Na podlagi 27. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr., 58/03 – ZZK) ter 10. in 33. člena Statuta Občine Jesenice (Uradni list RS, št. 2/01) je župan Občine Jesenice sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
občinskega lokacijskega načrta Bolnišnica vzhod – južni del
I. Ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo
Območje lokacijskega načrta Bolnišnica vzhod je locirano na območju t.i. Šrancove plane, vzhodno od kompleksa Bolnice Jesenice med cesto v Zgornji Plavž in potokom Jesenice ter zajema površine med Cesto maršala Tita in naseljem Zgornji Plavž. Predmetno območje je bilo na novo opredeljeno z oznako J2/I1/2 v Odloku o Urbanistični zasnovi mesta Jesenice. V okviru postopka priprave in sprejema prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Občine Jesenice, dopolnitev 1999/2004 je bila izdelana in sprejetega Programska zasnova za zazidalni načrt Bolnišnica vzhod. Programska zasnova na severnem delu območja dopušča gradnjo dveh objektov, ki že imata pridobljeno ustrezno upravno dovoljenje, z namembnostjo, ki je lahko le stanovanjska ali da dopolnjujeta parkovno in rekreacijsko namembnost območja. V osrednjem delu, ki zajema večji del ureditvenega območja J2/I1/2, pa je predvidena ureditev parkovnih površin. V južni del predmetnega območja pa programska zasnova ni bistveno posegala oziroma je predpisala, da se v programsko zasnovo oziroma lokacijski načrt vnesejo površine kot obstoječe po ureditvi in namembnosti (stanovanjsko-poslovna).
Atelje za prostorsko projektiranje, d.o.o. Jesenice je v skladu z pooblastilom investitorja oziroma pobudnika Klinar Pavla na Občino Jesenice, Oddelek za okolje in prostor vložil pobudo za pripravo lokacijskega načrta Bolnišnica vzhod, vendar samo za južni del. Pobudnik je namreč lastnik večine zemljišč in objektov na južnem delu ureditvenega območja J2/I1/2 in ima interes zgraditi nov poslovni objekt – bančno poslovalnico na mestu predhodno odstranjenega poslovnega objekta – delavnice kovinske galanterije, ki ni več v funkciji. Pobudi je bila priložena tudi skica idejne rešitve bančne poslovalnice.
Občina Jesenice meni, da vložena pobuda ni v nasprotju s širšimi usmeritvami v prostor ter da je v skladu tako z urbanistično zasnovo mesta Jesenice kot Programsko zasnovo za zazidalni načrt Bolnišnica vzhod. Nadalje Občina Jesenice ugotavlja, da so meje med posameznimi deli predmetnega območja urejanja (severni, osrednji, južni del) pogojeni tako s naravnimi kot prostorskimi rešitvami ter predstavljajo funkcionalne celote, kar omogoča fazno izdelave lokacijskega načrta po posameznih zgoraj opredeljenih območjih, ki ne bo onemogočala prostorskih in komunalnih ureditev ostalih delov območja urejanja J2/I1/2.
Pravne podlage za pripravo lokacijskega načrta so, oziroma pobuda Klinar Pavla je utemeljena v:
– Prostorskih sestavinah dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Občine Jesenice s spremembami in dopolnitvami (U.V.G., št. 20/86 in 8/88 ter Uradni list RS, št. 22/90, 31/90, 30/96, 46/97, 51/98 in 41/99) ter spremembe in dopolnitve v postopku;
– Odloku o Urbanistični zasnovi mesta Jesenice (Uradni list RS, št. 107/99);
– Programskih zasnovah za zazidalni načrt Bolnišnica vzhod; Atelje Prizma, d.o.o. Jesenice; december 2001.
II. Predmet in programska izhodišča
Predmet lokacijskega načrta je določitev urbanistične in krajinske rešitve prostorske ureditve, lokacijskih in tehničnih pogojev in usmeritev za projektiranje in gradnjo objektov ter drugih pogojev, zahtev in ukrepov za izvedbo načrtovane prostorske ureditve, in sicer le za južni del ureditvenega območja J2/I1/2 Bolnišnica vzhod.
Program lokacijskega načrta prvenstveno obravnava odstranitev obstoječega poslovnega objekta – delavnice kovinske galanterije na zemljišču s parc. št. 118/2 k.o. Jesenice ter gradnjo novega poslovnega objekta – bančno poslovalnico na tem mestu vključno z ureditvijo funkcionalnih površin, kar bo skupaj zajemalo zemljišča s parc. št. 118/2, 115/4, 120/3 in 120/4 vse k.o. Jesenice. Poleg tega bo program lokacijskega načrta obravnaval dopustne posege na obstoječih objektih, ki stojita na zemljišču s parc. št. 118/1 k.o. Jesenice. Obstoječa objekta sta: poslovno – stanovanjski objekt Cesta maršala Tita 108, kjer poslovni del predstavlja pisarniško – trgovsko – servisno dejavnost in stanovanjski del dve avtonomni stanovanjski enoti ter pomožni gospodarski objekt, ki se nahaja severno od objekta Cesta maršala Tita 108, v katerem se nahaja garaža za tri osebna vozila, shramba vrtnega orodja, drvarnica ipd. Dopustni posegi na obstoječih objektih so vzdrževalna dela in sanacija dograjenih volumnov poslovno – stanovanjskega objekta Titova 108, ki zajema nadzidavo garaže ob objektu na zahodni strani v višini obstoječe strehe kot povečanje stanovanjskih površin, kjer se horizontalni gabarit objekta ne spreminja. Na koncu program lokacijskega načrta opredeljuje, da na jugovzhodnem delu obravnavnega območja, na zemljišču s parc. št. 117 k.o. Jesenice, kjer stoji kapela, posegi niso predvideni, razen vzdrževanje kapele.
Dne 23. 9. 2004 je Občina Jesenice skladno z 28. členom ZUreP-1 sklicala prostorsko konferenco z namenom, da se pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti glede priprave prostorskega akta oziroma predvidene prostorske ureditve. Datum ter kraj in čas zbora konference je Občina Jesenice objavila v dveh sredstvih javnega obveščanja, in sicer v Gorenjskem glasu, Radiu Triglav ter na internetni strani Občine Jesenice.
Osebno so bili vabljeni nosilci urejanja prostora iz IV. točke tega programa priprave. Predstavniki gospodarstva, interesnih združenj ter organizirane javnosti so bili vabljeni preko sredstev javnega obveščanja.
Priporočila in usmeritve so na prostorski konferenci podali predstavniki: Jeko-in Jesenice, Elektro Gorenjske in Telekoma Slovenije, katerih usmeritve se proučijo v postopku priprave občinskega lokacijskega načrta.
Lokacijski načrt se pripravi v skladu z ZUreP-1 in Pravilnikom o vsebini, obliki in načinu priprave državnih in občinskih lokacijskih načrtov ter njihovih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 86/04) in obsega izdelavo
– strokovnih podlag iz V. točk tega programa priprave
– občinskega lokacijskega načrta.
III. Okvirno ureditveno območje
Okvirno ureditveno območje zajema zemljišča s parc. št. 120/3, 118/2, 118/1, 115/4, 120/4, 119, 117, vse k.o. Jesenice ter je umeščeno med državno cesto Jesenice – Kranjska Gora (parc. št. 1453, k.o. Jesenice), ki ga omejuje na južni strani, med krajevno cesto v Zgornji Plavž (parc. št. 114, k.o. Jesenice), ki ga omejuje na zahodni strani, med strugo potoka Jesenice (parc. št. 1398/1, k.o. Jesenice), ki ga omejuje na vzhodni strani in travnikom (parc. št. 115/3, 115/1, 116, vse k.o. Jesenice), ki ga omejuje na severni strani.
IV. Nosilci urejanja prostora in drugi udeleženci, ki bodo sodelovali pri pripravi
Nosilci urejanja prostora, ki morajo pred pričetkom izdelave lokacijskega načrta podati smernice za njegovo pripravo, k dopolnjenemu predlogu lokacijskega načrta pa mnenje, so:
– Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– Ministrstvo za obrambo, Urad za obrambne zadeve,
– Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, OE Kranj,
– Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste,
– Ministrstvo za promet, Javna agencija za železniški promet RS,
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za varstvo okolja, Izpostava Kranj,
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Agencija RS za okolje, Urad za okolje,
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Urad za energetiko,
– Zavod RS za varstvo narave,
– Zavod za gozdove Slovenije, Območna enota Bled,
– Geoplin, d.o.o. Ljubljana,
– ELES – Elektro Slovenije, d.o.o.,
– Elektro Gorenjska p.o. Kranj, PE Žirovnica,
– Telekom Slovenije, PE Kranj,
– Telesat, d.o.o.,
– Javno podjetje JEKO-IN d.o.o.,
– Občina Jesenice,
– drugi organi in organizacije, kolikor bi se v postopku priprave lokacijskega načrta izkazalo, da rešitve posegajo v njihovo delovno področje.
