Uradni list

Številka 44
Uradni list RS, št. 44/2004 z dne 28. 4. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 44/2004 z dne 28. 4. 2004

Kazalo

2128. Pravilnik o sofinanciranju športa v Občini Zreče, stran 5725.

Na podlagi 9. člena zakona o športu (Uradni list RS, št. 22/98), v zvezi z določili Nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 24/00 in 31/00) in na podlagi 16. člena statuta Občine Zreče (Uradni list RS, št. 28/99, 11/01, 81/02, 100/03) je Občinski svet občine Zreče na seji dne 30. 4. 2004 sprejel
P R A V I L N I K
o sofinanciranju športa v Občini Zreče
I. UVODNA DOLOČBA
1. člen
Predmet tega pravilnika je delitev sredstev za šport, ki jih Občina Zreče, v skladu z določili zakona o športu in usmeritvah Nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji, zagotavlja v vsakoletnem proračunu.
S tem pravilnikom se določajo pogoji, merila in postopki za vrednotenje in razdelitev sredstev za sofinanciranje programov športa v Občini Zreče ter opredeljuje ostala sredstva za šport v občini, ki se zagotavljajo v občinskem proračunu.
II. UPRAVIČENCI IN POGOJI ZA PRIDOBITEV SREDSTEV ZA SOFINANCIRANJE ŠPORTNIH PROGRAMOV
2. člen
Pravico do sofinanciranja športnih programov imajo nosilci in izvajalci športne dejavnosti, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– so registrirani za izvajanje športne dejavnosti najmanj eno leto,
– imajo sedež v Občini Zreče,
– imajo materialne, kadrovske, prostorske in organizacijske pogoje za uresničevanje načrtovanih športnih aktivnosti,
– imajo organizirano redno dejavnost in vadbo za določene športne programe,
– imajo urejeno evidenco o članstvu, plačani članarini ter registriranih tekmovalcih (velja le za športna društva).
V primeru, da se posamezen program izvaja in je namenjen občanom Občine Zreče, na razpis pa se z enakim programom ne prijavi noben izvajalec s sedežem v Občini Zreče, je za izvajalca tega programa lahko izbran tudi subjekt, ki nima sedeža v Občini Zreče, izpolnjuje pa ostale pogoje.
3. člen
Za sofinanciranje športnih programov iz občinskega proračuna lahko ob upoštevanju pogojev iz 2. člena tega pravilnika, kandidirajo naslednji izvajalci športnih programov:
– športna društva in zveze športnih društev,
– zavodi, gospodarske družbe, zasebniki in druge organizacije, ki so na podlagi zakonskih predpisov registrirane za opravljanje dejavnosti na področju športa,
– zavodi na področju vzgoje in izobraževanja.
Športna društva in javni zavodi s področja vzgoje in izobraževanja imajo pod enakimi pogoji prednost pred drugimi izvajalci programov športa v občini.
III. NAČIN IN POSTOPEK ZA VREDNOTENJE IN RAZDELITEV SREDSTEV ZA ŠPORTNE PROGRAME
4. člen
Letni program športa
Izvajalci letnega programa športa se izberejo v skladu s tem pravilnikom, letnim programom športa Občine Zreče in javnim razpisom.
Predlog letnega programa športa s prioritetami financiranja v posameznem proračunskem letu pripravi odbor za šport, sprejme pa ga občinski svet. Letni program športa se objavi na sedežu Občine Zreče ter na internetnih straneh Občine Zreče v osmih dneh po sprejemu.
Letni program določa programe športa, ki se sofinancirajo v tekočem proračunskem letu, obseg in vrsto dejavnosti, potrebnih za njegovo uresničevanje in obseg sredstev, ki se zagotovijo v občinskem proračunu za posamezne programe.
Letni program športa lahko prednostno upošteva tiste panoge, ki so pomembne za Občino Zreče in predstavljajo tradicijo in posebnost športa v lokalni skupnosti ter prednostne naloge, določene v 8. poglavju nacionalnega programa športa.
5. člen
Javni razpis
Proračunska sredstva namenjena športnim programom lahko izvajalci pridobijo le na osnovi kandidature na vsakoletnem javnem razpisu, ki ga objavi župan občine Zreče.
Vsak izvajalec lahko kandidira za dodelitev sredstev le za tiste programe športa, ki jih dejansko sam izvaja ali organizira.
Javni razpis se izvede po sprejetju vsakoletnega proračuna lokalne skupnosti na osnovi določil letnega programa športa. Razpisna dokumentacija mora biti pripravljena na način, ki bo omogočil zbiranje vseh potrebnih podatkov za vrednotenje programov.
Javni razpis se objavi na spletnih straneh Občine Zreče ter najmanj v enem javnem mediju na območju občine Zreče. Razpisna dokumentacija mora biti na razpolago potencialnim kandidatom od dneva objave javnega razpisa.
Izvajalec razpisa lahko posameznega izvajalca pozove k dopolnitvi vloge. Rok za dopolnitev je 8 dni od prejema poziva.
6. člen
Odbor za šport
Odbor za šport v skladu z merili in kriteriji iz tega pravilnika, letnega programa športa in razpisnimi pogoji, zbere in obdela prijavljene programe ter jih ustrezno točkuje.
Odbor poda končno poročilo o razdelitvi sredstev za sofinanciranje športnih programov za prihodnje proračunsko obdobje, katerega župan posreduje vsem prijavljenim kandidatom na javni razpis.
Kandidati na javnem razpisu lahko v roku 8 dni vložijo pripombe na podano poročilo. Župan poročilo, skupaj s podanimi utemeljenimi pripombami, upošteva pri končni razdelitvi sredstev.
Z izvajalci, ki jim je bilo priznano sofinanciranje programov športa, sklene župan pogodbe.
IV. VSEBINE, RAZVOJNE IN STROKOVNE NALOGE TER OBSEG ŠPORTNIH PROGRAMOV, KI SE SOFINANCIRAJO IZ SREDSTEV LOKALNE SKUPNOSTI
7. člen
Merila za sofinanciranje izvajalcev in njihovih programov po tem pravilniku so opredeljena po naslednjih
A) Vsebinah:
1. športna vzgoja otrok, mladine in študentov, ki se prostovoljno ukvarjajo s športom zunaj obveznega izobraževalnega programa,
2. športna rekreacija,
3. kakovostni šport,
4. vrhunski šport,
5. šport invalidov,
B) Razvojnih in strokovnih nalogah v športu:
6. izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje strokovnih kadrov v športu,
7. znanstveno-raziskovalna dejavnost,
8. založniška dejavnost,
9. pomembnejše športne prireditve,
10. informacijski sistem na področju športa,
11. delovanje društev, športne zveze ter drugih zavodov povezanih s športom na lokalni ravni.
8. člen
V okviru vsebin iz prejšnjega člena tega pravilnika, lahko izvajalci kandidirajo za sredstva lokalne skupnosti s programi v naslednjem maksimalnem obsegu:
1. Športna vzgoja otrok, mladine in študentov, ki se prostovoljno ukvarjajo s športom zunaj obveznega izobraževalnega programa.
1.1. Interesna športna vzgoja predšolskih otrok
Predšolsko obdobje obsega čas od otrokovega rojstva do sprejema v šolo.
Na ravni lokalne skupnosti se izvajajo programi: »Zlati sonček«, »Naučimo se plavati«, »Ciciban planinec in športne dejavnosti, ki jih organizirajo izvajalci športnih programov za predšolske otroke z namenom optimalnega razvoja gibalnih sposobnosti, posredovanja osnovnih gibalnih znanj in spodbujanja otrokovih aktivnosti, ustvarjalnosti in razvoj osebnosti.
Iz sredstev lokalne skupnosti se lahko sofinancira: propagandno gradivo, strokovni kader, najem 60 ur objekta na skupino, v kateri je največ 20 otrok.
1.2. Interesna športna vzgoja šoloobveznih otrok
Interesna športna vzgoja šoloobveznih otrok je dejavnost otrok od 6. do 15. leta starosti, ki so prostovoljno vključeni v športne programe.
