Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 31/00 in 36/00), 40., 41. in 140. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 12/96, 23/96, 64/01), 21., 29. in 65. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93; 6/94 – odl. US RS, 45/94 – odl. US RS, in Uradni list RS, št. 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US RS, in 44/96 – odl. US RS, in Uradni list RS, št. 26/97) in 18. člena Statuta Občine Cerknica, (Uradni list RS, št. 3/2000), je Občinski svet občine Cerknica na 9. redni seji ki je bila dne 3. 6. 2004 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi vrtca »Martin Krpan« Cerknica
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom Občina Cerknica, s sedežem; Cesta 4. maja 53, (v nadaljevanju besedila: ustanoviteljica) ustanavlja na področju predšolske vzgoje, javni zavod Vrtec »Martin Krpan« Cerknica (v nadaljevanju: javni zavod), v čigar sestavo sodijo naslednje enote javnega zavoda:
– Cerknica,
– Rakek.
II. STATUSNE DOLOČBE
1. Ime, sedež in pravni status javnega zavoda
2. člen
Javni zavod posluje pod imenom: Vrtec »Martin Krpan« Cerknica.
Sedež javnega zavoda: Cesta na jezero 17, 1380 Cerknica.
Skrajšano ime javnega zavoda: Vrtec Cerknica.
V sestavo Vrtca »Martin Krpan« Cerknica sodijo:
1. Enota Vrtec »Martin Krpan« Cerknica, Cesta na jezero 17
– Oddelek Grahovo, Grahovo
2. Enota Rakek, Stara cesta 5 a.
Javni zavod lahko po predhodnem soglasju z ustanoviteljico organizira delo v novi enoti javnega zavoda, ali ukine obstoječo s predhodnim soglasjem ustanoviteljice.
3. člen
Javni zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi v pravnem prometu kot jih določata zakon in ta odlok.
2. Žig javnega zavoda
4. člen
Javni zavod ima in uporablja svoj žig okrogle oblike, premera 35 mm, v katerega sredini je grb Republike Slovenije, na zunanjem obodu pa je izpisano ime: Vrtec »Martin Krpan« Cerknica.
Javni zavod ima in uporablja tudi žig okrogle oblike premera 20 mm z enako vsebino kot žig iz prvega odstavka tega člena.
Žig iz prvega odstavka tega člena uporablja javni zavod v pravnem prometu za žigosanje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki jih pošilja ali izdaja organom, organizacijam, občanom, učencem in varovancem oziroma njihovim staršem.
Žig iz drugega odstavka tega člena uporablja javni zavod za žigosanje predvsem finančne in knjigovodske dokumentacije.
5. člen
Število posameznih žigov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja določi ravnatelj.
3. Zastopanje, predstavljanje in podpisovanje
6. člen
Javni zavod zastopa in predstavlja ravnatelj.
Ravnatelj javnega zavoda zastopa in predstavlja javni zavod brez omejitev.
Med začasno odsotnostjo nadomešča ravnatelja delavec javnega zavoda, ki ga za nadomeščanje pooblasti ravnatelj. Pooblaščeni delavec javnega zavoda ima v času nadomeščanja vsa pooblastila ravnatelja.
Ravnatelj lahko za zastopanje ali predstavljanje javnega zavoda v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
7. člen
Za javni zavod podpisujejo ravnatelj in delavci, ki so pooblaščeni za zastopanje, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravljajo.
V odnosih z banko in Ministrstvom za finance – Uprava RS za javna plačila, podpisuje za javni zavod ravnatelj.
4. Območje zadovoljevanja po vzgoji in varstvu predšolskih otrok
8. člen
Javni zavod s svojo dejavnostjo zadovoljuje potrebe po izobraževanju, vzgoji in varstvu predšolskih otrok na območju Občine Cerknica.
