Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 97. člena statuta Občine Vipava (Uradno glasilo, št. 4/99) je Občinski svet občine Vipava na 11. redni seji dne 18. 12. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Vipava za leto 2004
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Vipava za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določa obseg prihodkov in drugih prejemkov in obseg odhodkov in drugih izdatkov, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakoni, statutom in občinskimi predpisi opravlja Občina Vipava.
2. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Priloge odloka so splošni del proračuna sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prihodkov in odhodkov, posebni del proračuna, prikazan tudi po funkcionalni klasifikaciji za občinsko upravo in posamezne krajevne skupnosti ter načrt razvojnih programov.
Splošni del proračuna občinske uprave na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v tisoč tolarjev
Skupina/podskupina kontov Proračun
leta 2004
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 714.000
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 442.017
70 DAVČNI PRIHODKI 381.701
700 Davki na dohodek in dobiček 271.000
703 Davki na premoženje 52.782
704 Domači davki na blago in storitve 57.919
706 Drugi davki -
71 NEDAVČNI PRIHODKI 60.316
710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 54.575
711 Takse in pristojbine 2.721
712 Denarne kazni 420
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 100
714 Drugi nedavčni prihodki 2.500
72 KAPITALSKI PRIHODKI 27.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 10.000
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in materialnega premoženja 17.000
73 PREJETE DONACIJE
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 244.983
740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 244.983
Skupina/podskupina kontov Proračun
leta 2004
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 714.000
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 442.017
70 DAVČNI PRIHODKI 381.701
700 Davki na dohodek in dobiček 271.000
703 Davki na premoženje 52.782
704 Domači davki na blago in storitve 57.919
706 Drugi davki -
71 NEDAVČNI PRIHODKI 60.316
710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 54.575
711 Takse in pristojbine 2.721
712 Denarne kazni 420
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 100
714 Drugi nedavčni prihodki 2.500
72 KAPITALSKI PRIHODKI 27.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 10.000
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in materialnega premoženja 17.000
73 PREJETE DONACIJE
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 244.983
740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 244.983
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) 96.729
B) RAČUN FINANČIH TERJATEV IN NALOŽB
Skupina/podskupina kontov Proračun
leta 2004
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 25.640
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 25.640
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev 25.000
752 Kupnine iz naslova privatizacije 640
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) 192
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 192
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije 192
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) 25.448
C) RAČUN FINANCIRANJA
Skupina/podskupina kontov Proračun
leta 2004
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 100.000
50 ZADOLŽEVANJE 100.000
500 Domače zadolževanje 100.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
55 ODPLAČILA DOLGA
550 Odplačila domačega dolga
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU
(I.+IV.+VII. - II. - V. - VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) 100.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI. +X.) 96.729
Splošni del proračuna vseh enajstih krajevnih skupnosti na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v tisoč tolarjev
Skupina/podskupina kontov Proračun
leta 2004
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 34.941
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.921
70 DAVČNI PRIHODKI -
700 Davki na dohodek in dobiček
703 Davki na premoženje
704 Domači davki na blago in storitve -
706 Drugi davki -
71 NEDAVČNI PRIHODKI 1.921
710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 1.921
711 Takse in pristojbine -
712 Denarne kazni -
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev
714 Drugi nedavčni prihodki
72 KAPITALSKI PRIHODKI 1.800
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 1.800
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in materialnega premoženja
73 PREJETE DONACIJE 10.100
730 Prejete donacije iz domačih virov 10.100
731 Prejete donacije iz tujine -
74 TRANSFERNI PRIHODKI 21.120
740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 21.120
B) SKUPAJ ODHODKI
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 36.485
40 TEKOČI ODHODKI 17.275
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim -
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost -
402 Izdatki za blago in storitve 17.275
403 Plačila domačih obresti -
409 Rezerve -
41 TEKOČI TRANSFERI 2.100
410 Subvencije -
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 1.000
412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 1.100
413 Drugi tekoči domači transferi
414 Tekoči transferi v tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 17.110
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 17.110
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI -
430 Investicijski transferi
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) 1.544
C) RAČUN FINANCIRANJA
Skupina/podskupina kontov Proračun
leta 2004
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 0
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
55 ODPLAČILA DOLGA
550 Odplačila domačega dolga
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU
(I.+IV.+VII. - II. - V. - VIII.) -1.544
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) 1.544
XI. NETO FINANCIRAJE (VI. +X.)
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Namenski prejemki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
2. prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti,
3. turistična taksa, taksa za obremenjevanje voda, taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, prihodki koncesijskih dajatev od prirejanja posebnih iger na srečo.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se za višino dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta in proračun.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek v nižjem obsegu kot je izkazan v proračunu, lahko uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo do višine dejanskih prejemkov oziroma razpoložljivih sredstev.
5. člen
Proračun se izvršuje na podlagi določenega obsega sredstev, upoštevajoč prevzete obveznosti ter likvidnostne možnosti proračuna.
Župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna (funkcionalni klasifikaciji) zaradi prilagajanja proračuna novim okoliščinam, ki jih pri načrtovanju proračuna ni bilo mogoče predvideti.
6. člen
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
O porabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. O tem s poročilom o izvrševanju proračuna poroča občinskemu svetu.
Župan najkasneje septembra in konec leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 in njegovi realizaciji.
7. člen
Neposredni uporabniki lahko prevzemajo obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu.
Prevzete obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve ter za tekoče transfere ne smejo presegati 20 % pravice porabe analitične proračunske postavke v sprejetem finančnem načrtu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 25 % pravice porabe posamezne proračunske postavke v sprejetem finančnem načrtu, s tem da se lahko za posamezno investicijo s pogodbo sprejme obveznost, ki zapade v plačilo v prihodnjem letu, največ do 80 % zneska, ki je za prihodnje leto predviden v načrtu razvojnega programa Občine Vipava.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
8. člen
Proračunska rezerva oblikovana po ZJF se v letu 2004 oblikuje v višini 1,352.000 tolarjev.
O uporabi sredstev proračunske rezerve odloča za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 550.000,00 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, oddajo gradenj in naročanje storitev, upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
Odredbodajalec proračuna občinske uprave je župan, proračunov krajevnih skupnosti pa vsak predsednik krajevne skupnosti za svojo krajevno skupnost.
10. člen
Zaradi tajnosti podatkov lahko župan največ do višine 10.000 SIT dolžniku s posebnim sklepom dolg odpiše oziroma delno odpiše obveznost plačila dolga, če dolžnik dolga ni sposoben plačati zaradi težkih socialnih ali zdravstvenih razmer oziroma, če bi bili stroški izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov in sredstev rezerv.
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja, se občina za proračun leta 2004 lahko zadolži do višine 100,000.000 tolarjev.
Občina se v letu 2004 zadolži na podlagi prvega odstavka 17. člena zakona o financiranju občin za poravnavo zapadlih obveznosti za gradnjo investicije šola Podnanos, za gradnjo stanovanjskega bloka Ob Beli (Vrhpoljski blok), kanalizacijo Vrhpolje in za gradnjo vodovodnega omrežja v naseljih Lože, Manče, Podraga in Slap.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Vipava v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
13. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu občin.
Št. 40302-0001/2004
Vipava, dne 18. decembra 2003.
Župan
Občine Vipava
Ivan Princes l. r.