Uradni list

Številka 140
Uradni list RS, št. 140/2004 z dne 29. 12. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 140/2004 z dne 29. 12. 2004

Kazalo

6126. Odlok o proračunu Občine Radeče za leto 2005, stran 16669.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98, 74/98, 12/99, 36/99, 59/99, 70/00, 94/00, 100/00, 28/01, 87/01, 16/02, 51/02, 108/03 in 77/04), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02 in 56/02) in 18. ter 102. člena Statuta Občine Radeče (Uradni list RS, št. 37/99, 48/02, 52/02 – popr.) je Občinski svet občine Radeče na 16. redni seji, dne 20. 12. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Radeče za leto 2005
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Radeče za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Za financiranje javne porabe pripadajo občini prihodki iz dohodnine, davkov, taks in drugih dajatev, določenih z zakonom o financiranju občin in drugi prihodki v skladu s posebnimi zakoni.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A)    Bilanca prihodkov in odhodkov                       v tisoč SIT
Skupina/Podskupina kontov                          Proračun leta 2005
I.    Skupaj prihodki (70+71+72+73+74)                      1,176.810
      Tekoči prihodki (70 + 71)                               470.409
70    Davčni prihodki                                         313.625
      700 Davki na dohodek in dobiček                         253.243
      703 Davki na premoženje                                  20.544
      704 Domači davki na blago in storitve                    39.838
      706 Drugi davki                                               –
71    Nedavčni prihodki                                       156.784
      710 Udeležba na dobičku in dohodki
          od premoženja                                        44.500
      711 Takse in pristojbine                                  2.238
      712 Denarne kazni                                           115
      713 Prihodki od prodaje blaga in storitev                 1.000
      714 Drugi nedavčni prihodki                             108.931
72    Kapitalski prihodki                                     184.974
      720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                18.937
      721 Prihodki od prodaje zalog                                 –
      722 Prihodki od prodaje zemljišč
          in nematerialnega premoženja                        166.037
73    Prejete donacije                                              –
      730 Prejete donacije iz domačih virov                         –
      731 Prejete donacije iz tujine                                –
74    Transferni prihodki                                     521.427
      740 Transferni prihodki
          iz drugih javnofinančnih institucij                 521.427
II.   Skupaj odhodki (40+ 41+42+43)                         1,172.523
40    Tekoči odhodki                                          116.278
      400 Plače in drugi izdatki zaposlenim                    55.787
      401 Prispevki delodajalcev
          za socialno varnost                                   8.496
      402 Izdatki za blago in storitev                         48.295
      403 Plačila domačih obresti                               1.700
      409 Rezerve                                               2.000
41    Tekoči transferi                                        338.582
      410 Subvencije                                                –
      411 Transferi posameznikom
          in gospodinjstvom                                    63.073
      412 Transferi neprofitnim organizacijam
          in ustanovam                                         32.100
      413 Drugi tekoči domači transferi                       243.409
      414 Tekoči transferi v tujino                                 –
42    Investicijski odhodki                                   144.160
      420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                  144.160
43    Investicijski transferi                                 573.503
      430 Investicijski transferi                             573.503
III.  Proračunski presežek (I.-II.)                             4.287
      (proračunski primanjkljaj)
 
B)    Račun finančnih terjatev in naložb
Skupina/Podskupina kontov                          Proračun leta 2005
IV.   Prejeta vračila
      danih posojil in prodaja kapitalskih
      deležev (750+751+752)                                       713
75    Prejeta vračila danih posojil                               713
      750 Prejeta vračila danih posojil
      751 Prodaja kapitalskih deležev                             713
      752 Kupnine iz naslova privatizacije
V.    Dana posojila in povečanje kapitalskih
      deležev (440+441+442)
44.   Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
      440 Dana posojila
      441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
      442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI.   Prejeta minus dana posojila                                 713
      in spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.)
 
