Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 18. člena statuta Občine Grosuplje (Uradni list RS, št. 42/99 in 36/02) je Občinski svet občine Grosuplje na 14. redni seji dne 28. 1. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Grosuplje za leto 2005
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Grosuplje za leto 2005 določajo struktura in višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del občinskega proračuna se pripravi in sprejme na ravni kontov, objavi pa se na ravni podskupin kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se za leto 2005 določa v naslednji višini:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
v tisoč SIT
-----------------------------------------------------------------------------
Proračun
Skupina/Podskupina kontov 2005
-----------------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 2,867.318
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 2,344.881
70 DAVČNI PRIHODKI 1,629.988
700 Davki na dohodek in dobiček 1,169.478
703 Davki na premoženje 245.792
704 Domači davki na blago in storitve 214.718
71 NEDAVČNI PRIHODKI 714.893
710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 31.000
711 Takse in pristojbine 11.991
712 Denarne kazni 322
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 7.540
714 Drugi nedavčni prihodki 664.040
72 KAPITALSKI PRIHODKI 278.058
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 169.958
722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja 110.100
73 PREJETE DONACIJE –
730 Prejete donacije iz domačih virov –
74 TRANSFERNI PRIHODKI 244.379
740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 244.379
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 3.066.668
40 TEKOČI ODHODKI 549.371
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 151.836
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 22.677
402 Izdatki za blago in storitve 351.448
403 Plačila domačih obresti 13.410
409 Rezerve 10.000
41 TEKOČI TRANSFERI 972.239
410 Subvencije 15.700
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 452.299
412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 145.262
413 Drugi tekoči domači transferi 358.9788
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1,031.521
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 1,031.521
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 513.537
430 Investicijski transferi 513.537
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK ali PRIMANJKLJAJ (I. -II.) -199.350
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
v tisoč SIT
-----------------------------------------------------------------------------
Proračun
Skupina/Podskupina kontov 2005
-----------------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POS. IN PRODAJA KAPITAL. DELEŽEV 11.000
75 PREJETA VRAČILA DANIH POS. IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 11.000
750 Prejeta vračila danih posojil 8.600
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije 2.400
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 32.000
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 32.000
440 Dana posojila 32.000
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije –
VI. PREJETA MINUS DANA POSO. IN SPREMEM.
KAPITAL. DELEŽ. (IV.-V.) -21.000
C) RAČUN FINANCIRANJA
v tisoč SIT
-----------------------------------------------------------------------------
Proračun
Skupina/Podskupina kontov 2005
-----------------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE 50.000
50 ZADOLŽEVANJE 50.000
500 Domače zadolževanje 50.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA 39.650
55 ODPLAČILA DOLGA 39.650
550 Odplačila domačega dolga 39.650
IX. PRENOS SREDSTEV NA RAČUNU IZ LETA 2004 210.000
X. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –
XI. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 10.350
XII. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VII.-X.) -10.650
-----------------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov, na konte in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Grosuplje.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Na predlog predlagatelja finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru področja proračunske porabe (trimestna šifra funkcionalne klasifikacije) pri posameznem neposrednem proračunskem uporabniku v posebnem delu proračuna.
Župan odloča tudi o odprtju novega šestmestnega podkonta v okviru proračunske postavke, če je to potrebno za izvedbo pravilne knjigovodske evidence. Pravico porabe na novo odprtem podkontu župan odobri na način, določen v prvem odstavku tega člena.
Prerazporeditev pravice porabe iz prvega odstavka tega člena in odprtje novega podkonta iz drugega odstavka tega člena župan odobri s pisnim sklepom, iz katerega je razvidno, na kateri proračunski postavki in podkontu se pravica porabe povečuje in na katerih se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen, oziroma na kateri proračunski postavki se odpira nov podkonto.
Glede odločanja o prerazporeditvah pravic porabe in o odpiranju novih podkontov v finančnih načrtih krajevnih skupnostih, ki so sestavni del občinskega proračuna, lahko župan pooblasti svet krajevne skupnosti ali predsednika krajevne skupnosti, da o tem odloča na enak način, kot je določeno v prvih treh odstavkih tega člena.
Župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu o izvedenih prerazporeditvah. Prvič poroča v okviru poročila o izvrševanju proračuna za prvo polletje, drugič pa v okviru zaključnega računa, ko občinskemu svetu poroča o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
4. člen
Neposredni proračunski uporabnik lahko v tekočem letu za investicijske odhodke in investicijske transfere razpiše javno naročilo za celotno vrednost večletnega projekta, če je vključen v načrt razvojnih programov in če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna za tekoče leto. V razpisnih pogojih javnega naročila se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe na način iz naslednjega odstavka.
Neposredni proračunski uporabnik lahko v letu 2005 prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v prihodnjih letih, v višini, ki ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2006 do višine 60% navedenih pravic porabe,
– v ostalih prihodnjih letih pa 10% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg obveznosti neposrednega uporabnika, prevzetih v letu 2005, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% obsega pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi in zakupnimi pogodbami.
Prevzete obveznosti se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
5. člen
Proračunski sklad je proračunska rezerva, oblikovana po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 2,000.000 tolarjev.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1,500.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
6. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, ki so nujno potrebni in za katere v proračunu niso zagotovljene pravice porabe ali za namene, za katere se med letom izkaže, da pravica porabe ni zagotovljena v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije do višine 2,500.000 tolarjev za posamezen namen odloča župan.
7. člen
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje.
Poraba sredstev za opravljanje nalog na posameznih področjih se dogovori s pogodbo v pisni obliki. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo, izstavljenega računa, zahtevka oziroma sklepa župana.
Proračunski uporabniki morajo za nabavo opreme, investicijska in vzdrževalna dela, druge storitve in subvencije, skleniti pogodbo z izvajalcem oziroma uporabnikom storitve v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
8. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 500 tisoč tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA OBČINE
9. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2005 lahko zadolži do višine 50.000 tisoč tolarjev.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
10. člen
V primeru, da do konca leta 2005 ne bi bil sprejet proračun za leto 2006, se v obdobju začasnega financiranja Občine Grosuplje v letu 2006 uporablja ta odlok in sklep župana o začasnem financiranju.
11. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-0003/03
Grosuplje, dne 28. januarja 2004.
Župan
Občine Grosuplje
Janez Lesjak l. r.