Na podlagi 27. člena zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 popr., 58/03 – ZZK-1) ter 21. člena statuta Občine Slovenska Bistrica (Uradni list RS, št. 34/95, 72/99 in 65/02) je župan Občine Slovenska Bistrica sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
lokacijskega načrta za glinokop v Občini Slovenska Bistrica
I. Predmet, razlogi, ocena stanja in pravna podlaga za izdelavo lokacijskega načrta
Namen investitorja (Opekarna Pragersko d.d.) je odpreti novo pridobivalno polje glinokopa južno od objekta opekarne, na oddaljenosti približno 1,3 km. Pridobivalno polje v velikosti okrog 10 ha bi pomenilo kratkoročno reševanje oskrbe opekarne, saj trenutne potrebe opekarne po odkopnih površinah znašajo 2,5 do 3 ha letno. Srednjeročna oskrba opekarne z glino se namerava zagotoviti s pridobitvijo novih površin v Občini Slovenska Bistrica, v izmeri 35 ha. Pobudnik izdelave lokacijskega načrta je Opekarna Pragersko d.d.
Lokacijski načrt bo določil prostorske pogoje in rešitve za učinkovito in usklajeno organizacijo dejavnosti na območju obravnave in za učinkovito delovanje kompleksa ter bo osnova za dovoljevanje in izvajanje posegov v prostor.
Za predmetno območje veljajo prostorski ureditveni pogoji za območje Slovenska Bistrica (odlok o sprejetju prostorskih ureditvenih pogojev za celotno Občino Slovenska Bistrica, Uradni list RS, št. 29/89, 4/92, 3/93, 35/94, 5/00, 45/00).
Pravna podlaga za izdelavo lokacijskega načrta je zakon o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, popr. 8/03 in 58/03 - ZZK-1), ZRud ter navodilo o vsebini posebnih strokovnih podlag in o vsebini prostorskih izvedbenih aktov (Uradni list SRS, št. 14/85).
Za območje Občine Slovenska Bistrica veljajo prostorske sestavine:
– dolgoročnega plana občine Slovenska Bistrica za obdobje 1986–2000 (Uradni list RS, št. 42/92, 35/94, 35/96, 41/97, 72/99 in 59/03),
– srednjeročnega družbenega plana občine Slovenska Bistrica za obdobje 1986–1990 (Uadni list SRS, št. 27/85, 25/87).
S tem programom priprave se opredelijo programska izhodišča lokacijskega načrta, nosilci urejanja prostora, ki dajejo smernice in mnenja ter drugi udeleženci, ki bodo sodelovali pri pripravi lokacijskega načrta, seznam potrebnih strokovnih podlag ter način pridobitve strokovnih rešitev, potrebnost in način pridobitve ustreznih geodetskih podlag, roki za pripravo lokacijskega načrta in obveznosti v zvezi s financiranjem lokacijskega načrta. V programu priprave je opisan tudi postopek za pripravo in sprejem lokacijskega načrta.
II. Programska izhodišča lokacijskega načrta
V odkopni fazi je predvideno izkopavanje do globine 6 metrov pod nivojem terena, medtem ko podtalnico na obravnavanem območju izsledimo na globini enega od dveh metrov. Predvideni naklon odkopnih brežin je 1:2(24(). Odvoz materiala do opekarne bo potekal po javnih poteh in cestah ter 200 metrov po glavni cesti G 1-2 (Slov. Bistrica ob Dravi).
Faza sanacije še ni določena. Zaradi ostanka vodonepropustnega sloja gline po izkopavanju obstaja možnost ureditve deponije. Možna je tudi ureditev vodnih površin v rekreacijske oziroma naravovarstvene namene.
III. Nosilci urejanja prostora ter drugi udeleženci, ki bodo sodelovali pri pripravi lokacijskega načrta
Financer, načrtovalec in pripravljavec lokacijskega načrta
Financer lokacijskega načrta je Opekarna Pragersko d.d.
Pripravljavec lokacijskega načrta je Občina Slovenska Bistrica, Oddelek za okolje in prostor. Prostorske konference vodi župan.
Načrtovalca lokacijskega načrta bo izbral investitor.
Nosilci urejanja prostora
Nosilci urejanja prostora dajejo smernice za načrtovanje predvidenih prostorskih ureditev pred pripravo predloga lokacijskega načrta in mnenja k dopolnjenemu predlogu lokacijskega načrta.