Matična enota je v Cerknici, Cesta na jezero 17, kjer je sedež javnega zavoda. V matični enoti se vpisuje otroke v dnevno varstvo in druge oblike vzgojne dejavnosti otrok za celoten javni zavod.
III. DEJAVNOSTI JAVNEGA ZAVODA
9. člen
Dejavnosti javnega zavoda so:
– M/80.101 dejavnost vrtcev in predšolsko izobraževanje,
– M/80.103 dejavnost zavodov za izobraževanje otrok z motnjami v razvoju,
– M/80.422 drugo izobraževanje in usposabljanje, d.n.,
– H/55.51 dejavnost menz,
– H/55.52 priprava in dostava hrane (catering),
– I/60.23 drugi kopenski potniški promet,
– K/70.20 dajanje lastnih nepremičnin v najem,
– K/74.12 računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti, davčno svetovanje,
– K/72.60 druge računalniške dejavnosti,
– K/74.871 prirejanje razstav, sejmov in kongresov,
– O/92.31 umetniško ustvarjanje in poustvarjanje,
– O/92.32 obratovanje objektov za kulturne prireditve,
– O/92.623 druge športne,
– O/92.72 druge dejavnosti za sprostitev,
– O/93.01 dejavnost pralnic in kemičnih čistilnic.
Dejavnost javnega zavoda šteje kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
10. člen
Javni zavod opravlja javno veljavni program za predšolske otroke, ki je sprejet na način in po postopku, ki je določen z zakonom.
11. člen
Vzgojno in izobraževalno delo poteka v javnem zavodu v slovenskem jeziku.
Javni zavod izvaja vzgojno varstveno dejavnost za predšolske otroke do vstopa v osnovno šolo. Lahko pa organizira tudi dnevno vzgojo in varstvo predšolskih otrok v varstvenih družinah, vzgojo predšolskih otrok na domu ter občasno varovanje otrok na domu.
Javni zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogoje za opravljanje dejavnosti, dokler ustanoviteljica ne da soglasja in dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni pogoji, predpisani za opravljanje dejavnosti glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji.
12. člen
Javni zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
IV. ORGANI JAVNEGA ZAVODA
13. člen
Organi javnega zavoda so:
– svet javnega zavoda,
– ravnatelj,
– strokovni organi,
– svet staršev.
1. Svet javnega zavoda
14. člen
Javni zavod upravlja svet javnega zavoda, ki ga sestavljajo predstavniki ustanoviteljice, predstavniki delavcev javnega zavoda in predstavniki staršev.
Svet javnega zavoda šteje 11 članov, ki jih sestavljajo:
– trije predstavniki ustanoviteljice,
– pet predstavnikov delavcev javnega zavoda,
– trije predstavniki staršev.
Predstavnike delavcev v svet javnega zavoda volijo delavci izmed strokovnih, upravno administrativnih in tehničnih delavcev javnega zavoda, in sicer:
– tri strokovne delavce,
– dva upravno administrativna oziroma tehnična delavca.
Predstavnike ustanoviteljice imenuje občinski svet ustanoviteljice.
Predstavnike zaposlenih izvolijo delavci javnega zavoda neposredno na tajnih volitvah, po postopku in na način, ki ga določa zakon in ta odlok.
Predstavnike staršev volijo starši na svetu staršev z večino glasov staršev, navzočih na seji izmed kandidatov, ki jih predlagajo starši na skupnem roditeljskem sestanku. Volitve so praviloma tajne, razen če svet staršev drugače določi.
V svetu morajo biti enakomerno zastopani delavci vseh enot javnega zavoda, in sicer dva delavca iz Enote Rakek in trije delavci iz Enote Cerknica.
Člani sveta izmed sebe izvolijo na konstitutivni seji predsednika in namestnika predsednika.
Svet odloča z večino glasov svojih članov.
Mandat članov sveta traja štiri leta. Za člane sveta javnega zavoda je ista oseba lahko izvoljena le dvakrat zaporedoma.
Mandat predstavnikov staršev v svetu javnega zavoda je povezan s statusom njihovih otrok, varovancev v javnem zavodu.
15. člen
Svet javnega zavoda:
– imenuje in razrešuje ravnatelja,
– sprejema program razvoja javnega zavoda,
– sprejema letni delovni načrt in poročila o njegovi uresničitvi,
– svet zavoda predlaga uvedbo nadstandardnih in drugih programov v občini in predlog pošlje v odločitev občini ustanoviteljici – financerki, ki odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov v občini,
– obravnava poročila o izobraževalni vzgojni problematiki,
– odloča o pritožbah v zvezi s statusom otroka,
– odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
– odloča o pritožbah staršev,
– sprejema pravila in druge splošne akte javnega zavoda,
– določa finančni načrt in sprejema zaključne račune,
– predlaga ustanoviteljici spremembo ali razširitev dejavnosti,
– daje ustanoviteljici in ravnatelju javnega zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– razpisuje volitve predstavnikov v svet javnega zavoda,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev,
– odloča o najemanju kreditov,
– opravlja druge z zakonom ter drugimi splošnimi akti javnega zavoda določene naloge.
a) Volitve predstavnikov delavcev v svet javnega zavoda
16. člen
Svet javnega zavoda razpiše volitve predstavnikov delavcev v svet javnega zavoda s sklepom največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandatne dobe. Volitve se opravijo najkasneje 15 dni pred iztekom mandata svetu javnega zavoda.
S sklepom o razpisu volitev mora biti določen dan volitev in število članov sveta, ki se volijo (iz posameznih enot javnega zavoda). Sklep o razpisu volitev se mora javno objaviti v javnem zavodu.
S sklepom o razpisu volitev se imenuje volilna komisija, ki jo sestavljajo predsednik, njegov namestnik in dva člana ter njuna namestnika. Član volilne komisije oziroma njegov namestnik ne more biti kandidat za predstavnika delavcev v svetu in mora imeti aktivno volilno pravico. Volilno komisijo se imenuje za dobo 4 let.
17. člen
Pravico predlagati kandidate za člane sveta javnega zavoda ima najmanj 10% delavcev javnega zavoda oziroma enote javnega zavoda, z aktivno volilno pravico in reprezentativni sindikat.
Predlog kandidatov za svet javnega zavoda, ki se predložijo volilni komisiji najkasneje 21. dan po dnevu razpisa volitev, morajo biti pisni, s podpisi vseh predlagateljev in s priloženimi pisnimi soglasji h kandidaturi vseh predlaganih kandidatov.
Kandidati za predstavnike delavcev v svetu javnega zavoda morajo imeti pasivno volilno pravico.
18. člen
Glasovanje na volišču vodi volilna komisija.
Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja.Volilna komisija lahko določi, da se za delavce, ki bodo odsotni na dan volitev, zagotovi možnost predčasnih volitev.
Voli se z glasovnicami osebno. Vsak delavec ima en glas. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po abecednem redu priimkov, z navedbo koliko kandidatov se voli izmed kandidatov posamezne enote javnega zavoda in izmed kandidatov upravnih, administrativnih in tehničnih delavcev. Voli se tako, da se obkrožijo zaporedne številke pred imeni tistih kandidatov, za katere se želi glasovati.
Neizpolnjena glasovnica in glasovnica, na kateri ni mogoče ugotoviti voljo volivca, sta neveljavni. Neveljavna je tudi glasovnica, če je volivec glasoval za več kandidatov iz posamezne enote javnega zavoda ali izmed upravno administrativnih ter tehničnih delavcev kot jih je potrebno izvolitvi.
Volitve so veljavne, če se jih udeleži več kot polovica delavcev javnega zavoda z aktivno volilno pravico.
Način volitev se podrobneje opredeli v pravilih javnega zavoda.