C)    Račun financiranja
Skupina/Podskupina kontov                          Proračun leta 2005
VII.  Zadolževanje (500)                                            –
50    Zadolževanje                                                  –
      500 Domače zadolževanje                                       –
VIII. Odplačila dolga (550)                                     5.000
55    Odplačila dolga                                           5.000
      550 Odplačila domačega dolga                              5.000
IX.   Sprememba stanja sredstev na računu
      (I.+IV.+VII-II.-V.-VIII.)
X.    Neto zadolževanje                                         5.000
      (VII.-VIII.-IX)
XI.   Neto financiranje                                         5.000
      (VI.+X.)
Priloga k temu odloku so:
– Splošni del občinskega proračuna, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov
– Posebni del občinskega proračuna sestavljen po funkcionalni klasifikaciji
– Načrt razvojnih programov.
3. člen
Pojmi uporabljeni v posebnem delu občinskega proračuna pomenijo:
Področje = 2-mestna označitev »P« Področja proračunske porabe so področja, na katerih občina deluje in v katerem so, upoštevaje delovna področja, razvrščeni izdatki. Področja proračunske porabe so določena s predpisano klasifikacijo izdatkov.
Podpodročje = 3-mestna označitev. Področje je bolj natančna členitev področja (glej primer stanovanjska dejavnost in prostorski razvoj).
Proračunska postavka = del postavke, ki v skladu s predpisanim kontnim načrtom okvirno določa ekonomski namen dela izdatkov postavke.
Konto (4-mestno) = del postavke, ki v skladu s predpisanim kontnim načrtom natančno določa ekonomski namen izdatkov postavke in je temeljna enota za izvrševanje proračuna.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01),
– taksa za obremenjevanje voda v skladu z odločbo pristojnega ministrstva,
– taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov v skladu z odločbo pristojnega ministrstva,
– prejeta sredstva za sofinanciranje investicij,
– in drugo.
Neporabljeni namenski prihodki se prenesejo v proračun tekočega leta.
Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prihodkov.
5. člen
Župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna. Prerazporeditev pravic porabe župan izvede na podlagi pisnega dokumenta, iz katerega mora biti razvidno, katera proračunska postavka se zmanjšuje in katera se povečuje, s čimer ostane proračun uravnotežen.
Župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
6. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo porabljati za namene, opredeljene s proračunom. Sredstva za plače in prispevke ter za plačilo blaga in storitev se proračunskim porabnikom med letom dodeljuje praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnost proračuna. Neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju ob­vez­nosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 in največ 90 dni od dneva prejema računa, in sicer v skladu z Zakonom o izvrševanju proračuna RS. Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni in posredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za plačilo. Dogovarjanje drugačnih rokov plačil je možno samo s soglasjem župana.
Če je na izstavljenem računu, situaciji ali v pogodbi določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku.
Dogovarjanje predplačil je možno izjemoma na podlagi predhodnega soglasja župana in ob primernem zavarovanju predplačil. Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi investicijskih sredstev za nabavo blaga in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Ta skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba. Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu proračuna razporejena za določen namen.
8. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 50% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2006, 30 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitev in za tekoče transfere, ne sme presegati 20 % pravic porabe iz finančnega načrta za leto 2005 na posamezni proračunski postavki.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
9. člen
Tekoča proračunska rezerva se oblikuje v skladu s potrebami in opredelitvami občine. Namenjena je financiranju odhodkov, ki jih ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo sredstev. O porabi tekoče proračunske rezerve odloča župan.
10. člen
Občina oblikuje proračunsko rezervo za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF. Obseg proračunske rezerve v proračunskem letu je največ do 1,5 % prejemkov proračuna.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih ali drugih nesreč, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 10 mio SIT v posameznem primeru odloča župan in o uporabi sredstev obvešča občinski svet s pisnimi poročili. O porabi sredstev nad 10 mio SIT odloča občinski svet s posebnim odlokom.
Izločanje prihodkov v rezerve preneha, ko dosežejo rezerve občine 2 % letnih doseženih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov za zadnje leto (11. člen ZFO).
11. člen
Za stanovanjsko področje občina oblikuje stanovanjski rezervni sklad. Za oblikovanje in porabo tega sklada veljajo predpisi s stanovanjskega področja.
12. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve, če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF.
Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
13. člen
Občina se sme zadolževati in izdajati poroštva v skladu s 15. do 19. členom ZFO.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Radeče, v letu 2005 ne sme preseči skupne višine glavnic 10 % primerne porabe.
14. člen
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine se lahko v letu 2005 zadolžijo in izdajo poroštva drugim fizičnim in pravnim osebam do skupne višine 10 mio SIT samo s soglasjem občine.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
15. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Radeče v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
16. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu. Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2005 dalje.
Št. 03200-16/2004-10
Radeče, dne 20. decembra 2004.
Župan
Občine Radeče
Franc Lipoglavšek l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti