Uradni list

Številka 128
Uradni list RS, št. 128/2004 z dne 30. 11. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 128/2004 z dne 30. 11. 2004

Kazalo

5377. Odlok o organizaciji in delovnih področjih občinske uprave Mestne občine Novo mesto, stran 15357.

Na podlagi drugega odstavka 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/97 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odl. US, 9/96 – odl. US, 36/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97 – dopolnitev, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US, 74/98, 12/99 – sklep US, 16/99 – popr. sklepa US, 59/99 – odl. US, 70/00, 100/00, 28/01 – odl. US, 16/02 – odl. US in 51/02) ter prvega odstavka 16. člena in prvega odstavka 47. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 68/2001 in 44/2002) je Občinski svet Mestne občine Novo mesto na 17. redni seji dne 23. 11. 2004 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnih področjih občinske uprave Mestne občine Novo mesto
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) Ta odlok določa novo organizacijo in delovna področja občinske uprave Mestne občine Novo mesto (v nadaljevanju: občinska uprava).
(2) S tem odlokom se ustanovijo organi občinske uprave, določi se njihovo delovno področje ter okvirni načini njihovega delovanja.
2. člen
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo naslednji pomen:
– upravne naloge: upravne naloge so vse naloge, ki jih v skladu z zakonom za občino izvaja občinska uprava kot izvirne ali s strani države prenesene naloge;
– občinska uprava: so vsi organi občinske uprave, ustanovljeni za opravljanje upravnih nalog na posameznih področjih iz pristojnosti občinske uprave;
– organi občinske uprave so kabinet župana, oddelki in občinski inšpektorat;
– notranja organizacijska enota v občinski upravi: je organizacijska enota, ki se ustanovi z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji znotraj organa občinske uprave;
notranja organizacijska enota je lahko:
– služba,
– glavna pisarna,
– predstojnik občinske uprave je župan, ki usmerja in nadzira delo občinske uprave,
– direktor občinske uprave je javni uslužbenec, ki kot uradnik na položaju neposredno vodi delo občinske uprave,
– predstojnik organa občinske uprave oziroma vodja organa je javni uslužbenec, ki kot uradnik na položaju neposredno vodi delo posameznega organa občinske uprave,
– akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest je splošni akt, ki ga sprejme župan.
3. člen
(1) Občinska uprava v okviru svojih pravic in dolžnosti opravlja upravne, strokovne, organizacijske in druge naloge, ki jih v skladu z zakonodajo izvaja za zadovoljevanje potreb svojih prebivalcev na področjih, določenih s tem odlokom.
(2) Pri svojem delu je občinska uprava samostojna in deluje v okviru Ustave Republike Slovenije, zakonov, Statuta Mestne občine Novo mesto, tem odlokom in drugimi veljavnimi predpisi.
(3) Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji oziroma družbami ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj, izkušenj, podatkov in obvestil.
4. člen
(1) Delo občinske uprave je javno.
(2) Javnost dela se zagotavlja z uradnim objavljanjem splošnih aktov občine, pošiljanjem gradiv za seje občinskega sveta predstavnikom sredstev javnega obveščanja, z uradnimi sporočili za javnost, posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z veljavno zakonodajo, okroglimi mizami, novinarskimi konferencami in drugimi oblikami sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
(3) O delu občinske uprave obveščajo javnost župan, podžupani in direktor občinske uprave, po pooblastilu pa tudi predstojniki organov občinske uprave, vodje notranjih organizacijskih enot ali drugi javni uslužbenci s svojega delovnega področja.
(4) Pri poslovanju s strankami mora občinska uprava zagotoviti spoštovanje njihove osebnosti ter osebnega dostojanstva ter zagotoviti, da čim hitreje in čim lažje uresničujejo svoje pravice in pravne koristi.
(5) Občinska uprava je dolžna omogočiti strankam posredovanje pripomb in kritik glede svojega dela ter te pripombe in kritike obravnavati ter nanje odgovarjati v razumnem roku.
