Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odločba US RS št. U-I-13/94-95, 45/94 – odločba US RS št. U-I-144/94-18, 57/94 in 14/95, 20/95 – odločba US, 63/95 – obvezna razlaga, 9/96 – odločba US, 44/96 – odločba US,44/96 – odločba US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 – odločba US, 74/98, 59/99 – odločba US in 70/00), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 20. člen Statuta Občine Mislinja (Uradni list RS, št. 08/00 – prečiščeno besedilo, 115/2000) je Občinski svet občine Mislinje na 19. seji, dne 23. 12. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Mislinja za leto 2005
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Mislinja za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------------
Konto Proračun leta 2005
------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI
(70+71+72+73+74) 731.556.234
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 370.824.000
70 DAVČNI PRIHODKI
(700+701+702+703+704+705+706) 337.668.000
700 DAVEK NA DOHODEK IN DOBIČEK 278.981.000
7000 Dohodnina 278.981.000
703 DAVKI NA PREMOŽENJE 19.923.000
7030 Davki na nepremičnine 17.364.000
7032 Davki na dediščine in darila 702.000
7033 Davek od promet nepremičnin 1.857.000
704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO
IN STORITVE 38.764.000
7044 Davki na posebne storitve 140.000
7047 Drugi davki na uporabo blaga
in storitev 38.624.000
71 NEDAVČNI PRIHODKI
(710+711+712+712+714) 33.156.000
710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN
DOHODKI OD PREMOŽENJA 26.226.000
7101 Prihodki od obresti 1.000.000
7102 Prihodki od obresti 5.200.000
7103 Prihodki od premoženja 20.026.000
711 TAKSE IN PRISTOJBINE 2.016.000
7111 Upravne takse 2.016.000
712 DENARNE KAZNI 194.000
7120 Denarne kazni 194.000
713 PRIHODKI PRODAJE BLAGA IN
STORITEV 300.000
7130 Prihodki prodaje blaga in storitev 300.000
714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 4.420.000
7141 Drugi nedavčni prihodki 4.420.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) 48.800.000
720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH
SREDSTEV 800.000
7200 Prihodki od prodaje stanovanjskih
objektov in stanovanj-kupnine 800.000
722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ
IN NEMATERIALNEGA PREMOŽENJA 48.000.000
7221 Prihodki od prodaje stavbnih
zemljišč 48.000.000
73 PREJETE DONACIJE –
730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV –
7301 Prejete donacije iz domačih virov
za investicije –
74 TRANSFERNI PRIHODKI 311.932.234
740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH
JAVNOFINANČNI INSTITUCIJ 311.932.234
7400 Prejeta sredstva iz državnega
proračuna 310.704.234
7401 Prejete sredstva iz proračunov
lokalnih skupnosti 1.228.000
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 786.415.615
40 TEKOČI ODHODKI
(400+401+402+403+404+409) 169.917.165
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 34.064.000
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 5.035.000
402 Izdatki za blago in storitve 128.718.165
403 Plačila domačih obresti 100.000
409 Rezerve 2.000.000
41 TEKOČI TRANSFERI
(410+411+412+412+414) 210.445.161
410 Subvencije 6.886.692
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 96.405.097
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 29.963.840
413 Drugi tekoči domači transferi 77.189.532
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 394.253.289
420 Nakup in gradnja osnovnih
sredstev 394.253.289
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 11.800.000
430 Investicijski transferi 11.800.000
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK
(PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) -54.859.381
(SKUPAJ PRIHODKI MINUS ODHODKI)
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------------
Konto Proračun leta 2005
------------------------------------------------------------------
IV. KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751) 250.000
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
750 Prejeta vračila danih posojil 250.000
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) 250.000
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV
440 Dana posojila 250.000
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA 0
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
(IV.-V)
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------------
Konto Proračun leta 2005
------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500+501) 9.422.640
50 ZADOLŽEVANJE
500 Domače zadolževanje 9.422.640
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550+551) 400.000
55 ODPLAČILA DOLGA
550 Odplačilo domačega dolga 400.000
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV
NA RAČUNIH -45.836.741
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE 9.022.640
(VII.-VIII..)
XI. NETO FINANCIRANJE 54.859.381
(VI.+VII.-VIII.-IX.)
Stanje sredstev na računih dne
31. 12. preteklega leta
9009 Splošni sklad za drugo 45.836.741
------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna in načrt razvojnih programov sta priloga k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Mislinja.
3. člen
Sredstva proračunske rezerve se izločijo v rezervni sklad Občine Mislinja v višini določeni s proračunom. Sredstva se uporabijo za namene, določene z zakonom.
4. člen
Skupni obseg odhodkov v bilanci prihodkov in odhodkov proračuna se med letom usklajuje, če je to v skladu s primerno porabo in v okviru doseženih prilivov. Z uskladitvijo se prioritetno zagotovijo sredstva za plače, pri čemer se upošteva osnova za obračun plač, ki jo določi Vlada Republike Slovenije, ter nujni materialni stroški.
5. člen
Uporabniki proračunskih sredstev so dolžni uporabljati sredstva proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu proračuna.
6. člen
Če z odlokom ali pogodbo ni drugače določeno, se sredstva proračuna med letom nakazujejo uporabnikom kot mesečne akontacije, praviloma v višini ene dvanajstine. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostno stanje proračuna.
Sredstva za druge odhodke se nakazujejo na podlagi faktur, pogodb in pisnih zahtevkov.
7. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednih uporabnikov župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna, pri čemer prerazporeditev ne sme presegati 20% obsega posamezne proračunske postavke v sprejetem proračunu.
Uporabnik lahko v soglasju z županom prerazporeja proračunska sredstva med konti v okviru posamezne proračunske postavke.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
8. člen
V breme proračuna se lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, za posamezno tekočo ali investicijsko nalogo, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu tekočega leta.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2006 40% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe, razen za investicijske odhodke, za katere je opredeljeno sofinanciranje s strani države oziroma Evropske unije.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
9. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
Župan lahko začasno zadrži izvrševanje posameznih izdatkov v skladu z določbami 40. člena Zakona o javnih financah.
Za zakonito in namensko uporabo sredstev uporabnikov proračunskih sredstev so odgovorni njihovi vodje in vodje računovodstev.
10. člen
Župan lahko dolžniku do višine 30.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
11. člen
Župan občine je pooblaščen, da odloča o:
– uporabi tekoče proračunske rezervacije za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, in o tem obvešča občinski svet,
– uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine 500.000 tolarjev,
– najemu posojila največ do 5% sprejetega proračuna zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta,
– začasni uporabi likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranjanja njihove realne vrednosti in
– prerazporeditvi sredstev v strukturi odhodkov za odhodke, ki jih pri načrtovanju proračuna ni bilo mogoče predvideti (na primer spremenjene okoliščine zaradi višje sile, sprememba kolektivne pogodbe, sprejetje novega ali spremembe zakona oziroma odloka, ki zahteva višje odhodke proračuna).
12. člen
O zadolžitvi za financiranje investicij v infrastrukturne objekte in naprave, namenjene za opravljanje gospodarskih in drugih javnih služb, odloča občinski svet.
13. člen
Vsi prihodki, ki jih občinski urad doseže s svojo dejavnostjo, in prihodki od prodaje ter najema občinskega premoženja so prihodki občinskega proračuna.
PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
14. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Mislinja v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40305/0007-2004
Mislinja, dne 23. decembra 2004.
Župan
Občine Mislinja
Viktor Robnik, univ. dipl. ekon. l. r.