Na podlagi 33. člena zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02) in 16. člena statuta Občine Dol pri Ljubljani (Uradni list RS, št. 36/02 – prečiščeno besedilo) je Občinski svet občine Dol pri Ljubljani na 6. korespondečni seji, dne 24. 6. 2004 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega plana občin in mesta Ljubljane za obdobje 1986–2000 in družbenega plana občine Ljubljana Bežigrad in Ljubljana Moste-Polje za obdobje 1986–1990, za območje Občine Dol pri Ljubljani
1. člen
S tem odlokom se sprejmejo spremembe in dopolnitve dolgoročnega plana občin in mesta Ljubljane za obdobje 1986–2000 (Uradni list SRS, št. 11/86 in Uradni list RS, št. 23/91, 71/93, 62/94, 61/98) in družbenega plana Občine Ljubljana Bežigrad za obdobje 1986–1990 (Uradni list SRS, št. 15/97 in Uradni list RS, št. 27/92) in družbenega plana Občine Ljubljana Moste-Polje za obdobje 1986–1990 (Uradni list SRS, št. 39/86 in Uradni list RS, št. 56/92) za območje Občine Dol pri Ljubljani, v nadaljevanju: dolgoročni plan Občine Dol pri Ljubljani.
2. člen
Dolgoročni plan občine Dol pri Ljubljani se dopolni v tekstualnem delu v poglavju 9. "Tabele" tako, da se v točki 9.6. "Načini urejanja s prostorskimi izvedbenimi akti na območju občine Dol pri Ljubljani" dopolni tabela, in sicer z naslednjim območjem urejanja:
--------------------------------------------------------------------
Prostorska Oznaka Ime Vrsta
celota območja območja PIA
urejanja urejanja
--------------------------------------------------------------------
M11 Dolsko MS 11/2 –1 križišče Dolsko lokacijski načrt
--------------------------------------------------------------------
B9 Dol BM 9/2 parkirišče Dol lokacijski načrt
--------------------------------------------------------------------
3. člen
V skladu s spremembami, navedenimi v 2. členu tega odloka se spremeni in dopolni kartografski del dolgoročnega plana Občine Dol pri Ljubljani v točki 8 "Kartografski del dolgoročnega plana", ki obravnava:
– kartografska dokumentacija k planu v merilu 1:5000, list: LJ – S – 39, LJ – S – 40.
4. člen
Dolgoročni plan občine Dol pri Ljubljani se dopolni s PROGRAMSKO ZASNOVO ZA IZDELAVO LOKACIJSKEGA NAČRTA REKONSTRUKCIJE KRIŽIŠČA “DOLSKO” NA GLAVNI CESTI G2-108, v km 7,320 odseka 1181 Šentjakob – Ribče
Programska zasnova podrobno obravnava obstoječe križišče "Dolsko", ki je predvideno za rekonstrukcijo.
Rekonstrukcija križišča Dolsko obsega del glavne ceste G2 – 108, odsek 1181 Šentjakob – Ribče (v nadaljevanju: glavna cesta) in lokalne ceste LC 069020, odsek Dolsko – Vinje (v nadaljevanju: lokalna cesta)
Programska zasnova določa:
1. opredelitev programa
2. območje urejanja
3. organizacijo dejavnosti
4. podrobnejšo namensko rabo in zmogljivosti
5. pogoje in usmeritve za varovanje in razvoj naravne in kulturne dediščine ter prvin krajine
6. pogoje in usmeritve za urbanistično, arhitektonsko in krajinsko oblikovanje
7. usmeritve za varovanje in izboljšanje naravnega, delovnega in bivalnega okolja
8. pogoje in usmeritve za infrastrukturno omrežje, objekte in naprave
9. pogoje in usmeritve glede zaporednosti gradnje
10. potrebna rušenja, prestavitve
11. tolerance
1. Opredelitev programa
Program rekonstrukcije krožnega križišča zajema:
– krožno križišče z enim prometnim pasom v krogu in enopasovnim uvozom in izvozom na vseh štirih krakih
– ureditev površin za pešce in kolesarje v območju obravnavanega križišča
2. Območje urejanja
Predvideni poseg meji na območja urejanja:
na severni strani:
1 – najboljša kmetijska zemljišča
2 – ostala kmetijska zemljišča
na južni strani:
MS 11/2- Dolsko
Predvideni program gradnje tangira naslednje parcele oziroma dele parcel v
k.o. Petelinje
110/1, 110/3, 110/5, 110/8, 111/1, 111/2, 111/4, 112/1, 112/2, 113/1, 113/3, 114/3, 115/1, 116, 119/1, 121, 251 in
k.o. Dolsko
551, 525/3, 525/7, 336/2, 339/2, 338/2, 334, 336/8, 336/1, 335/2, 335/3, 335/1, 335/6, 336/7, 336/4, 331/7, 331/1, 339/1, 540/1.
