Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 88., 89. in 90. člena statuta Občine Velika Polana (Uradni list RS, št. 44/99 in 52/03) je Občinski svet občine Velika Polana na 12. redni seji dne 12. 2. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Velika Polana za leto 2004
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Velika Polana za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Proračunska sredstva se uporabljajo za financiranje vseh izvirnih in prenesenih funkcij občine in delovanje njihovih organov pri izvajanju teh nalog, ki so opredeljene v ustavi in z zakoni oziroma občinskimi odloki.
Pri trošenju oziroma porabi proračunskih sredstev so se vsi porabniki dolžni obnašati racionalno in gospodarno.
V proračunu občine so izkazani vsi prejemki, ki pripadajo občini in vsi izdatki občine.
Pregled prihodkov proračuna občine in njihova razporeditev po namenih sta sestavni del tega odloka.
Sestavni del proračuna občine je račun financiranja.
Splošni del proračun na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov v 1000 SIT
I. I. skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 230.268
Tekoči prihodki (70+71) 80.557
70 Davčni prihodki (700+703+704+706) 50.843
700 Davki na dohodek in dobiček 44.476
703 Davki na premoženje 4.894
704 Domači davki na blago in storitve 1.473
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki (710+711+712+713+714) 29.714
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 3.620
711 Takse in pristojbine 721
712 Denarne kazni –
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 18.006
714 Drugi nedavčni prihodki 7.367
72 Kapitalski prihodki (720+722) 3.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev –
721 Prihodki od prodaje zalog 3.000
722 Prihodki od prod. zemlj.
in nemater. dolg. sred. –
73 Prejete donacije (730+731) 8.634
730 Prejete donacije iz domačih virov 8.634
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 138.077
740 Transferni prihodki iz drugih javnofinan.
institucij 138.077
II. II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 246.268
40 Tekoči odhodki (400+401+402+403+409) 62.834
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 25.300
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 3.818
402 Izdatki za blago in storitve 32.966
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 750
41 Tekoči transferi (410+411+412+413) 82.219
410 Subvencije 4.400
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 15.877
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 16.419
413 Drugi tekoči domači transferi
(4130+4131+4132+4133) 45.523
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki (420) 65.224
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 65.224
43 Investicijski transferi (430) 35.991
430 Investicijski transferi 35.991
III. III. Proračunski presežek (primanjkljaj) (I.-II.) -16.000
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev
75 IV. Prejeta vračila danih posojil
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnina iz naslova privaticacije
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
44 V. Dana posoj. in poveč. kapit. delež. (440+441)
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
Kapitalskih deležev (IV. – V.)
C) Račun financiranja
VII. Zadolževanje 16.000
50 VII. Zadolževanje (500) 16.000
500 Domače zadolževanje 16.000
VIII. Odplačila dolga –
55 VIII. Odplačilo dolga (550) –
550 Odplačilo domačega dolga –
IX. Sprememba stanja sredstev na računih
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –
X. X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.) 16.000
XI. Neto financiranje (VI.+X.) –
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po področjih funkcionalne klasifikacije javnofinančnih izdatkov, in posebni del ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. člen
Namenski prihodki proračuna so donacije domačih virov in iz tujine, prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja.
4. člen
V občinskem proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad. V sredstva proračunske rezerve se izloči 0,33% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov. Ta sredstva se uporabljajo za namene, določene v 42. členu zakona o javnih financah.
O uporabi sredstev proračunske rezerve odloča župan in o uporabi sredstev obvešča občinski svet.
5. člen
Sredstva proračuna se praviloma delijo enakomerno čez vso leto.
Med izvajanjem proračuna lahko župan zaradi nižjih prilivov od načrtovanih, zniža mesečno porabo do višine, ki jo omogočajo dejanski prihodki. V tem primeru so prioritetni tisti uporabniki proračuna, ki imajo znotraj porabe tudi zagotavljanje sredstev za plače zaposlenih.
6. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine.
Župan je pooblaščen:
– da odloča o uporabi tekoče proračunske rezerve,
– da odloča o prerazporeditvi porabe sredstev znotraj proračunskih postavk, če gre za porabo do višine 1 mio SIT v okviru temeljne porabe proračuna, oziroma če je vrednost v okviru investicijske porabe proračuna posamezne transakcije v skladu z zakonom,
– da odloča o porabi nerazporejenih sredstev na postavkah znotraj posameznih segmentov za namene, ki so povezani z isto vsebino in jih prej ni bilo možno predvideti,
– da lahko zmanjša zneske sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejeni za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini. O ukrepu mora župan obvestiti občinski svet in predlagati ukrepe oziroma ustrezno spremembo občinskega proračuna,
– da odloča o dolgoročni zadolžitvi proračuna, največ do 16,000.000 SIT, na podlagi predhodnega sklepa občinskega sveta in soglasja ministra pristojnega za finance,
– da odloča o vlogah za sponzoriranje in donacije različnih prireditev znotraj možnosti, ki jih dovoljuje proračunski namen oziroma tekoča proračunska rezerva,
– da daje soglasja k sklenitvi pravnega posla,
– da odloča o izdaji soglasij in poroštev za najem posojila javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanovitelj je občina,
– sklepa pravne posle zamenjave kmetijskih in stavbnih zemljišč v lasti občine pod pogojem, da se vrednost občinskega premoženja ne znižuje,
– sklepa poroštvene pogodbe v skladu s pravilnikom, ki ga sprejema občinski svet.
7. člen
Če se po sprejemu proračuna občine za tekoče leto sprejme odlok ali sklep občinskega sveta, na podlagi katerega nastopijo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za ta namen v okviru večjih pričakovanih prihodkov ali zadolžitev oziroma z istočasnim zmanjšanjem drugih postavk proračuna.
V proračun tekočega leta se najprej zagotovijo sredstva za pokrivanje že nastalih obveznosti iz prejšnjih let.
8. člen
Vsak proračunski porabnik je dolžan opravljati notranji nadzor nad porabo in namenskostjo sredstev.
Nadzor nad izvajanjem proračuna občine, finančnih načrtov, zavodov in zvez, ki so ustanovljena na občinski ravni, izvaja nadzorni odbor občine. Ta je dolžan opraviti vsakoletni nadzor nad proračunsko porabo in vsaj drugo leto nad porabo in trošenjem sredstev ostalih proračunskih porabnikov.
Za zakonito uporabo sredstev, ki so uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predstojnik ali poslovodni organ uporabnika oziroma pooblaščena oseba kot odredbodajalec.
Poleg osebe iz prejšnjega odstavka je za zakonito uporabo sredstev odgovoren tudi vodja računovodstva pri uporabniku.
9. člen
Po preteku leta, za katero je bil sprejet proračun, sprejme občinski svet zaključni račun proračuna za preteklo leto, v katerem se izkažejo predvideni in doseženi prihodki, predvideni in doseženi odhodki, ter predvidena in dosežena izvršitev računa financiranja ter sredstev rezerv.
10. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 2-12/04
Velika Polana, dne 12. januarja 2004.
Župan
Občine Velika Polana
Andrej Lebar l. r.