Na podlagi 1., 3., 10., 11. in 13. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02), 57. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), Odredbe o funkcionalni klasifikaciji javnofinančnih izdatkov (Uradni list RS, št. 43/00), Pravilnika o enotnem kontnem načrtu za proračun, proračunske uporabnike in druge osebe javnega prava (Uradni list RS, št. 54/02, 117/02 in 58/03) in 18. in 86 člena Statuta Občine Tržič (Uradni list RS, št. 15/99 in 20/01) na 13. redni seji, dne 22. 12. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Tržič za leto 2005
1. člen
Z Odlokom o proračunu Občine Tržič za leto 2005 (v nadaljevanju: proračun) se določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna in obseg zadolževanja javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
Proračun občine Tržič za leto 2005 se določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------------------
V SIT
A) Bilanca prihodkov in odhodkov Proračun
Skupina Podskupina za leto 2005
------------------------------------------------------------------------
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 2.383,805.314
Tekoči prihodki (70+71) 1.629,668.526
70 * Davčni prihodki 1.213,510.300
700 Davki na dohodek in dobiček 871,847.000
703 Davki na premoženje 187,392.000
704 Domači davki na blago in storitve 154,271.300
706 Drugi davki –
71 * Nedavčni prihodki 416,158.226
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 110,605.519
711 Takse in pristojbine 8,735.000
712 Denarne kazni 3,645.340
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 6,409.420
714 Drugi nedavčni prihodki 286,762.947
72 * Kapitalski prihodki 156,722.788
720 Prihodki od prodaje
osnovnih sredstev 120,666.388
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja 36,056.400
73 * Prejete donacije 37,500.000
730 Prejete donacije iz domačih virov –
731 Prejete donacije iz tujine 37,500.000
74 * Transferni prihodki 559,914.000
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinančnih institucij 559,914.000
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 2.390,194.913
40 * Tekoči odhodki 717,147.112
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 147,012.689
401 Prispevki delodajalcev
za socialno varnost 23,933.530
402 Izdatki za blago in storitve 526,081.867
403 Plačila domačih obresti 8,200.000
409 Rezerve 11,919.026
41 * Tekoči transferi 686,861.567
410 Subvencije 16,547.366
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 136,006.801
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 85,471.741
413 Drugi tekoči transferi 448,835.659
414 Tekoči transferi v tujino –
42 * Investicijski odhodki 909,670.633
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 909,670.633
43 * Investicijski transferi 76,515.601
430 Investicijski transferi –
431 Investicijski transferi pravnim
in fizičnim osebam,
ki niso prorač. uporab. 31,074.153
432 Investicijski transferi proačunskim
uporabnikom 45,441.448
III. Proračunski presežek -6,389.599
oziroma primanjkljaj (I.-II.)
B) Račun finančnih terjatev in naložb
------------------------------------------------------------------------
Skupina Podskupina
------------------------------------------------------------------------
IV. Prejeta vračila danih posojil
in prodaja kapitalskih deležev (750+751+752) –
75 * Prejeta vračila danih posojil –
750 Prejeta vračila danih posojil –
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
V. Dana posojila in povečanje
kapitalskih deležev (440+441+442) –
44 * Dana posojila
in povečanje kapitalskih deležev –
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije –
VI. Prejeta minus dana posojila
in spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.) –
C) Račun financiranja
------------------------------------------------------------------------
Skupina Podskupina
------------------------------------------------------------------------
VII. Zadolževanje (500) 110,000.000
50 * Zadolževanje 110,000.000
500 Domače zadolževanje 110,000.000
VIII. Odplačila dolga (550) 147,000.000
55 * Odplačila dolga 147,000.000
550 Odplačila domačega dolga 147,000.000
IX. Sprememba stanja sredstev
na računu (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -43,389.599
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.) -37,000.000
XI. Neto financiranje (VI.+VII.-VIII.-IX=-III) -6,389.599
– Stanje sredstev na računih konec
31. 12. 2004 (ocena) 45,000.000
– Koriščenje sredstev, ki so ostala na računih,
v letu 2005 43,389.599
------------------------------------------------------------------------
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Tržič so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter računu financiranja, ki so sestavni deli odloka. Načrt razvojnih programov je priloga k temu odloku.
3. člen
Proračun obsega skupen znesek predvidenih prejemkov in skupen znesek predvidenih izdatkov. V bilanci prihodkov in odhodkov so prihodki izkazani po njihovih vrstah in virih, odhodki pa v skupnih zneskih in po posameznih namenih. Prihodki in odhodki so v posebnem delu bilance prihodkov in odhodkov razporejeni po natančnejših namenih.
4. člen
Kot sestavni del Odloka o proračunu Občine Tržič za leto 2005, se potrjujejo tudi osnutki finančnih načrtov krajevnih skupnosti v Občini Tržič.
Skladno s 17. členom Odloka o krajevnih skupnostih na območju Občine Tržič (Uradni list RS, št. 67/98) sveti krajevnih skupnosti po sprejemu občinskega proračuna sprejmejo predlog finančnega načrta.
5. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti, če med občino in uporabnikom ni drugače določeno z odlokom ali pogodbo.
6. člen
Uporabniki morajo sredstva, ki so jim bila zagotovljena v proračunu, uporabljati za namene, za katere so jim bila dana in ki so opredeljena v bilanci prihodkov in odhodkov ter v skladu s predpisi o njihovi uporabi oziroma razpolaganju z njimi.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan lahko določi pristojne organe in strokovne službe, ki so nosilci porabe sredstev na posameznih proračunskih postavkah.
8. člen
Župan oziroma od njega pooblaščena oseba lahko samostojno prerazporeja sredstva med konti v okviru proračunske postavke in po potrebi odpira nove konte.
9. člen
Če prihodki med letom ne pritekajo v predvideni višini, lahko župan, da bi ohranil proračunsko ravnovesje, začasno zmanjša zneske sredstev, ki so v proračunu razporejeni za posamezne namene, ali začasno, največ do 45 dni, zadrži uporabo teh sredstev.
10. člen
Župan lahko v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev spremeni namen in višino sredstev za posamezne namene, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do 20 % sredstev. Pri izračunu zneska, ki se prerazporeja med dvema proračunskima postavkama s sklepom župana, se upošteva 20% od vrednosti večje proračunske postavke.
Spremembe namena in višine sredstev za posamezni namen, ki presegajo pogoje iz 1. odstavka tega člena, se opravijo s spremembo proračuna, ki ga potrdi Občinski svet.
11. člen
Župan lahko prevzema obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka – konto v proračunu tekočega leta.
Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, iz naslova:
– Investicijskih odhodkov in investicijskih transferov ne smejo presegati 75 % sredstev skupin odhodkov “42-investicijski odhodki” in “43-investicijski transferi”.
– Drugih odhodkov proračuna ne smejo presegati 25 % sredstev skupin odhodkov “40-tekoči odhodki” in “41-tekoči transferi”.
Omejitve iz prejšnjega odstavka se ne nanašajo na namenske prejemke in izdatke proračuna. Namenski prejemki proračuna so donacije, namenski prejemki proračunskega sklada, prihodki od lastne dejavnosti, prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja in odškodnine iz naslova zavarovanj in drugi prejemki, ki jih kot namenske prihodke in prejemke opredeljuje Zakon o izvrševanju proračuna. Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg teh izdatkov in proračun.
V primeru pridobitve namenskih prejemkov ima župan pravico odpreti novo postavko v proračunu. Sredstva za novo odprto postavko se zagotovijo iz namenskih prejemkov in s prerazporeditvijo sredstev iz drugih postavk, v tem primeru prerazporeditev lahko preseže 20 % sredstev na določeni postavki, ne glede na določila 10. člena tega odloka.
12. člen
Župan lahko v letu 2005 za odhodke za investicije in investicijske transfere razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključena v načrt razvojnih programov za leta 2004–2007, če so za ta namen že načrtovane pravice uporabe na ustrezni proračunski postavki za leto 2004.
13. člen
Proračun obsega kot nerazporejeni del prihodkov tudi tekočo proračunsko rezervo za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
O uporabi tekoče proračunske rezerve odloča župan do zneska 1,000.000 SIT za posamezni namen.
14. člen
V proračunu občine se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
V proračunsko rezervo občine se najkasneje do 31. 12. 2005 izloči 0,5 % skupno doseženih letnih prihodkov proračuna.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Občinski svet pooblašča župana, da odloča o uporabi proračunske rezerve do višine 1,000.000 SIT, vendar samo enkrat za isti namen.
15. člen
Odredbodajalec za sredstva proračuna je župan oziroma od župana pooblaščena oseba.
16. člen
Župan lahko na prošnjo dolžnika odloži plačilo, dovoli obročno plačilo dolga ali spremeni predvideno dinamiko plačila dolga, če se s tem bistveno izboljšajo možnosti za plačilo dolga dolžnika, od katerega sicer ne bi bilo mogoče izterjati celotnega dolga.
Župan lahko do višine 0,5 % skupnih prihodkov iz 2. člena tega odloka odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjatve v nesorazmerju z višino terjatve.
Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi iz naslova obveznih dajatev.
17. člen
Pravne osebe javnega sektorja in sicer občina, javna podjetja ter podjetja, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se v letu 2005 lahko zadolžijo in izdajo poroštva drugim pravnim osebam do skupne višine 15,000.000 tolarjev.
Pogoj za zadolževanje in izdajanje poroštev pravnih oseb javnega sektorja je pisno soglasje župana Občine Tržič.
18. člen
Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni uporabo proračunskih sredstev načrtovati in o uporabi sredstev preteklega leta poročati pristojnim uradom Občinske uprave občine Tržič.
Neposredni in posredni uporabniki občinskega proračuna morajo pripraviti zaključni račun svojega finančnega načrta in letno poročilo za preteklo leti skupaj z obrazložitvami ter ju poslati županu najkasneje do 28. februarja tekočega leta.
19. člen
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v sladu z 18. členom tega odloka, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa na predlog župana Občinski svet občine Tržič.
20. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 2005 dalje.
Št. 401-08/04-06
Tržič, dne 22. decembra 2004
Župan
Občine Tržič
Pavel Rupar l. r.