Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97, odločbe US in 56/98) 14. člena Statuta Občine Šempeter-Vrtojba (Uradni list RS, št. 88/04), je Občinski svet občine Šempeter-Vrtojba na 20. seji dne 22. 12 2004 sprejel naslednji
O D L O K
o proračunu Občine Šempeter-Vrtojba za leto 2005
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Šempeter-Vrtojba za leto 2005 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun)
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA
IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2005
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 1.291,671.188
Tekoči prihodki (70+71) 1.240,671.188
70 Davčni prihodki 892,051.591
700 Davki na dohodek in dobiček 605,726.249
703 Davki na premoženje 216,843.481
704 Domači davki na blago in storitve 69,481.861
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 348,619.597
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 329,818.406
711 Takse in pristojbine 2,821.191
712 Denarne kazni 3,100.000
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 30.000
714 Drugi nedavčni prihodki 12,850.000
72 Kapitalski prihodki 51,000.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih
sredstev 51,000.000
74 Transferni prihodki –
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinančnih institucij –
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 1.738,148.000
40 Tekoči odhodki 310,891.538
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 94,047.923
401 Prispevki delodajalcev
za socialno varnost 11,953.743
402 Izdatki za blago in storitve 179,889.872
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 25,000.000
41 Tekoči transferi 510,944.142
410 Subvencije 34,800.000
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 73,910.000
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 74,850.142
413 Drugi tekoči domači transferi 327,384.000
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki 694,405.920
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 694,405.920
43 Investicijski transferi 221,906.400
430 Investicijski transferi 221,906.400
III. Proračunski presežek (I.–II.)
proračunski primanjkljaj -446,476.813
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. Prejeta vračila danih posojil
in prodaja kapitalskih deležev
(750 + 751 + 752)
75 Prejeta vračila danih posojil
(750 + 751 + 752) 6,523.183
750 Prejeta vračila danih posojil 6,523.183
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih
deležev (440 + 441 + 442) –
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev –
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin
iz naslova privatizacije –
VI. Prejeta minus dana posojila
in spremembe kapitalsih deležev (IV. – V) 6,523.183
C) Račun financiranja
VII. Zadolževanje (500) 120,000.000
50 Zadolževanje 120,000.000
500 Domače zadolževanje 120,000.000
VIII. Odplačila dolga (550) 5,046.370
55 Odplačila dolga 5,046.370
550 Odplačila domačega dolga 5,046.370
IX. Sprememba stanja na računih
(I.+IV.+VII.–II.–V.–VIII.) -325,000.000
X. Neto zadolževanje (VII. – VIII. – IX.) 114,953.630
XI. Neto financiranje (VI. + X.) 446,476.813
XII. Koriščenje sredstev na računih 325,000.000
Splošni del občinskega proračuna – prihodki in odhodki, sestavljeni po področjih proračunske porabe, posebni del občinskega proračuna in načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku. Posebni del občinskega proračuna in načrt razvojnih programov so objavljeni na internetnih straneh občine.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku odstavka 43. člena ZJF tudi naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse so po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93).
2. Prihodki takse za obremenjevanje vode.
3. Prihodki takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov.
4. Prihodki iz uvedenih samoprispevkov.
Namenska sredstva, ki niso porabljena v letu 2005 se skladno s 44. členom ZJF prenesejo v proračun za leto 2006. Za obseg prenesenih sredstev se poveča obseg sredstev v tabeli, na katero se nanašajo in proračun za leto 2006.
4. člen
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna medletno in po koncu leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in o njegovi realizaciji. O prerazporeditvah pravic porabe med proračunskim letom odloča župan v okviru posameznega področja – tabele ter med tabelami v okviru istega proračunskega porabnika.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere skupaj, ne sme presegati 40% skupnih pravic porabe v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 15 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
6. člen
Proračunski skladi so:
1. račun obvezne proračunske rezerve, oblikovane po ZJF,
Obvezna proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 0,5% prihodkov sprejetega proračuna. Oblikovanje obvezne proračunske rezerve preneha, ko sredstva dosežejo višino 1,5% realizacije prihodkov proračuna preteklega leta. Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 21,000.000 SIT.