Na ravni lokalne skupnosti se izvajajo programi: »Zlati sonček«, »Krpan«, »Naučimo se plavati« ter drugi 80-urni programi za skladen razvoj gibalnih sposobnosti otrok in mladostnikov.
Iz sredstev lokalne skupnosti se lahko sofinancira: propagandno gradivo, organizacija, izpeljava in udeležba šolskih prvenstev, strokovni kader za izvedbo 20-urnih tečajev plavanja na skupino, v kateri je največ 10 otrok in 80-urnih programov na skupino, v kateri je največ 20 otrok ter objekt.
1.3. Športna vzgoja otrok, usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport
V programe se vključujejo otroci od 6. do 11. leta in od 11. do 15. leta starosti, ki imajo interes, sposobnosti, ustrezne osebnostne značilnosti in visoko motivacijo, da bi lahko postali vrhunski športniki. Izvajalci teh programov morajo izpolnjevati prostorske, kadrovske in druge zahteve za strokovno izpeljavo programa, ki jih določi nacionalna panožna športna zveza v dogovoru z Ministrstvom za šolstvo, znanost in šport in Olimpijski komite Slovenije-Združenjem športnih zvez.
Programi se razdelijo na tri stopnje: a) cicibani in cicibanke: 240 ur, b) mlajši dečki in deklice: 240 do 400 ur, c) starejši dečki in deklice: 300 do 800 ur.
Iz sredstev lokalne skupnosti se lahko sofinancira: objekt, strokovni kader, materialne stroške programa, meritve in spremljanje treniranosti, nezgodno zavarovanje in tekmovanja v tekmovalnih sistemih panožnih športnih zvez.
1.4. Športna vzgoja otrok s posebnimi potrebami
Na lokalni ravni se lahko sofinancirajo strokovni kader ter objekt za izvedbo 80-urnih programov za otroke s posebnimi potrebami. Program se sofinancira, če je v skupino vključenih največ 10 otrok s posebnimi potrebami iz Občine Zreče.
1.5. Interesna športna vzgoja mladine
Je dejavnost mladih od 15. do 20. leta starosti, ki se prostovoljno vključujejo v športne programe, katerih namen je predvsem izboljšanje športnih znanj, zagotavljanje primerne psihofizične sposobnosti mladine, odpravljanje in zmanjšanje negativnih posledic sedenja in drugih negativnih vplivov sodobnega življenja, preprečevanju zdravju škodljivih razvad ter zadovoljevanju človekove potrebe po igri in tekmovalnosti.
Iz sredstev lokalne skupnosti se lahko sofinancira: strokovni kader za 80-urne programe na skupino, v kateri je največ 20 mladih in objekt.
1.6. Športna vzgoja mladine, usmerjene v kakovostni in vrhunski šport
Program zajema načrtovano vzgojo mladih športnikov, ki so usmerjeni v doseganje vrhunskih rezultatov, primerljivih z dosežki vrstnikov v mednarodnem merilu. Programi so lahko razdeljeni na več stopenj (kadeti, mladinci). Obseg treninga je odvisen od športne zvrsti: od 400 do 1100 ur.
Iz sredstev lokalne skupnosti se lahko sofinancira: objekt, strokovni kader in tekmovanja v tekmovalnih sistemih panožnih športnih zvez, dodajo se bonus točke za kategoriziranega športnika, ki ima status mladinskega razreda.
1.7. Športna vzgoja mladine s posebnimi potrebami (od 15 do 20 let)
Oblike dejavnosti so: programi športne vadbe, tekmovanj, tečajev in posebni programi za posamezne vrste primanjkljajev oziroma ovir.
Iz sredstev lokalne skupnosti se lahko sofinancira: strokovni kader za 80-urni program na skupino, v katerih je največ 10 mladih s posebnimi potrebami in objekt.
1.8. Interesna športna dejavnost študentov
Programi obsegajo: medfakultetna tekmovanja in druge 80-urne programe v izbranih športnih panogah, odpravljanje plavalne nepismenosti, univerziado.
Iz sredstev lokalne skupnosti se lahko sofinancira: strokovni kader za 80-urne programe na skupino, v kateri je največ 20 študentov, objekt, 7 dni realiziranih priprav na univerziado po merilih MŠZŠ in udeležba na univerziadi.
