Na podlagi 29. in 49. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odl. US, 9/96 – odl. US, 39/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97 – dopolnitev, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US, 74/98, 12/99 – sklep US, 16/99 – popr. sklepa US, 59/99 – odl. US, 70/00, 100/00, 28/01 – odl. US, 16/02 – odl. US in 51/02), uredbe o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03, 81/03, 109/03) ter 15. in 57. člena statuta Občine Šentjur pri Celju (Uradni list RS, št. 40/99, 1/02) je Občinski svet občine Šentjur na 12. redni seji dne 8. 4. 2004 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju
Občinske uprave občine Šentjur
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok določa organizacijo in delovno področje občinske uprave Občine Šentjur (v nadaljevanju: občinske uprave), njeno delovanje, notranje organizacijske enote in druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
2. člen
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne, organizacijske in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti Občine Šentjur (v nadaljevanju: občina) na področjih, določenih s tem odlokom.
Svoje naloge opravlja občinska uprava v skladu z zakoni, statutom občine, tem odlokom in drugimi predpisi.
3. člen
Občinska uprava pri opravljanju nalog iz svoje pristojnosti sodeluje z državnimi organi, občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, zavodi, podjetji oziroma družbami ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj ter podatkov in obvestil ter preko skupnih delovnih teles.
4. člen
Delo občinske uprave je javno in se uresničuje z uradnimi sporočili in dajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki javnega obveščanja oziroma na druge načine, ki omogočajo javnosti, da se seznani z delom občinske uprave. Občinska uprava v svetovnem spletu objavlja katalog informacij javnega značaja in posreduje informacije o svojem delu.
O delu občinske uprave obveščajo javnost župan, podžupani in direktor občinske uprave, po pooblastilu pa lahko tudi predstojniki oddelkov ali drugi javni uslužbenci.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNA PODROČJA OBČINSKE UPRAVE
5. člen
Organizacija občinske uprave je oblikovana tako, da zagotavlja:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog občinske uprave,
– zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti udeležencev v postopkih ter drugih strank,
– smotrno organizacijo in vodenje dela v upravi,
– koordinirano izvajanje nalog in učinkovito izvajanje projektnih nalog,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi, organizacijami in institucijami.
6. člen
Za izvajanje nalog se v občinski upravi ustanovijo naslednji organi občinske uprave:
– Oddelek za prostorsko načrtovanje in varstvo okolja,
– Oddelek za družbene dejavnosti,
– Oddelek za gospodarske dejavnosti,
– Oddelek za proračun in finance,
– Oddelek za splošne in pravne zadeve.
7. člen
Organi občinske uprave:
– pripravljajo predloge razvojnih ter drugih programov in načrtov iz svojega področja dela in jih izvršujejo,
– opravljajo strokovne in upravne naloge iz svojega področja dela,
– pripravljajo predloge programov in finančnih načrtov za proračun,
– izvršujejo proračun,
– opravljajo nadzor nad izvajanjem proračunsko financiranih dejavnosti, in sicer po namenu, obsegu in dinamiki porabe ter pripravljajo poročila in predloge iz svojega delovnega področja,
– upravljajo s premoženjem občine in opravljajo nadzor nad upravljanjem premoženja občine, ki je preneseno v upravljanje posameznim drugim upravljavcem,
– pripravljajo splošne in druge akte lokalnega pomena na področju svoje pristojnosti,
– opravljajo naloge iz državne pristojnosti, ki jih država prenese na občino,
– pripravljajo dokumentacijo za pridobivanje sredstev na razpisih,
– pripravljajo in vodijo projekte na področjih iz njihove pristojnosti in sodelujejo v drugih projektnih skupinah,
– koordinirajo javna dela s področja pristojnosti,
– vodijo zbirke informacij javnega značaja.
