Na podlagi petega odstavka 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95-odl. US, 9/96 – odl. US, 39/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97, 70/97, 10/98 in 74/98, 68/98 – odl. US, 74/98, 12/99 – odl. US, 16/99 – odl. US, 59/99 – odl. US, 70/00 in 100/00 – odl. US, 51/02), določil zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97 – odl. US, 56/98, 59/99 – odl. US, 61/99 – odl. US, 89/99 – odl. US), zakona o izvrševanju proračuna RS za leti 2004 in 2005 (Uradni list RS, št. 130/03) 28., 29. in 30. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02), 19. člena statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 50/95 in 80/98) je Občinski svet občine Trebnje na 10. redni seji, dne 8. 3. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Trebnje za leto 2004
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Trebnje za leto 2004 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna Občine Trebnje, vključno s krajevnimi skupnostmi, za leto 2004 se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-----------------------------------------------------------------------
Konto Opis postavke
Podkonto
-----------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI 3.405.892.100
(70+71+72+73+74)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.624.569.100
70 DAVČNI PRIHODKI 1.326.315.000
700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 941.483.000
703 DAVKI NA PREMOŽENJE 177.704.000
704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO
IN STORITVE 207.128.000
71 NEDAVČNI PRIHODKI 298.254.100
710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN
DOHODKI OD PREMOŽENJA 59.323.900
711 TAKSE IN PRISTOJBINE 9.931.000
712 DENARNE KAZNI 12.269.000
713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA
IN STORITEV 44.546.200
714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 172.184.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 145.900.000
720 PRIHODKI OD PRODAJE
OSNOVNIH SREDSTEV 20.200.000
722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ
IN NEMATERIAL 125.700.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI 1.635.423.000
740 TRANSFERNI PRIHODKI DRUGIH
JAVNOFINANČ. INSTITUCIJ 1.635.423.000
II. SKUPAJ ODHODKI 3.932.761.460
(40+41+42+43)
40 TEKOČI ODHODKI 770.560.460
400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI
ZAPOSLENIM 145.378.800
401 PRISPEVKI DELODAJALCEV
ZA SOCIALNO VARNOST 25.717.160
402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 536.683.500
403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 7.000.000
409 SREDSTVA, IZLOČENA V REZERVE 55.781.000
41 TEKOČI TRANSFERI 1.031.540.000
410 SUBVENCIJE 28.000.000
411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM
IN GOSPODINJSTVOM 499.670.000
412 TRANSFERI NEPROFITNIM
ORGANIZACIJAM IN 137.600.000
USTANOVAM
413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 366.270.000
42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 1.331.076.000
420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH
SREDSTEV 1.331.076.000
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 799.585.000
430 INVESTICIJSKI TRANSFERI 799.585.000
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK – 526.869.360
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
(I. – II.)
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-----------------------------------------------------------------------
Konto Opis postavke
Podkonto
-----------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751) –
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) –
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
S SALDOM DANIH MINUS VRNJENIH
POSOJIL (I.+IV.) – (II. + V.) – 526.869.360
C) RAČUN FINANCIRANJA – ZBIR OBČINA IN KRAJEVNE SKUPNOSTI
-----------------------------------------------------------------------
Konto Opis postavke
Podkonto
-----------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500+501) 180.000.000
500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE 180.000.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550+551) 6.500.000
550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 6.500.000
IX. SPREMEMBA STANJA
NA RAČUNIH – 353.369.360
X. NETO ZADOLŽEVANJE
(VII-VIII.-IX.) 526.869.360
XI. SREDSTVA NA RAČUNIH 353.369.360
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) –
SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.-II.+IV.-V.+VIII.-IX.+XI.+XII.)
-----------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01),
2. prihodki takse za obremenjevanje vode po 21. členu uredbe o taksi za obremenjevanje vode (Uradni list RS, št. 41/95, 44/95, 44/96, 124/00 in 49/01),
3. prihodki takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov po 21. členu uredbe o taksi za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 70/01),
4. prihodki takse za obremenjevanje okolja z odpadki po odloku o taksah za obremenjevanje okolja z odpadki (Uradni list RS, št. 50/96 in 91/02).