II. ORGANIZACIJA OBČINSKE UPRAVE
Občinska uprava
5. člen
(1) Organizacija občinske uprave mora biti prilagojena poslanstvu in nalogam občinske uprave ter procesom, ki potekajo v občinski upravi.
(2) Organizacija občinske uprave mora zagotavljati:
– zakonito, strokovno, učinkovito, racionalno in pravočasno izvrševanje nalog,
– smotrno organizacijo in vodenje dela v upravi,
– koordinirano izvajanje nalog in učinkovito opravljanje projektnih nalog,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog in vrednotenje kvalitete opravljenih nalog,
– usmerjenost občinske uprave k uporabnikom njenih storitev ter
– učinkovito sodelovanje z drugimi institucijami.
6. člen
(1) Za izvajanje upravnih nalog se ustanovijo naslednji organi občinske uprave:
1. Kabinet župana,
2. Oddelek za finance,
3. Oddelek za razvoj,
4. Oddelek za družbene dejavnosti,
5. Oddelek za pravne in splošne zadeve,
6. Oddelek za kmetijstvo in turizem,
7. Oddelek za prostor,
8. Oddelek za krajevne skupnosti in komunalne zadeve in
9. Občinski inšpektorat.
(2) V okviru organov občinske uprave se lahko z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest ustanovijo notranje organizacijske enote, kot so opredeljene v četrti alineji 2. člena tega odloka.
(3) V Kabinetu župana se lahko določijo tudi delovna mesta za določen čas, ki so vezana na mandat župana.
7. člen
(1) Občinsko upravo usmerja in nadzira župan. Župan je predstojnik občinske uprave. V času odsotnosti ali zadržanosti župana ga nadomešča tisti podžupan, ki ga pooblasti Občinski svet.
(2) Župan poleg zakonsko določenih nalog:
– daje smernice za strategijo razvoja občine na vseh področjih,
– daje smernice za pripravo proračuna občine in rebalansa,
– sodeluje z upravno enoto preko sosveta načelnika,
– sklicuje direktorje javnih zavodov in gospodarskih podjetij,
– daje smernice projektnim skupinam,
– vodi svet predsednikov krajevnih skupnosti,
– vodi mednarodno sodelovanje.
(3) Župan lahko za izvrševanje proračuna in za opravljanje drugih nalog z delovnih področij pooblasti podžupana, direktorja občinske uprave ali drugega javnega uslužbenca.
8. člen
(1) Delo občinske uprave neposredno vodi direktor občinske uprave.
(2) Organ občinske uprave vodi predstojnik organa občinske uprave.
(3) Direktor občinske uprave za posamezne naloge v zvezi z vodenjem organov občinske uprave pooblasti predstojnike organov občinske uprave in vodje drugih notranjih organizacijskih enot.
9. člen
(1) Občinska uprava izvršuje predpise, ki jih sprejema Občinski svet in župan. Občinska uprava izvršuje tudi zakone in druge predpise države, kadar v skladu z zakonom odloča o upravnih stvareh iz državne pristojnosti.
(2) Občinska uprava odgovarja županu za stanje na področju, za katerega je bila ustanovljena, spremlja stanje in razvoj na matičnih področjih, pravočasno opozarja na pojave, ki jih ugotovi pri izvajanju zakonov in drugih predpisov, daje pobude in predloge za reševanje vprašanj na svojih področjih in opravlja druge strokovne zadeve.
10. člen
(1) O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
(2) O pritožbah zoper posamične akte, ki jih v zadevah iz državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča pristojni državni organ, ki ga določa zakon.
(3) O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov organov občinske uprave v upravnem sporu odloča pristojno sodišče.
11. člen
(1) O izločitvi predstojnika organa občinske uprave ali zaposlenega v občinski upravi odloča direktor občinske uprave, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči, če je predstojnik pooblaščen za odločanje v upravnih stvareh.
(2) O izločitvi župana ali direktorja občinske uprave odloča Občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
12. člen
(1) Za izvedbo nalog, ki zahtevajo sodelovanje javnih uslužbencev različnih organov občinske uprave oziroma notranjih organizacijskih enot, se lahko oblikujejo projektne skupine. Projektna skupina se oblikuje za čas trajanja projekta.
