Na podlagi 27. člena zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, popr. 8/03) ter 38. člena statuta Občine Škofja Loka (Uradni list RS, št. 37/95 in 47/98) je župan Občine Škofja Loka dne 29. 4. 2004 sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
sprememb in dopolnitev programskih zasnov ter priprave občinskih lokacijskih načrtov Kapucinsko predmestje
OCENA STANJA, RAZLOGI IN PRAVNA PODLAGA ZA PRIPRAVO
1. člen
Staro mestno jedro Škofje Loke je izjemen urbanističen in arhitekturni spomenik, katerega širitev v upravno, kulturno, izobraževalno, trgovsko in osebno-storitveno središče je omejena. Zaradi naravnih in s človekovim delom ustvarjenih razmer je širitev in razvoj mesta možna zgolj na območje Kapucinskega predmestja.
Trenutno stanje na tem območju je kaotično – prevladujejo razpršeno postavljeni objekti, mnogi med njimi so nekvalitetni, degradirane površine, programska nejasnost, neurejene prometnice ter pomanjkanje parkirnih mest tako za samo Kapucinsko predmestje kot za staro mestno jedro Škofje Loke.
Območje Kapucinskega predmestja je zaradi pomembnosti lokacije in funkcij, ki jih nosi, potrebno celovite ureditve.
Spremembe in dopolnitve programskih zasnov se nanašajo na spremenjene meje območja, na organizacijo dejavnosti na območju ter na ureditev infrastrukture.
2. člen
Pravna podlaga za pripravo lokacijskega načrta so prostorske sestavine dolgoročnega plana občine Škofja Loka za obdobje od leta 1986 do leta 2000 ter prostorskih sestavin srednjeročnega družbenega plana občine Škofja Loka za obdobje od leta 1986 do leta 1990 (U.V.G. 14/86, 3/89 in Uradni list RS, št. 47/93, 8/94, 13/99, 43/99, 115/00, 28/01 in 116/02).
Lokacijski načrt mora biti pripravljen tako, da bo njegov tekstualni in grafični del v skladu z določili zakona o urejanju prostora in veljavnimi podzakonskimi akti v zvezi s pripravo lokacijskega načrta ter zakonom o varstvu okolja.
PREDMET IN PROGRAMSKA IZHODIŠČA ZA IZDELAVO
3. člen
S tem programom priprave se opredeli:
– ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za izdelavo in sprejem sprememb in dopolnitev programskih zasnov ter lokacijskega načrta,
– predmet in programska izhodišča,
– okvirno ureditveno območje,
– nosilci urejanja prostora, ki sodelujejo pri pripravi,
– seznam potrebnih strokovnih podlag,
– način pridobitve strokovnih rešitev,
– navedbo in način pridobitve geodetskih podlag,
– rok za pripravo,
– obveznosti v zvezi s financiranjem.
Sestavni del lokacijskih načrtov je tudi program opremljanja zemljišč s komunalno infrastrukturo.
4. člen
Predmet programa priprave je sprememba in dopolnitev programskih zasnov ter izdelava novih občinskih izvedbenih aktov za območje Kapucinskega predmestja, s katerim bodo določeni lokacijski pogoji za pripravo projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja, zlasti glede namena, lege, funkcije, velikosti in oblikovanja objektov ter eventualni prostorski ukrepi po zakonu o urejanju prostora.
Območje Kapucinskega predmestja je potrebno urediti tako, da bo s svojimi funkcijami dopolnjevalo staro mestno jedro in bo predstavljalo razširjeni mestni center tako z novimi funkcijami kot v socialnim smislu. Na območju se predvidi rušitev nekaterih objektov, ki bi lahko ovirali pripravo lokacijskega načrta. Na obravnavanem območju se ohranjajo vsi kvalitetni objekti s centralnimi funkcijami. Prav tako naj se na tem območju razvija turistična dejavnost.
Na območju se na novo predvidi:
– trgovske, storitvene dejavnosti v osrednjem delu območja;
– kulturne dejavnosti na vzhodnem delu nekdanje vojašnice;
– stanovanjske enote na zahodnem delu nekdanje vojašnice ter deloma v osrednjem delu;
– ureditev prometnic (razbremenitev Kidričeve ceste, dostop na območje);
– ureditev parkirnih površin za stanovanjske objekte ter poslovne prostore na obravnavanem območju ter za stanovanja in dejavnosti v starem mestnem jedru;
– zelene površine, ki vključujejo obstoječe pokopališče, pešpoti, ki vodijo v zeleno zaledje mesta (Kamnitnik);
– rekreacijske površine na območju vojašnice ter zahodno od centralnega stadiona;
– javni, odprti prostor, ki bo služil kot povezava s starim mestnim jedrom.
Priprava in izvedba lokacijskih načrtov bo potekala po fazah, katerih prioriteta se bo določila v postopku.
OKVIRNO UREDITVENO OBMOČJE
5. člen
Programske zasnove bodo obsegale celotno območje Kapucinskega predmestja.
