Uradni list

Številka 142
Uradni list RS, št. 142/2004 z dne 30. 12. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 142/2004 z dne 30. 12. 2004

Kazalo

6280. Odlok o proračunu Občine Razkrižje za leto 2005, stran 16934.

Na podlagi 57. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 3. člena zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 in 56/98) in 14. člena statuta Občine Razkrižje (Uradni list RS, št. 12/99, 2/01 in 38/04) je Občinski svet občine Razkrižje na 15. redni seji dne 29. 12. 2004
O D L O K
o proračunu Občine Razkrižje za leto 2005
1. člen
S proračunom Občine Razkrižje za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: občinski proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v Občini Razkrižje.
2. člen
Ta odlok ureja način izvrševanja občinskega proračuna, upravljanje s prihodki in odhodki proračuna ter premoženjem Občine Razkrižje.
3. člen
Občinski proračun sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb in račun financiranja.
V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo načrtovani prihodki, ki obsegajo: davčne prihodke, nedavčne prihodke, kapitalske prihodke in transferne prihodke ter načrtovani odhodki, ki obsegajo: tekoče odhodke, tekoče transfere, investicijske odhodke in investicijske transfere.
V računu finančnih terjatev in naložb se izkazujejo vsa prejeta sredstva od vrnjenih posojil in prodaje kapitalskih vlog in vsa sredstva danih posojil in za nakup kapitalskih vlog.
V računu financiranja se izkazuje odplačevanje dolgov in zadolževanje občine, ki je povezano s financiranjem presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov prejemkov nad izdatki v računu finančnih terjatev in naložb ter zadolževanjem proračuna in s prenosom sredstev iz leta 2004.
Občinski proračun se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov:
I.    Prihodki poračuna 2005                                        v SIT
7.    Skupaj prihodki                                         219,432.000
70    Davčni prihodki                                          46,283.000
      700 Davki na dohodek in dobiček                          33,730.000
      703 Davki na premoženje                                   5,457.000
      704 Domači davki na blago in storitve                     7,096.000
71    Nedavčni prihodki                                        32,649.000
      710 Udeležba na dobičku in dohodki
          od premoženja                                         1,990.000
      711 Upravne takse                                           659.000
      713 Prihodki od prodaje blaga in storitev                 1,500.000
      714 Drugi nedavčni prihodki                              28,500.000
72    Kapitalski prihodki                                         250.000
      720 Prodaja osnovnih sredstev                               250.000
74    Transferni prihodki                                     140,250.000
      740 Transferni prihodki iz drugih
          javnofinančnih institucij                           140,250.000
II.   Odhodki proračuna 2005                                        v SIT
4     Skupaj odhodki                                          225,382.000
40    Tekoči odhodki                                           43,797.520
      400 Plače in drugi izdatki                               14,154.800
      401 Prispevki delodajalcev za socialno
          varnost                                               2,369.597
      402 Izdatki za blago in storitve                         25,023.640
      403 Plačila domačih obresti                                 650.000
      409 Sredstva izločena v rezerve                           1,599.483
41    Tekoči transferi                                         66,732.980
      410 Subvencije                                            4,017.200
      411 Transferi posameznikom
          in gospodinjstvom                                    13,039.500
      412 Transferi neprofitnim organizacijam
          in ustanovam                                          5,956.520
      413 Drugi tekoči transferi                               43,719.760
42    Investicijski odhodki                                    97,150.000
      420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                   97,150.000
43    Investicijski transferi                                  17,701.500
      430 Investicijski transferi                              17,701.500
III.  Proračunski primanjkljaj                                  5,950.000
 
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV.   Prejeta vračila danih posojil in prodaja
       kapitalskih deležev
75    Prejeta vračila danih posojil
      750 Prejeta vračila danih posojil                           500.000
V.    Dana posojila in povečanje
       kapitalskih deležev
44    Dana posojila in povečanje
       kapitalskih deležev
VI.   Prejeta minus dana posojila in spremembe
       kapitalskih deležev (IV-V)                                 500.000
 