Skupna površina navedenih parcel obsega površino 0,86ha zemljišča.
3. Organizacija dejavnosti
Na osnovi štetja prometa v letu 1997 in prognoze prometa v križišču za plansko obdobje 20 let, ob predpostavki, da bo promet naraščal za 3% vsako leto, je bila izdelana prometna študija in na osnovi nje več variant križišča "Dolsko". Na osnovi prometne preveritve posamezne variante je izbrano krožno križišče z enim prometnim pasom v krogu enopasovnim uvozom in izvozom na vseh štirih krakih ceste.
4. Podrobnejša namenska raba in zmogljivosti
Predvidena rekonstrukcija krožnega križišča “Dolsko” obsega del:
– glavne ceste v dolžini 280,00m
– lokalne ceste v dolžini 199,00m
– območje prestavitev infrastrukturnih objektov in naprav.
Križišče “Dolsko” je zasnovano kot krožno križišče z enim prometnim pasom v krogu, s srednjim prometnim otokom v obliki kroga, dvignjenim nad niveleto zunanjega roba vozišča.
Uvozi in izvozi v krožno križišče so enopasovni z dodatno potrebno razširitvijo, ki povečuje prepustnost, ločeni s srednjim ločilnim otokom.
V obravnavanem območju je predvidena ureditev dveh avtobusnih postajališč.
V območju krožišča je hodnik za pešce urejen do avtobusnih postajališč, ob glavni cesti in po hodniku za pešce, ob lokalni cesti, v dolžini ca 200m nato prehaja na vozišče. Kolesarski promet se odvija po lokalni cesti na vozišču, na glavni cesti, pa ni predviden.
Dostopi do obstoječih objektov se uredijo preko poglobljenih robnikov.
Osnovni prečni prerezi:
– 9,0 m – glavna cesta, dva vozna pasova po 3,50m, in dve bankini po 1,00m.
– 8,0m – lokalna cesta, dva vozna pasova po 3,0m, dve bankini po 1,00m.
– 20,0m polovica krožišča, en vozni pas 5,50m, bankina ali berma po 1,0m oziroma 1,5m in dvignjen otok 13,0m.
Navedeni pasovi z izjemo bankin so v asfaltni izvedbi.
5. Pogoji in usmeritve za varovanje in razvoj naravne in kulturne dediščine ter prvin krajine
Pri načrtovanem posegu je treba upoštevati varstvene usmeritve za pomembnejše območje kulturne dediščine Krumperk – Dešen.
6. Pogoji in usmeritve za urbanistično, arhitektonsko in krajinsko oblikovanje
Oprema in objekti morajo biti arhitektonsko oblikovani v skladu s sodobnimi principi oblikovanja ter usklajeni z urbano in krajinsko podobo tako, da bodo v največji možni meri ublaženi negativni vplivi in dosežena nova kakovostna razmerja.
Cestna oprema in razsvetljava ceste mora izkazovati enotne oblikovne elemente. Nadstrešnica na avtobusnem postajališču mora biti tipološko in dimenzijsko usklajena z okoliškimi objekti, locirana pa tako, da bo vizura na stavbno dediščino čim manj motena.
7. Usmeritve za varovanje in izboljšanje naravnega, delovnega in bivalnega okolja
Ob izdelavi projekta za rekonstrukcijo križišča "Dolsko" (kot osnova za izdelavo in pogoje PZ) je bilo izdelano tudi poročilo o vplivih na okolje, ki ga je izdelal OIKOS d.o.o. iz Domžal pod številko projekta 1181.0043 v novembru 2001.
Ob realizaciji je treba upoštevati vse izsledke tega gradiva.
Obravnavano območje ne tangira območja, ki je po ocenah ogroženosti RS pred poplavami (C-319)VGI, marec 1995, v primeru katastrofalnih poplav, poplavno območje reke Kamniška Bistrica.
8. Pogoji in usmeritve za infrastrukturno omrežje, objekte in naprave
Na območju obravnavane rekonstrukcije krožnega križišča "Dolsko" potekajo obstoječi infrastrukturni vodi, ki prečkajo vozišče obstoječe ceste ali potekajo ob njem. Pri načrtovanem posegu je treba upoštevati vse že obstoječe in predvidene komunalne vode, ki tangirajo območje predvidene rekonstrukcije oziroma bodo tangirani s predvidenim posegom.
Kanalizacija
Odvodnjavanje ceste
Na celotnem odseku rekonstruiranega krožnega križišča "Dolsko" je v strugo naravnih odvodnikov spuščati le čisto meteorno vodo oziroma vodo, ki po kvaliteti ustreza določilom Uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda iz virov onesnaževanja (Uradni list RS, št. 35/96).
Kanalizacija
Predvideno krožno križišče leži v tretjem varstvenem pasu lokalnega črpališča Dolsko.
Na obravnavanem območju ni kanalizacije, izdelana pa je programska rešitev kanalizacije v ločenem sistemu za območje Občine Dol pri Ljubljani št. 2604K – Kanalizacijski sistemi za odvodnjavanje in čiščenje odpadne vode v Občini dol pri Ljubljani, november 1999. Novi kanal bo potekal v trasi lokalne ceste Kamnica – Dolsko in v krožišču križal glavno cesto.
Odpadne vode
Na obravnavanem območju ni kanalizacije, izdelana pa je programska rešitev kanalizacije. Odvod komunalne odpadne vode se bo odvajal gravitacijsko do predvidene čistilne naprave Dol.
Vodovod
Obstoječi napajalni vodovod NL DN 150 poteka ob južnem robu glavne ceste Ljubljana – Litija. Ob vzhodnem robu ceste Dolsko – Kamnica pa poteka vodovod PVC d 150.
S predvideno rekonstrukcijo krožnega križišča "Dolsko" je tangirano obstoječe vodovodno omrežje, ki ni predvideno za obnovitev. Vsi predvideni posegi v obstoječe vodovodno omrežje (prestavitve izven vozišča) morajo zagotoviti v času gradnje nemoteno preskrbo z vodo.
Elektrika
Obravnavani poseg tangira obstoječi 20 kV kabel, ki povezuje TP Dolsko in TP Dolsko šola in zračni vod nizkonapetostnega omrežja. Predvidene so prestavitve in zaščite visoko in nizkonapetostnih kablov v območju križanja
Telefon
Telekomunikacijski zemeljski kabel poteka na zahodni strani lokalne ceste in križa glavno cesto, potrebno ga je prestaviti oziroma ustrezno zaščititi.
Za zaščito kabla pri prečkanju glavne ceste bo pod asfaltiranimi površinami potrebno podaljšati obstoječo zaščito, kabel v trasi razširjene lokalne ceste pa bo potrebno prestaviti izven cestišča.
Javna razsvetljava
Vso obstoječo javno razsvetljavo se demontira in zgradi novo.
Plinovod
V obravnavanem območju ni obstoječih niti planiranih visokotlačnih ali nizkotlačnih plinovodov.
Vročevod
V obravnavanem območju ni obstoječega niti predvidenega vročevodnega omrežja.
9. Pogoji in usmeritve glede zaporednosti gradnje
Vse v PZ predvidene posege na obravnavanem območju je izvesti v etapah, ki bodo opredeljene v lokacijskem načrtu.
10. Potrebna rušenja in prestavitve
Na celotnem območju rekonstruiranega križišča je predvidena odstranitev obstoječega vozišča (zgornji ustroj).
11. Tolerance
Tolerance bodo opredeljene v lokacijskem načrtu. Pri realizaciji določil iz programske zasnove so dopustna odstopanja, če se v nadaljnjem podrobnejšem proučevanju poiščejo rešitve, ki so primernejše s prometno tehničnega, okolje varstvenega ali oblikovalskega vidika. Ta odstopanja ne smejo biti v nasprotju z javnimi interesi.
12. Kartografska dokumentacija
Sestavni del programskih zasnov je tudi kartografska dokumentacija, in sicer:
– meja ureditvenega območja v M 1:5000
– katastrski načrt s prikazom posega v M 1:1000 in 1:2880
– organizacija dejavnosti in namenska raba površin M 1:1000
– komunalna infrastruktura M 1:1000
– osnovni prečni prerez M 1:100.