(2) Projektno skupino določi župan ali direktor občinske uprave. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi sestavo in vodjo projektne skupine, njene naloge, roke za izvedbo nalog, potrebna sredstva in druge pogoje za delo.
13. člen
Za izvedbo nalog, ki zahtevajo posebno obravnavo ali posebno strokovnost in jih javni uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami ali pa glede, na naravo naloge to ni smotrno, lahko župan z ustreznimi zunanjimi izvajalci sklene posebno pogodbo za čas trajanja naloge.
14. člen
(1) Za usklajevanje dela občine in organov občinske uprave se ustanovita:
– kolegij župana in
– kolegij občinske uprave.
(2) Kolegij župana poleg župana sestavljajo podžupani (poklicni in nepoklicni) in direktor občinske uprave. Župan lahko v delo kolegija po potrebi vključi tudi druge osebe.
(3) Kolegij občinske uprave sestavljajo direktor občinske uprave in predstojniki organov občinske uprave, po potrebi pa tudi druge osebe, ki jih določi direktor občinske uprave. Delo kolegija občinske uprave vodi direktor. Kolegij občinske uprave zlasti:
– obravnava vprašanja organizacije dela in učinkovitosti poslovanja ter usklajuje delo organov občinske uprave;
– obravnava, usklajuje in sprejema izhodišča za pripravo programov dela občinske uprave;
– obravnava vprašanja z delovnega področja organov občinske uprave, ki mu jih v obravnavo posredujejo predstojniki posameznih organov in sprejema stališča ter strokovna mnenja v zvezi z njimi;
– na predlog pripravljalcev odlokov in drugih splošnih aktov, ki jih sprejema Občinski svet, obravnava njihove delovne osnutke ter po potrebi predlaga določene spremembe in dopolnitve le-teh ali sprejema določena strokovna mnenja oziroma stališča v zvezi z njimi;
– oblikuje in sprejema strokovna mnenja o vprašanjih, ki mu jih posreduje direktor občinske uprave, Občinski svet ali drugi organi občine;
– opravlja druge naloge na predlog direktorja občinske uprave, Občinskega sveta ali drugih organov občine.
Javni uslužbenci
15. člen
(1) V skladu s sistemizacijo delovnih mest občinske uprave, ki jo določi župan, opravljajo naloge občinske uprave javni uslužbenci na uradniških in strokovno-tehničnih delovnih mestih.
(2) Inšpekcijsko nadzorstvo neposredno opravljajo občinski inšpektorji kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi in morajo izpolnjevati pogoje, predpisane z zakonom, s katerim je urejen inšpekcijski nadzor.
16. člen
(1) Položaji, na katerih se opravljajo naloge vodenja organov občinske uprave in notranjih organizacijskih enot, so direktor občinske uprave, predstojniki organov občinske uprave in vodje notranjih organizacijskih enot.
(2) Naloge notranjega revizorja ter zaščite in reševanja lahko opravlja javni uslužbenec na položaju.
17. člen
(1) O zaposlitvi v občinski upravi in o imenovanju javnih uslužbencev v naziv odloča župan.
(2) Direktorja občinske uprave, predstojnike organov občinske uprave in vodje notranjih organizacijskih enot imenuje na položaj župan.
18. člen
(1) Direktor občinske uprave je odgovoren za zakonitost poslovanja in dosledno izvajanje predpisov, ki se nanašajo na izvajanje nalog lokalne skupnosti.
(2) Prvi odstavek tega člena se smiselno uporablja tudi za odgovornost predstojnikov organov občinske uprave, vodij notranjih organizacijskih enot ter drugih javnih uslužbencev, imenovanih na položaje.
19. člen
(1) Direktor občinske uprave je za svoje delo in delo občinske uprave odgovoren županu.
