Na podlagi Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02), 57. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02), Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 in 56/98) in 16. člena Statuta Občine Šalovci (Uradni list RS, št. 13/99) je Občinski svet občine Šalovci na 16. redni seji, dne 23. 12. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Šalovci za leto 2005
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Šalovci za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Pregled prihodkov in odhodkov proračuna ter njihova razporeditev sta zajeta v bilanci prihodkov in odhodkov, ki je sestavni del odloka.
V bilanci prihodkov in odhodkov so izkazani načrtovani prihodki občine, ki zajemajo davčne in nedavčne prihodke, kapitalske prihodke, prejete donacije in transferne prihodke ter odhodke, ki obsegajo tekoče odhodke, tekoče transfere, investicijske odhodke in investicijske transfere.
Proračun obsega kot nerazporejeni del prihodkov tudi tekočo proračunsko rezervo za financiranje posameznih namenov porabe, ki jih ob sprejemu proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ne bi bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
V računu financiranja se izkazuje zadolževanje in odplačevanje dolgov, ki je povezano s financiranjem salda bilance prihodkov in odhodkov.
3. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov v tisoč tolarjev
skupina/podskupina kontov Proračun za leto 2005
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 252.869
Tekoči prihodki (70+71) 68.208
70 Davčni prihodki 47.930
700 Davki na dohodek in dobiček 29.000
703 Davki na premoženje 16.030
704 Domači davki na blago in storitve 2.900
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 20.278
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 3.518
711 Takse in pristojbine 1.000
712 Denarne kazni –
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 15.760
72 Kapitalski prihodki 3.400
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 1.900
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nemat. premoženja 1.500
73 Prejete donacije –
730 Prejete donacije iz domačih virov –
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 181.261
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinančnih institucij 181.261
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 280.768
40 Tekoči odhodki 66.030
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 13.500
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 2.200
402 Izdatki za blago in storitve 40.480
403 Plačila domačih obresti 4.800
409 Rezerve 5.050
41 Tekoči transferi 64.568
410 Subvencije 3.200
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 35.600
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 11.985
413 Drugi tekoči domači transferi 13.783
42 Investicijski odhodki 129.971
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 129.971
43 Investicijski transferi 20.700
430 Investicijski transferi 20.700
III Proračunski presežek (primanjkljaj) I.-II. –27.899
B) Račun finančnih terjatev in naložb
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
IV Prejeta vračila danih posojil
in prodaja kapitalskih deležev
75 Prejeta vračila danih posojil –
750 Prejeta vračila danih posojil –
V Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev –
440 Dana posojila –
VI Prejeta minus dana posojila
in spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.) –
C) Račun financiranja
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
VII Zadolževanje (500)
50 Zadolževanje 30.000
500 Domače zadolževanje 30.000
VIII Odplačila dolga (550)
55 Odplačila dolga 2.101
550 Odplačila domačega dolga 2.101
IX Sprememba stanja sredstev na računu
(I.+IV.+VII-II.-V.-VIII.) –
X Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.) 27.899
XI Neto financiranje (VI.+VII.-VIII.-IX.) 27.899
4. člen
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javno finančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
5. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01).
6. člen
Sredstva za redne dejavnosti proračunskih uporabnikov se nakazujejo praviloma kot mesečne akontacije v odvisnosti od zapadlih obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
7. člen
Župan lahko prerazporedi sredstva proračuna med postavkami in področjih proračuna oziroma pri neposrednem uporabniku:
– če nastanejo zato utemeljeni razlogi,
– če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih ali če to narekuje dinamika izvajanja investicij in realizacija investicij.
8. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervacijo v višini do 1,5% prejemkov proračuna.
Sredstva se uporabljajo za financiranje:
– nepredvidenih nalog za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva in za namene za katere se med letom izkaže, da v proračunu niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
Porabljena sredstva za proračunsko rezervacijo se razporedijo pri uporabnikih na postavko na katero se nanašajo, če takšne postavke ni, se odpre nova postavka.
O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan in o tem seznanja občinski svet.
9. člen
Od vseh prihodkov proračuna za leto 2005 izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov se izloči 0,5% proračunske rezerve Občine Šalovci.
O uporabi sredstev proračunske rezerve občine za namene iz drugega odstavka 49. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) odloča župan in o uporabi sredstev obvesti občinski svet.
10. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna in se pooblašča, da odloča o:
– uporabi sredstev za enkratno dotacijo v zvezi z raznimi večjimi kulturnimi in športnimi prireditvami ter za razvoj športa,
– uporabi sredstev za funkcionalne izdatke, materialne izdatke občinske uprave in organov ter sredstev za društva in organizacije,
– uporabi sredstev za zaščito in reševanje,
– uporabi sredstev razporejenih za investicije in druge odhodke investicijskega značaja ter za amortizacijo,
– o izbiri izvajalca na podlagi javnih razpisov za izbiro izvajalca oziroma zbiranja ponudb za blago, gradbena dela in storitve, ki se izvajajo na podlagi zagotovljenih sredstev po posameznih postavkah sprejetih v občinskem proračunu,
– da odloča o pridobitvi oziroma odtujitvi premoženja občine v skladu s statutom občine.
11. člen
Če se po sprejemu proračuna občine za tekoče leto sprejme odlok ali sklep občinskega sveta, na podlagi katerega nastopijo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za ta namen v okviru večjih pričakovanih prihodkov ali zadolžitev oziroma z istočasnim zmanjšanjem drugih postavk proračuna. V proračunu tekočega leta se najprej zagotovijo sredstva za pokrivanje že nastalih obveznosti iz prejšnjih let in odplačilo najetih kreditov v skladu z njihovim načrtom odplačevanja.
12. člen
Župan je dolžan izvajati proračun v vseh postavkah skladno s sprejetim proračunom o uporabi sredstev poročati občinskemu svetu šestmesečno.
13. člen
Občina se lahko dolgoročno zadolži v skladu z zakonom o financiranju občin, zakonom o javnih financah in uredbo o zadolževanju občin. Če proračunski prihodki pritekajo neenakomerno, se lahko za začasno kritje odhodkov porabijo:
1. sredstva rezerv občine,
2. najame posojilo do 5 % sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
Od najetja posojila pod 2. točko tega člena odloča župan oziroma občinski svet v skladu z določili statuta občine.
14. člen
Javna podjetja ali javni zavodi kateri ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja.
O soglasju odloča občinski svet.
15. člen
Nabavo materiala in opreme, investicijska, vzdrževalna dela in storitve je potrebno oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
16. člen
Na predlog župana lahko občinski svet določi udeležbo oziroma sofinanciranje občanov pri posameznih delih širšega pomena.
Občani vasi na katerem območju se gradi oziroma izvaja preplastitev lokalne občinske ceste morajo iz lastnih sredstev zagotoviti delež, ki ustreza najmanj 5 % predračunske vrednosti. Občani vasi na katerem območju se gradi oziroma izvaja preplastitev občinske ceste – javna pot morajo iz lastnih sredstev zagotoviti delež, ki ustreza najmanj 40 % predračunske vrednosti.
17. člen
Župan lahko dolžniku odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
18. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na transakcijskem računu proračuna, po načelu dobrega gospodarja razpolaga župan.
19. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Šalovci v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
20. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 2005 dalje.
Št. 403-02/04-4
Šalovci, dne 23. decembra 2004.
Župan
Občine Šalovci
Aleksander Abraham l. r.