uprave se ustanovi kolegij občinske uprave, ki ga sestavljajo direktor občinske uprave in vodje organov občinske uprave. Delo kolegija občinske uprave vodi direktor.
Kolegij občinske uprave zlasti:
– obravnava vprašanja organizacije dela in učinkovitosti poslovanja ter usklajuje delo organov občinske uprave,
– obravnava, usklajuje in sprejema izhodišča za pripravo programov dela občinske uprave,
– obravnava vprašanja iz delovnega področja organov občinske uprave, ki mu jih v obravnavo posredujejo vodje posameznih organov in sprejema stališča ter strokovna mnenja v zvezi z njimi,
– na predlog pripravljavcev odlokov in drugih splošnih aktov, ki jih sprejema mestni svet, obravnava njihove delovne osnutke ter po potrebi predlaga določene spremembe in dopolnitve le-teh ali sprejema določena strokovna mnenja, oziroma stališča v zvezi z njimi,
– oblikuje in sprejema strokovna mnenja o vprašanjih, ki mu jih posreduje direktor občinske uprave, mestni svet ali drugi organi mestne občine,
– opravlja druge naloge na predlog direktorja občinske uprave, mestnega sveta ali drugih organov mestne občine.
PRISTOJNOSTI ORGANOV OBČINSKE UPRAVE
21. člen
Organi Občinske uprave mestne občine Celje opravljajo upravne in strokovno tehnične naloge ter izvršujejo pristojnosti, za katere so bili ustanovljeni, na naslednjih področjih:
1. Kabinet župana opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– svetovalne, strokovne in organizacijske zadeve za potrebe župana,
– delovanje mestnega sveta in drugih organov MOC,
– načrtovanje, organizacijo in izvedbo protokola ter prireditev, ki so mestnega značaja,
– zagotavljanje celostne podobe mestne hiše ter načrtovanje in koordiniranje promocijske politike mestne občine,
– medobčinsko, medmestno in mednarodno sodelovanje,
– koordinacijo javnih del s področja pristojnosti oddelka ter opravljanje administrativno tehničnih in organizacijskih del zanje,
– odnose z javnostmi ter
– tehnično administrativne naloge ter druge zadeve s svojega delovnega področja.
2. Oddelek za okolje in prostor ter komunalo opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– pripravo in usklajevaje strokovnih osnov celovitega razvoja MOC za obravnavo in odločanje na mestnem svetu,
– prostorsko planiranje ter urbanistično in krajinsko načrtovanje,
– pripravo prostorskih planskih in izvedbenih aktov občine,
– pripravo in upravljanje s projekti regionalne politike EU,
– koordinacijo varstva okolja,
– gospodarjenje s stavbnimi zemljišči,
– gospodarjenje in vzdrževanje drugega nepremičnega premoženja MOC,
– načrtovanje in vodenje investicij ter projektov občinskega pomena na področju komunalne infrastrukture in družbenih dejavnosti,
– načrtovanje in vodenje investicij na področju stanovanjske izgradnje,
– urejanje in razvoj prometa ter upravljanje z občinskimi cestami,
– koordinacijo gospodarskih javnih služb,
– gospodarjenje s komunalno infrastrukturo,
– koordinacijo javnih del s področja pristojnosti oddelka ter opravljanje administrativno tehničnih in organizacijskih del zanje,
– druge upravne ter strokovno tehnične naloge s področja oddelka.
3. Oddelek za družbene dejavnosti opravlja naloge, ki se nanašajo na razvoj vseh dejavnikov na področju družbenih dejavnosti, delovanje javnih zavodov, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je MOC in delovanje ter razvoj naslednjih področij:
– izobraževanje in predšolska vzgoja ter odločanje o plačilih staršev za programe vrtca,
– kultura in varstvo kulturne dediščine,
– socialno varstvo,
– vodenje postopkov za oddajo socialnih in neprofitnih stanovanj,
– zdravstvo, obvezno zdravstveno zavarovanje oseb, ki niso zavarovane iz drugega naslova ter izdajanje odločb in podelitev koncesij s področja družbenih dejavnosti,
– šport,
– dejavnost mladih in mladinska raziskovalna dejavnost,
– koordinacijo javnih del s področja pristojnosti oddelka ter opravljanje administrativno tehničnih in organizacijskih del zanje,
– druge upravne in strokovno tehnične naloge s področja oddelka.