4. člen
Neposredni uporabnik (v nadaljevanju: uporabnik) lahko prevzema obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, če je razpisal javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov in če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna za tekoče leto. V razpisnih pogojih javnega naročila se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe.
Neposredni uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere.
Neposredni uporabnik lahko v letu 2004 za namene iz prvih dveh odstavkov tega člena sklene pogodbe do višine 60% obsega pravic porabe, zagotovljenih na postavkah proračuna za leto 2004.
Omejitve iz prejšnjih odstavkov ne veljajo za prevzemanje obveznosti za najemnine in zakupnine, pogodbe o finančnem najemu in druge pogodbe o zasebnih vlaganjih v javno infrastrukturo v skladu s posebnim zakonom, pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov, pogodbe o zagotavljanju prihranka energije, kjer se obveznosti pokrivajo z ustvarjenimi prihranki in pogodbe v breme namenskih sredstev EU.
Prevzete obveznosti na podlagi prejšnjih odstavkov tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in v primeru investicijskih odhodkov in investicijskih transferov tudi v načrtu razvojnih programov.
5. člen
Uporabniki so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu občinskega proračuna in se uporablja kot sestavni del tega odloka.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
Sredstva proračuna se uporabijo za plačevanje že opravljenih storitev in dobav v rokih, določenih v zakonu o izvrševanju proračuna RS za leti 2004 in 2005. Dogovarjanje predplačil je možno le ob zavarovanju predplačil, ki jih določa zakon.
Vse denarne obveznosti v pogodbah, ki jih javni zavodi in javno podjetje, katerih ustanovitelj je občina, sklenejo za obdobje enega leta morajo biti izraženi v tolarjih in v nominalnem znesku, brez revalorizacijske klavzule.
6. člen
Za potrebe likvidnosti na posameznih postavkah in o prenosu sredstev med posameznimi proračunskimi postavkami v okviru podprograma uporabnik na predlog predlagateljev finančnih načrtov lahko odloča o prerazporeditvah pravic porabe znotraj glavnega programa neomejeno, med podprogrami pa prerazporeditve ne smejo presegati 15% obsega posameznega podprograma v sprejetem proračunu.
Prerazporeditev iz plačnih kontov na druge podskupine kontov ni možna.
Županja s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun ali rebalans proračuna.
7. člen
Neposredni uporabnik lahko samostojno spreminja vrednost projektov ali programov iz načrta razvojnih programov največ do 20% predvidenih sredstev za posamezni projekt oziroma program.
8. člen
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za izplačilo.
Vsak izdatek iz finančnega načrta krajevne skupnosti mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za izplačilo, odobreno s strani odredbodajalca krajevne skupnosti.
9. člen
Proračunski sklad je podračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2004 določi v višini 1,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov občinskega proračuna.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višini 1,000.000 SIT županja in o tem obvesti občinski svet.
10. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih v proračunu ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča županja.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt uporabnika.
11. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovorna županja, njena dolžnost pa je o izvrševanju proračuna obveščati občinski svet v skladu z ZJF.
Za izvrševanje finančnih načrtov krajevnih skupnosti so odgovorni predsedniki krajevnih skupnosti.
12. člen
Nabava opreme, investicijska vzdrževalna dela in storitve se izvajajo v skladu z zakonom o javnih naročilih ter samo, če je to načrtovano v načrtu nabav in gradenj oziroma v načrtu razvojnih programov, kadar gre za investicijske odhodke oziroma investicijske transfere.
13. člen
O začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna odloča županja na predlog za finance pristojnega organa, in o tem poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
14. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko županja dolžniku do višine 100.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatve ni mogoče izterjati.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
15. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2004 zadolži v višini 180,000.000 SIT.
Pogodbo o najetju posojila sklene županja ob predhodnem soglasju ministra, pristojnega za finance.
16. člen
Za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je Občina Trebnje, lahko občina daje poroštva.
O dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, odloča občinski svet.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
17. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu RS, prilogi k temu odloku pa se objavita na spletni strani Občine Trebnje: www.trebnje.si.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. januarja 2004 dalje.
Št. 403-02-2/2003
Trebnje, 9. marca 2004.
Županja
Občine Trebnje
Marica Škoda l. r.