8. člen
Oddelek za prostorsko načrtovanje in varstvo okolja opravlja naloge, ki se nanašajo predvsem na:
– pripravo in usklajevaje strokovnih osnov celovitega urejanja prostora občine za obravnavo in odločanje na občinskem svetu,
– prostorsko planiranje ter urbanistično in krajinsko načrtovanje,
– pripravo prostorskih planskih in izvedbenih aktov občine,
– vodenje predpisanih zbirk prostorskih podatkov,
– izdelovanje lokacijskih informacij za namene prometa z zemljišči, za namene projektiranja objektov in za namene gradnje enostavnih objektov,
– načrtovanje ukrepov za realizacijo prostorskih odločitev,
– skrb za ustrezno načrtovanje prostorskih ureditev na območju občine,
– analiziranje in predlaganje prostorskih ukrepov za uresničevanje občinskih prostorskih aktov,
– sodelovanje pri usklajenem opremljanju javnih površin z urbano opremo,
– pridobivanje, obdelovanje in posredovanje podatkov in informacij geoinformacijske narave,
– načrtovanje in koordiniranje izvajanja lokalnega programa varstva okolja,
– izvajanje aktivnosti na področju varstva okolja in naravne dediščine.
9. člen
Oddelek za družbene dejavnosti opravlja naloge, ki se nanašajo predvsem na:
– izobraževanje in predšolsko vzgojo,
– kulturo in varstvo kulturne dediščine,
– socialno varstvo in obvezno zdravstveno zavarovanje oseb, ki niso zavarovane iz drugih naslovov,
– javno zdravstveno službo na primarni ravni,
– šport in rekreacijo,
– dejavnost mladih in mladinsko raziskovalno dejavnost,
– urejanja načina in pogojev razpolaganja s premoženjem občine na tem področju,
– druge upravne in strokovno tehnične naloge na področju družbenih dejavnosti in delovanja javnih zavodov, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je občina.
10. člen
Oddelek za gospodarske dejavnosti opravlja naloge, ki se nanašajo predvsem na:
– koordinacijo priprave strategije razvoja občine in realizacijo razvojnih programov občine,
– zagotavljanje pogojev za razvoj in nadzor komunalnega gospodarstva, cestnega gospodarstva, prometa in zvez, vodnega gospodarstva ter energetike,
– predlaganje standardov in normativov za gospodarske javne službe in promet ter skrb za njihovo izvajanje,
– predlaganje pogojev za zagotavljanje in uporabo javnega dobra in storitev gospodarskih javnih služb,
– gospodarjenje s komunalnimi in infrastrukturnimi objekti in napravami,
– gospodarjenje s stavbnimi zemljišči, stanovanji in poslovnimi prostori,
– načrtovanje in izvajanje stanovanjske politike občine ter urejanje zadev v zvezi z neprofitnimi stanovanji,
– načrtovanje in pripravo programov komunalnega opremljanja stavbnih zemljišč,
– naloge s področja podjetništva, obrti, kmetijstva, trgovine, gostinstva, turizma, gozdarstva, veterine, lova in ribolova,
– uravnoteženi in celostni razvoj podeželja in dopolnilnih dejavnosti,
– razvoj in promocijo turistične dejavnosti občine in njene naravne in kulturne dediščine,
– načrtovanje in vodenje investicij ter projektov na področju komunalne infrastrukture, izgradnje stanovanj in poslovnih prostorov,
– nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč in komunalni prispevek,
– vodenje nadzora nad izvajanjem nalog izvajalcev gospodarskih javnih služb in prometa,
– pripravljanje predlogov za določanje prometne ureditve v občini in spremljanje problematike na področju varnosti cestnega prometa v zvezi s preventivo in vzgojo v cestnem prometu,
– spremljanje in analiziranje gospodarskih gibanj v občini,
– organiziranje sistema podjetniškega svetovanja v sodelovanju z drugimi institucijami.
11. člen
Oddelek za proračun in finance opravlja predvsem naloge, ki se nanašajo na:
– pripravo in izvajanje občinskega proračuna,
– vodenje proračunskega računovodstva in računovodstva drugih neposrednih uporabnikov proračuna,
– upravljanje finančnega premoženja občine,
– finančno operativne naloge za potrebe izvajanja finančnih načrtov organov občine in občinske uprave,
– finančno poslovanje na vseh področjih delovanja občinske uprave,
– spremljanje in nadziranje porabe sredstev pri neposrednih proračunskih porabnikih ter predlaganje ustreznih ukrepov,
– koordinacijo nalog s področja proračuna z ostalimi proračunskimi uporabniki,
– vodenje centralne evidence premoženja občine in premoženja pravnih oseb v lasti občine,
– sodelovanje pri usklajevanju postopkov in ukrepov s pristojnimi organi pri upravljanju z občinskim premoženjem,
– obračun plač in ostalih osebnih prejemkov.