(2) Direktor občinske uprave:
– vodi in usklajuje delo občinske uprave,
– skrbi za zakonito, dosledno, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
– izdaja odločbe v upravnem postopku na prvi stopnji ali za to pooblasti predstojnike posameznih organov občinske uprave,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in sodeluje v projektnih skupinah v občini,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z drugimi organi,
– na podlagi pooblastila župana izvršuje proračun in skrbi za izvajanje notranje kontrole,
– predlaga županu sprejem določenih odločitev na podlagi predloga predstojnika organa občinske uprave,
– opravlja druge naloge, določene s predpisi Mestne občine Novo mesto ter po odredbah župana.
(3) Mandat direktorja občinske uprave traja 5 let. Izpolnjevati mora pogoje za imenovanje v naziv po Zakonu o javnih uslužbencih.
20. člen
(1) Predstojniki organov občinske uprave so za svoje delo in delo organa občinske uprave odgovorni direktorju občinske uprave in županu.
(2) Predstojnik organa občinske uprave organizira delo organa, skrbi za zakonitost poslovanja in dosledno izvajanje predpisov, v skladu s pooblastili direktorja občinske uprave odloča v upravnih, strokovnih in drugih zadevah ter opravlja druge naloge v okviru svojih pravic, dolžnosti in odgovornosti, kakor to določajo zakoni, Statut Mestne občine Novo mesto in drugi veljavni predpisi.
(3) Predstojnik organa občinske uprave pri svojem delu sodeluje tudi z drugimi organi občinske uprave in notranjimi organizacijskimi enotami pri reševanju skupnih zadev. V okviru svojih pristojnosti sodeluje tudi z drugimi organi občinskih uprav drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji oziroma družbami ter drugimi organizacijami.
(4) Predstojniki organov občinske uprave so odgovorni kot skrbniki proračunskih področij za zakonito in namensko porabo proračunskih sredstev v okviru organa občinske uprave, ki ga vodijo.
(5) Prvi, drugi in tretji odstavek tega člena se smiselno uporabljajo tudi za vodje notranjih organizacijskih enot, s tem da vodja notranje organizacijske enote za svoje delo in delo enote odgovarja tudi predstojniku organa občinske uprave, kateremu je podrejen. Prav tako so vodje notranjih organizacijskih enot kot skrbniki proračunskih področij ali postavk odgovorni za zakonito in namensko porabo.
21. člen
(1) Javni uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, v skladu s pristojnostmi, navodili in pooblastili, ki jih imajo.
(2) Javni uslužbenci morajo svoje naloge opravljati v skladu z načelom zakonitosti, strokovnosti in častnosti ter morajo ob spoštovanju človekovega dostojanstva delovati politično nevtralno in nepristransko z upoštevanjem kodeksa, ki ureja ravnanje javnih uslužbencev občinske uprave Mestne občine Novo mesto.
(3) Javni uslužbenci morajo pri opravljanju svojega dela vedno skrbeti, da ohranjajo in krepijo zaupanje strank v postopkih in javnosti v poštenosti, nepristranskosti, kvaliteti, hitrosti in učinkovitosti opravljanja nalog iz pristojnosti občine. Ustrezno morajo varovati tajne podatke, ki so jih izvedli in biti morajo lojalni do Mestne občine Novo mesto kot delodajalca. Pri svojem delu morajo ravnati po pravilih stroke in se v ta namen stalno usposabljati ter izpopolnjevati, pri čemer pogoje za stalno izpopolnjevanje in usposabljanje zagotavlja delodajalec.
(4) Javni uslužbenec mora ravnati politično nevtralno in nepristransko. Pri opravljanju javnih nalog ne sme ravnati samovoljno ali v škodo katerekoli osebe, skupine, osebe javnega prava ali zasebnega prava, primerno mora upoštevati pravice in dolžnosti in ustrezne interese le-teh. Svoje pravice do odločanja po prosti presoji mora uresničevati nepristransko in ob upoštevanju meril, določenih v predpisih.
(5) Javni uslužbenec mora gospodarno in učinkovito uporabljati javna sredstva s ciljem doseganja najboljših rezultatov ob enakih stroških oziroma enakih rezultatih ob najnižjih stroških. Prav tako so javni uslužbenci kot skrbniki proračunskih postavk odgovorni za zakonito in namensko porabo proračunskih sredstev.
