Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 97. člena Statuta občine Vipava (Uradni list RS, št. 54/02) je Občinski svet občine Vipava na 19. redni seji dne 23. 12. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Vipava za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Vipava za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določa obseg prihodkov in drugih prejemkov in obseg odhodkov in drugih izdatkov, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. člen
S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakoni, statutom in občinskimi predpisi opravlja Občina Vipava.
2. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Priloge odloka so splošni del proračuna sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prihodkov in odhodkov, posebni del proračuna, prikazan tudi po funkcionalni klasifikaciji za Občinsko upravo in posamezne krajevne skupnosti ter načrt razvojnih programov.
Splošni del proračuna občinske uprave na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov v tisoč tolarjev
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 849.351
Tekoči prihodki (70+71) 509.079
70 Davčni prihodki 379.042
700 Davki na dohodek in dobiček 285.217
703 Davki na premoženje 47.981
704 Domači davki na blago in storitve 45.844
706 Drugi davki
71 Nedavčni prihodki 130.037
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 101.050
711 Takse in pristojbine 2.838
712 Denarne kazni 163
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 500
714 Drugi nedavčni prihodki 25.486
72 Kapitalski prihodki 9.500
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 5.000
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in materialnega premoženja 4.500
73 Prejete donacije 2.000
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine 2.000
74 Transferni prihodki 328.772
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 314.825
741 Prejeti transferi predpristopne pomoči EU 13.947
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 968.877
40 Tekoči odhodki 191.290
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 36.228
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 6.978
402 Izdatki za blago in storitve 144.634
403 Plačila domačih obresti
409 Rezerve 3.450
41 Tekoči transferi 305.248
410 Subvencije 5.000
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 173.950
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 35.505
413 Drugi tekoči domači transferi 90.793
414 Tekoči transferi v tujino
42 Investicijski odhodki 430.775
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 430.775
43 Investicijski transferi 41.564
430 Investicijski transferi 41.564
III. Proračunski presežek (I.-II.)
(Proračunski primanjkljaj) 119.526
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750+751+752) 40.550
75 Prejeta vračila danih posojil 40.550
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev 40.000
752 Kupnine iz naslova privatizacije 550
V. Dana posojila in povečanje
kapitalskih deležev (440+441+442) 165
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev 165
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije 165
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.) 40.385
C) Račun financiranja
VII. Zadolževanje (500) 50.000
50 Zadolževanje 50.000
500 Domače zadolževanje 50.000
VIII. Odplačila dolga (550)
55 Odplačila dolga
550 Odplačila domačega dolga
IX. Sprememba stanja sredstev na računu
(I.+IV.+VII. – II. – V. – VIII.) -29.141
Stanje sredstev na računu 31. 12. 2004 44.713
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.) 50.000
XI. Neto financiranje (VI. – IX. +X.) 119.526
Splošni del proračuna vseh enajstih krajevnih skupnosti na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov v tisoč tolarjev
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 33.594
Tekoči prihodki (70+71) 4.873
70 Davčni prihodki –
700 Davki na dohodek in dobiček
703 Davki na premoženje
704 Domači davki na blago in storitve –
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 4.873
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 1.373
711 Takse in pristojbine
712 Denarne kazni
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 3.500
714 Drugi nedavčni prihodki
72 Kapitalski prihodki 7.500
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 7.500
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in materialnega premoženja
73 Prejete donacije 150
730 Prejete donacije iz domačih virov 150
731 Prejete donacije iz tujine
74 Transferni prihodki 21.071
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 21.071
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 39.703
40 Tekoči odhodki 15.563
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 15.563
403 Plačila domačih obresti
409 Rezerve
41 Tekoči transferi 1.150
410 Subvencije
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 1.150
413 Drugi tekoči domači transferi
414 Tekoči transferi v tujino
42 Investicijski odhodki 22.990
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 22.990
43 Investicijski transferi
430 Investicijski transferi
III. Proračunski presežek (I.-II.)
(Proračunski primanjkljaj) 6.109
C) Račun financiranja
VII. Zadolževanje (500) –
50 Zadolževanje
500 Domače zadolževanje
VIII. Odplačila dolga (550)
55 Odplačila dolga
550 Odplačila domačega dolga
IX. Sprememba stanja sredstev na računu
(I.+IV.+VII. – II. – V. – VIII.)
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.)
XI. Neto financiranje (VI. – IX.+X.) 6.109
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Namenski prejemki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
2. prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti,
3. turistična taksa, taksa za obremenjevanje voda, taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, prihodki koncesijskih dajatev od prirejanja posebnih iger na srečo.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se za višino dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta in proračun.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek v nižjem obsegu kot je izkazan v proračunu, lahko uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo do višine dejanskih prejemkov oziroma razpoložljivih sredstev.
5. člen
Proračun se izvršuje na podlagi določenega obsega sredstev, upoštevajoč prevzete obveznosti ter likvidnostne možnosti proračuna.
Župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna (funkcionalni klasifikaciji) zaradi prilagajanja proračuna novim okoliščinam, ki jih pri načrtovanju proračuna ni bilo mogoče predvideti.
6. člen
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
O porabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. O tem s poročilom o izvrševanju proračuna poroča občinskemu svetu.
Župan najkasneje septembra in konec leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
7. člen
Neposredni uporabniki lahko prevzemajo obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu ali načrtu razvojnih programov.
8. člen
Proračunska rezerva oblikovana po ZJF se v letu 2005 oblikuje v višini 1,500.000 tolarjev.
O uporabi sredstev proračunske rezerve odloča za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 550.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet pri obravnavi polletnega in zaključnega poročila.
9. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, oddajo gradenj in naročanje storitev, upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
Odredbodajalec proračuna občinske uprave je župan, proračunov krajevnih skupnosti pa vsak predsednik krajevne skupnosti za svojo krajevno skupnost.
10. člen
Zaradi tajnosti podatkov lahko župan največ do višine 10.000 SIT dolžniku s posebnim sklepom dolg odpiše oziroma delno odpiše obveznost plačila dolga, če dolžnik dolga ni sposoben plačati zaradi težkih socialnih ali zdravstvenih razmer oziroma, če bi bili stroški izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov in sredstev rezerv.
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja, se občina za proračun leta 2005 lahko zadolži do višine 50,000.000 tolarjev.
Občina se v letu 2005 zadolži na podlagi prvega odstavka 17. člena zakona o financiranju občin za poravnavo zapadlih obveznosti za adaptacijo podružnične šole Vrhpolje in za izdajo soglasja in poroštva Javnemu podjetju Komunalno stanovanjska družba Ajdovščina za nabavo vozila.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
V obdobju začasnega financiranja občine Vipava v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
13. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-0001/2005
Vipava, dne 23. decembra 2004.
Župan
Občine Vipava
Ivan Princes l. r.