C) Račun financiranja
VII.  Zadolževanje proračuna
50    Zadolževanje                                              4,900.000
      500 Domače zadolževanje                                   4,900.000
VIII. Odplačilo dolga
55    Odplačilo dolga                                           1,400.000
      550 Odplačilo domačega dolga                              1,400.000
IX.   Neto zadolževanje proračuna (VII-VIII)                    3,500.000
X.    Sredstva na računih                                       1,950.000
XI.   Povečanje (zmanjšanje) sredstev na računu
       III+VI+IX +X
Pregled prihodkov in odhodkov ter drugi prejemki in izdatki občinskega proračuna so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb in računu financiranja, ki so sestavni del tega odloka.
Odhodki in drugi izdatki občinskega proračuna so po uporabnikih izkazani v posebnem delu proračuna, ki je sestavni del tega odloka. Prav tako je sestavni del odloka Načrt razvojnih programov.
4. člen
Sredstva občinskega proračuna se razporejajo med letom praviloma enakomerno med vse uporabnike na podlagi programov v okviru doseženih prihodkov in zapadlih obveznosti, ob upoštevanju likvidnosti občinskega proračuna.
5. člen
Uporabniki občinskega proračuna ne smejo prevzemati obveznosti, ki bi presegale s proračunom določena sredstva, oziroma morajo prilagoditi obseg dejavnosti razpoložljivim sredstvom.
Uporabniki sredstev občinskega proračuna smejo sredstva, ki so jim zagotovljena s proračunom, uporabiti za namene, za katere so jim bila dana v skladu s predpisi.
6. člen
Če se med letom spremeni narava delovnega področja, pristojnost ali obseg dela posameznega proračunskega porabnika se lahko na predlog župana zmanjša ali poveča obseg sredstev s soglasjem občinskega sveta, ki so za delo tega porabnika namenjena v občinskem proračunu. V proračunu je za te namene predvidena tekoča proračunska rezerva iz katere se v takem primeru zagotavljajo sredstva. Na podlagi predloženega programa dela se lahko vključi med letom v financiranje iz občinskega proračuna nov uporabnik na predlog župana s soglasjem občinskega sveta. V tem primeru se sredstva zagotavljajo iz tekoče proračunske rezerve. V primeru prenehanja financiranja posameznega proračunskega uporabnika se neporabljena sredstva proračuna lahko prenesejo v tekočo proračunsko rezervo.
7. člen
Uporabniki proračuna morajo nakup opreme, investicijska, vzdrževalna dela in storitve oddajati v skladu z zakonom o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 39/00).
8. člen
Župan lahko odobri financiranje sprejetih programov občinskega proračuna iz sredstev proračunske rezerve, če zaradi neenakomernega priliva prihodkov ni mogoče zagotavljati sredstev po namenih v skladu s sprejeto dinamiko. Ko zaradi objektivnih razlogov ni mogoče izvajati sprejetih programov in uporabiti planiranih sredstev, lahko župan predlaga rebalans občinskega proračuna v sprejem Občinskemu svetu občine Razkrižje.
9. člen
Župan lahko v okviru zakonskih omejitev izda soglasje za izplačilo povečanega obsega delovne uspešnosti javnim zavodom oziroma pravnim osebam katerih ustanoviteljica je občina, in imajo med prihodki poleg javnih sredstev od prispevkov in dotacij tudi sredstva od prodaje storitev na trgu, v breme katerih se pokrivajo tako nastali višji stroški.
10. člen
Župan in nadzorni odbor Občine Razkrižje opravljata nadzor nad finančnim, materialnim in računovodskim poslovanjem uporabnikov, glede na namen, obseg in dinamiko uporabe sredstev, uporabniki proračunskih sredstev pa so dolžni predložiti vse zahtevane potrebne podatke.
11. člen
V splošno proračunsko rezervo se izloči do 2% sredstev od skupno doseženih prihodkov občinskega proračuna iz bilance prihodkov in odhodkov navedenih v 3. členu tega odloka.
V proračunsko rezervo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih in ekoloških nesreč se izloči 0,1%.
Župan lahko na podlagi pooblastila Občinskega sveta občine Razkrižje za posamezni primer uporabi sredstva stalne proračunske rezerve za namene v skladu z 12. členom Zakona o financiranju občin.
12. člen
Župan lahko prerazporedi sredstva proračuna na posameznih postavkah znotraj celotne bilance prihodkov in odhodkov s sklepom, če nastanejo za to utemeljeni razlogi oziroma se pojavijo okoliščine, ki jih pri načrtovanju proračuna iz objektivnih in subjektivnih razlogov ni bilo mogoče predvideti.
O prerazporeditvah poroča župan občinskemu svetu šestmesečno.
13. člen
Župan Občine Razkrižje lahko začasno zmanjša višino sredstev določenih v občinskem proračunu za posamezne namene in zadrži uporabo sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini. O ukrepu obvesti župan Občinski svet občine Razkrižje ter predlaga spremembo proračuna.
14. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine, ki prav tako skrbi za gospodarjenje z likvidnostnimi sredstvi proračuna zaradi ohranitve njihove realne vrednosti.
15. člen
Župan lahko dolžniku do višine 10.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
16. člen
Občina se sme zadolževati v obsegu, ki ne presega 10% realiziranih prihodkov občine v letu pred letom zadolževanja. V računu financiranja, ki je sestavni del občinskega proračuna se izkaže odplačevanje dolgov in zadolževanje občine. Občina se lahko zadolžuje za financiranje investicij v infrastrukturne objekte in naprave, namenjene za opravljanje gospodarskih in drugih javnih služb.
Ne glede na prejšnji odstavek se občina lahko zadolži za financiranje stanovanjske gradnje, oskrbe z vodo ter za odvajanje in čiščenje odplak v obsegu, ki presega 10% realiziranih prihodkov, če odplačilo glavnice in obresti v posameznem letu odplačila ne preseže 3% realiziranih prihodkov.
O zadolžitvi odloča Občinski svet občine Razkrižje. Pogodbe o zadolževanju sklepa župan na podlagi sprejetega proračuna in ob predhodnem soglasju ministra, pristojnega za finance.
17. člen
Javno podjetje ali javni zavod, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O soglasju odloča občinski svet.
18. člen
O dajanju poroštev določenih v 19. členu Zakona o financiranju občin odloča občinski svet.
19. člen
Občina pripravi do konca marca tekočega leta zaključni račun proračuna za preteklo leto in premoženjsko bilanco občine na podlagi premoženjskih bilanc vseh uporabnikov občinskega proračuna do konca septembra tekočega leta.
20. člen
V primeru, da občinski proračun za prihodnje proračunsko leto ni sprejet v tekočem proračunskem letu, se javna poraba občine v prihodnjem letu začasno financira po proračunu za tekoče leto in pri izvajanju začasnega financiranja smiselno upoštevajo določbe tega odloka.
Ta odlok se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati z dnem objave.
Posebni del proračuna in Načrt razvojnih programov, ki sta prilogi odloka, pa se objavita na krajevno običajen način.
Št. 403-02/04-3
Razkrižje, dne 29. decembra 2004.
Župan
Občine Razkrižje
Stanko Ivanušič l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti