Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
1. Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Vlada) naj v okviru strategijeprotidiskriminacijske politike, glede na veliko družbeno razslojevanje, vodi odločnejšo politiko skupnega razvoja celotne družbe, katere cilj bo predvsem aktivno vključevanje vseh skupin ljudi v razvoj. 2. Državni zbor Republike Slovenije podpira pobudo Varuha človekovih pravic, da se znotraj obstoječe institucije varuha oblikuje notranja organizacijska enota, ki se bo specializirala za spremljanje diskriminacije in nestrpnosti. 3. Vlada in pristojna ministrstva naj glede na dejstvo, da še vedno ne prihaja do pravočasne izvršitve odločb Ustavnega sodišča, s katerimi je ugotovljena neustavnost zakonov in podzakonskih aktov, vložijo vse potrebne napore v sprotno reševanje tovrstnih zadev. Kadar pa o že vloženih predlogih odloča državni zbor – kot je primer izbrisanih, mora uporabiti vsa pravna sredstva in predvidene postopke, da se izvršitev odločb ustavnega sodišča zagotovi.
4. Vlada naj predlaga sistemsko ureditev za priznanje sedaj ustavno neimenovanih narodnih manjšin in za njihovo enakopravnejšo obravnavo. 5. Vlada in pristojni državni organi naj vodijo bolj usklajeno politiko za reševanje romske problematike. V zvezi s tem je potrebna celovita zakonska ureditev tega vprašanja, predvsem v področni zakonodaji, ki ureja področja socialnega varstva in zavarovanja, zdravstvenega varstva in zavarovanja, zaposlovanja in brezposelnosti, vzgoje in izobraževanja kot jo predvideva že Ustava RS, še bolj pa je potrebno povesti ustrezne aktivnosti za integracijo romske skupnosti v delovno, socialno in politično življenje.
6. Vlada naj v zvezi z zakonom o varstvu osebnih podatkov še posebej vztraja na oblikovanju enotne neodvisne institucije za varovanje osebnih podatkov oziroma za nadzor nad vzpostavljanjem zbirk in uporabo teh podatkov, ki mora biti strokovno močna institucija, ker bo le na ta način sposobna tehtati med javnim in zasebnim interesom na področju varstva osebnih podatkov. Ta institucija bi morala tudi poskrbeti za uresničevanje tako zakona o varstvu osebnih podatkov kot tudi zakona o dostopu do informacij javnega značaja. 7. Vlada naj v zvezi z zakonom o dostopu do informacij javnega značaja v čim večji meri prenese spodbujevalne in svetovalne naloge na izvajalce v nevladnem sektorju, saj mora te naloge izvajati od izvršilne veje neodvisen organ. 8. Vlada in pristojni državni organi naj zagotovijo večjo odprtost, preglednost in javnost njihovega dela, kar je možno uresničevati s pravilnim dostopom do podatkov javnega značaja, kar vse so pomembni elementi sodobne, demokratične in pravne države.
9. Vlada in pristojni organi, ki sodelujejo pri kazenskem postopku, naj delujejo še posebej hitro, če je obdolženec v priporu. 10. Vlada in pristojni organi naj oblikujejo takšno kriminalitetno politiko, ki bo poleg zatiranja kriminalitete z represijo, zagotavljala tudi sistem primernih ukrepov za njeno preprečevanje. V zvezi s tem je dobrodošla vsebina Priporočila odbora ministrov Sveta Evrope Rec (2003)22 o pogojnem odpustu z dne 24. 9. 2003, ki vzpodbuja uporabo pogojnega odpusta kot enega najučinkovitejših ukrepov za preprečevanje povratništva, ko obsojenčev predčasni odpust s prestajanjem zaporne kazni spremljajo ukrepi pomoči in nadzora med trajanjem pogojnega odpusta. 11. Vlada in pristojno ministrstvo ter drugi državni organi so zavezani zagotoviti varnost zaprtim osebam, zato naj sprejmejo vse razumne ukrepe, da se obsojencem zagotovi varnost tudi v razmerju do soobsojencev. 12. Pristojni državni organi in institucije naj zagotovijo spoštovanje zakonskih določb o sodnem nadzoru neprostovoljnega pridržanja na zaprtih oddelkih zdravstvenih in socialno-varstvenih zavodov.