12. člen
Oddelek za splošne in pravne zadeve opravlja predvsem naloge, ki se nanašajo na:
– svetovalne, strokovne in organizacijske zadeve za potrebe župana, občinskega sveta in drugih organov občine,
– splošne in pravne zadeve, svetovanje ostalim organom občinske uprave ter javnim zavodom in javnim podjetjem, katerih ustanoviteljica je občina,
– strokovne in organizacijske naloge v zvezi s krajevnimi skupnostmi, vključno s podporo priprave programov in spremljanja izvajanja nalog iz njihove pristojnosti,
– informacijsko podporo procesom v občinski upravi,
– izvajanje najzahtevnejših projektov,
– organizacijo dela v občinski upravi,
– kadrovske zadeve, varstvo in zdravje pri delu,
– zastopanje občine pred sodišči in drugimi upravnimi organi,
– načrtovanje, organizacijo in izvedbo protokola ter prireditev, ki so občinskega značaja, odnose z javnostjo,
– zagotavljanje celostne podobe ter načrtovanje in koordiniranje promocijske politike občine,
– medobčinsko in mednarodno sodelovanje,
– sodelovanje pri pripravi občinskih predpisov,
– organizacijo pisarniškega poslovanja in hrambe dokumentarnega gradiva ter posredovanje informacij strankam,
– nabavo opreme, drobnega inventarja ter pisarniškega in drugega materiala za delo občinske uprave,
– vzdrževanje opreme in drobnega inventarja,
– civilno zaščito in reševanje ter požarno varnost,
– obrambni načrt občine in druge naloge na področju obrambnih zadev.
13. člen
Občinska uprava opravlja naloge občinske inšpekcije in občinskega redarstva na naslednjih področjih:
– nadzor nad izvajanjem zakona o varnosti cestnega prometa ter vseh drugih zakonov, ki ji podeljujejo pristojnost nadzora,
– nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti,
– opravljanje nalog občinskega redarstva v skladu z zakonom o varnosti cestnega prometa,
– druge upravne in strokovno tehnične naloge s področja občinske inšpekcije.
Naloge inšpekcijskega nadzorstva neposredno opravljajo občinski inšpektorji oziroma drugi uslužbenci organov občinske uprave v skladu z nalogami in pooblastili, določenimi s posebnim občinskim odlokom.
14. člen
V organih občinske uprave se lahko z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest ustanovijo notranje organizacijske enote (referat, služba, sektor, režijski obrat, center).
Režijski obrat se ustanovi, kadar tako določa zakon ali kadar zaradi majhnega obsega ali značilnosti gospodarske javne službe iz tehničnih in ekonomskih razlogov ni smotrno ustanoviti javnega podjetja, javnega gospodarskega zavoda ali podeliti koncesije.
15. člen
V občinski upravi se zagotovi izvajanje nalog pooblaščenca za varnost in zdravje pri delu.
16. člen
Občina zagotavlja opravljanje lokalnih javnih služb. Organizacijo, pristojnosti, položaj in druga vprašanja, ki zadevajo javne službe, urejajo posebni odloki.
17. člen
Občina sodeluje z drugimi občinami in lahko zanje opravlja le naloge, ki jih dopušča zakon. Občina tudi združuje sredstva in oblikuje organe ali službe za opravljanje skupnih zadev, za kar pa mora biti sklenjena pogodba med zainteresiranimi občinami. Pogodbo sklene župan.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI JAVNIH USLUŽBENCEV
18. člen
Občinska uprava skrbi za obveščanje javnosti o načinu svojega poslovanja ter uresničevanja pravic strank. Pri poslovanju s strankami mora zagotoviti spoštovanje njihove osebnosti in osebnega dostojanstva ter zagotoviti, da čim hitreje in čim lažje uresničujejo svoje pravice in pravne koristi. Strankam je dolžna omogočiti posredovanje pripomb in kritik glede svojega dela ter te pripombe in kritike obravnavati in nanje odgovarjati v razumnem roku.