Na območju so predvideni štirje občinski lokacijski načrti, in sicer:
– prvi – območje med Kidričevo cesto, Šolsko ulico ter do blokov in stolpnic na Partizanski cesti;
– drugi – območje med Šolsko ulico, Cesto talcev in do stolpnic na Partizanski cesti, vključno s pokopališčem;
– tretji – vzhodni del vojašnice in
– četrti – zahodni del vojašnice.
Točne meje posameznih lokacijskih načrtov bodo določene s programskimi zasnovami.
NOSILCI UREJANJA PROSTORA
6. člen
Pripravljavec sprememb in dopolnitev programskih zasnov ter lokacijskih načrtov je Občina Škofja Loka.
Izdelovalec sprememb in dopolnitev programskih zasnov bo izbran v skladu z zakonom o javnih naročilih. Izdelovalci lokacijskih načrtov bodo izbrani na podlagi javnega razpisa Občine Škofja Loka.
7. člen
Nosilci urejanja prostora, ki morajo podati smernice in mnenja za pripravo sprememb in dopolnitev programskih zasnov ter predloga lokacijskega načrta, so:
1. Ministrstvo za zdravje, Zdravstveni inšpektorat RS, izpostava Kranj;
2. Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, izpostava Kranj;
3. Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje, Ljubljana;
4. Zavod za varstvo narave, Območna enota Ljubljana;
5. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, Območna enota Ljubljana;
6. Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, Ljubljana;
7. Občina Škofja Loka;
8. Elektro Gorenjske p.o. Kranj, PE Kranj;
9. Telekom Slovenije, PE Kranj;
10. Loška komunala, za področje vodooskrbe, kanalizacije in plinovoda;
11. Krajevna skupnost Kamnitnik;
12. MORS, Ljubljana.
Če se v postopku priprave sprememb in dopolnitev programskih zasnov ter lokacijskih načrtov ugotovi, da je potrebno pridobiti smernice in mnenja nosilcev urejanja prostora, ki niso našteti v prejšnjem odstavku, se le-ti pridobijo v postopku.
8. člen
Pristojni nosilci urejanja prostora morajo podati svoje smernice za načrtovanje predvidene prostorske ureditve v roku 30 dni. V smernicah morajo konkretizirati določbe veljavnih predpisov in drugih pravnih aktov, ki se nanašajo na predvideno prostorsko ureditev. Če tega ne storijo, jih pripravljavec ni dolžan upoštevati, mora pa razloge za neupoštevanje utemeljiti.
V primeru molka nosilca urejanja prostora se šteje, da nima smernic, pri čemer mora izdelovalec upoštevati vse zahteve, ki jih za načrtovanje predvidene prostorske ureditve določajo veljavni predpisi in drugi pravni akti.
K dopolnjenemu predlogu prostorskega akta podajo nosilci urejanja prostora v roku 30 dni mnenja, v katerih ugotovijo, ali so bile upoštevane njihove smernice ali ne, oziroma če so rešitve v skladu z zahtevami veljavnih predpisov. V mnenju ne morejo postavljati novih ali drugačnih pogojev, kot so jih podali v smernicah. Zavrnitev mnenja mora nosilec urejanja prostora utemeljiti, v nasprotnem primeru ga pripravljavec ni dolžan upoštevati.
SEZNAM POTREBNIH STROKOVNIH PODLAG
9. člen
Pri izdelavi sprememb in dopolnitev programskih zasnov ter lokacijskih načrtov se upoštevajo izdelane strokovne podlage, ki so bile pripravljene za izdelavo strateških prostorskih aktov občine in za izvedbene akte Občine Škofja Loka:
– Reurbanizacija kapucinskega predmestja, urbanistična delavnica, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, 2003;
– Celostno varstvo in prenova v razvojnem urejanju naselja Škofja Loka (strokovne osnove), Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, 2001;
– Pilotni projekt prenove Škofje Loke, povzetek, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, 1997/98;
– Strokovne podlage za poselitev, 5 zvezkov, URBI d.o.o., Ljubljana, 2001;
– Prometna študija ureditvenega območja Škofje Loke, TrafCons d.o.o., Ljubljana, 2000;
– Prometna študija ureditvenega območja Škofje Loke, Kolesarski promet, TrafCons d.o.o., Ljubljana, 2000;
– Prometna ureditev mesta Škofja Loka – idejne rešitve, LUZ, Ljubljana, 2003.
– Strokovne podlage za zeleni sistem mesta Škofja Loka, Locus d.o.o., Domžale, 2003.
– Naravovarstvene smernice za izdelavo sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Škofja Loka, LRZVNKD, Ljubljana, 2001;
– Strokovne podlage s področja varstva kulturne dediščine za spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Škofja Loka, LRZVNKD, Ljubljana, 2001;
– Poročilo o stanju okolja za pripravo prostorskega plana Občine Škofja Loka in urbanistične zasnove mesta Škofja Loka, Oikos d.o.o., Domžale, 2003;
– Energetska zasnova Občine Škofja Loka, POP d.o.o., Velenje, 1997;
– Poročilo o inženirsko geoloških in stabilitetnih razmerah širšega območja Škofje Loke ter pogojih urbanizacije, 2 zvezka, Geološki zavod Ljubljana, 1982;
ter podatki o obstoječih infrastrukturnih vodih in podatki o naravnih lastnostih prostora. Obstoječe strokovne podlage se po potrebi dopolni z ažurnimi podatki in študijami.