Višina sredstev za posamezne programe se določi na osnovi točkovanja po tabelah 1 in 2.
2. Športna rekreacija
Cilji športne rekreacije odraslih so ohranjati in izboljševati celostni zdravstveni status, humanizirati človekovo življenje, zmanjšati negativne posledice današnjega načina življenja in dela, preprečiti upadanje splošne vitalnosti človeka.
Na ravni lokalne skupnosti se sofinancirajo 80-uri programi vadbe na skupino z največ 20 člani, v različnih športnih panogah, in sicer v obsegu najemnine objekta. Za socialno in zdravstveno ogrožene ter občane, starejše od 65 let, se lahko sofinancira tudi strokovni kader.
Višina sredstev za posamezne programe se določi na osnovi točkovanja po tabeli 3.
3. Kakovostni šport
V kakovostni šport sodijo priprave in športna tekmovanja ekip in posameznikov, ki nimajo objektivnih strokovnih, organizacijskih in materialnih možnosti za vključitev v program vrhunskega športa in ki jih program športne rekreacije ne zadovoljuje. V okviru teh programov gre za nastope v uradnih tekmovanjih sistema panožnih športnih zvez do naslova državnega prvaka.
Na ravni lokalne skupnosti se sofinancira najemnina objekta za 320 ur programov, bonus točke za kategoriziranega športnika, ki ima status državnega razreda ter doseženi športni rezultati članskih ekip oziroma posameznikov.
Višina sredstev za posamezne programe se določi na osnovi točkovanja po tabelah 4 in 5.
4. Vrhunski šport
Vrhunski šport je priprava in tekmovanje športnikov, ki imajo status mednarodnega, svetovnega in perspektivnega razreda.
Iz proračuna lokalne skupnosti se lahko sofinancira najem objekta za do 1200 ur programa, dodajo se lahko bonus točke za kategorizirane športnike, zavarovanje športnikov ter za dosežene rezultate.
Višina sredstev za posamezne programe se določi na osnovi točkovanja po tabelah 4 in 5.
5. Šport invalidov
Programi za invalide so namenjeni predvsem ohranjanju gibalnih sposobnosti, zdravju, revitalizaciji, resocializaciji, razvedrilu in tekmovanju invalidov, ki se prostovoljno ukvarjajo s športom.
Na ravni lokalne skupnosti se izvajajo 80-urni programi na skupino z največ 10 invalidi, sofinancira pa se uporaba objekta in strokovni kader.
Višina sredstev za posamezne programe se določi na osnovi točkovanja po tabeli 6.
6. Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje strokovnih kadrov v športu
Posebej se podpira izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje volunterskih strokovnih kadrov ter strokovnih delavcev, ki opravljajo vzgojno-izobraževalno delo v športu.
Za sofinanciranje lahko kandidirajo le tisti posamezniki, ki najmanj eno leto aktivno izvaja vadbo v enem od priznanih vsebin programov športa v občini, razen tistih, ki bodo pridobili prvostopenjski naziv.
S športnim društvom, ki ga je predlagalo mora imeti kandidat podpisano pogodbo, da bo po koncu usposabljanja še najmanj eno leto delal v enem od programov v društvu. Kandidaturo lahko vložijo le društva, v katerih posamezniki delujejo, ne pa posamezniki.
Športno društvo mora občini posredovati dokazilo o uspešno opravljenem, izobraževanju, usposabljanju oziroma izpopolnjevanju.
Višina sredstev se določi na podlagi točkovanja po tabeli 7.
7. Znanstveno – raziskovalna dejavnost
Namen znanstveno-raziskovalne dejavnosti v športu je izvajanje temeljne, predvsem pa uporabne in razvojne raziskave s področja športa ter prenašati izsledke v prakso.
Iz javnih financ lokalne skupnosti se lahko zagotovi razlika, ki jo ne zagotavlja država.
8. Založniška dejavnost
Lokalna skupnost lahko sofinancira dejavnosti izdajanja strokovne literature in drugih periodičnih in občasnih športnih publikacij ter propagandno gradivo na temo športnih dejavnosti.
9. Pomembnejše športne prireditve
Lokalna skupnost lahko sofinancira materialne stroške športnih prireditev, ki jih opredeljuje 52. člen zakona o športu, medobčinske in občinske prireditve, ki imajo namen pospeševanja motivacije za šport, športno aktivnost ter imajo promocijski učinek za šport, turizem in ostalo gospodarstvo.
Višina sredstev za športne prireditve se določi na podlagi točkovanja po tabeli 8.
10. Informacijski sistem na področju športa
Informacijski sistem vsebuje podatke s področja organiziranosti športa, športnih objektov, financiranja športa in športnih programov ter razvide, ki so določeni z zakonom o športu. Na ravni lokalne skupnosti se lahko sofinancirajo in izvajajo programi izdelave informacijskih baz za potrebe lokalne skupnosti in nakup tehnologije.
11. Delovanje društev, športne zveze ter zavodov povezanih s športom na lokalni ravni
Športna društva, kot osnovne športne organizacije se lahko združujejo v športno zvezo. Vse institucije potrebujejo za svoje delovanje sredstva za kritje osnovnih materialnih stroškov.
V. MERILA ZA VREDNOTENJE PROGRAMOV ŠPORTA
9. člen
Sistem točkovanja za vrednotenje športnih programov izhaja iz razdelitve športnih panog oziroma programov v štiri skupine:
1. skupina:
izvajalci programov v individualnih športih, v katerih športniki tekmujejo v uradnih tekmovalnih sistemih nacionalnih panožnih športnih zvez za naslov državnega prvaka.
2. skupina:
izvajalci programov v kolektivnih športih, v katerih športniki tekmujejo v uradnih tekmovalnih sistemih nacionalnih panožnih športnih zvez za naslov ekipnega državnega prvaka.
3. skupina:
izvajalci različnih športno-rekreativnih programov.
4. skupina:
izvajalci miselnih iger.
V posamezni skupini izvajalci športnih programov pridobivajo dodatne točke glede na razširjenost in kakovost dosežkov športnikov.
V sistemu točkovanja so kot kazalci za razširjenost športne panoge upoštevani:
– število članov s plačano članarino,
– število registriranih tekmovalcev.
Kot kazalci za kakovost športnih dosežkov so upoštevani:
– kategorizacija športnikov,
– uvrstitev na mednarodnih tekmovanjih, državnem prvenstvu.
Elementi za opredelitev sofinanciranja letnega programa športa so:
– obseg programa,
– velikost vadbene skupine,
– vrednost ure dela strokovnega kadra,
– vrednost ure najema športnega objekta,
– materialni stroški za izpeljavo programov,
– drugi elementi v skladu z usmeritvami Nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji.
10. člen
Odbor kot osnovo za vrednotenje programov športa upošteva merila v obliki točkovnega sistema, ki so priloga tega pravilnika in določila letnega programa športa občine. Točkovni sistem določa maksimalni obseg financiranja, v skladu z 8. členom tega pravilnika.
Pri programih, kjer je določeno maksimalno število udeležencev, se program izvaja za najmanj 50% maksimalnega števila udeležencev. Če je udeležencev manj izvajalec programa pridobi le proporcionalni delež točk.
Pri programih, kjer lokalna skupnost sofinancira objekt, izvajalci pridobijo točke ali za zaprt objekt ali za odprt objekt, glede na prostor, kjer svoj program izvajajo in za katerega imajo z upravljavcem sklenjeno ustrezno pogodbo in rezerviran termin.
Vrednost točke se določi v sorazmernem deležu glede na skupno število točk za posamezne vsebine in glede na obseg sredstev za te vsebine, kot jih določa letni program športa občine.
Višina sredstev za delovanje posameznih društev se izračuna kot razmerje med obsegom vseh sredstev, predvidenih v letnem programu za delovanje društev, in skupnim številom članov s stalnim prebivališčem v Občini Zreče oziroma registriranih igralcev vseh na javni razpis prijavljenih društev, ki izpolnjujejo pogoje za sofinanciranje. Višina sredstev za delovanje športne zveze na ravni lokalne skupnosti se določi na podlagi števila včlanjenih društev v zvezo.
Pri razdelitvi razpoložljivih sredstev se upoštevajo le programi izvajalcev, ki so v celoti izpolnili pogoje, določene z razpisno dokumentacijo. Izvajalec je upravičen pridobiti točke le za namen znotraj vsebine programa, za katerega v razpisu izkaže dejansko nastajanje stroškov in ta pravilnik zanj predvideva sofinanciranje.
VI. OPREDELITEV SREDSTEV ZA ŠPORT IN NAČIN FINANCIRANJA
11. člen
Sredstva namenjena izvajanju nacionalnega programa športa se zagotavljajo na posebnih proračunskih postavkah.
Na podlagi sklenjenih pogodb se sredstva nakazujejo na transakcijske račune izvajalcev programov športa. Sredstva za sofinanciranje uporabe objekta se lahko nakazujejo tudi direktno upravljavcu na podlagi mesečnih obvestil upravljavca o uporabi športnega objekta za posamezno društvo.
12. člen
Sredstva za investicije v športne objekte v Občini Zreče se zagotavljajo na posebni proračunski postavki in niso predmet tega pravilnika.
Sredstva za sofinanciranje ostalih nalog s področja športne dejavnosti, prireditve in drugi programi, ki so pomembni za lokalno skupnost, pa jih ni mogoče predvideti oziroma ob prijavi na razpis še niso znane, se zagotovijo v drugih ustreznih proračunskih postavkah. Sofinancira se lahko tudi udeležba ekip ali posameznikov na mednarodnih športnih prireditvah izven države.
Sredstva se upravičencem dodelijo na osnovi utemeljenih vlog z dokazili o višini stroškov s sklepom župana.
13. člen
Izvajalci programov morajo odboru najkasneje do 28. februarja naslednjega leta podati letno poročilo o izvedbi programov z dokazili o izpolnitvi prevzetih obveznosti.
V primeru, da odbor na podlagi podanega letnega poročila ali izvedenega nadzora ugotovi neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti, se izvajalcu teh programov neupravičeno pridobljena sredstva poračunajo v naslednjem proračunskem obdobju. Če izvajalec v naslednjem proračunskem obdobju ne izvaja več programov, ki se sofinancirajo iz občinskega proračuna, jih je dolžan, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi, vrniti v občinski proračun.
Enako kot v prejšnjem odstavku ravna odbor tudi v primeru, če ugotovi, da je izvajalec prejel oziroma so mu odobrena proračunska sredstva za namen znotraj vsebine, za katerega stroški dejansko ne nastajajo. Če izvajalec do rokov, navedenih v prvem odstavku, ne odda celotnega letnega poročila, se smatra, da programov ni izvajal in je dolžan vsa realizirana proračunska sredstva, vključno z zamudnimi obrestmi, vrniti v občinski proračun.
Na osnovi zadržanih oziroma vrnjenih sredstev iz drugega in tretjega odstavka tega člena ali če sredstva, iz posameznih vsebin in razvojnih ter strokovnih nalogah, po izvedbi javnega razpisa ostanejo nerazporejena, lahko župan razpoložljiva sredstva s posebnimi sklepom razporedi izvajalcem, katerih dejanski obseg dela presega obseg, določen v pogodbah o sofinancirajo športnih programov oziroma katerih rezultati opravičujejo povečan obseg sredstev.
Odbor je v zvezi z določili tega člena županu dolžan predlagati ustrezne ukrepe. Na osnovi predlogov odbora izda župan ustrezne sklepe.
14. člen
Nadzor nad namembnostjo in smotrnostjo poslovanja in porabe dodeljenih sredstev opravlja: odbor za šport, komisija za družbene in društvene zadeve, nadzorni odbor občine.
VII. KONČNI DOLOČBI
15. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne pri razdelitvi sredstev za leto 2004.
16. člen
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati obstoječi sistem sofinanciranja športnih programov v Občini Zreče.
Št. 656-01/2002-7
Zreče, dne 30. aprila 2004.
Župan
Občine Zreče
Jože Košir l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti