Na podlagi 29. in 57. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98 in 70/00 in odl. US, Uradni list RS, št. 6/94, 45/94, 20/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 59/99), 3. člena zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97 in 56/98), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99 in 79/01) ter 15. in 70. člena statuta Občine Mirna Peč (Uradni list RS, št. 18/99, 52/01 in 40/03) je Občinski svet občine Mirna Peč na 12. redni seji dne 29. 1. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Mirna Peč za leto 2004
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Mirna Peč za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v SIT
-----------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
-----------------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 398,911.000
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 198,530.000
70 DAVČNI PRIHODKI 168,620.000
700 Davki na dohodek na dobiček 135,103.000
703 Davki na premoženje 17,847.000
704 Domači davki na blago in storitve 15,670.000
706 Drugi davki –
71 NEDAVČNI PRIHODKI 29,910.000
710 Udeležbe na dobičku in dohodki
od premoženja 11,990.000
711 Takse in pristojbine 1,200.000
712 Denarne kazni 620.000
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 1,500.000
714 Drugi nedavčni prihodki 14,600.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 7,000.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 7,000.000
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja –
73 PREJETE DONACIJE –
730 Prejete donacije iz domačih virov –
731 Prejete donacije iz tujine –
74 TRANSFERNI PRIHODKI 193,381.000
740 transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 193,381.000
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 440,328.000
40 TEKOČI ODHODKI 87,509.000
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 18,353.000
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 2,862.000
402 Izdatki za blago in storitve 65,794.000
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 500
41 TEKOČI TRANSFERI 173,440.000
410 Subvencije 10,315.000
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 93,785.000
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 14,514.000
413 Drugi tekoči domači transferi 54,826.000
414 Tekoči transferi v tujino –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 129,620.000
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 129,620.000
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 49,759.000
430 Investicijski transferi 49,759.000
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) –41,417.000
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-----------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
-----------------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442) 1,333.333
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV 1,333.333
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 1,333.333
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) –1,333.333
C) RAČUN FINANCIRANJA
-----------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
-----------------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500)
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje
VIII. ODPLAČIILA DOLGA (550)
55 ODPLAČILA DOLGA
550 Odplačila domačega dolga
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -42,750.333
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) 41,417.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) =III. -42,750.333
-----------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe, in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01).
4. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s polletnim poročilom in konec leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 in njegovi realizaciji.
Župan Občine Mirna Peč je pooblaščen, da poveča ali zmanjša določeno postavko v proračunu za 5% brez soglasja občinskega sveta oziroma, da prerazporedi sredstva iz posameznega področja v drugo področje proračuna do višine 10% posameznega področja.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 70% teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2005 40% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
6. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
Proračunska rezerva v letu 2004 se oblikuje v višini 500.000 tolarjev.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1,000.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
7. člen
Župan lahko dolžniku odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
8. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja, se občina v proračunu 2004 ne namerava zadolžiti.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Mirna Peč ter zadolžitve in izdaja poroštev pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine drugim fizičnim in pravnim osebam, v letu 2004 ne sme preseči skupne višine glavnic 5,000.000 tolarjev.
O kratkoročnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5% sprejetega proračuna, odloča župan. Znesek mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
9. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna morajo organizirati izvrševanje del in nalog iz svojega delovnega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom.
Sredstva se med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije, vendar v odvisnosti in zapadlosti obveznosti ter upoštevanju likvidnostnega položaja proračuna. Sredstva se smejo uporabljati le za namene, za katere so dana.
Posredni uporabniki občinskega proračuna ne smejo za račun občinskega proračuna prevzemati obveznosti, ki presegajo zneske, določene s proračunom.
10. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni občinski upravi in županu občine, kot predstojnemu organu občine, predložiti finančne načrte za naslednje proračunsko leto na način in v rokih, ki jih predpiše župan.
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni županu poročati najmanj dvakrat letno o realizaciji nalog, in sicer ob polletju in ob zaključku leta oziroma po potrebi.
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni dodatno predložiti tudi podatke za analizo poslovanja, ki jih zahteva župan, tajnik občine ali nadzorni odbor.
11. člen
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov proračuna.
12. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Mirna Peč v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 403-02/04-01
Mirna Peč, dne 30. januarja 2004.
Župan
Občine Mirna Peč
Zvone Lah l. r.