5. člen
Dolgoročni plan občine Dol pri Ljubljani se dopolni s PROGRAMSKO ZASNOVO ZA IZDELAVO LOKACIJSKEGA NAČRTA ZA PARKIRIŠČE KAMIONOV OB CESTI G2 108, 1181, Šentjakob – Ribče
Programska zasnova podrobno obravnava površine, predvidene za ureditev parkirišča na območju opuščenega odlagališča odpadkov, katero je potrebno sanirati, za kmetijsko obdelavo pa ni več primerno.
Parkirišče kamionov obsega degradirana kmetijska zemljišča severno od glavne ceste G2 – 108, odsek 1181 Šentjakob – Ribče (v nadaljevanju: glavna cesta).
Programska zasnova določa:
1. opredelitev programa
2. območje urejanja
3. organizacijo dejavnosti
4. podrobnejšo namensko rabo in zmogljivosti
5. pogoje in usmeritve za varovanje in razvoj naravne in kulturne dediščine ter prvin krajine
6. pogoje in usmeritve za urbanistično, arhitektonsko in krajinsko oblikovanje
7. usmeritve za varovanje in izboljšanje naravnega, delovnega in bivalnega okolja
8. pogoje in usmeritve za infrastrukturno omrežje, objekte in naprave
9. pogoje in usmeritve glede zaporednosti gradnje
10. potrebna rušenja, prestavitve
11. tolerance.
1. Opredelitev programa
Program parkirišča kamionov zajema:
– površine za parkiranje tovornih vozil in osebnih vozil
– manipulativne površine
– objekt s pisarno in sanitarijami
– plato za vzdrževanje vozil
– dostopno cesto z dvema prometnima pasovoma.
2. Območje urejanja
Predvideni poseg meji na območja urejanja:
na severni strani:
1 – najboljša kmetijska zemljišča
Predvideni program gradnje tangira naslednje parcele oziroma dele parcel v k.o. Podgora in sicer: parc. št. 143, 144/2, 145/1, 146/1, 147/1, 148/1, 149/1, 149/3, 150/1, 154/1, 155/1, 156/1, 157/1, 158/1, 159/1, 160/1, 161/1, 162/1, 163/1, 164/1, 165/1, 166/1, 167/1, 168/1, 169/1, 170/1, 171/1, 178/1, 178/2, 179, 182, 183, 184, 185, 186, 509, 516/1.
Skupna površina navedenih parcel obsega površino 1,6ha zemljišča.
3. Organizacija dejavnosti
Območje lokacijskega načrta je namenjeno gradnji parkirišča kamionov za potrebe občine Dol pri Ljubljani, kot sanacijski ukrep degradiranega prostora obstoječega opuščenega parkirišča odpadkov.
4. Podrobnejša namenska raba in zmogljivosti
Predvidena gradnja parkirišča kamionov obsega:
– površine opuščenega zasutega odlagališča odpadkov
– del najboljših kmetijskih zemljišč
– del javne poti
– dal dovozne ceste v
– območje infrastrukturnih objektov in naprav.
V obravnavanem območju je predvidena ureditev 102 parkirnih mest za tovorna vozila in 6–10 parkirnih mest za osebna vozila, ploščad za vzdrževanje vozil in objekt s pisarno in sanitarijami za uporabnike parkirišča.
Dostop je urejen z dostopno cesto širine 6,50 m–7,0 m, severno od bencinskega servisa, katera se navezuje na glavno cesto preko skupnega priključka, ki služi za izvoz iz bencinskega servisa.
Vse prometne, parkirne in manipulativne površine so v asfaltni izvedbi.
5. Pogoji in usmeritve za varovanje in razvoj naravne in kulturne dediščine ter prvin krajine
Na obravnavanem območju ni objektov in območij naravne in kulturne dediščine.
6. Pogoji in usmeritve za urbanistično, arhitektonsko in krajinsko oblikovanje
Oprema in objekti morajo biti arhitektonsko oblikovani v skladu s sodobnimi principi oblikovanja ter usklajeni z urbano in krajinsko podobo tako, da bodo v največji možni meri ublaženi negativni vplivi in dosežena nova kakovostna razmerja.
Cestna oprema in razsvetljava ceste mora izkazovati enotne oblikovne elemente.
7. Usmeritve za varovanje in izboljšanje naravnega, delovnega in bivalnega okolja
Parkirišče kamionov je locirano vzhodno od obstoječega bencinskega servisa ob glavni cesti in oddaljeno od obstoječih bivalnih površin, zato ni pričakovati prekomernih negativnih vplivov na okolje. Zagotoviti pa je potrebno da ne pride do onesnaževanja podtalnice z ureditvijo nepropustnih prometnih površin, oljetesnih površin za vzdrževanje vozil, vodotesno kanalizacijo itd, saj se območje nahaja v neposredni bližini tretjega varstvenega pasa lokalnega črpališča Dolsko.
8. Pogoji in usmeritve za infrastrukturno omrežje, objekte in naprave
Na območju obravnavane parkirišča kamionov ne potekajo obstoječi infrastrukturni vodi. Pri načrtovanem posegu je treba upoštevati vse že predvidene komunalne vode, ki tangirajo območje predvidene rekonstrukcije oziroma bodo tangirani s predvidenim posegom.
Kanalizacija
Odvodnjavanje ceste
Na celotnem območju parkirišča za kamione je v strugo naravnih odvodnikov spuščati le čisto meteorno vodo oziroma vodo, ki po kvaliteti ustreza določilom Uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda iz virov onesnaževanja (Uradni list RS, št. 35/96).
Odpadne vode
Na obravnavanem območju ni kanalizacije, izdelana pa je programska rešitev kanalizacije v ločenem sistemu za območje Občine Dol pri Ljubljani št. 2604K – Kanalizacijski sistemi za odvodnjavanje in čiščenje odpadne vode v Občini dol pri Ljubljani, november 1999. Odvod komunalne odpadne vode se bo odvajal gravitacijsko do predvidene čistilne naprave Dol.
Vodovod
Na obravnavanem območju ni obstoječega vodovodnega omrežja. Obstoječi napajalni vodovod NL DN 150 poteka v južnem robu glavne ceste Ljubljana – Litija. Vsi predvideni posegi v obstoječe vodovodno omrežje morajo zagotoviti v času gradnje nemoteno preskrbo z vodo.
Elektrika
Obravnavani poseg tangira obstoječi 20 kV kabel, ki povezuje TP Dolsko in TP Dolsko šola in zračni vod nizkonapetostnega omrežja. Predvidene so prestavitve in zaščite visoko in nizkonapetostnih kablov v območju križanja
Objekt parkirišča kamionov se priključi na obstoječe omrežje nizke napetosti.
Telefon
Parkirišče kamionov se navezuje na obstoječe telefonsko omrežje.
Javna razsvetljava
Območje parkirišča kamionov opremiti s svetilkami, razvod do svetilk in priključek na električno omrežje izvesti s podzemnimi kabli.
Plinovod
V obravnavanem območju ni obstoječih niti planiranih visokotlačnih ali nizkotlačnih plinovodov.
Vročevod
V obravnavanem območju ni obstoječega niti predvidenega vročevodnega omrežja.
9. Pogoji in usmeritve glede zaporednosti gradnje
Vse v PZ predvidene posege na obravnavanem območju je izvesti v etapah, ki bodo opredeljene v lokacijskem načrtu.
10. Potrebna rušenja in prestavitve
Na celotnem območju parkirišča kamionov ni obstoječih objektov.
11. Tolerance
Tolerance bodo opredeljene v lokacijskem načrtu. Pri realizaciji določil iz programske zasnove so dopustna odstopanja, če se v nadaljnjem podrobnejšem proučevanju poiščejo rešitve, ki so primernejše s prometno tehničnega, okolje-varstvenega ali oblikovalskega vidika. Ta odstopanja ne smejo biti v nasprotju z javnimi interesi.
12. Kartografska dokumentacija
Sestavni del programskih zasnov je tudi kartografska dokumentacija, in sicer:
– meja ureditvenega območja v M 1:5000
– katastrski načrt s prikazom posega v M 1:1000 in 1:2880
– organizacija dejavnosti in namenska raba površin M 1:2000.
6. člen
Te spremembe in dopolnitve dolgoročnega plana Občine Dol pri Ljubljani so na vpogled na:
– Občini Dol pri Ljubljani
– Upravni enoti Ljubljana, izpostavi Ljubljana Moste.
7. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravlja Inšpektorat RS za okolje in prostor pri Ministrstvu za okolje in prostor.
8. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 35003-1/98
Dol pri Ljubljani, dne 24. junija 2004.
Župan
Občine Dol pri Ljubljani
Primož Zupančič l.r.