Na podlagi 29. in 57. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02 in odločitve US, Uradni list RS, št. 6/94, 45/94, 20/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 59/99), 3. člena zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97 in 56/98), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) ter 10. in 17. člena statuta Občine Semič (Uradni list RS, št. 24/03) je Občinski svet občine Semič na 10. redni seji dne 5. 2. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Semič za leto 2004
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Semič za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v tisoč SIT
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
------------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 581.600
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 253.330
70 DAVČNI PRIHODKI 198.195
700 Davki na dohodek na dobiček 142.365
703 Davki na premoženje 18.920
704 Domači davki na blago in storitve 36.910
706 Drugi davki
71 NEDAVČNI PRIHODKI 55.135
710 Udeležbe na dobičku in dohodki
od premoženja 16.715
711 Takse in pristojbine 2.100
712 Denarne kazni 120
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 155
714 Drugi nedavčni prihodki 36.045
72 KAPITALSKI PRIHODKI 43.900
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 2.700
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega
premoženja 41.200
73 PREJETE DONACIJE 17.020
730 Prejete donacije iz domačih virov 17.020
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 267.350
740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih
institucij 267.350
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 592.760
40 TEKOČI ODHODKI 132.595
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 38.267
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 5.230
402 Izdatki za blago in storitve 85.588
403 Plačila domačih obresti 1.000
409 Rezerve 2.510
41 TEKOČI TRANSFERI 211.400
410 Subvencije 15.910
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 129.160
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 30.785
413 Drugi tekoči domači transferi 35.545
414 Tekoči transferi v tujino
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 174.405
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 174.405
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 74.360
430 Investicijski transferi 74.360
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) (11.160)
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
------------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752) 1.400
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 1.400
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev 1.400
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) 2.540
44. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV 2.540
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 2.540
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) 1.140
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
------------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 22.000
50 ZADOLŽEVANJE 22.000
500 Domače zadolževanje 22.000
VIII. ODPLAČIILA DOLGA (550) 9.700
55 ODPLAČILA DOLGA 9.700
550 Odplačila domačega dolga 9.700
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 12.300
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 11.160
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH
DNE 31.12. PRETEKLEGA LETA
9009 Splošni sklad za drugo –
------------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov občinskega proračuna (občinskih organov in občinske uprave), ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Semič www.semic.si.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01)
– prihodki takse za obremenjevanje vode
– prihodki takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov.
4. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med osemmestnimi podkonti v okviru proračunske postavke in med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna, pri čemer povečanje ali zmanjšanje posameznega osemmestnega podkonta ne sme presegati 30% obsega tega podkonta.
V primeru prerazporeditev, ki bi presegale zgoraj navedeni okvir, mora župan pridobiti soglasje občinskega sveta.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 70% teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2005 50% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
6. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
Proračunska rezerva se v letu 2004 oblikuje v višini 2,000.000 tolarjev.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1,000.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
7. člen
Župan lahko dolžnikom odpiše, oziroma delno odpiše plačilo dolga do višine 500.000 SIT, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnikov ugotovi, da terjatve ni mogoče izterjati. V primeru odpisa dolgov, ki bi presegali navedeni okvir, mora župan pridobiti soglasje občinskega sveta.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
8. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja, se občina za proračun leta 2004 lahko zadolži do višine 22,000.000 SIT.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Semič, v letu 2004 ne sme preseči skupne višine glavnic 26,400.000 tolarjev.
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna. Znesek mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja) se lahko v letu 2004 zadolžijo do skupne višine 6,400.000 SIT.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
9. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna morajo organizirati izvrševanje del in nalog iz svojega delovnega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom. Sredstva se med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije, vendar v odvisnosti od zapadlosti obveznosti ter upoštevanju likvidnostnega položaja proračuna. Sredstva se smejo uporabljati le za namene, za katere so dana.
Posredni uporabniki občinskega proračuna ne smejo za račun občinskega proračuna prevzemati obveznosti, ki presegajo zneske, določene s proračunom.
10. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni občinski upravi in županu občine, kot predstojnemu organu občine, predložiti finančne načrte za naslednje proračunsko leto na način in v rokih, ki jih predpiše župan.
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni županu poročati najmanj dvakrat letno o realizaciji nalog, in sicer ob polletju in ob zaključku leta oziroma po potrebi.
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni dodatno predložiti tudi podatke za analizo poslovanja, ki jih zahteva župan, tajnik občine, nadzorni odbor ali občinski svet.
11. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Semič v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 403-02-02/2003-13
Semič, dne 6. februarja 2004.
Župan
Občine Semič
Ivan Bukovec l. r.