(6) S primernim upoštevanjem pravic do dostopa do uradnih informacij je javni uslužbenec dolžan, da ustrezno in z vso potrebno zaupnostjo obravnava vse informacije in dokumente, ki jih je pridobil med zaposlitvijo.
(7) Za presojanje nezdružljivosti del in konfliktov interesov se za vse javne uslužbence uporabljajo določila 100. člena Zakona o javnih uslužbencih.
(8) Za svoje delo so javni uslužbenci odgovorni tako predstojniku organa občinske uprave oziroma vodji notranje organizacijske enote kot direktorju občinske uprave, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
III. DELOVNA PODROČJA ORGANOV OBČINSKE UPRAVE
22. člen
Kabinet župana opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– svetovalne, strokovne, organizacijske in koordinacijske zadeve za potrebe župana,
– načrtovanje, organizacijo in izvedbo protokola ter prireditev, ki so mestnega in regionalnega značaja,
– zagotavljanje celostne podobe mestne občine ter načrtovanje in koordiniranje promocijske politike mestne občine,
– medobčinsko, medmestno in mednarodno sodelova­nje,
– odnose z javnostmi,
– skrb za mestno arhitekturo in staro mestno jedro,
– lokalne volitve,
– e-upravo,
– kadrovske zadeve in organizacijo dela v občinski upravi,
– pripravo in izvajanje s proračunom sprejetega kadrovskega načrta,
– naloge v zvezi s počitniškimi kapacitetami,
– strokovne, organizacijske, koordinacijske in administrativno-tehnične naloge za potrebe podžupanov in direktorja občinske uprave
– ter druge zadeve s svojega delovnega področja.
23. člen
Oddelek za finance opravlja naloge na naslednjih področjih:
– strokovne naloge pri pripravi in izvajanju občinskega proračuna, rebalansa proračuna, zaključnega računa proračuna ter poročila o realizaciji proračuna,
– skrb za izvrševanje proračuna v skladu s predpisi,
– spremljanje in nadziranje porabe sredstev pri neposrednih proračunskih porabnikih ter obveščanje župana in direktorja o morebitnih nepravilnostih ter predlaganje ustreznih ukrepov,
– sodelovanje pri pripravi razvojnih programov in strategij,
– neposredno upravljanje finančnega premoženja občine,
– zagotavljanje strokovne pomoči organom občine pri sprejemanju in izvrševanju občinskih splošnih in posamičnih aktov s področja javnih financ,
– spremljanje predpisov s področja javnih in drugih financ,
– vodenje knjigovodstva proračuna ter pripravljanje analiz in finančnih poročil,
– opravljanje finančnoknjigovodskih in drugih strokovnih opravil za proračun, krajevne skupnosti in ustanovljene občinske sklade,
– pripravljanje in vodenje premoženjske bilance občine,
– obračun plač in ostalih osebnih prejemkov,
– delovanje občinskega sveta, kamor spada tudi delovanje odborov in komisij ter drugih organov Mestne občine Novo mesto,
– zagotavlja podporo za opravljanje nalog občinske uprave z informacijsko tehnologijo,
– druge upravne in strokovnotehnične naloge s področja oddelka.
24. člen
Oddelek za razvoj opravlja predvsem naslednje naloge:
– pripravlja strategijo razvoja občine ter programske usmeritve in programe razvoja posameznih dejavnosti s področja gospodarstva in malega gospodarstva,
– skrb za realizacijo razvojnih programov občine, gospodarstva, malega gospodarstva in uravnoteženega razvoja občine,
– priprava strokovnih podlag in podajanje mnenj k oblikovanju tarif, taks in cen storitev javnih podjetij, javnih zavodov, iz koncesijskih razmerij ter drugih oblik zagotavljanja javnih dobrin,
– spremljanje učinkov in priprava analiz davkov iz občinske pristojnosti in v skladu z zakonom pripravljanje strokovnih podlag za njihovo uvedbo oziroma usklajevanje,
– spremljanje in analiziranje gospodarskih gibanj v občini,
– pridobivanje sredstev strukturnih skladov EU,
– delovanje evropske pisarne,
– načrtovanje in izvedba upravnih in strokovnotehničnih nalog za pravilno in pravočasno izvajanje aktivnosti s področja investicij,
– opravlja naloge, ki se nanašajo na prodajo nepremičnin občine,
– pripravlja predlog načrta stanovanjske politike občine,
– ureja zadeve v zvezi s socialnimi in neprofitnimi stanovanji, s katerimi razpolaga občina,
– skrbi za gospodarjenje s stavbnimi zemljišči in poslovnimi prostori občine,
– druge upravne in strokovnotehnične naloge s področja oddelka.
25. člen
Oddelek za družbene dejavnosti opravlja naloge, ki se nanašajo na razvoj vseh dejavnikov na področju družbenih dejavnosti, delovanje javnih zavodov, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je Mestna občina Novo mesto in delova­nje ter razvoj na naslednjih področjih:
– predšolska vzgoja, izobraževanje ter odločanje o plačilih staršev za programe vrtca,
– kultura in varstvo kulturne dediščine,
– socialnega varstva in družine,
– zdravstvo, obvezno zdravstveno zavarovanje oseb, ki niso zavarovane z drugega naslova, ter izdajanje odločb in podelitev koncesij s področja zdravstvene dejavnosti,
– šport,
– romska problematika,
– dejavnost mladih in mladinska ter raziskovalna dejavnost,
– druge upravne in strokovnotehnične naloge s področja oddelka.
26. člen
Oddelek za pravne in splošne zadeve opravlja naloge na naslednjih področjih:
– sodelovanje in pomoč pri pripravi občinskih predpisov,
– priprava predlogov različnih mnenj in stališč, ki jih sprejemajo organi občine,
– svetovanje ostalim organom občinske uprave ter javnim zavodom in javnim podjetjem, katerih ustanoviteljica je Mestna občina Novo mesto,
– vodenje upravnega postopka na prvi in drugi stopnji,
– zastopanje občine pred sodišči in drugimi upravnimi organi,
– sestavljanje predlogov pogodb, ocenjevanje predlaganih in sklenjenih pogodb,
– vodenje evidenc sklenjenih pogodb,
– urejanje premoženjskopravnih zadev,
– zagotavljanje opravljanja nalog glavne pisarne v skladu s predpisanim načinom pisarniškega poslovanja in ravnanja z dokumentarnim gradivom,
– zagotavljanje in urejanje sistema kakovosti poslovanja občinske uprave,
– naloge v zvezi z vzdrževanjem prostorov in opreme občinske uprave,
– urejanje obratovalnega časa gostinskih lokalov na območju občine,
– druge upravne in strokovnotehnične naloge s področja oddelka.
27. člen
Oddelek za kmetijstvo in turizem opravlja zlasti naslednje naloge:
– strokovne, razvojne in upravne naloge s področja kmetijstva, gozdarstva, veterine, lova, ribolova in turizma,
– zagotavljanje pogojev za razvoj teh področij,
– vzpodbujanje razvoja kmetijstva in turizma ter dopolnilnih dejavnosti,
– skrbi za razvoj in promocijo turistične dejavnosti občine ter njene naravne in kulturne dediščine,
– določanje pogojev za dejavnost v kmetijstvu, gozdarstvu in turizmu,
– sodeluje pri projektih celostnega urejanja podeželja in vasi,
– sodeluje pri pridobivanju sredstev strukturnih skladov Evropske unije,
– ter druge upravne in strokovnotehnične naloge s področja oddelka.