O uporabi sredstev obvezne proračunske rezerve (tabela 12, konto 4091) odloča za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
7. člen
Župan lahko dolžniku do višine 5.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
8. člen
Kupnina, najemnina in odškodnine za stvarno premoženje se uporabljajo samo za gradnjo, nakup in vzdrževanje stvarnega premoženja občine. Namenskost porabe je zagotovljena in razvidna iz primerjave prihodkov na kontih 72 in odhodkov na kontih 42 in 43 v tabelah proračuna.
Pred prodajo stvarnega in finančnega premoženja mora biti pripravljen program prodaje občinskega finančnega in stvarnega premoženja ter ustanovljena komisija za vodenje in nadzor postopka prodaje premoženja. Komisijo imenuje župan. V komisijo so lahko imenovane tudi zunanje neodvisne strokovne osebe.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
9. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2005 lahko zadolži do višine 120,000.000 SIT.
10. člen
Sredstva za delo se organom med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije, vendar v odvisnosti od zapadlosti obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
11. člen
Splošna proračunska rezervacija je namenjena financiranju nalog in obveznosti, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali niso zagotovljena v zadostni višini, o njeni porabi pa odloča župan Občine Šempeter–Vrtojba.
12. člen
Uporabniki morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrena. Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle v proračunu za ta namen določena sredstva.
Javni zavodi, javna podjetja, katerih ustanovitelj je občina, se ne morejo zadolževati brez sklepa občinskega sveta in predhodnega soglasja ministra, pristojnega za finance, ki ga izda na zahtevo župana.
Pri sklepanju o zadolževanju, izdanih poroštvih in izdanih soglasjih je potrebno upoštevati zakonske omejitve.
13. člen
O morebitni zadolžitvi, izdanih poroštvih in izdanih soglasjih Občine Šempeter–Vrtojba v skladu z zakonskimi določili odloča Občinski svet. Župan Občine Šempeter–Vrtojba je pooblaščen za dogovarjanje in sprejemanje kreditnih pogojev in podpis pogodb.
14. člen
Prihodke, ki jih proračunski porabniki ustvarjajo z lastno dejavnostjo, lahko uporabljajo le za svojo dejavnost in nabavo opreme. Del teh prihodkov lahko usmerijo v plače na podlagi predhodnega sklepa župana Občine Šempeter–Vrtojba. O višini in porabi lastnih prihodkov proračunski porabniki poročajo Občini Šempeter–Vrtojba dvakrat letno do 31.8. za obdobje januar – junij in do 28.2. za preteklo leto.
15. člen
Vsi proračunski porabniki so dolžni na zahtevo Občine Šempeter–Vrtojba predložiti predračune in finančne načrte za tekoče leto ter zaključne račune za preteklo leto.
16. člen
Župan občine je pooblaščen za medletno usklajevanje potrebnih sredstev in nakazil za plače in druge osebne prejemke vseh proračunskih porabnikov v skladu z veljavno zakonodajo ter za kratkoročne plasmaje tekočih likvidnostnih sredstev proračuna pri bankah in drugih finančnih institucijah zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
17. člen
Plačilni roki v breme proračuna Občine Šempeter–Vrtojba se izvršujejo skladno z Zakonom o izvrševanju proračuna Republike Slovenije, v izjemnih primerih pa lahko tudi prej, v kolikor so izpolnjeni vsi pogoji za plačilo iz proračuna.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
18. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Šempeter–Vrtojba v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
19. člen
Ta odlok prične veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Posebni del občinskega proračuna in načrt razvojnih programov so objavljeni na internetnih straneh občine.
Št. 030-41-10/2004-3
Šempeter pri Gorici, dne 22. decembra 2004.
Župan
Občine Šempeter-Vrtojba
Dragan Valenčič l. r.