V postopek priprave lokacijskega načrta bodo vključeni naslednji nosilci urejanja prostora:
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje, Sektor za vodno gospodarstvo, Vojkova 1b, Ljubljana;
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje, Sektor za varstvo narave, Vojkova 1b, Ljubljana;
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje, Sektor za varstvo okolja, Vojkova 1b, Ljubljana;
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Uprava za rudarstvo, Dunajska 48, Ljubljana;
– Ministrstvo za zdravje, Zdravstveni inšpektorat RS, izpostava Maribor;
– Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, izpostava Maribor;
– Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska 56-58, Ljubljana;
– Zavod RS za varstvo narave, Območna enota Maribor, Slomškov trg 6, Maribor;
– Ministrstvo za obrambo, Urad za obrambne zadeve, Sektor za civilno obrambo, Kardeljeva ploščad 25, Ljubljana;
– Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, Sektor za upravljanje, vzdrževanje in varstvo cest, izpostava Maribor;
– Zavod za gozdove Slovenije, Območna enota Maribor, Tyrševa 15, Maribor;
– ELES, Elektro Slovenija, d.o.o., Hajdrihova 2, Ljubljana;
– JP Elektro Maribor, Vetrinjska 2, Maribor;
– Telekom Slovenije, d.d., PE Maribor, Titova c. 38, Maribor;
– Komunala Slovenska Bistrica, d.o.o., Pohorski bataljon 12, Slovenska Bistrica;
– Geoplin, d.o.o., Cesta Ljubljanske brigade 11, Ljubljana;
– drugi organi in organizacije kolikor bi se v postopku priprave sprememb in dopolnitev planskega akta izkazalo, da so tangirani.
Če kdo od navedenih organov oziroma organizacij v 30 dneh ne bi podal smernic, se bo štelo, da nima smernic, pri čemer pa mora izdelovalec upoštevati vse zahteve, ki jih za načrtovanje predvidene prostorske ureditve določajo veljavni predpisi in drugi pravni akti.
Zgoraj navedeni organi bodo zaprošeni tudi za izdajo mnenja k dopolnjenemu predlogu lokacijskega načrta.
V primeru, če kdo od navedenih organov ali organizacij v 30 dneh po prejemu zahteve o izdaji mnenja ne bi podal mnenja, se bo štelo, da z dopolnjenim predlogom lokacijskega načrta soglaša.
IV. Potrebne strokovne podlage
Strokovne podlage za obravnavano območje morajo temeljiti na predpisih, analizah in strokovnih dognanjih o naravnih lastnostih in ustvarjenih razmerah in zmogljivostih prostora in okolja na obravnavanem območju, na analizah razvojnih možnosti, na analizah medsebojnih učinkov posameznih dejavnosti v prostoru.
Pred pripravo lokacijskega načrta je potrebno izdelati naslednja strokovna gradiva:
1. posebne strokovne podlage, ki se nanašajo na vplive na okolje in ostale potrebne strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic
V. Pridobitev strokovnih rešitev
Variantne rešitve ne bodo izdelane zaradi tehnoloških omejitev in specifičnih pogojev posega v prostor.
VI. Geodetske podlage
Za izdelavo lokacijskega načrta je potrebno izdelati katastrsko-topografski načrt v digitalni obliki z natančnostjo, ki ustreza merilu 1:1000. Načrt mora biti izdelan v skladu s pravilnikom o vsebini geodetskih podlag za pripravo PIA (Uradni list SRS, št. 17/85).
Geodetske podlage zagotovi financer.
VII. Roki za pripravo lokacijskega načrta
-----------------------------------------------------------------------
izdelava gradiva za 7 dni po sprejemu programa
pridobitev smernic priprave
pridobivanje smernic za
načrtovanje 30 dni
izdelava strokovnih podlag v času pridobivanja smernic
izdelava predloga lokacijskega 30 dni od pridobitve smernic
načrta in strokovnih podlag
2. prostorska konferenca 15 dni pred javno razgrnitvijo
predloga lokacijskega načrta
javna razgrnitev predloga prične 7 dni po objavi javne
lokacijskega načrta razgrnitve in traja 30 dni
javna obravnava, obravnava na
občinskem svetu v času javne razgrnitve
predaja pripomb in predlogov 7 dni po zaključeni javni
načrtovalcu razgrnitvi
opredelitev načrtovalca do
pripomb in predlogov 7 dni od predaje pripomb
stališča do pripomb in predlogov 7 dni od opredelitve
načrtovalca
izdelava dopolnjenega predloga 15 dni
pridobitev mnenj na dopolnjeni
predlog 30 dni
sprejem predloga lokacijskega na seji občinskega sveta po
načrta pridobitvi mnenj
izdelava končnega elaborata 15 dni po objavi odloka v
uradnem glasilu
-----------------------------------------------------------------------
VIII. Financiranje lokacijskega načrta
Izdelavo lokacijskega načrta financira Opekarna Pragersko, d.d..
IX. Postopek za pripravo in sprejem lokacijskega načrta
1. Prostorska konferenca
Pripravljavec lokacijskega načrta skliče zbor prostorske konference najmanj osem dni pred sprejetjem programa priprave lokacijskega načrta. Na prostorski konferenci se pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi lokalne skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti glede priprave lokacijskega načrta oziroma predvidene prostorske ureditve.
Priprava gradiva in pridobitev smernic za izdelavo predloga lokacijskega načrta
Načrtovalec bo na podlagi razpoložljive prostorske dokumentacije izdelal gradivo za pridobitev smernic za načrtovanje za izdelavo predloga lokacijskega načrta z opisom predvidenih posegov.
Pripravljavec pozove nosilce urejanja prostora, da mu podajo smernice za načrtovanje predvidene prostorske ureditve. S pozivom jim dostavi gradivo za pridobitev smernic in program priprave.
Izdelava predloga lokacijskega načrta
Na osnovi izdelanih strokovnih podlag in pridobljenih smernic za načrtovanje bo načrtovalec pripravil predlog lokacijskega načrta.
2. Prostorska konferenca
Pripravljavec lokacijskega načrta skliče zbor prostorske konference najmanj štirinajst dni pred javno razgrnitvijo lokacijskega načrta. Na prostorski konferenci se pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi lokalne skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti glede priprave lokacijskega načrta oziroma predvidene prostorske ureditve. Skliče in vodi jo župan.
Javna razgrnitev in obravnava predloga lokacijskega načrta
Predlog lokacijskega načrta se javno razgrne za 30 dni. K predlogu se priloži tudi povzetek za javnost, izvleček iz planskega akta, ki se nanaša na obravnavano prostorsko ureditev, obrazložitev in utemeljitev lokacijskega načrta ter strokovne podlage in povzetek sektorskih aktov in predpisov, ki so bili upoštevani pri izdelavi lokacijskega načrta.
O razgrnitvi ter kraju in času obravnave bo pripravljavec javnost obvestil z objavo v uradnem glasilu ter na krajevno običajen način najmanj en teden pred začetkom javne razgrnitve.
V času javne razgrnitve pripravljavec organizira javno obravnavo.
Pripravljavec bo v času javne razgrnitve vodil zapisnik o podanih pripombah in predlogih.
V času javne razgrnitve, in sicer pred javno obravnavo bo župan posredoval odlok občinskemu svetu v prvo branje, kjer bo občinski svet podal pripombe in predloge na odlok.
Usklajevanje po končani javni razgrnitvi
Načrtovalec se bo opredelil do priporočil, usmeritev in legitimnih interesov izraženih na prostorski konferenci in pripomb in predlogov iz javne razgrnitve in obravnave.
O utemeljenosti pripomb in predlogov iz javne razgrnitve in obravnav bo ob pomoči opredelitev načrtovalca odločil župan, ki bo občinski svet seznanil s podanimi pripombami in s svojimi stališči in kako se je do teh pripomb opredelil.
Izdelava dopolnjenega predloga lokacijskega načrta in pridobitev mnenj
Na podlagi stališč, ki jih do pripomb in predlogov zavzame pripravljavec, izdela načrtovalec dopolnjen predlog lokacijskega načrta.
Pripravljavec pozove nosilce urejanja prostora, da podajo mnenja k dopolnjenemu predlogu lokacijskega načrta. Hkrati jim pošlje tudi tiste dele dopolnjenega lokacijskega načrta, ki se nanašajo na zadeve iz njihove pristojnosti.
Sprejem in objava lokacijskega načrta
Po pridobitvi mnenj pripravljavec posreduje v sprejem občinskemu svetu dopolnjen predlog lokacijskega načrta, h kateremu priloži svoja stališča skupaj s pripombami in predlogi. Lokacijski načrt sprejme občinski svet z odlokom. Odlok se objavi v Uradnem listu RS.
X. Veljavnost programa priprave
Program priprave se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
V primeru ko je zaradi razlogov iz 32. člena ZUreP-1 (Uradni list RS, št. 110/02 in 8/03) potrebna tretja javna razgrnitev in obravnava lokacijskega načrta je treba pripraviti nov program priprave lokacijskega načrta in opraviti nov postopek njegove priprave.
V skladu z določili 28. člena ZUreP-1 je pred sprejemom tega programa priprave dne 9. 2. 2004 župan Občine Slovenska Bistrica sklical prostorsko konferenco z namenom, da se pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi lokalne skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti glede priprave prostorskega akta. Datum ter kraj in čas zbora konference je župan objavil v dveh sredstvih javnega obveščanja, in sicer dne 4. 2. 2004 v tedniku Panorama in dne 4. 2. 2004 na straneh KTV Slovenska Bistrica.
Osebno so bili vabljeni nosilci urejanja prostora, ki so navedeni v točki III. tega programa priprave. Predstavniki gospodarstva, interesnih združenj ter organizirane javnosti so bili vabljeni preko sredstev javnega obveščanja.
Št. 20/124/1/2004
Slovenska Bistrica, dne 20. februarja 2004.
Župan
Občine Slovenska Bistrica
dr. Ivan Žagar l. r.