Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02), in 15. ter 94. člena statuta Občine Kuzma (Uradni list RS, št. 21/99, 12/01, 72/02, 90/02 in 113/03), je Občinski svet občine Kuzma na 9. redni seji dne 6. 2. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Kuzma za leto 2004
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
S tem odlokom se ureja način izvrševanja proračuna Občine Kuzma za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun), postopki izvrševanja proračuna in upravljanje s prihodki in odhodki proračuna, občinskim premoženjem ter obseg zadolževanja na ravni občine.
2. člen
S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakonom in odloki, opravlja Občina Kuzma.
II. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Kuzma so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja.
Proračun Občine Kuzma za leto 2004 se določa v naslednjih zneskih:
v tisoč tolarjev
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
--------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
--------------------------------------------------------------------------
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 294.424
Tekoči prihodki (70+71) 150.134
70 Davčni prihodki 39.960
700 Davki na dohodek in dobiček 29.081
703 Davki na premoženje 8.753
704 Domači davki na blago in storitve 2.126
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 110.174
710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 35.950
711 Takse in pristojbine 2.919
712 Denarne kazni 55
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 71.250
72 Kapitalski prihodki 6.500
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 6.500
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
nematerialnega premoženja –
73 Prejete donacije 1.000
730 Prejete donacije iz domačih virov 1.000
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 136.790
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 136.790
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 294.402
40 Tekoči odhodki 108.580
400 Plače in dodatki – zaposleni 25.132
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 8.198
402 Izdatki za blago in storitve 43.150
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 32.100
41 Tekoči transferi 72.672
410 Subvencije 600
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 35.915
412 Transferi neprofitnim organizacijam in
ustanovam 19.717
413 Drugi tekoči domači transferi 16.440
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki 110.650
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 110.650
43 Investicijski transferi 2.500
430 Investicijski transferi 2.500
III. Proračunski presežek (I.-II.) (proračunski primanjkljaj) 22
--------------------------------------------------------------------------
B) Račun finančnih terjatev in naložb
--------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina konta Proračun leta 2004
--------------------------------------------------------------------------
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750+751+752) 500
75 Prejeta vračila danih posojil 500
750 Davki na dohodek in dobiček 500
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije
–
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev (440+441+442) 2.099
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev 2.099
440 Davki na dohodek in dobiček –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 2.099
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije –
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.) -1.599
--------------------------------------------------------------------------
C) Račun financiranja
--------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
--------------------------------------------------------------------------
VII. Zadolževanje (500) 50.000
50 Zadolževanje 50.000
500 Domače zadolževanje 50.000
VIII. Odplačila dolga (550) –
55 Odplačila dolga –
550 Odplačila domačega dolga –
IX. Sprememba stanja sredstev na računu
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) 48.423
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.) 1.577
XI. Neto financiranje (VI.+X.) -22
--------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov, so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo so prihodek proračuna. Prihodek proračuna so tudi donacije, ki jih občina prejme od domače ali tuje pravne ali fizične osebe.
5. člen
Namenski prihodki proračuna so: donacije, prihodki iz naslova najemnin, prodaje premoženja, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarne takse, prispevki investitorjev, samoprispevki in drugi prihodki.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika (postavke) v proračun.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun tekočega leta.
6. člen
Neposredni porabniki proračuna so občinski organi in občinska uprava.
Ti so odgovorni za uporabo sredstev proračuna v skladu z namenom, ki je izkazan v posebnem delu proračuna.
Uporabnikom se za delovanje zagotavljajo sredstva za plače in prispevke, za druge osebne prejemke, za plačila blaga in storitev in za investicijske izdatke. Sredstva za sofinanciranje programa posrednih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja, kar se dogovori s pogodbo.
7. člen
Uporabniki proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti, do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrene v proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
8. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namenskost porabe proračunskih sredstev opravlja nadzorni odbor.
9. člen
Proračunska rezerva se v letu 2004 oblikuje v višini 0,5% sredstev od skupno doseženih prihodkov občinskega proračuna. Sredstva se izločajo mesečno po dvanajstinah.
Na predlog Občinske uprave občine Kuzma odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF župan in o tem obvešča občinski svet.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč: potres, poplava, suša, zemeljski plaz, snežni plaz, močan veter, toča in druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
10. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika, župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
11. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna. Za izvrševanje proračuna občine lahko župan pooblasti posamezne delavce občinske uprave ali podžupana.
12. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilo ali prerazporedi proračunska sredstva. O tem obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
IN JAVNEGA SEKTORJA
13. člen
Javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občine.
14. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja, se občina za proračun leta 2004 lahko zadolži v obsegu, ki ne presega 10% realiziranih prihodkov občine preteklega leta, odplačilo glavnice in obresti pa ne sme preseči 5% realiziranih prihodkov.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Kuzma v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
16. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2004 dalje.
Št. 403-02/03-6
Kuzma, dne 6. februarja 2004.
Župan
Občine Kuzma
Škalič Jožef l. r.