4. Oddelek za finance in gospodarstvo opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– strokovne naloge pri pripravi in izvajanju občinskega proračuna,
– finančno operativne naloge za potrebe izvajanja finančnih načrtov organov občine in občinske uprave,
– strokovna opravila v zvezi s finančnim poslovanjem na področju gospodarjenja s stanovanji, poslovnimi prostori in podjetništvom,
– spremljanje in nadziranje porabe sredstev pri neposrednih proračunskih porabnikih ter obveščanje župana in direktorja o morebitnih nepravilnostih ter predlaganje ustreznih ukrepov,
– koordinacija nalog s področja proračuna z ostalimi proračunskimi uporabniki,
– sodelovanje pri pripravi razvojnih programov ter strategij MOC,
– vodenje proračunskega računovodstva in računovodstva drugih neposrednih uporabnikov proračuna,
– neposredno upravljanje finančnega premoženja občine,
– vodenje centralne evidence premoženja MOC in v pravnih osebah v lasti MOC,
– sodelovanje pri usklajevanju postopkov in ukrepov s pristojnimi organi pri upravljanju z občinskim premoženjem,
– pospeševanje razvoja gospodarstva, trgovine ter gostinstva in turizma,
– pospeševanje razvoja obrti in podjetništva, organiziranje in izvajanje sistema podjetniškega svetovanja v sodelovanju s pristojnimi državnimi institucijami,
– pospeševanje razvoja kmetijstva in podeželja,
– obračun plač in ostalih osebnih prejemkov,
– koordinacijo javnih del s področja pristojnosti oddelka ter opravljanje administrativno tehničnih in organizacijskih del zanje,
– druge upravne in strokovne naloge s področja oddelka.
5. Oddelek za splošne zadeve, opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– splošne pravne zadeve, svetovanje ostalim organom občinske uprave ter javnim zavodom in javnim podjetjem, katerih ustanoviteljica je MOC,
– zastopanje občine pred sodišči in drugimi upravnimi organi,
– vodenje upravnega postopka na prvi in drugi stopnji,
– sodelovanje in pomoč pri pripravi občinskih predpisov,
– sodelovanje in pripravo potrebnih dokumentov v zvezi z denacionalizacijskimi postopki,
– kadrovske zadeve in organizacijo dela v občinski upravi,
– pripravo in izvajanje s proračunom sprejetega načrta delovnih mest in kadrovskega načrta,
– organizacijo pisarniškega poslovanja in hrambe dokumentarnega gradiva ter posredovanje informacij strankam,
– naloge v zvezi z informatizacijo dela občinske uprave,
– naloge v zvezi z vzdrževanjem prostorov občinske uprave ter objektov za počitek in rekreacijo,
– naloge v zvezi z nabavo opreme ter pisarniškega in drugega materiala za delo občinske uprave,
– operativno usklajevanje delovanja mestnih četrti in krajevnih skupnosti,
– zaščito in reševanje,
– koordinacijo javnih del s področja pristojnosti oddelka ter opravljanje administrativno tehničnih in organizacijskih del zanje,
– druge upravne in strokovne naloge s področja oddelka.
6. Občinski inšpektorat opravlja naloge na naslednjih področjih:
– nadzor nad izvajanjem zakona o varnosti cestnega prometa ter vseh drugih zakonov, ki mu podeljujejo pristojnost nadzora,
– nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti,
– opravljanje nalog občinskega redarstva v skladu z zakonom o varnosti cestnega prometa,
– izdajanje odločb v upravnem postopku, v primerih, ko mu je z zakonom ali odlokom podeljena pristojnost odločanja,
– druge upravne in strokovno tehnične naloge s področja občinske inšpekcije.
IZVAJANJE NALOG OBČINSKE UPRAVE IZVEN NOTRANJIH ORGANIZACIJSKIH ENOT
22. člen
Naloge notranje revizije in naloge na področju varnosti in zdravja pri delu se izvajajo izven notranjih organizacijskih enot.
Javni uslužbenci, ki izvajajo naloge iz prvega odstavka tega člena so za zakonitost in kvaliteto svojega dela odgovorni neposredno županu.
Notranja revizija
23. člen
V občinski upravi se zagotovi delovanje notranje revizije. Notranja revizija smiselno uporablja predpise, ki veljajo za državno notranjo revizijo.
Notranja revizija zajema neodvisno in nepristransko naknadno preverjanje poslovanja ter svetovanje, namenjeno izboljšanju poslovanja.
Varnost in zdravje pri delu
24. člen
V občinski upravi se zagotovi izvajanje nalog pooblaščenca za varnost in zdravje pri delu.
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 30/96 in 106/99).
26. člen
Določbe sedme in devete alinee 2. točke, četrte alinee 3. točke in tretje alinee 4. točke 20. člena tega odloka začnejo veljati, ko bodo pristojni organi družbe Nepremičnine d.o.o. in Mestne občine Celje ugotovili, da so podani pogoji za reorganizacijo poslovanja družbe in prezaposlitev delavcev družbe v občinsko upravo MOC.
Določba dvanajste alinee 4. točke 20. člena tega odloka začne veljati, ko bodo pristojni organi družbe LPC d.o.o. in Mestne občine Celje ugotovili, da so podani pogoji za reorganizacijo poslovanja družbe in prezaposlitev delavcev družbe v občinsko upravo MOC.
27. člen
Župan mora sprejeti Akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest najkasneje do 1. 4. 2004.
28. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati petnajsti dan po objavi.
Št. 01400-5/95-21
Celje, dne 16. decembra 2003.
Župan
Mestne občine Celje
Bojan Šrot l. r.