Na podlagi Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00 in 51/02), Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97, 56/98, 59/99, 61/99, 67/99 in 89/99), Zakona o javnih financah (Uradni list RS 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) Zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2004 in 2005 (Uradni list RS, št. 130/03) in 16. člena Statuta Občine Šmartno pri Litiji (Uradni list RS, št. 33/0 in 106/03) je Občinski svet občine Šmartno pri Litiji na 17. redni seji, dne 16. 12. 2004, sprejel
O D L O K
o izvrševanju proračuna Občine Šmartno
pri Litiji za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Šmartno pri Litiji za leto 2005 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
Splošni del proračuna
Občine Šmartno pri Litiji Proračun 2005
Konto za leto 2004 (v tisoč SIT)
------------------------------------------------------------------
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 636.655
Tekoči prihodki (70+71) 306.762
70 Davčni prihodki (700+703+704+706) 283.254
700 Davki na dohodek in dobiček 213.872
703 Davki na premoženje 48.108
704 Domači davki na blago in storitve 21.274
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki (710+711+712+713+714) 23.508
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 8.715
711 Takse in pristojbine 1.800
712 Denarne kazni 300
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 12.693
72 Kapitalski prihodki (720+721+722) 38.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 30.000
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in neopredmetenih dolgoročnih sredstev 8.000
73 Prejete donacije (730+731) –
730 Prejete donacije iz domačih virov –
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki (740) 291.893
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 291.893
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 633.202
40 Tekoči odhodki (400+401+402+403+409) 171.300
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 32.200
401 Prispevki delodajalcev
za socialno varnost 4.756
402 Izdatki za blago in storitve 124.144
403 Plačila domačih obresti 1.500
409 Rezerve 8.700
41 Tekoči transferi (410+411+412+413+414) 306.212
410 Subvencije 8.100
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 183.601
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 29.605
413 Drugi tekoči domači transferi 84.906
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki (420) 98.770
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 98.770
43 Investicijski transferi (430) 56.920
430 Investicijski transferi 39.520
431 Investicijski transferi 17.400
III. Proračunski presežek (primanjkljaj) (I. – II.)
(skupaj prihodki minus skupaj odhodki) 3.453
B) Račun finančnih terjatev in naložb
75 IV. Prejeta vračila danih posojil
in prodaja kapitalskih deležev (750+751+752) –
750 Prejeta vračila danih posojil –
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
44 V. Dana posojila in povečanje
kapitalskih deležev (440+441+442+443) –
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin
iz naslova privatizacije –
443 Povečanje namenskega premoženja
v javnih skladih in drugih pravnih
osebah javnega prava, ki imajo
premoženje v svoji lasti –
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV. – V.) –
C) Račun financiranja
50 VII. Zadolževanje (500) –
500 Domače zadolževanje –
5001 Najeti krediti pri poslovnih bankah –
5002 Najeti krediti pri drugih finančnih institucijah –
5003 Najeti krediti pri drugih domačih kreditodajalcih –
5004 Sredstva, pridobljena z izdajo
vrednostnih papirjev na domačem trgu –
55 VIII. Odplačila dolga (550) 3.200
550 Odplačila domačega dolga 3.200
5501 Odplačila kreditov poslovnim bankam 200
5502 Odplačila kreditov drugim finančnim
institucijam –
5503 Odplačila kreditov drugim domačim
kreditodajalcem 3.000
5504 Odplačila glavnice vrednostnih
papirji izdanih na domačem trgu –
IX. Povečanje (zmanjšanje) sredstev na računih
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) 253
X. Neto financiranje (VI.+VII.-VIII.-IX=-III.) -3.453
XI. Stanje sredstev na računih ob koncu
preteklega leta 752
------------------------------------------------------------------
Struktura posebnega dela proračuna, načrt razvojnih programov in načrt razpolaganja z stvarnim premoženjem občine so priloga k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Šmartno pri Litiji.
Posebni del proračuna ali načrt občine je razdeljen na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na konte določene s predpisanim kontnim načrtom.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki Občine Šmartno pri Litiji so v letu 2005 poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člen Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02 – v nadaljevanju: ZJF) tudi naslednji prihodki:
I. Priključna taksa na sistem za oskrbo s pitno vodo na relaciji Liberga – Jelša – Kostrevnica. Sredstva se namenijo za nadaljno izgradnjo omenjenega vodovoda.
II. Kupnine prodanih stanovanjskih enot in poslovnih prostorov Občine Šmartno pri Litiji na podlagi sklepa občinskega sveta o prodaji stvarnega premoženja Občine Šmartno pri Litiji na 8. redni seji dne 1. 12. 2003. Sredstva se namenijo za obnovo, izgradnjo in nakup stanovanj ali individualnih stanovanjskih hiš v občini.
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine in za svoj račun se smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Sredstva proračuna se lahko uporabljajo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo teh sredstev.
Plače uporabnikov proračuna se izplačujejo v rokih, na način in v skladu z akti Vlade RS.
4. člen
Pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se poravnavajo iz proračuna, se morajo upoštevati zakonsko določeni roki plačil.
Sredstva proračuna se uporabljajo za plačevanje že opravljenih dobav in storitev. Dogovarjanje predplačil je možno le ob primernem zavarovanju. Kolikor se pogodbene obveznosti ne plačajo v tekočem letu, se plačilo lahko prenese v naslednje leto.
5. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno na vse uporabnike v skladu z dinamiko prihodkov in v odvisnosti od zapadlih obveznosti.
Če prihodki proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini oziroma, če nastanejo nove obveznosti za proračun, lahko župan v skladu z zakonom za največ 45 dni zmanjša znesek sredstev za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev ter o svoji odločitvi obvesti občinski svet.
Kolikor bi takšno zadržanje oziroma zmanjšanje sredstev bistveno ogrozilo delovanje uporabnika, sme župan najeti kratkoročno posojilo in o tem obvesti občinski svet na prvi naslednji seji.
6. člen
Če se izkaže, da bo posamezni namen mogoče uresničiti z manjšo porabo sredstev, kot je predvideno v proračunu, lahko župan preostali del sredstev s takšne postavke, s pisnim sklepom, prenese na drugo postavko znotraj razreda, na kateri je bilo predvidenih premalo sredstev za uresničenje namena, za katerega so rezervirana sredstva na tej postavki.
O prenosu sredstev na podlagi prvega ostavka tega člena župan obvesti občinski svet v 30 dneh po izvršenem prenosu.
7. člen
Potrebe posrednih uporabnikov sredstev občinskega proračuna (javnih zavodov) se v skladu z zakonom financirajo na podlagi skupnega finančnega načrta, v katerem so zajeti finančni načrti vseh posrednih uporabnikov, pripravljeni na podlagi izhodišč, ki veljajo za občinski proračun.
8. člen
Občina kot neposredni uporabnik in posredni uporabniki proračunskih sredstev (javni zavodi) morajo nabavljati opremo in drugo blago ter oddajati storitve s pogodbo na podlagi javnega razpisa, razen, če je v skladu z zakonom drugače določeno.
9. člen
Drugi prejemniki proračunskih sredstev (fizične in pravne osebe) prejemajo proračunska sredstva (dotacije in subvencije) na podlagi pogodbe, sklenjene na podlagi razpisa ali odločbe oziroma sklepa občinskega sveta ali sklepa oziroma odredbe župana v skladu zakonom.
10. člen
Del predvidenih proračunskih prejemkov se ne razporedi in se predvidi kot splošna proračunska rezervacija za financiranje namenov, ki jih ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo predvidenih dovolj sredstev, pri čemer sredstva splošne proračunske rezervacije ne smejo presegati 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o tem obvešča občinski svet.
11. člen
V proračunsko rezervo Občine Šmartno pri Litiji, ki deluje kot proračunski sklad, se v skladu z zakonom izloči do 1,5 % doseženih prihodkov.
Del sredstev se izloča v proračunske rezerve začasno vsak mesec, dokončno pa po zaključnem računu proračuna za preteklo leto.
12. člen
Sredstva proračunske rezerve Občine Šmartno pri Litiji se uporabljajo v skladu z ZJF.
O uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 50% planiranih sredstev proračunske rezerve odloča župan in o tem obvesti občinski svet na prvi naslednji seji; o uporabi sredstev proračunske rezerve v višini nad 50% planiranih sredstev odloča občinski svet.
13. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti občine, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere za posamezni namen ne sme presegati višine sredstev, določenih v Načrtu razvojnih programov občine, za ta namen.
Skupni obseg prevzetih obveznosti občine, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjem letu za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v veljavnem proračunu občine za tekoče leto.
Omejitve iz drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
14. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan, ki v juliju poroča občinskemu svetu o realizaciji prihodkov in odhodkov proračuna v prvem polletju tekočega leta.
O doseženih ciljih in rezultatih s področja svojih pristojnosti v preteklem letu poročajo županu neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev do 28. februarja. Župan predloži občinskemu svetu predlog zaključnega računa proračuna za preteklo leto do 31. marca.
V zaključnem računu proračuna se izkažejo predvideni in doseženi prihodki, predvideni in doseženi odhodki ter predvidena in dosežena izvršitev računa financiranja in računa terjatev ter sredstev rezerv.
15. člen
Premoženjsko bilanco občine, neposrednega uporabnika proračunskih sredstev, za preteklo leto pripravi občinska uprava do 31. marca.
Premoženjsko bilanco občine, ki vključuje tudi premoženjske bilance posrednih uporabnikov proračunskih sredstev pripravi občinska uprava do 30. aprila in jo predloži Ministrstvu RS za finance.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
16. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve. Župan je dolžan o odpisu obvestiti občinski svet.
17. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe. O obliki naložbe odloča župan skladno s predlogom službe za finance.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
IN JAVNEGA SEKTORJA
18. člen
Občina se v skladu z zakonom in s soglasjem ministra za finance lahko dolgoročno zadolži za financiranje ekoloških in drugih naložb v javnem interesu do skupne višine 10% dejanskih prihodkov občine v letu pred letom, v katerem se zadolži.
O zadolžitvi v skladu s prejšnjim odstavkom sklepa občinski svet.
19. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina v skladu z zakonom likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5 % zadnjega sprejetega proračuna.
20. člen
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina v letu 2004 ne sme preseči skupne višine glavnic 6,000.000 SIT.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
21. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Šmartno pri Litiji v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
22. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 400-15/2004
Šmartno pri Litiji, dne 16. decembra 2004.
Župan
Občine Šmartno pri Litiji
Milan Izlakar l. r.