Na podlagi 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01, 30/02), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97 in 104/00) in 15. člena Statuta Občine Benedikt (Uradni list RS, št. 19/99) je Občinski svet občine Benedikt na 16. redni seji dne 20. 12. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Benedikt za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se ureja način izvrševanja proračuna Občine Benedikt za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) in upravljanje s prihodki in odhodki proračuna, občinskim premoženjem ter obseg zadolževanja na ravni občine.
2. člen
S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakonom in odloki opravlja Občina Benedikt.
2. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Proračun občine sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Benedikt so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja.
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto.
Proračun Občine Benedikt za leto 2005 se določa v naslednjih zneskih:
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
--------------------------------------------------------------------
Konto Naziv Znesek v tisoč SIT
--------------------------------------------------------------------
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 422.462
Tekoči prihodki (70+71)
70 Davčni prihodki 80.024
700 Davki na dohodek in dobiček 53.290
703 Davki na premoženje 9.652
704 Domači davki na blago in storitve 17.082
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 42.844
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 7.415
711 Takse in pristojbine 1.579
712 Denarne kazni 30
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 18.800
714 Drugi nedavčni prihodki 15.020
72 Kapitalski prihodki 40.350
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 350
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja 40.000
73 Prejete donacije –
730 Prejete donacije iz domačih virov –
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 259.244
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinančnih institucij 259.244
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 422.663
40 Tekoči odhodki 90.799
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 25.995
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 4.310
402 Izdatki za blago in storitve 53.994
403 Plačila domačih obresti 2.400
409 Rezerve 4.100
41 Tekoči transferi 143.011
410 Subvencije 5.130
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 47.700
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 16.027
413 Drugi tekoči domači transferi 74.154
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki 188.853
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 188.853
43 Investicijski transferi –
430 Investicijski transferi –
III. Proračunski presežek (I.-II.) 201
(proračunski primanjkljaj)
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. Prejeta vračila danih posojil
in prodaja kapitalskih deležev (750+751+752) –
75 Prejeta vračila danih posojil 7.000
750 Prejeta vračila danih posojil 7.000
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih
deležev (440+441+442) –
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
440 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije –
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.) 7.000
C) Račun financiranja
VII. Zadolževanje (500)
50 Zadolževanje
500 Domače zadolževanje
VIII. Odplačilo dolga (550) 10.599
55 Odplačilo dolga
550 Odplačilo domačega dolga 10.599
IX. Povečanje (zmanjšanje) sredstev na računih –
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII) -3.800
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.) -10.599
XI. Neto financiranje (VI.+X.) 201
Ocena stanja sredstev na računih 31. 12. 2004 3.800
--------------------------------------------------------------------
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo so prihodek proračuna.
5. člen
Namenski prejemki proračuna so: donacije, prihodki iz naslova najemnin, prodaje premoženja, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarne takse, prispevki investitorjev, prihodki za izvajanje komunalne dejavnosti ter drugi namensko vplačani prejemki.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika (postavke) v proračunu.
6. člen
Uporabnikom se za delovanje zagotavljajo sredstva za plače in prispevke, za druge osebne prejemke, za plačila blaga in storitev in za investicijske izdatke. Sredstva za sofinanciranje programa posrednih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja, kar se dogovori s pogodbo.
7. člen
Uporabniki proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti, do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrene v proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
8. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namenskost porabe proračunskih sredstev opravlja nadzorni odbor.
9. člen
Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 2,000.000 SIT. Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovan po 49. členu Zakona o javnih financah.
10. člen
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč: potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve župan in o tem s pismenimi poročili obvešča občinski svet.
11. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5 % prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
12. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna. Za izvrševanje proračuna občine lahko župan pooblasti posamezne delavce občinske uprave ali podžupana.
13. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilo ali prerazporedi proračunska sredstva.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
14. člen
Župan poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditvah proračunskih sredstev lahko prerazporedi sredstva proračuna na posameznem področju oziroma pri neposrednem uporabniku med postavkami s sklepom:
1. če nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev na določenih postavkah zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe po povečanju sredstev,
2. če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih,
3. če to narekuje dinamika izvajanja investicij in njihova realizacija.
O prerazporeditvah poroča župan občinskemu svetu ob polletnem poročilu izvrševanja proračuna oziroma zaključnem računu.
15. člen
Župan lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, če je za ta namen že odprta proračunska postavka in so za ta namen planirana sredstva v proračunu tekočega leta in sicer v naslednjem največjem obsegu za posamezne namene:
1. Pri tekočih odhodkih konta 40 in tekočih transferih konta 41 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 30 % teh pravic porabe v proračunu za leto 2005.
2. Pri investicijskih odhodkih konta 42 in investicijskih transferih konta 43 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 70 % teh pravic porabe v poračunu za leto 2005.
16. člen
Župan lahko dolžniku do višine 20.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
17. člen
Pristojni občinski organ lahko opravlja nadzor nad materialnim finančnim in računovodskim poslovanjem porabnikov proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebe za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s 7. členom ter prvim odstavkom tega člena, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana. Župan o tem poroča občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
18. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko za začasno kritje odhodkov uporabijo sredstva rezerve občine ali najame posojilo največ 5 % sprejetega proračuna, ki mora biti odplačana do konca proračunskega leta.
O uporabi sredstev rezerve in o najetju posojila iz tega člena odloča župan, ki mora o tem obvestiti občinski svet na prvi naslednji seji.
4. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
19. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2005 dalje.
Št. 40302-002/2004-31
Benedikt, dne 21. decembra 2004.
Župan
Občine Benedikt
Milan Gumzar l. r.