Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98, 74/98, 12/99, 36/99, 59/99, 70/00, 94/00, 100/00, 28/01, 87/01, 16/02, 51/02, 108/03 in 77/04), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02 in 56/02) in 18. ter 102. člena Statuta Občine Radeče (Uradni list RS, št. 37/99, 48/02, 52/02 – popr.) je Občinski svet občine Radeče na 16. redni seji, dne 20. 12. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Radeče za leto 2005
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Radeče za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Za financiranje javne porabe pripadajo občini prihodki iz dohodnine, davkov, taks in drugih dajatev, določenih z zakonom o financiranju občin in drugi prihodki v skladu s posebnimi zakoni.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov v tisoč SIT
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2005
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 1,176.810
Tekoči prihodki (70 + 71) 470.409
70 Davčni prihodki 313.625
700 Davki na dohodek in dobiček 253.243
703 Davki na premoženje 20.544
704 Domači davki na blago in storitve 39.838
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 156.784
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 44.500
711 Takse in pristojbine 2.238
712 Denarne kazni 115
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 1.000
714 Drugi nedavčni prihodki 108.931
72 Kapitalski prihodki 184.974
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 18.937
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja 166.037
73 Prejete donacije –
730 Prejete donacije iz domačih virov –
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 521.427
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinančnih institucij 521.427
II. Skupaj odhodki (40+ 41+42+43) 1,172.523
40 Tekoči odhodki 116.278
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 55.787
401 Prispevki delodajalcev
za socialno varnost 8.496
402 Izdatki za blago in storitev 48.295
403 Plačila domačih obresti 1.700
409 Rezerve 2.000
41 Tekoči transferi 338.582
410 Subvencije –
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 63.073
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 32.100
413 Drugi tekoči domači transferi 243.409
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki 144.160
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 144.160
43 Investicijski transferi 573.503
430 Investicijski transferi 573.503
III. Proračunski presežek (I.-II.) 4.287
(proračunski primanjkljaj)
B) Račun finančnih terjatev in naložb
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2005
IV. Prejeta vračila
danih posojil in prodaja kapitalskih
deležev (750+751+752) 713
75 Prejeta vračila danih posojil 713
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev 713
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih
deležev (440+441+442)
44. Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. Prejeta minus dana posojila 713
in spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.)
C) Račun financiranja
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2005
VII. Zadolževanje (500) –
50 Zadolževanje –
500 Domače zadolževanje –
VIII. Odplačila dolga (550) 5.000
55 Odplačila dolga 5.000
550 Odplačila domačega dolga 5.000
IX. Sprememba stanja sredstev na računu
(I.+IV.+VII-II.-V.-VIII.)
X. Neto zadolževanje 5.000
(VII.-VIII.-IX)
XI. Neto financiranje 5.000
(VI.+X.)
Priloga k temu odloku so:
– Splošni del občinskega proračuna, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov
– Posebni del občinskega proračuna sestavljen po funkcionalni klasifikaciji
– Načrt razvojnih programov.
3. člen
Pojmi uporabljeni v posebnem delu občinskega proračuna pomenijo:
Področje = 2-mestna označitev »P« Področja proračunske porabe so področja, na katerih občina deluje in v katerem so, upoštevaje delovna področja, razvrščeni izdatki. Področja proračunske porabe so določena s predpisano klasifikacijo izdatkov.
Podpodročje = 3-mestna označitev. Področje je bolj natančna členitev področja (glej primer stanovanjska dejavnost in prostorski razvoj).
Proračunska postavka = del postavke, ki v skladu s predpisanim kontnim načrtom okvirno določa ekonomski namen dela izdatkov postavke.
Konto (4-mestno) = del postavke, ki v skladu s predpisanim kontnim načrtom natančno določa ekonomski namen izdatkov postavke in je temeljna enota za izvrševanje proračuna.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01),
– taksa za obremenjevanje voda v skladu z odločbo pristojnega ministrstva,
– taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov v skladu z odločbo pristojnega ministrstva,
– prejeta sredstva za sofinanciranje investicij,
– in drugo.
Neporabljeni namenski prihodki se prenesejo v proračun tekočega leta.
Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prihodkov.
5. člen
Župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna. Prerazporeditev pravic porabe župan izvede na podlagi pisnega dokumenta, iz katerega mora biti razvidno, katera proračunska postavka se zmanjšuje in katera se povečuje, s čimer ostane proračun uravnotežen.
Župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
6. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo porabljati za namene, opredeljene s proračunom. Sredstva za plače in prispevke ter za plačilo blaga in storitev se proračunskim porabnikom med letom dodeljuje praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnost proračuna. Neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju obveznosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 in največ 90 dni od dneva prejema računa, in sicer v skladu z Zakonom o izvrševanju proračuna RS. Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni in posredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za plačilo. Dogovarjanje drugačnih rokov plačil je možno samo s soglasjem župana.
Če je na izstavljenem računu, situaciji ali v pogodbi določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku.
Dogovarjanje predplačil je možno izjemoma na podlagi predhodnega soglasja župana in ob primernem zavarovanju predplačil. Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi investicijskih sredstev za nabavo blaga in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Ta skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba. Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu proračuna razporejena za določen namen.
8. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 50% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2006, 30 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitev in za tekoče transfere, ne sme presegati 20 % pravic porabe iz finančnega načrta za leto 2005 na posamezni proračunski postavki.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
9. člen
Tekoča proračunska rezerva se oblikuje v skladu s potrebami in opredelitvami občine. Namenjena je financiranju odhodkov, ki jih ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo sredstev. O porabi tekoče proračunske rezerve odloča župan.
10. člen
Občina oblikuje proračunsko rezervo za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF. Obseg proračunske rezerve v proračunskem letu je največ do 1,5 % prejemkov proračuna.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih ali drugih nesreč, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 10 mio SIT v posameznem primeru odloča župan in o uporabi sredstev obvešča občinski svet s pisnimi poročili. O porabi sredstev nad 10 mio SIT odloča občinski svet s posebnim odlokom.
Izločanje prihodkov v rezerve preneha, ko dosežejo rezerve občine 2 % letnih doseženih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov za zadnje leto (11. člen ZFO).
11. člen
Za stanovanjsko področje občina oblikuje stanovanjski rezervni sklad. Za oblikovanje in porabo tega sklada veljajo predpisi s stanovanjskega področja.
12. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve, če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF.
Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
13. člen
Občina se sme zadolževati in izdajati poroštva v skladu s 15. do 19. členom ZFO.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Radeče, v letu 2005 ne sme preseči skupne višine glavnic 10 % primerne porabe.
14. člen
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine se lahko v letu 2005 zadolžijo in izdajo poroštva drugim fizičnim in pravnim osebam do skupne višine 10 mio SIT samo s soglasjem občine.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
15. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Radeče v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
16. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu. Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2005 dalje.
Št. 03200-16/2004-10
Radeče, dne 20. decembra 2004.
Župan
Občine Radeče
Franc Lipoglavšek l. r.