28. člen
Oddelek za prostor opravlja zlasti naslednje naloge:
– predlaga urejanje prostora občine v skladu z zakonom in usmeritvami strateških prostorskih aktov države in pokrajine, in sicer v ta namen pripravlja dokumente za razvoj rabe prostora in prostorske ureditve ter za določanje pogojev prostorskega načrtovanja in umeščanja objektov v prostor, ob upoštevanju predpisanih režimov varovanja okolja, ohranja­nja narave in trajnostne rabe naravnih dobrin, ohranjanja kulturnih spomenikov lokalnega pomena in druge kulturne dediščine ter varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami na lokalni ravni;
– vodi predpisane zbirke prostorskih aktov;
– na vlogo strank izdeluje lokacijske informacije za namene prometa z zemljišči, za namene projektiranja objektov in za namene gradnje enostavnih objektov;
– v prostorskih aktih načrtuje ukrepe za realizacijo prostorskih odločitev;
– skrbi za ustrezno načrtovanje prostorskih ureditev na območju občine;
– analizira in predlaga prostorske ukrepe za uresničevanje občinskih prostorskih aktov;
– v sodelovanju z drugimi oddelki skrbi za usklajeno opremljanje javnih površin z urbano opremo;
– na področju geoinformatike pridobiva, obdeluje in posreduje podatke in informacije geoinformacijske narave;
– opravlja strokovne in druge naloge v zvezi z odmero nadomestila za uporabo stavbnih zemljišč;
– opravlja strokovne in upravne naloge v zvezi z odmero komunalnega prispevka;
– strokovne in upravne naloge na področju varstva okolja, ter
– druge upravne in strokovnotehnične naloge s področja oddelka.
29. člen
Oddelek za krajevne skupnosti in komunalne zadeve opravlja predvsem naslednje naloge:
– strokovne in organizacijske naloge za krajevne skupnosti,
– zagotavlja strokovnotehnično pomoč pri oblikovanju in realizaciji programov krajevnih skupnosti,
– spremlja izvajanje nalog iz pristojnosti krajevnih skupnosti in predlaga ukrepe za odpravljanje pomanjkljivosti,
– na področju komunalnih zadev opravlja strokovne in upravne ter druge naloge in zagotavlja pogoje in nadzor za razvoj komunalnega in cestnega gospodarstva, prometa in zvez, vodnega gospodarstva ter energetike,
– predlaga standarde in normative za gospodarske javne službe in promet ter skrbi za njihovo izvajanje,
– predlaga pogoje za zagotavljanje in uporabo javnega dobra in storitev gospodarskih javnih služb,
– vodi strokovni nadzor nad izvajanjem nalog izvajalcev gospodarskih javnih služb in prometa,
– opravlja naloge v zvezi z upravljanjem in gospodarjenjem komunalnih infrastrukturnih objektov in naprav,
– pripravlja predloge za določanje prometne ureditve v občini,
– spremlja problematiko na področju varnosti cestnega prometa v zvezi s preventivo in vzgojo v cestnem prometu,
– sodeluje in koordinira naloge z državnimi organi na področju komunalnega gospodarstva, cestnoprometne infra­strukture in energetike,
– druge upravne in strokovnotehnične naloge s področja oddelka.
30. člen
Občinski inšpektorat opravlja naloge na naslednjih področjih:
– nadzor nad izvajanjem Zakona o varnosti cestnega prometa ter vseh drugih zakonov, ki mu podeljujejo pristojnost nadzora,
– upravni nadzor,
– nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti,
– opravljanje nalog občinskega redarstva v skladu z Zakonom o varnosti cestnega prometa in občinskimi predpisi,
– izdajanje odločb v upravnem postopku v primerih, ko mu je z zakonom ali odlokom podeljena pristojnost odločanja,
– opravlja naloge prekrškovnega organa,
– druge upravne in strokovnotehnične naloge s področja občinske inšpekcije.
IV. IZVAJANJE NALOG OBČINSKE UPRAVE IZVEN ORGANOV OBČINSKE UPRAVE
31. člen
(1) Naloge notranje revizije ter zaščite in reševanja se izvajajo izven organov občinske uprave.
(2) Javni uslužbenci, ki izvajajo naloge iz prvega odstavka tega člena, so za zakonitost in kvaliteto svojega dela odgovorni neposredno županu.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
32. člen
Župan mora skladno s tem odlokom sprejeti ustrezen akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest najkasneje v roku 3 mesecev od uveljavitve tega odloka.
33. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o organizaciji in delovnih področjih občinske uprave Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 18/2003).
34. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati petnajsti dan po objavi.
Št. 015-05-31/2004
Novo mesto, dne 23. novembra 2004.
Župan
Mestne občine Novo mesto
mag. Boštjan Kovačič l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti