Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. in 88. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena statuta Občine Črnomelj (Uradni list RS, št. 35/03) je Občinski svet občine Črnomelj na seji dne 23. 3. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Črnomelj za leto 2004
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Črnomelj za leto 2004 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
v tisoč tolarjev
------------------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
------------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 2,293.591
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1,121.522
70 DAVČNI PRIHODKI 980.902
700 Davki na dohodek in dobiček 715.158
703 Davki na premoženje 126.648
704 Domači davki na blago in storitve 139.096
71 NEDAVČNI PRIHODKI 140.620
710 Udeležba na dobičku in dohodki od
premoženja 42.400
711 Takse in pristojbine 7.500
712 Denarne kazni 1.400
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 7.500
714 Drugi nedavčni prihodki 81.820
72 KAPITALSKI PRIHODKI 85.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 40.000
722 Prihodki od prodaje zemlj. in
nematerialnega premoženja 45.000
73 PREJETE DONACIJE 103.408
730 Prejete donacije iz domačih virov 103.408
74 TRANSFERNI PRIHODKI 983.661
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 983.661
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 2,266.739
40 TEKOČI ODHODKI 364.734
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 104.050
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 17.388
402 Izdatki za blago in storitve 224.651
403 Plačila domačih obresti 7.845
409 Rezerve 10.800
41 TEKOČI TRANFERI 747.932
410 Subvencije 18.889
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 362.340
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 65.209
413 Drugi tekoči domači transferi 301.494
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1,067.553
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 1,067.553
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 86.520
430 Investicijski transferi 86.520
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I. – II.) 26.852
------------------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
------------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752) –
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL –
750 Prejeta vračila danih posojil –
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) 9.460
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DEL. –
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 9.460
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije –
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
(IV. – V.) -9.460
------------------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
------------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) –
ZADOLŽEVANJE –
500 Domače zadolževanje –
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 33.000
55 ODPLAČILA DOLGA 33.000
550 Odplačila domačega dolga 33.000
IX. ZMANJŠANJE SREDSTEV NA RAČUNIH -15.608
(I. + IV. + VII. – II. – V. – VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) -33.000
XI. NETO FINANCIRANJE -26.852
(VI.+VII.-VIII.-IX.)
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.12.
PRETEKLEGA LETA
9009 Splošni sklad za druge 15.608
------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Črnomelj.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostne možnosti poračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01),
– prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti: prispevek pri gradnji infrastrukture,
– prihodki od takse za obremenjevanje vode,
– prihodki od takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov,
– prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije,
– drugi prihodki, ki jih določi župan.
4. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med konti v okviru proračunske postavke in med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu septembru in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 in njegovi realizaciji.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 60% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami. Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
6. člen
Proračunska rezerva se v letu 2004 oblikuje v višini 10,000.000 tolarjev.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 2,000.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega višino, določeno v prejšnjem odstavku tega člena, odloča občinski svet na predlog župana.
7. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije, kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov, so namenjena za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
8. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 50.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga. Dolžniku, kateremu je bil dolg že odpisan v preteklem letu, v tekočem letu ni možno ponovno odpisati dolga iste vrste.
Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu – odhodki proračuna razporejena za posebne namene, ali pa začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna niso doseženi v predvideni višini.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
9. člen
Občina Črnomelj v letu 2004 ne predvideva zadolžitve in ne bo izdajala poroštev.
Javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. Pogoje zadolževanja določi občinski svet in na njihovi podlagi izda soglasje k zadolževanju.
Pogoji zadolževanja javnega podjetja so naslednji:
– javno podjetje se lahko zadolži na podlagi 18. člena zakona o financiranju občin, le s soglasjem ustanovitelja;
– javno podjetje lahko najame kredit za obnove v infrastrukturo in opremo za opravljanje gospodarske javne službe, kadar zbrana sredstva amortizacije ne zadoščajo za obnovo ali opremo, ali kadar je investicija takega pomena, da je nujna za nemoteno opravljanje gospodarske javne službe. Javno podjetje se lahko zadolži tudi za izgradnjo infrastrukture, potrebne za zagotavljanje javnih služb vsem uporabnikom, kadar ga za izvedbo investicije pooblasti občina;
– javno podjetje se lahko zadolži, kadar je oprema dotrajana ali nujno potrebna za nemoteno opravljanje dejavnosti, ali je predpisan višji oskrbovalni standard;
– javno podjetje mora v letu pred zadolževanjem izkazovati pozitiven rezultat poslovanja;
– višina zadolžitve je dovoljena do višine trikratne vrednosti letno zbrane amortizacije;
– javno podjetje mora pri zadolževanju izbrati najugodnejšega kreditodajalca;
– javno podjetje mora pri izvedbi investicij, ki se delno ali v celoti financirajo iz kredita, ravnati v skladu z določili zakona o javnih naročilih;
– zadolževanje javnega podjetja mora odobriti Nadzorni svet javnega podjetja, kolikor kredit ni predviden v gospodarsko finančnem načrtu, oziroma če presega višino 50 mio SIT.
10. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Črnomelj v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
11. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2004 dalje.
Št. 40302-7/2003
Črnomelj, dne 23. marca 2004.
Župan
Občine Črnomelj
Andrej Fabjan l. r.