Način poslovanja s strankami, način zagotavljanja obveščanja javnosti, način zagotovitve možnosti posredovanja kritik in pripomb, njihovega obravnavanja in odgovarjanja nanje, poslovanje z dokumentarnim gradivom, poslovni čas, uradne ure ter druga vprašanja načina delovanja občinske uprave ureja župan ali direktor občinske uprave, če ga za to pooblasti župan.
19. člen
O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
O pritožbah zoper posamične akte, ki jih v zadevah iz državne pristojnosti in na podlagi javnih pooblastil na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča ministrstvo, pristojno za ustrezno področje, oziroma njegov organ v sestavi.
O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov organov občinske uprave v upravnem sporu odloča pristojno sodišče.
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter usmerja in nadzoruje delo občinske uprave. Župan odloča o zaposlitvi v občinski upravi in o imenovanju javnih uslužbencev v naziv.
20. člen
Občinsko upravo neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje na položaj župan.
Direktor občinske uprave je javni uslužbenec, ki kot uradnik na položaju:
– neposredno vodi občinsko upravo,
– organizira in koordinira delo organov občinske uprave in notranjih organizacijskih enot,
– zagotavlja opravljanje strokovnih nalog, ki so skupne organom občinske uprave in notranjim organizacijskim enotam,
– razporeja naloge oziroma delo med javne uslužbence občinske uprave in skrbi za delovno disciplino,
– izdaja odločbe v upravnem postopku na prvi stopnji ter pooblašča v skladu z zakonom javne uslužbence občinske uprave za opravljanje posameznih dejanj v upravnem postopku oziroma odločanje v upravnem postopku na prvi stopnji,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in vodi ter sodeluje v najzahtevnejših projektnih skupinah v občini,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z upravno enoto ter drugimi organi in organizacijami v občini in izven nje,
– izdaja odločbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja javnih uslužbencev občinske uprave, če ga župan za to pooblasti,
– opravlja druge naloge po odredbi ali pooblastilu župana.
Direktor občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu.
Direktor občinske uprave mora imeti univerzitetno izobrazbo ali visoko strokovno izobrazbo z magisterijem in mora izpolnjevati z zakonom predpisane pogoje za odločanje v upravnih stvareh ter druge z aktom o sistemizaciji delovnih mest predpisane pogoje.
21. člen
Organe občinske uprave vodijo predstojniki, imenovani vodje kot uradniki na položaju. Vodje organov občinske uprave imenuje na položaje župan.
Vodja organa občinske uprave organizira delo, skrbi za zakonitost dela in odloča v upravnih, strokovnih in drugih zadevah ter opravlja druge naloge v okviru svojih pravic, dolžnosti in odgovornosti, kakor jih in kadar jih določajo zakoni, statut občine, in drugi akti občine ter pooblastila. Vodja organa občinske uprave sodeluje z drugimi organi in organizacijskimi enotami občinske uprave pri reševanju skupnih zadev ter v okviru svojih pristojnosti sodelujejo tudi z državnimi organi in drugimi organizacijami.
Vodja organa občinske uprave je za svoje delo odgovoren direktorju občinske uprave in županu.
22. člen
V aktu, ki ureja sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi, se lahko določi, da imajo direktor občinske uprave in vodje organov občinske uprave namestnika in/ali pomočnike kot uradnike na položaju.
Direktorja občinske uprave in vodje organov občinske uprave v času njihove odsotnosti nadomešča namestnik.
23. člen
V skladu z aktom o sistemizaciji delovnih mest občinske uprave, ki ga sprejme župan, opravljajo naloge občinske uprave javni uslužbenci na uradniških in strokovno tehničnih delovnih mestih.
Inšpekcijsko nadzorstvo opravljajo javni uslužbenci kot delavci s posebnimi pooblastili, ki morajo izpolnjevati zakonske pogoje.
24. člen
Javni uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi v skladu s pristojnostmi in pooblastili, ki jih imajo ter po navodilih predstojnika organa občinske uprave oziroma vodje notranje organizacijske enote.
Javni uslužbenci morajo svoje naloge opravljati strokovno, vestno, hitro, nepristransko ter kvalitetno in pri tem upoštevati javni interes in konkretne okoliščine primera. Pri svojem delu ravnajo po pravilih stroke in se v ta namen stalno usposabljajo ter izpopolnjujejo, pri čemer pogoje za strokovno izpopolnjevanje in usposabljanje zagotavlja delodajalec.
Javni uslužbenci morajo delovati politično nevtralno in nepristransko. Morajo biti lojalni do občine kot delodajalca, spoštljivi tako v odnosih z uporabniki storitev občinske uprave, kot v odnosih z nadrejenimi, sodelavci in podrejenimi. Pri opravljanju javnih nalog ne smejo ravnati samovoljno ali v škodo katerekoli osebe, skupine, osebe javnega ali zasebnega prava, primerno morajo upoštevati pravice, dolžnosti in ustrezne interese le-teh. Svojo pravico do odločanja po prosti presoji morajo uresničevati nepristransko in ob upoštevanju meril, določenih v predpisih. Pri opravljanju nalog ne smejo dovoliti, da je njihov zasebni interes v nasprotju z njihovimi pooblastili in svojega položaja ne smejo izkoriščati za svoj zasebni interes. Javna sredstva morajo gospodarno in učinkovito uporabljati, s ciljem doseganja najboljših rezultatov ob najnižjih stroških.
Javni uslužbenci morajo vselej ravnati tako, da ohranjajo in krepijo ugled občinske uprave ter zaupanje javnosti v poštenost, nepristranskost in učinkovitost opravljanja javnih nalog.
S primernim upoštevanjem pravice do dostopa do uradnih informacij so javni uslužbenci dolžni ustrezno in z vso potrebno zaupnostjo obravnavati vse informacije in dokumente, ki jih pridobijo v času zaposlitve v občinski upravi. Varovati morajo tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
25. člen
Župan lahko kot svoje posvetovalno telo oblikuje kolegij župana, ki ga poleg župana sestavljajo še podžupani in direktor občinske uprave. Župan lahko v delo kolegija vključi tudi druge osebe.
V občinski upravi se kot posvetovalno telo oblikuje kolegij direktorja občinske uprave, ki obravnava vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Poleg direktorja občinske uprave kolegij sestavljajo vodje organov občinske uprave. Direktor občinske uprave lahko v delo kolegija vključi tudi druge javne uslužbence občinske uprave.
26. člen
Za naloge v občinski upravi, ki zahtevajo sodelovanje več javnih uslužbencev oziroma sodelovanje delavcev različnih strok in stopenj znanja, lahko župan ali direktor občinske uprave s pisnim sklepom ustanovi delovne ali projektne skupine oziroma druge oblike sodelovanja.
V sklepu se opredeli naloga, določi sestava in vodja delovne skupine ter rok za izvedbo naloge.
27. člen
Za naloge, ki zahtevajo posebno obravnavo ali posebno strokovnost in jih javni uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami ali pa glede na naravo to ni smotrno, lahko župan s pisnim sklepom ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi zunanjimi sodelavci. S sklepom o ustanovitvi projektne skupine ali druge oblike sodelovanja se opredeli naloga, določi sestava in vodja projektne skupine, roki za izvedbo nalog in uredijo druge za izvedbo naloge pomembne zadeve.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
28. člen
Občinska uprava mora svojo organizacijo in delo uskladiti s tem odlokom do 30. 6. 2004.
Župan izda v roku enega meseca po uveljavitvi tega odloka pravilnik o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi občine Šentjur, ki je podlaga za razporeditev delavcev na ustrezna delovna mesta.
29. člen
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Šentjur pri Celju (Uradni list RS, št. 68/99).
30. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 004-6/2004-100
Šentjur, dne 8. aprila 2004.
Župan
Občine Šentjur
Štefan Tisel l. r.