13. Vlada oziroma pristojno ministrstvo, sodstvo, državno tožilstvo, državno pravobranilstvo in odvetništvo naj si vsak v okviru svojih pristojnosti prizadevajo za redno in učinkovito odločanje v vseh sodnih postopkih, saj so še vedno prisotni sodni zaostanki na posameznih področjih. 14. Vlada in sodišča naj si prizadevajo za zakonito, učinkovito in hitro delo izvršiteljev pri opravljanju neposrednih dejanj izvršbe in zavarovanja. 15. Odvetniška zbornica Slovenije naj v skladu s pomenom odvetništva in njegovo vlogo pri delovanju celotnega pravosodnega sistema, preveri učinkovit pristop organov zbornice, zlasti disciplinskih komisij, da se zagotovi hitro in objektivno odločanje v primerih kršitev dolžnosti pri opravljanju odvetniškega poklica ter kršitev vestnega opravljanja dela in prakse v odvetniški pisarni in ga po potrebi dogradi. 16. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj v sodelovanju z Notarsko zbornico Slovenije (na podlagi novele zakona o notariatu) čimprej odpravijo nepravilnosti pri opravljanju notariata ter z zaostrovanjem odgovornosti notarjev, celovitejšo zakonsko ureditvijo disciplinskih postopkov, vključno z daljšimi zastaralnimi roki za disciplinske kršitve ter učinkovitejšim nadzorom nad delom notarjev in notarske zbornice, zagotovijo večjo pravno varnost in zaupanje v delovanje notariata kot javne službe.
17. Vlada in pristojno ministrstvo naj zagotovita pravočasno in dosledno uvedbo disciplinskega postopka zoper policista vedno, kadar so podane okoliščine, ki utemeljujejo uvedbo takšnega postopka, saj bo z odločnim ravnanjem na tem področju dano policistom jasno sporočilo, da nobeno protipravno ali samovoljno ravnanje pri opravljanju nalog in zlasti pri izvajanju policijskih pooblastil ne bo ostalo nekaznovano. 18. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj uveljavita zakonsko ureditev policijskih pooblastil, ki bo zagotavljala predvidljivost primerov, v katerih je posamezno pooblastilo mogoče uporabiti, hkrati pa mora biti zagotovljen tudi učinkovit pravni nadzor skupaj z ustreznimi in učinkovitimi sredstvi zoper zlorabo policijskih pooblastil. 19. Policija naj zagotovi pravico pridržane osebe do dostopa do zdravnika po lastni izbiri in izvedbo zdravniškega pregleda v skladu z zdravniškimi pravili.
20. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj sprejmeta ukrepe za pospešitev postopkov pri popravljanju krivic po zakonu o popravi krivic, vplivata na skrajšanje zamikov pri zaključevanju denacionalizacije ter pospešita oblikovanje in sprejem dokončnih stališč o povračilu materialne in nematerialne škode materialnim oškodovancem, vojnim ujetnikom in prisilno mobiliziranim v nemško vojsko. 21. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj razrešita pereč problem nerazčiščenih pristojnosti različnih inšpektorjev v primerih, ko neka aktivnost krši predpise z več področij, saj se večkrat določena inšpekcija poskuša izogniti odgovornosti in ukrepanje prevaliti na drugo inšpekcijo. 22. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj poskrbita, da bodo predpisi za področje vzgoje in izobraževanja, ki je specifično upravno področje, v svojih določbah jasnejši, popolnejši in bolj prilagojeni posebnostim tega področja.
23. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj zagotovita zakonsko ureditev uresničevanja bolnikovih pravic.
24. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj zagotovita možnosti za aktivno učenje o otrokovih pravicah na vseh nivojih izobraževanja. Prav tako je treba usposobiti za izobraževanje o otrokovih pravicah tudi učitelje in tudi druge strokovne delavce. 25. Vlada naj s pripravo ustreznih predpisov zagotovi, da bodo otroci imeli pravico do svojega zastopnika v vseh postopkih, kadar jih starši ali njihovi skrbniki ne znajo ali ne zmorejo ustrezno zastopati. 26. Vlada naj sistemsko uredi področje nasilja v družini tako, da bo omogočeno učinkovito ukrepanje pristojnih državnih organov in da bosta natančno opredeljena tudi vloga in način dela nevladnih organizacij, tako z žrtvami nasilja, kakor tudi s storilci. Sočasno s pripravo posebnega zakona o preprečevanju nasilja v družini naj vlada pripravi analizo in oceno stanja na vseh področjih, ki jih že urejajo posebni zakoni v zvezi s postopki in pooblastili državnih organov ter na tej podlagi pripravi ustrezne spremembe in dopolnitve zakona. V tem okviru naj vlada prouči tudi možnosti ustanovitve specializiranega sodišča ali oddelkov sodišč za celovito obravnavo mladoletniške, družinske in spolne kriminalitete.