Na podlagi 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97 in 104/00) in 16. člena statuta Občine Cankova (Uradni list RS, št. 21/99, 12/01 in 69/02) je Občinski svet občine Cankova na 13. redni seji sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Cankova za leto 2004
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna Občine Cankova za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) in upravljanje s prihodki in odhodki proračuna, občinskim premoženjem ter obseg zadolževanja na ravni občine.
2. člen
S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakonom in odloki opravlja Občina Cankova.
II. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Cankova so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja.
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto.
Proračun Občine Cankova za leto 2004 se določa v naslednjih zneskih:
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-----------------------------------------------------------
Konto Naziv Znesek v tisoč SIT
-----------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 320.455
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 94.388
70 DAVČNI PRIHODKI 74.065
700 Davki na dohodek in dobiček 57.637
703 Davki na premoženje 12.704
704 Domači davki na blago in storitve 3.724
706 Drugi davki –
71 NEDAVČNI PRIHODKI 20.593
710 Udeležba na dobičku in dohodki od
premoženja 780
711 Takse in pristojbine 1.263
712 Denarne kazni –
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 18.550
72 KAPITALSKI PRIHODKI 4.500
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev –
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
nematerialnega premoženja 4.500
73 PREJETE DONACIJE –
730 Prejete donacije iz domačih virov –
731 Prejete donacije iz tujine –
74 TRANSFERNI PRIHODKI 221.567
740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih
institucij 221.567
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 364.057
40 TEKOČI ODHODKI 87.998
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 34.828
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 3.278
402 Izdatki za blago in storitve 45.692
403 Plačila domačih obresti 1.200
409 Rezerve 3.000
41 TEKOČI TRANSFERI 99.605
410 Subvencije 4.500
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 51.105
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 9.470
413 Drugi tekoči domači transferi 34.530
414 Tekoči transferi v tujino –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 160.860
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 160.860
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 7.203
430 Investicijski transferi 7.203
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) -34.941
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV
IN NALOŽB
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 630
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 630
750 Prejeta vračila danih posojil 630
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
(750+751+752) 630
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) 2.300
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV 2.300
440 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
441 Povečanje kapitalskih deležev in
naložb 2.300
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
(IV.-V.) -1.670
C) RAČUN FINANCIRANJA
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 23.095
50 ZADOLŽEVANJE 23.095
500 Domače zadolževanje 23.095
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) 4.600
55 ODPLAČILO DOLGA 4.600
550 Odplačilo domačega dolga 4.600
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV
NA RAČUNU -18.116
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -18.116
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) 36.611
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.) 34.941
-----------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo so prihodek proračuna.
5. člen
Namenski prejemki proračuna so: donacije, prihodki iz naslova najemnin, prodaje premoženja, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarne takse, prispevki investitorjev, prihodki za izvajanje komunalne dejavnosti ter drugi namensko vplačani prejemki.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika (postavke) v proračunu.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun tekočega leta.
6. člen
Uporabnikom se za delovanje zagotavljajo sredstva za plače in prispevke, za druge osebne prejemke, za plačila blaga in storitev in za investicijske izdatke.
7. člen
Uporabniki proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti, do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrene v proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
8. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namenskost porabe proračunskih sredstev opravlja nadzorni odbor.
9. člen
Od prihodkov proračuna za leto 2004 izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov, se izloči 1,500.000 SIT v rezervo Občine Cankova.
10. člen
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijska dela, vzdrževalna dela in storitve oddajati v skladu s predpisi (pravilnik za oddajo naročil majhne vrednosti) oziroma zakonom o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 39/00).
11. člen
Rezerva se uporablja:
– za pokrivanje stroškov ukrepov ter pomoč prizadetim pri odpravljanju posledic naravnih in drugih nesreč; kot so suša, potres, požar, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče v skladu z zakonom, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci;
– za zagotovitev sredstev proračuna, kadar prihodki pritekajo neenakomerno;
– za kritje proračunskega primanjkljaja.
Sredstva za namene iz prve in tretje alinee prejšnjega odstavka se dajejo praviloma brez obveznosti vračanja, sredstva iz druge alinee morajo biti vrnjena v rezerve do konca leta.
O uporabi sredstev iz prve in druge alinee prvega odstavka tega člena odloča župan.
12. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 1,500.000 SIT prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
13. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna. Za izvrševanje proračuna občine lahko župan pooblasti posamezne delavce občinske uprave ali podžupana. Župan za prvo polletje in konec leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 in njegovi realizaciji.
14. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
15. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilo ali prerazporedi proračunska sredstva.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
16. člen
Župan poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditvah proračunskih sredstev lahko prerazporedi sredstva proračuna na posameznem področju oziroma pri neposrednem uporabniku med postavkami znotraj kontov skupin 40, 41, 42, 43 s sklepom:
1. če nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev na določenih postavkah zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe po povečanju sredstev,
2. če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih,
3. če to narekuje dinamika izvajanja investicij in njihova realizacija.
O prerazporeditvah poroča župan občinskemu svetu ob polletnem poročilu izvrševanja proračuna oziroma zaključnem računu.
17. člen
Župan lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, če je za ta namen že odprta proračunska postavka in so za ta namen planirana sredstva v proračunu tekočega leta, in sicer v naslednjem največjem obsegu za posamezne namene:
1. Pri tekočih odhodkih konta 40 in tekočih transferih konta 41 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 25% teh pravic porabe v proračunu za leto 2004.
2. Pri investicijskih odhodkih konta 42 in investicijskih transferih konta 43 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 75% teh pravic porabe v poračunu za leto 2004.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
18. člen
Pristojni občinski organ lahko opravlja nadzor nad materialnim finančnim in računovodskim poslovanjem porabnikov proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebe za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s 7. členom, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana. Župan o tem poroča občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
19. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2004 lahko zadolži do višine 23,095.000 SIT.
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občine.
O soglasju odloča župan. Župan odloča tudi o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, pod pogoji, ki jih določa zakon.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
20. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Cankova v letu 2005, se uporablja ta odlok in sklep župana.
21. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-02/2004
Cankova, dne 16. aprila 2004.
Župan
Občine Cankova
Drago Vogrinčič l. r.