19. člen
Izvoljenih je toliko kandidatov za člane sveta javnega zavoda, kot je predstavnikov delavcev v svetu javnega zavoda iz posameznih enot javnega zavoda in upravno-administrativnih in tehničnih delavcev. Izvoljeni so tisti kandidati posameznih enot javnega zavoda oziroma upravno-administrativnih in tehničnih delavcev, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva kandidata iz enot javnega zavoda oziroma med upravno-administrativnimi in tehničnimi delavci dobila enako število glasov, je izvoljen tisti, ki ima daljšo delovno dobo v javnem zavodu.
O poteku volitev na voliščih se piše zapisnik, volilna komisija izdela poročilo o rezultatu volitev, ki ga objavi v roku 5 dni od dneva izvedbe glasovanja.
b) Odpoklic predstavnikov delavcev v svetu javnega zavoda
20. člen
Postopek za odpoklic predstavnika delavcev v svetu javnega zavoda se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 10% delavcev javnega zavoda z aktivno volilno pravico oziroma na zahtevo sindikata, če gre za člana sveta, ki ga je kandidiral sindikat.
Zahtevi za odpoklic, ki jo predložijo delavci, morajo biti priloženi podpisi delavcev, ki predlagajo odpoklic.
Zahteva za odpoklic mora vsebovati razloge za odpoklic.
Zahteva se predloži volilni komisiji, ki preveri formalne pravilnosti zahteve, ne da bi presojala razloge za odpoklic.
Če volilna komisija ne zavrne zahteve za odpoklic, mora v 30 dneh razpisati glasovanje o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu javnega zavoda in določiti dan glasovanja.
Predstavnik delavcev v svetu javnega zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina delavcev, ki imajo aktivno volilno pravico v času glasovanja o odpoklicu.
Za izvedbo glasovanja o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu javnega zavoda se smiselno uporabljajo določbe tega odloka in zakona o volitvah predstavnikov delavcev v svet javnega zavoda.
21. člen
Za volitve in odpoklic predstavnikov delavcev v svet javnega zavoda se, dokler ne bo sprejet zakon, ki bo urejal sodelovanje delavcev pri upravljanju javnega zavoda, uporabljajo v zadevah, ki jih ureja ta odlok, določbe zakona, ki ureja sodelovanje delavcev v upravljanju podjetij.
2. Ravnatelj
22. člen
Pedagoški vodja in poslovodni organ javnega zavoda je ravnatelj.
Ravnatelj organizira in vodi delo in poslovanje javnega zavoda, predstavlja in zastopa javni zavod in je odgovoren za zakonitost dela javnega zavoda.
Ravnatelj opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo javnega zavoda,
– pripravlja program razvoja javnega zavoda,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in odgovarja za njegovo izvedbo,
– je odgovoren za uresničevanje pravic otrok,
– vodi delo vzgojiteljskega zbora,
– oblikuje predlog nadstandardnih programov,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– prisostvuje pri vzgojno-izobraževalnem delu vzgojiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
– predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive in odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede,
– spremlja delo svetovalne službe,
– skrbi za sodelovanje javnega zavoda s starši,
– obvešča starše o delu javnega zavoda in o vseh pomembnih spremembah,
– določa sistemizacijo delovnih mest,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– imenuje in razrešuje svojega pomočnika,
– imenuje in razrešuje vodje enot javnega zavoda ob soglasju ustanoviteljice,
– skrbi za sodelovanje javnega zavoda z zdravstveno službo in
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
23. člen
Za ravnatelja je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za vzgojitelja ali za svetovalnega delavca v javnem zavodu, ima najmanj pet let delovnih izkušenj v vzgoji in varstvu predšolskih otrok ter ima naziv svetnik ali svetovalec oziroma najmanj pet let naziv mentor in opravljen ravnateljski izpit.
Ravnatelja imenuje in razrešuje svet javnega zavoda. K imenovanju in razrešitvi si mora svet javnega zavoda pridobiti soglasje ministra. Mandat ravnatelja traja pet let.
Svet javnega zavoda si mora pred imenovanjem ali razrešitvijo ravnatelja pridobiti mnenje vzgojiteljskega zbora in mnenje ustanoviteljice.
Vzgojiteljski zbor o mnenju za imenovanje ravnatelja glasuje tajno.
Če vzgojiteljski zbor ali ustanoviteljica ne posredujeta mnenja v roku 20 dni od dneva, ko je bilo zanj zaprošeno, lahko svet javnega zavoda imenuje ravnatelja brez tega mnenja.
24. člen
Če ravnatelju predčasno preneha mandat, oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov ni imenovan, svet javnega zavoda imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja izmed strokovnih delavcev javnega zavoda oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto.
Če v 60 dneh po prenehanju mandata ravnatelju, svet javnega zavoda ne imenuje niti ravnatelja niti vršilca dolžnosti ravnatelja, imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja v naslednjih osmih dneh minister.
a) Pomočnik ravnatelja
25. člen
Javni zavod ima lahko pomočnika ravnatelja.
Za pomočnika ravnatelja je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za ravnatelja, razen šole za ravnatelja oziroma ravnateljskega izpita.
Pomočnika ravnatelja imenuje in razrešuje ravnatelj, potem ko si pridobi s tajnim glasovanjem izraženo mnenje vzgojiteljskega zbora.
Pomočnika ravnatelja se imenuje na podlagi javnega razpisa, razen če ravnatelj imenuje pomočnika izmed strokovnih delavcev javnega zavoda.
Pomočnik ravnatelja opravlja naloge, ki mu jih določi ravnatelj in naloge, ki so opisane v aktu o sistemizaciji.
b) Vodja enote javnega zavoda
26. člen
Enota javnega zavoda ima vodjo.
Za vodjo enote javnega zavoda je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za delo vzgojitelja ali svetovalnega delavca in ima najmanj pet let naziv mentor.
Vodjo enote javnega zavoda imenuje in razrešuje ravnatelj izmed delavcev enote javnega zavoda, ob predhodnem soglasju ustanoviteljice javnega zavoda.
Vodja enote javnega zavoda opravlja delo vzgojitelja, organizacijske naloge v enoti javnega zavoda in druge naloge, ki jih določi ravnatelj z opisom delovnega mesta vodje enota, v aktu o sistemizaciji delovnih mest in za katere ga pisno pooblasti.
3. Strokovni organi
27. člen
Strokovni organi v javnem zavodu so vzgojiteljski zbor in strokovni aktivi vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev in drugi z zakonom določeni organi.
28. člen
Vzgojiteljski zbor sestavljajo strokovni delavci javnega zavoda.
Vzgojiteljski zbor:
– obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih povezanih z vzgojno-varstvenim delom,
– daje mnenje o letnem delovnem načrtu,
– predlaga uvedbo nadstandardnih in drugih programov ter dejavnosti,
– odloča o posodobitvah programov ter dejavnosti,
– odloča o posodobitvah programov vzgoje in izobraževanja in njihovi izvedbi v skladu s predpisi,
– daje mnenje o predlogu za imenovanje ravnatelja in pomočnika ravnatelja,
– odloča o vzgojnih ukrepih,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
29. člen
Strokovne aktive sestavljajo vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev.
Strokovni aktivi v javnem zavodu obravnavajo strokovno delo, dajejo vzgojiteljskemu zboru predloge za izboljšanje vzgojnega dela, obravnavajo pripombe staršev ter opravljajo druge strokovne naloge, določene z letnim načrtom.
4. Svet staršev
30. člen
Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v javnem zavodu oblikuje svet staršev javnega zavoda.
Svet staršev javnega zavoda je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka.
Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj.
Svet staršev:
– predlaga nadstandardne programe svetu zavoda in ustanovitelju,
– daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,
– daje mnenje o predlogu programa razvoja javnega zavoda in o letnem delovnem načrtu,
– razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno-izobraževalni problematiki,
– obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno-izobraževalni problematiki,
– voli predstavnike staršev v svet javnega zavoda in
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
5. Svetovalna služba
31. člen
Javni zavod organizira, v skladu z normativi in standardi, svetovalno službo, ki svetuje otrokom in staršem ter sodeluje z vzgojitelji in vodstvom javnega zavoda pri načrtovanju, spremljanju in evalvaciji razvoja javnega zavoda ter pri opravljanju vzgojno-izobraževalnega dela.
V. ZAPOSLENI V JAVNEM ZAVODU
32. člen
Vzgojno-izobraževalno in drugo strokovno delo v javnem zavodu opravljajo vzgojitelji, pomočniki vzgojiteljev, svetovalni delavci in drugi strokovni delavci, ki z njimi sodelujejo pri izvajanju strokovnih nalog, potrebnih za nemoteno delovanje javnega zavoda (v nadaljnjem besedilu: strokovni delavci).
Strokovni delavci morajo obvladati slovenski knjižni jezik, imeti ustrezno izobrazbo, določeno z zakonom in drugimi predpisi, ter opravljen strokovni izpit v skladu z zakonom.
Strokovna, administrativna, tehnična in druga dela opravljajo delavci, določeni s sistemizacijo delovnih mest.
Delavci iz prejšnjega odstavka morajo imeti izobrazbo, določeno s sistemizacijo delovnih mest, obvladati morajo slovenski jezik.
33. člen
Delovna razmerja, udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic delavcev v javnem zavodu, javni zavod uredi v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo, ter z zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanju v svojem splošnem aktu.
Prosta delovna mesta strokovnih in drugih delavcev v javnem zavodu se prijavijo na podlagi sistemizacije delovnih mest. Sistemizacijo delovnih mest določi na podlagi normativov in standardov ravnatelj v soglasju z ustanoviteljico.
Vrtec si mora pred prijavo prostega delovnega mesta pridobiti soglasje ustanoviteljice.
VI. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO JAVNEGA ZAVODA
34. člen
Ustanoviteljica zagotavlja pogoje za delo javnega zavoda.
Ustanoviteljica zagotavljata javnemu zavodu sredstva in premoženje, s katerim je javni zavod upravljal do uveljavitve tega odloka.
Javni zavod samostojno upravlja s sredstvi, ki so mu dana v upravljanje, ne more pa s pravnimi posli odtujiti nepremično premoženje ali le-to obremeniti s stvarnimi ali drugimi bremeni brez soglasja ustanoviteljice.
35. člen
Javni zavod pridobiva sredstva za delo iz javnih sredstev, sredstev ustanoviteljice, plačil staršev za storitve v predšolski vzgoji, sredstev od prodaje storitev in izdelkov ter iz donacij, prispevkov sponzorjev ter iz drugih virov.
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih javni zavod pridobi s prodajo proizvodov oziroma storitev, ustvarjenih z opravljanjem vzgoje in izobraževanja oziroma z opravljanjem drugih dejavnosti v skladu s tem odlokom, se uporablja za plačilo materialnih stroškov, investicijsko vzdrževanje in investicije, po predhodnem soglasju ustanoviteljice pa tudi za plače.
Primanjkljaj prihodkov, ki v javnem zavodu nastane pri izvajanju medsebojno dogovorjenega programa iz osnovnih dejavnosti, upoštevajoč dogovorjena merila, kriterije ter normative in standarde, ki veljajo za področja dejavnosti javnega zavoda, krije ustanoviteljica.
36. člen
Za nadstandardne storitve lahko javni zavod pridobiva sredstva tudi z dotacijami, sponzorstvom, prispevki staršev in drugimi viri, določenimi z zakonom.
Javni zavod lahko ustanovi sklad javnega zavoda, iz katerega se financirajo dejavnosti posameznega oddelka ali starostne skupine javnega zavoda, ki niso sestavina izobraževalnega programa, oziroma se ne financirajo iz javnih sredstev, za nakup nadstandardne opreme, za zviševanje standarda javnega zavoda.
Sklad iz prejšnjega odstavka pridobiva sredstva iz prispevkov staršev, donacij, zapuščin in drugih virov.
Sklad deluje v skladu z zakonom o javnih skladih.
VII. ODGOVORNOST USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI JAVNEGA ZAVODA
37. člen
Medsebojne obveznosti med ustanoviteljico in javnim zavodom se natančno določijo v letni pogodbi med občino ustanoviteljico javnega zavoda in javnim zavodom.
VIIl. NADZOR
38. člen
Nadzor nad izvajanjem zakonov, drugih predpisov in aktov, ki urejajo organizacijo, financiranje, namensko porabo sredstev in opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje v javnem zavodu, izvaja šolska inšpekcija, financiranje in namensko porabo sredstev pa tudi ustanoviteljica.
Nadzor nad zakonitostjo dela javnega zavoda iz področij, ki niso navedene v prvem odstavku tega člena, izvajajo institucije družbenega nadzora, določene z zakonom.
39. člen
Porabo javnih sredstev v javnem zavodu nadzoruje Računsko sodišče Republike Slovenije.
Gospodarjenje z nepremičninami v lasti ustanoviteljice nadzira ustanoviteljica.
lX. SPLOŠNI AKTI VRTCA
40. člen
Javni zavod lahko v zadevah, ki jih ne ureja ta odlok ter v drugih zadevah, ki jih je potrebno regulirati z interno normativno, uredi svojo notranjo organizacijo in delo s pravili. Pravila sprejme svet javnega zavoda.
Javni zavod ima lahko tudi druge splošne akte, s katerimi ureja druge zadeve, če tako določa zakon.
Pravila in splošni akti iz drugega odstavka tega člena ne smejo biti v neskladju s tem odlokom.
41. člen
Splošne akte javnega zavoda sprejme svet javnega zavoda ali ravnatelj.
Razmejitev pristojnosti pri sprejemanju splošnih aktov javnega zavoda se določi s pravili javnega zavoda.
X. PREHODNE DOLOČBE
42. člen
Javni zavod ustanovljen s tem odlokom je pravni naslednik Vrtca »Martin Krpan« Cerknica, ki je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Ljubljani pod številko SRG 200110902 in vpisan v razvid izvajalcev javno veljavnih programov vzgoje in izobraževanja pri Ministrstvu za šolstvo, znanost in šport RS pod številko 608-01-392/2001 in prevzame vse pravice in obveznosti tega zavoda.
43. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o ustanovitvi Vrtca »Martin Krpan« Cerknica, ki ga je sprejel Občinski svet občine Cerknica, dne 29. 3. 2001 in Občinski svet občine Loška dolina, dne 15. 2. 2001 in objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije številka 28/2001.
44. člen
Javni zavod mora uskladiti svojo organizacijo in organe javnega zavoda v roku enega leta od dneva uveljavitve tega odloka.
45. člen
Ravnatelju javnega zavoda preneha mandat z iztekom dobe, za katero je bil imenovan. Po izteku mandata ravnatelju, se opravi razpis prostega delovnega mesta na način in po postopku, določenem z zakonom in s tem odlokom.
46. člen
Ravnatelj javnega zavoda je dolžan poleg nalog, za katere je pristojen po zakonu, opraviti vse potrebno, da javni zavod uskladi organizacijo dela ter oblikuje svet javnega zavoda, v skladu s tem odlokom v roku enega leta, od dneva uveljavitve tega odloka.
XI. KONČNE DOLOČBE
47. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 60200-2/2004
Cerknica, dne 3. junija 2004.
Župan
Občina Cerknica
Miroslav Levar l. r.