Pripraviti je potrebno analizo stanja prostora.
Ena od podlag za izdelavo prostorskih aktov bodo tudi priporočila in smernice, pridobljene na prvi prostorski konferenci.
NAČIN PRIDOBITVE STROKOVNIH REŠITEV
10. člen
Programske zasnove bodo izdelane na podlagi sinteze in nadgradnje obstoječih gradiv: idejnih zasnov pridobljenih na mednarodni urbanistični delavnici v letu 2003, strokovnih študij ter strokovnih podlag.
Strokovne rešitve za lokacijske načrte bodo pridobljene z natečajem. Natečaj se izvede po postopku predvidenem v zakonu o graditvi objektov. Izbrana strokovna rešitev je podlaga za pripravo prostorskega akta.
VRSTA GEODETSKIH PODLAG TER NAČIN NJIHOVE PRIDOBITVE
11. člen
Spremembe in dopolnitve programskih zasnov se pripravi na digitalnem katastrskem načrtu. Lokacijski načrti se pripravijo na podlagi geodetskega posnetka območja. Situacija mora biti prikazana na digitalnem katastrskem načrtu.
Geodetske podlage pridobi Občina Škofja Loka.
ROKI ZA PRIPRAVO
12. člen
Na podlagi osnutka programa priprave pripravljavec skliče prostorsko konferenco, in sicer najmanj 8 dni pred sprejemom programa priprave. Kraj in datum konference se objavi vsaj v dveh sredstvih javnega obveščanja.
Program priprave sprejme župan in ga objavi v Uradnem listu RS.
Nosilci urejanja prostora morajo v roku 30 dni podati smernice za načrtovanje predvidene prostorske ureditve.
Programske zasnove se pripravi na podlagi sinteze in nadgradnje obstoječega strokovnega gradiva, pridobljenega s strokovnimi podlagami ter urbanistično delavnico.
Po pripravi osnutka programskih zasnov se izvede javni natečaj za posamezen lokacijski načrt.
Na podlagi izbrane natečajne rešitve se pripravi predlog lokacijskega načrta.
Najmanj 14 dni pred javno razgrnitvijo prostorskih aktov pripravljavec skliče prostorsko konferenco, katere kraj in datum sta objavljena vsaj v dveh sredstvih javnega obveščanja.
Predlog sprememb in dopolnitev programskih zasnov in lokacijskega načrta s prilogami (oceno stanja, razlogi in pravno podlago za pripravo akta, predmetom in programskimi izhodišči prostorskega akta, okvirnim ureditvenim območjem ter smernicami nosilcev urejanja prostora) se javno razgrne za najmanj 30 dni.
V času javne razgrnitve se izvede javna obravnava na sedežu občine.
Čas in kraj javne razgrnitve in javne razprave se objavi v Uradnem listu RS ter na krajevno običajen način najmanj en teden pred začetkom javne razgrnitve.
Po končani javni razgrnitvi pripravljavec zavzame stališča do pripomb in predlogov podanih v času trajanja javne razgrnitve ter zagotovi dopolnitev prostorskega akta v skladu s stališči do pripomb in predlogov.
Če se predlog prostorskega akta na podlagi stališč do pripomb in predlogov tako spremeni, da nove rešitve niso več skladne s programskimi izhodišči iz programa priprave, se ga ponovno razgrne in obravnava. Javna razgrnitev mora trajati najmanj en teden. Kraj in čas javne razgrnitve morata biti objavljena najmanj en teden pred začetkom javne razgrnitve.
Po javni razgrnitvi pripravljavec pozove pristojne nosilce urejanja prostora, da podajo mnenja k dopolnjenemu predlogu prostorskega akta.
Stališča skupaj s pripombami in predlogi pripravljavec priloži predlogu prostorskega akta, ki ga posreduje v sprejem občinskemu svetu.
Odlok se objavi v Uradnem listu RS.
Enak postopek se uporabi tudi za izdelavo vsakega lokacijskega načrta, ki je predmet tega programa priprave, in sicer od javnega natečaja naprej.
FINANCIRANJE LOKACIJSKEGA NAČRTA
13. člen
Finančna sredstva za pripravo sprememb in dopolnitev programskih zasnov se zagotovijo v proračunu Občine Škofja Loka. Finančna sredstva za pripravo lokacijskih načrtov bodo določena z urbanističnimi pogodbami.
KONČNE DOLOČBE
14. člen
Z dnem sprejema tega programa priprave preneha veljati Program priprave programskih zasnov in zazidalnega načrta Dolenčev vrt v delu ureditvenega območja SC1 Kapucinsko predmestje, bivša vojašnica (Uradni list RS, št. 15/97).
15. člen
Na območju lokacijskega načrta bodo izvedeni začasni ukrepi za zavarovanje urejanja prostora.
16. člen
Program priprave se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 30000-001/04
Škofja Loka, dne 29. aprila 2004.
Župan
Občine Škofja Loka
Igor Draksler l. r.