Pripravljavec lokacijskega načrta je Občina Jesenice.
Postopek priprave dokumenta vodi Oddelek za okolje in prostor Občine Jesenice.
Pobudnik oziroma investitor izdelave lokacijskega načrta, ki financira izvedbo akta, je Pavel Klinar.
Načrtovalec lokacijskega načrta je Atelje za prostorsko projektiranje Jesenice, d.o.o.; izbral ga je pobudnik.
V. Seznam potrebnih strokovnih podlag za načrtovanje
Pri izdelavi strokovnih podlag in lokacijskega načrta je treba upoštevati vse predhodno izdelane strokovne podlage in druga gradiva, relevantna za izdelavo nalog s področja prostorskega razvoja, varstva okolja, ohranjanja narave in varstva kulturne dediščine.
Pred izdelavo predloga lokacijskega načrta mora investitor zagotoviti naslednje strokovne podlage:
– idejno zasnovo načrtovane prostorske ureditve, izdelano na način, ki vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske, arhitekturne in okoljevarstvene rešitve in ureditve, z ustreznim poročilom in utemeljitvijo;
– idejno zasnovo posameznih elementov prostorske ureditve, izdelano kot posamični načrt, ki vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske, arhitekturne in okoljevarstvene rešitve in ureditve, z ustreznim poročilom in utemeljitvijo;
– idejno zasnovo nove prometne ureditve, tudi v odnosu do obstoječe prometne ureditve;
– idejno zasnovo novih oziroma idejno zasnovo zaščite, prestavitve in ukinitve obstoječe energetskih, komunalnih in drugih infrastrukturnih priključkov in ureditev;
– idejno zasnovo rešitev in ukrepov za preprečitev negativnih vplivov na okolje, naravno in kulturno dediščino;
– idejno zasnovo rešitev in ukrepov za obrambo ter varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
– podatek o lastnikih in imetnikih drugih stvarnih pravic;
– poročilo o vplivih načrtovane prostorske ureditve na okolje v skladu s predpisi;
– morebitne druge strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic nosilcev urejanja prostora; po potrebi tudi strokovne podlage v zvezi z ukrepi v času gradnje.
VI. Način pridobitve strokovnih rešitev
Strokovne rešitve bo pridobil investitor oziroma po njegovem pooblastilu načrtovalec lokacijskega načrta. Variantne rešitve ne bodo izdelane, ker zaradi prostorskih, tehničnih in vsebinskih dejavnikov niso smiselne.
VII. Navedba in način pridobitve geodetskih podlag
Geodetske, topografske in digitalne ortofoto podlage v ustreznem merilu, pridobi in posreduje načrtovalcu Občina Jesenice.
VIII. Roki za pripravo
Pridobitev smernic in mnenj nosilcev urejanja prostora
Načrtovalec v soglasju z pripravljavcem zagotovi gradivo za pridobitev smernic, najmanj situativni prikaz prostorske ureditve s tehničnim poročilom, v roku 5 dni po sprejemu tega programa priprave.
Pripravljavec pridobi smernice za načrtovanje s strani pristojnih nosilcev urejanja prostora iz IV. točke tega programa priprave.
Nosilci urejanja prostora podajo smernice v 30. dneh po prejemu vloge, v nasprotnem se šteje, da nimajo pogojev za izdelavo OLN.
Načrtovalec izdela analizo smernic ter ob upoštevanju le-teh in analize prostora izdela usmeritve za načrtovanje prostorske ureditve v 15. dneh po prejemu vseh smernic.
Pripravljavec in investitor potrdita usmeritve za načrtovanje prostorske ureditve v 10. dneh po prejemu.
Izdelava strokovnih podlag in predloga lokacijskega načrta
Načrtovalec in investitor zagotovita izdelavo vseh strokovnih podlag iz V. točke tega programa priprave v roku 20. dni po potrditvi usmeritev.
Načrtovalec pripravi predlog lokacijskega načrta v roku 20. dni po prevzemu vseh strokovnih podlag.
Pripravljavec in pobudnik podata morebitne pripombe v roku 15 dni.
Načrtovalec izdela usklajen predlog lokacijskega načrta v 15. dneh po posredovanju pripomb s strani pripravljavca in pobudnika.
Druga prostorska konferenca
Pripravljavec pred objavo javne razgrnitve predloga lokacijskega načrta organizira drugo prostorsko konferenco z namenom, da se na predvidene rešitve v predlogih lokacijskega načrta pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi (mnenja) gospodarstva, interesnih združenj ter organizirane javnosti. Po potrebi pripravljavec ob sodelovanju načrtovalca zavzame stališča do priporočil prostorske konference. Načrtovalec nato po potrebi dopolni predlog lokacijskega načrta.
Javna razgrnitev in javna obravnava
Župan Občine Jesenice s sklepom odredi javno razgrnitev predloga lokacijskega načrta na Občini Jesenice ter Krajevni skupnosti Staneta Bokala.
Javna razgrnitev traja 30 dni.
Pripravljavec v času javne razgrnitve organizira javno obravnavno na sedežu Občine Jesenice.
Pripravljavec obvesti javnost o kraju in času javne razgrnitve in javne obravnave najmanj z objavo v Uradnem listu RS ter v enem lokalnem mediju.
V času javne razgrnitve se predlog lokacijskega načrta obravnava tudi na Občinskem svetu občine Jesenice.
Pripravljavec v času javne razgrnitve in javne obravnave evidentira vse pisne in ustne pripombe in predloge organov, organizacij in posameznikov. Rok za dajanje pripomb in predlogov poteče s potekom javne razgrnitve.
Predlog strokovnih stališč in odgovorov na pripombe in predloge, podane v času javne razgrnitve, pripravi načrtovalec, v sodelovanju s pripravljavcem in pobudnikom.
Rok za pripravo stališč in odgovorov na pripombe in predloge, podane v času javne razgrnitve, je 20 dni po končani razgrnitvi.
Župan Občine Jesenice po predhodnem mnenju pristojne delovne skupine odloči o upoštevanju pripomb in predlogov, v roku 15 dni po prejetju strokovnih stališč ter predhodnih mnenj.
Pripravljavec pisno seznani lastnike nepremičnin na območju lokacijskega načrta s stališči do pripomb in predlogov v roku 7 dni po sprejetju stališč do pripomb.
Izdelava dopolnjenega predloga lokacijskega načrta
Investitor zagotovi izdelavo morebitnih dopolnitev strokovnih podlag v 15. dneh po sprejemu odločitve o upoštevanju pripomb in predlogov.
Načrtovalec izdela dopolnjen predlog lokacijskega načrta kot tudi zagotovi gradivo za pridobitev mnenj v 30. dneh po prevzemu vseh morebitnih dopolnjenih strokovnih podlag.
Pripravljavec pozove nosilce urejanja prostora iz IV. točke tega programa, da podajo mnenja k dopolnjenemu predlogu lokacijskega načrta.
Nosilci urejanja prostora podajo mnenje v 30. dneh po prejemu vloge, v nasprotnem se šteje, da nimajo pripomb.
Načrtovalec izdela usklajen dopolnjen predlog lokacijskega načrta v 15. dneh po prevzemu mnenj ter ga posreduje pripravljavcu in pobudniku v potrditev.
Sprejem odloka na občinskem svetu
Župan Občine Jesenice posreduje usklajen dopolnjen predlog lokacijskega načrta Občinskemu svetu občine Jesenice v sprejem. Sestavni del gradiva so priporočila prostorskih konferenc, stališča do pripomb in predlogov z javne razgrnitve.
Občinski svet občine Jesenice sprejme lokacijski načrt z odlokom, ki se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Načrtovalec pripravi končni elaborat v roku 14 dni po objavi odloka v Uradnem listu Republike Slovenije.
IX. Obveznosti v zvezi s financiranjem
Investitor, Klinar Pavel, zagotovi sredstva za izdelavo vseh potrebnih strokovnih podlag in lokacijskega načrta.
Pripravljavec, Občina Jesenice, zagotovi sredstva, ki so potrebna za izvedbo postopka (pridobitev smernic in mnenj nosilcev urejanja prostora, objave sklicev prostorskih konferenc in druge potrebne javne in uradne objave) ter za pridobitev ustreznih geodetskih, topografskih in digitalnih ortofoto podlag.
X. Veljavnost programa priprave
Ta program priprave se objavi v Uradnem listu RS.
Št. 352-5/2004
Jesenice, dne 24. septembra 2004.
Župan
Občine Jesenice
Boris Bregant, univ. dipl. inž. str. l. r.