Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 18. člena Statuta Občine Metlika (Uradni list RS, št. 34/99, 71/01 in 62/02) je Občinski svet občine Metlika na 16. redni seji, dne 27. 1. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Metlika za leto 2005
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Metlika za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Proračun sestavljajo splošni del, to so bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja, posebni del, ki vsebuje podrobnejši pregled prihodkov in odhodkov po namenih z obrazložitvami.
Splošni del proračuna Občine Metlika na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
---------------------------------------------------------------------
Konto
podkonto Opis postavke v 000 SIT
---------------------------------------------------------------------
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 1,175.208
Tekoči prihodki (70+71) 585.952
70 Davčni prihodki 499.718
700 Davki na dohodek in dobiček 388.434
703 Davki na premoženje 58.808
704 Domači davki na blago in storitve 52.476
71 Nedavčni prihodki 86.234
710 Udeležba na dobičku
in doh. od premoženja 30.110
711 Takse in pristojbine 22.224
712 Denarne kazni 400
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 33.500
72 KAPITALSKI PRIHODKI 33.720
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 2.720
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja 31.000
73 Prejete donacije 200
730 Prejete donacije iz domačih virov 200
74 Transferni prihodki 555.336
740 Transferni prihodki
drugih javnofinančnih institucij 555.336
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 1,251.895
40 Tekoči odhodki 259.870
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 63.200
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 10.600
402 Izdatki za blago in storitve 173.570
403 Plačila domačih obresti 4.500
409 Sredstva, izločena v rezerve 8.000
41 Tekoči transferi 444.025
410 Subvencije 1.220
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 59.130
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 59.451
413 Drugi tekoči domači transferi 324.224
42 Investicijski odhodki 526.100
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 526.100
43 Investicijski transferi 21.900
430 Investicijski transferi 21.900
III. Proračunski presežek ali primanjkljaj (I.–II.) -76.687
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. Prejeta vračila danih posojil
in prodaja kapitalskih deležev (750+751+752) –
V. Dana posojila in povečanje
kapitalskih deležev (440+441+442+443) –
440 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
VI. Prejeta minus dana posojila
in spremembe kapitalskih deležev (IV. – V.)
C) Račun financiranja
VII. Zadolževanje (500)
500 Domače zadolževanje –
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 22.300
550 Odplačila domačega dolga 22.300
IX. Povečanje (zmanjšanje) sredstev na računih
(I.+IV.+VII-II.-V.-VIII.) -98.987
X. Neto zadolževanje -22.300
(VII.-VIII)
XI. Neto financiranje (VI.+VII.-VIII.-IX.=-III) 76.687
XII. Sredstva na računih iz preteklih let 99.164
---------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe, in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so, poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena zakona o javnih financah, tudi prihodki požarne takse, prihodki takse za obremenjevanje okolja in prihodki takse za obremenjevanje voda.
4. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom enakomerno med neposredne in posredne uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti, če ni v zakonu, posebnem aktu občine ali s pogodbo med občino in uporabnikom določeno drugače, upoštevajoč likvidnostni položaj proračuna.
Sredstva za plače, prispevke delodajalca in osebne prejemke delavcev občinske uprave in delavcev v javnih zavodih se zagotavljajo po merilih in na način, kot je določeno v zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije, v skladu s kolektivno pogodbo in v skladu z zakonom.
Sredstva, ki jih proračunski uporabniki dosežejo z lastno dejavnostjo, se porabijo za pokrivanje materialnih stroškov, investicijskega vzdrževanja in investicij, če ni z zakonom ali odlokom drugače določeno.
5. člen
Drugi prejemniki proračunskih sredstev prejemajo proračunska sredstva na osnovi pogodbe, sklenjene na podlagi razpisa in na osnovi pravilnika o malih naročilih ali odločbe, oziroma sklepa občinskega sveta ali sklepa oziroma odredbe župana.
6. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabiti le za namene, ki so določeni s proračunom.
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo sredstev.
Uporabniki smejo v imenu občine prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvideni za posamezne namene. Javno podjetje in javni zavodi, katerih je ustanoviteljica občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja.
Posredni uporabniki morajo, na zahtevo župana, prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotavljanje likvidnosti oziroma za izvrševanje občinskega proračuna.
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijskega dela, vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki veljajo z zakonom o javnih naročilih.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan Občine Metlika. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
Če župan ugotovi nenamensko uporabo sredstev, mora zahtevati, da se sredstva z zakonitimi zamudnimi obrestmi vrnejo v občinski proračun in o tem obvesti občinski svet.
8. člen
Župan lahko začasno zadrži uporabo srestev, ki so v posebnem delu razporejena za posamezne namene, če prihodki med letom niso doseženi v predvideni višini. Vrstni red prioritete plačil je:
– plače in drugi osebni prejemki ter prispevki delodajalca,
– socialni izdatki,
– izdatki, za katere je v proračunu predviden izvirni prihodek,
– obveznosti občine iz preteklih let.
O odločitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
9. člen
V breme proračuna se lahko prevzemajo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta.
Neposredni uporabnik lahko v letu 2005 za odhodke za investicije in investicijske transfere sklene pogodbo iz prejšnjega odstavka in s tem predobremeni proračun do 100 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na proračunski postavki proračuna 2005.
Neposredni uporabnik lahko v letu 2005 za odhodke za blago in storitve ali za tekoče transfere sklene pogodbe iz prvega odstavka in s tem predobremeni proračun do 80 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na proračunski postavki za leto 2005.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo prioritetno vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
10. člen
Župan je pooblaščen, da odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve likvidnosti proračuna.
Župan je pooblaščen, da lahko v primeru, ko zaradi neusklajene dinamike prihodkov z dinamiko obveznosti proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, uporabi sredstva rezerv občine, ki morajo biti vrnjena do konca leta. Lahko tudi najame kratkoročni kredit do 5 % sprejetega proračuna, ki mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
11. člen
Župan je pooblaščen za dajanje soglasja k zadolževanju javnih zavodov, katerih ustanovitelj je občina oziroma za dajanje garancij in poroštev in o tem obvesti občinski svet.
12. člen
Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom v okviru sprejetega proračuna spremeni namen in višino sredstev, če s tem ni ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva zagotovljena.
13. člen
O pridobitvi in odtujitvi nepremičnin in premičnin do višine 1,000.000 SIT odloča župan.
14. člen
Proračunska poraba sme prekoračiti planirano v tem proračunu le za namene, ki jih opredeljuje zakon ali sklep Vlade Republike Slovenije, kar se uredi z rebalansom proračuna.
15. člen
Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 5,000.000 SIT. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo v skladu z drugo točko 49. člena zakona o javnih financah.
O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine 500.000 SIT odloča župan, o uporabi polletno obvešča občinski svet.
O uporabi sredstev nad višino, opredeljeno v drugem odstavku tega člena, odloča občinski svet s posebnim odlokom.
16. člen
V proračunu občine se za leto 2005 zagotovijo sredstva splošne proračunske rezervacije v višini 3,000.000 SIT.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso bila zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
O porabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o uporabi polletno obvešča občinski svet.
17. člen
Župan lahko dolžniku odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga največ do višine 100.000 SIT, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve, če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatev ni mogoče izterjati.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
18. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Metlika v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
19. člen
Odlok o proračunu Občine Metlika za leto 2005 se objavi v Uradnem listu RS. Prilogi k odloku o proračunu (posebni del in načrt razvojnih programov) sta objavljeni na spletnih straneh občine.
20. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-4/2004
Metlika, dne 27. januarja 2005.
Župan
Občine Metlika
Slavko Dragovan l. r.