Mestni svet mestne občine Celje je na podlagi 23. člena v zvezi s 175. členom Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02 in 8/03) in 17. člena Statuta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 41/95, 77/96, 37/97, 50/98, 28/99, 117/00 in 108/01) na seji dne 1. 2. 2005 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah odloka o zazidalnem načrtu Dolgo polje III – sever
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ob upoštevanju sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega plana Mestne občine Celje za obdobje od leta 1986 do leta 2000 in srednjeročnega družbenega plana za obdobje od leta 1986 do leta 1990 –Celjskega prostorskega plana (Uradni list SRS, št. 4/88 in Uradni list RS, št. 18/91, 54/94, 25/98 in 86/01) sprejmejo Spremembe in dopolnitve zazidalnega načrta Dolgo polje III-sever, ki jih je izdelal IUP d.o.o., Inštitut za urejanje prostora, Celje pod št. 06/04 v maju 2004.
2. člen
1. člen Odloka o zazidalnem načrtu Dolgo polje III (Uradni list SRS, št. 26/82, 43/85 in Uradni list RS, št. 69/93, 54/02 ter 49/04) se dopolni tako, da se na koncu besedila doda nova poglavja s členi, ki glasijo:
»Sprejmejo se spremembe in dopolnitve zazidalnega načrta Dolgo polje III, ki se nanašajo na severni del ureditvenega območja po projektu Spremembe in dopolnitve zazidalnega načrta Dolgo polje III-sever – št. proj. 06/04 projektanta IUP d.o.o., Inštitut za urejanje prostora Celje.
Sestavni del odloka so tekstualni in grafični del projekta ter smernice in mnenja.
1. Tekstualni del vsebuje:
– Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o zazidalnem načrtu Dolgo polje III-sever
– Tekstualni del z opisom stanja in obrazložitvijo urbanistične zasnove, zasnove objektov in zunanjih površin ter pogoji oblikovanja, pogojev za urejanje komunalne, energetske, teleprenosne in cestne infrastrukture, pogojev varstva okolja in požarnega varstva.
– Smernice in mnenja pristojnih nosilcev urejanja.
2. Grafični del vsebuje:
– Izsek iz ZN Dolgo polje III (proj. št. 3/83) 1:1000
– Izsek iz Posebnih strokovnih podlag
– Situacija obstoječega stanja z mejo
obravnave 1:1000
– Urbanistično arhitektonska zasnova 1:1000
– Geodetsko kotirana situacija 1:1000
– Situacija komunalnih naprav in napeljav 1:1000
Spremembe in dopolnitve zazidalnega načrta se nanašajo na spremenjeno traso Severne vezne ceste, zasnovo in oblikovanje večstanovanjskih objektov in umestitev trgovskega objekta in igrišča med cesto na severu in objekti na jugu.
II. MEJA IN VELIKOST UREDITVENEGA OBMOČJA TER SEZNAM PARCEL
2. člen
Izhodiščna točka opisa meje je severno zahodni vogal območja obravnave.
Meja ureditvenega območja zazidalnega načrta
Opis meje topografsko
+------------+--------------------------------------+
|Smer neba |Opis |
| | |
+------------+--------------------------------------+
|na severu: |po južnem robu vodotoka Koprivnica |
+------------+--------------------------------------+
|na vzhodu: |po osi Ulice mesta Grevenbroich |
+------------+--------------------------------------+
|na jugu: |po severnem robu pešpoti nad karejem |
| |št. 6 |
+------------+--------------------------------------+
|na zahodu: |vzhodni rob nove ceste v Lokrovec |
+------------+--------------------------------------+
Opis meje po obodni parcelaciji
+------------+----------------------------------------+
|Smer neba |Opis |
| | |
+------------+----------------------------------------+
|na severu: |po severnem robu parcel št.: 823, |
| |825/2, 826/3, 1140/42, 553/2, 554/2, |
| |555/2, 547/10 |
+------------+----------------------------------------+
|na vzhodu: |prečka parc. št. 558/4, 564/6, 563/4 |
+------------+----------------------------------------+
|na jugu: |prečka parc. št. 563/1, 564/3, 565/3, |
| |592/1, 553/2, 570/2, 570/3 |
+------------+----------------------------------------+
|na zahodu: |prečka parc. št. 570/3, 570/2, 573, |
| |571/1, 571/2, 571/4, 572/1, 1140/42, |
| |820, 821, 822/1, *292, 822/2, 823; |
+------------+----------------------------------------+
Seznam parcel:
Predmet obravnave so vse parcele oz. deli parcel znotraj meje ureditvenega območja:
820, 821, 822/1, *292, 822/2, 825/2, 826/3, 823, 1140/42, 571/4, 571/1, 571/3, 571/2, 573, 570/2,572/1, 570/1, 555/1, 553/2, 555/2, 554/2, 547/10, 547/17, 558/1, 564/5, 564/1, 564/6, 564/3 in 592/1, 592/6, 570/3, 563/1, 558/4, 563/4, 565/3, vse k.o. Ostrožno.
Velikost območja v meji obravnave je 5,72 ha.
III. NAMEMBNOST PROSTORA
3. člen
Območje urejanja-severni del soseske Dolgo polje III, ki ga omejuje pešpot ob kareju 6 na jugu in predvidena Severna vezna cesta na severu, je namenjeno izgradnji dveh karejev z večstanovanjskimi objekti, garažne hiše, trgovine z živili oziroma osnovno preskrbo in igrišča na skrajnem severnem delu ter dveh manjših objektov – vila blokov med potokom in Cesto v Lokrovec, gradnji podaljška Severne vezne ceste in ureditvi zelene površine med cesto in nasipom struge Koprivnice, gradnji komunalne, prometne in energetske infrastrukture, krajinski ureditvi obstoječega odvodnega jarka in zelenic.
Glede na interes je možno na lokaciji zahodno od renaturiranega vodotoka namesto dveh manjših vila blokov zgraditi objekt družbenega standarda (manjši vrtec, center društva invalidov ali podobno) ali poslovno stanovanjski objekt.
V obravnavanem območju ni dovoljena gradnja ali sprememba namembnosti za gostinsko namembnost.
IV. URBANISTIČNI IN ARHITEKTONSKI POGOJI NAČRTOVANEGA OBMOČJA
4. člen
Zasnovo soseske določajo: obstoječa in predvidena pešpot na jugu, načrtovane severna vezna cesta in dovozne ceste, stara struga Koprivnice oziroma odvodnega jarka, delno že izvedena komunalna infrastruktura in dva večstanovanjska objekta v gradnji ter dve večji drevesi, ki sta naravni vrednoti.
Ohranja se zasnova karejev s sistemom pešpoti, dovozi in parkirnimi površinami kot so na celotnem območju ZN, znotraj gradbenih mej pa je predvidena gradnja samostojnih večstanovanjskih objektov povezanih v zeleni sistem. Glede na zasnovo soseske in arhitektonske pogoje oblikovanja predvidenih objektov je območje deljeno na štiri samostojne oblikovne in funkcionalne sklope-kareje: kare Z, kare V, kare T in kare OH. Izgrajevanje soseske je možno v fazah po posameznih karejih. Pretežna orientacija stanovanjskih objektov znotraj karejev je v smeri sever-jug, mase objektov se zmanjšujejo proti severnemu in zahodnemu robu soseske ter prehajajo v tip objekta vila blok. Ob Ulici mesta Grevenbroich je predvidena gradnja garažnega objekta. Na zemljišču med Severno vezno cesto in Cesto v Lokrovec ter obstoječim jarkom, ki ga je potrebno renaturirati (kare OH), je možna gradnja dveh manjših vila-blok objektov ali samo enega objekta družbenega standarda kot je delovno bivalnih prostorov Društva paraplegikov ali otroškega vrtca z otroškim igriščem ali poslovno stanovanjskega objekta. V kareju T, ki je funkcionalno ločen od stanovanjskih karejev z ločenim dovozom je predvidena izgradnja trgovine z živili oz. osnovno preskrbo. Dovoz do objekta je predviden s Severne vezne ceste in Ulice mesta Grevenbroich ulice po sistemu desno-desno. Na zemljišču med trgovino in potokom je predvideno večje igrišče za celotno sosesko.
Kot krajinska kvaliteta se ohranjajo obstoječi jarek z obvodno vegetacijo in dve večji drevesi.
5. člen
Pogoj za realizacijo soseske je gradnja nove ceste kot nadomestne za Cesto v Lokrovec in podaljška Severne vezne ceste.
Za izgradnjo podaljška severne vezne ceste je potrebno porušiti stanovanjski objekt s parc. št. *292 k.o. Ostrožno. Možna je tudi rušitev obstoječega stanovanjskega objekta na parc. št. 571/4 iste k.o., kolikor je to skupni interes lastnika obstoječega objekta in potencialnega investitorja gradnje predvidenih objektov zahodnega kareja s pripadajočim parkiriščem, je pa rušitev objekta pogoj za realizacijo potrebnega parkirišča za objekt z ozn. 7, torej tudi objekta 7. V primeru, da se obstoječi stanovanjski objekt ohranja, ga je možno rekonstruirati in adaptirati.
6. člen
smernice za zasnovo in oblikovanje novih objektov (stanovanjski objekti)
Predvideni stanovanjski objekti so različnih tlorisnih in višinskih gabaritov, ki so razvidni iz tabele.
Oblikovanje: Iz oblikovanja objektov v kareju V (vzhod) (objekti z oznako 1–6) in objektov v kareju Z (zahod) (objekti 7-10) mora biti razvidno, da gre za različni tipologiji objektov, vila-bloka v kareju Z in večstanovanjskih blokov v kareju V. Sicer veljajo za oblikovanje objektov naslednja izhodišča:
– Objekti so zasnovani kot podolgovati kubusi. Objekti 1, 2, 3, 5, 7 in 8 so orientirani v vzdolžni osi v smeri sever jug, ki omogoča orientacijo stanovanj na vzhod in zahod, objekti 4, 6, 9 in 10 so z vzdolžno osjo orientirani v smeri vzhod zahod.
– Vertikalne komunikacije so postavljene pred fasadno linijo. Zadnja etaža stanovanjskega objekta ima lahko drugačno razporeditev oken, fasada naj se strukturno loči od spodnjih etaž in je obarvana za nianso temneje. Pri tipu vila-blok je lahko zadnja etaža umaknjena navznoter, izvedejo se terasna stanovanja. Fasade objektov bodo ometane v svetli, jajčno beli barvi, vertikalne komunikacije bodo obarvane v temnejših barvah in različno. Stavbno pohištvo bo svetle barve. Okna dnevnih prostorov imajo parapete nižje ali so oblikovana kot francoski balkoni.
– Namesto balkonov je potrebno izvesti verande. Sočasno s projektom arhitekture objekta mora projektant izdelati enoten načrt možne zasteklitve verand. Korito za cvetje na parapetu verande je sestavni del arhitekture objekta in obvezno izhodišče za kasnejše izvajanje.
– Pritlična stanovanja bodo imela atrije, ograjene z ograjo višine 1,80 m. Atriji bodo obsegali pretežni del zelenega dela gradbene parcele. Ograje bodo lesene. V atriju pritličnega stanovanja je zaradi zagotavljanja zasebnosti in varnosti ob fasadni liniji potrebno izvesti pergolo – nadstrešnico max. širine 4 metre.
Objekta 11 in 12 (kare OH) sta manjših dimenzij z etažnostjo P+1E. Streha je lahko ravna, enokapna ali dvokapna. Objekta sta lahko stanovanjska ali pa je v danih gabaritih možno izgraditi bivalno-delovni objekt Društva paraplegikov ali otroški vrtec ali poslovno-stanovanjski objekt z nemotečo poslovno dejavnostjo. Z oblikovanjem objekta je potrebno zagotoviti vizualno kontinuiteto naselja.
7. člen
(garažni objekt)
Garažni objekt ob Ulici mesta Grevenbroich tlorisnega gabarita ca. 30 x 66 m bo imel klet, pritličje in tri etaže (etažna višina 2,50 m). Venec zadnje etaže mora biti na enotni višini po obodu vsega objekta. Veliko maso garažnega objekta je potrebno členiti po dolžini. Mestoma, možno pa je tudi po vsej dolžini, je predvideno pritrditi elemente v obliki mreže in obvezno posaditi popenjavke različnih vrst.
8. člen
(trgovina-kare T)
Trgovina z živili in osnovno preskrbo bo dimenzij ca. 70 x 30 m s ca. 150 parkirnimi mesti, višine 6,70 m. Napajanje objekta bo s Severne vezne ceste in z Ulice mesta Grevenbroich v smeri desno desno.
Oblikovanje objekta mora biti sodobno in arhitekturno usklajeno z značajem soseske. Streha nad objektom je ravna ali v minimalnem naklonu in skrita za vencem. Nad vhodom je predviden nadstrešek. Fasado trgovine je potrebno horizontalno členiti v višini nadstreška. Fasadni materiali so omet in sodobni obložni materiali. Barve fasade bodo svetle in pastelne.
Južno fasado objekta je potrebno deliti na več vertikalnih segmentov in zasaditi in ozeleniti s popenjavkami.
9. člen
smernice za ureditev odprtega (javnega) prostora soseske:
Odprti prostor so javne površine soseske: pešpoti, dovozi, parkirišče, ekološki otoki in zelene površine ob pešpoteh, igrišča, krajinska ureditev ob jarku in ureditev prostora med Severno vezno cesto in Koprivnico, drevored ob Cesti v Lokrovec in Ulici mesta Grevenbroich.
Za celotno ureditveno območje je potrebno izdelati načrt ureditve javnih površin z enotno urbano opremo. Projektant odprtega prostora mora upoštevati urbanistično zasnovo celotne soseske ter posamičnih karejev in upoštevati smernice za oblikovanje. Sestavni del projekta odprtega prostora je zasnova arhitektonske ureditve in krajinski načrt.
Za urejanje javnih površin veljajo naslednje splošne usmeritve:
Vse tlakovane površine morajo biti izvedene tako, da prepuščajo vodo v podtalje. Trase komunalne infrastrukture je potrebno voditi izven območja zelenic, pod pešpotmi in dovozi. Po površini skromne zelenice je potrebno zasaditi v obliki zelenih tamponov-drevoredov med objekti. Ozke pasove zelenic je potrebno ozeleniti z drevesi in nižjimi grmovnicami.
(1) Dovozne poti
Vsi dovozi do vhodov objektov so tudi peš površine in so namenjene hkrati za urgentni in servisni dovoz, selitve.
(2) Pešpoti
Javne pešpoti so predvidene širine 2 m kot asfaltirane ali tlakovane. Pešpoti s kolesarsko stezo in urgentne poti so široke 3 do 3,20 metra. Ob pešpoteh je predvideno saditi manjše vrste dreves in skupine grmovnic. Vse površine, ki so ozke in se nahajajo med dvema potema ali med potjo in cesto, je predvideno v celoti ozeleniti z grmovnicami. Ob glavnih pešpoteh je predvidena javna razsvetljava.
(3) Parkirne površine
Za potrebe parkiranja je predvidena izvedba parkirišča, ki je zasnovano ob dovozni cesti. Parkirišče za stanovanjske objekte je predvideno pokriti s pergolo.
(4) Ureditev ekoloških otokov
Prostori za ekološke otoke so predvideni ob centralni parkirni površini – komunikacijskem koridorju, eden je namenjen dvema stanovanjskima objektoma. Posode za smeti morajo biti postavljene v pomožnem objektu, ki ima streho, ograjene stranice in vrata podobno, kot je to urejeno v kareju 6. Površine ob ekološkem otoku, ki mejijo na zelene površine, je potrebno gosto obsaditi in ozeleniti s popenjalkami.
Za dva objeta v vzhodnem kareju je predvideno postaviti en ekološki otok. V zahodnem kareju je glede na predvideno število stanovanj predvideno postaviti en ekološki otok, oblikovan na enak način, kakor v kareju vzhod.
(5) Otroško igrišče
Za sosesko je predvidena izvedba manjšega otroškega igrišča znotraj kareja V med objektoma 1 in 2. Igrišče je namenjeno igri najmanjših otrok. Predvideno je kot parkovno urejena zelena površina, ki je ograjena in opremljena z igrali. Večje igrišče kot raziskovalno igrišče za otroke različnih starosti je predvideno na zemljišču med trgovino in severno vezno cesto ter potokom na skrajnem severu soseske ter služi celotni soseski. Dostop do igrišča je možen po pešpoteh znotraj soseske, med cesto in igriščem pa je predvideno tudi manjše parkirišče s 15 PM. Le-to je ločeno od igrišča s pešpotjo, ki se zaključuje z vrtnim paviljonom. Znotraj gradbene parcele je predvidena izvedba igrišča za igre z žogo v velikosti košarkaškega igrišča 16 x 32 m, izvedenega v elastičnem neprepustnem športnem tlaku in ograjenega z varnostno ograjo višine do 3 m. Druga površina je predvidena kot raziskovalno otroško igrišče z manjšimi skupinami igral za dve starostni skupini. Vsa igrišča so povezana v skupen zeleni otok ob potoku, opremljen z urbano opremo in razsvetljavo.
(6) Urbana oprema
(Svetilke, tlakovanje) mora biti poenotena z elementi drobne urbane opreme (klopi, koši za smeti, ograje konfini, stojala za kolesa) in z arhitekturnim oblikovanjem sodobne soseske. Tip svetilk javne razsvetljave mora biti izbran ustrezno glede na značaj soseske. Lokacija, tip in višina svetilke ne smeta vplivati na osvetlitev stanovanjskih objektov. Znotraj obravnavanega ureditvenega območja na po površini skromnih zelenicah in fasadi ni dovoljeno postaviti reklamnih panojev razen totema za lastno oglaševanje trgovine.
(7) Zelene površine in ozelenitve
So sestavni del ureditve območja.
V območju obravnave v skrajnem severno zahodnem delu se nahajata dva mogočna hrasta, o Ob jarku na zahodnem delu obravnave pa je sklenjena obvodna vegetacija.
Ohranja se vsa obstoječa vegetacija. Hrasta je potrebno v času gradnje zaščititi pred poškodbami gradbene mehanizacije. Zaščititi je potrebno krošnjo in površino pod krošnjo in ohraniti trato. Teren okoli hrastov ne sme biti nadvišan ali kako drugače spremenjen. Površino kot projekcijo krošnje je potrebno zavarovati na način, da ne bo dostopna avtomobilom. Upoštevati je treba smernice Zavoda za varstvo narave.
Ob vseh prometnicah, ob Severni vezni cesti in ob Ulici mesta Grevenbroich, je predvideno saditi drevoredno drevo, javor, ki že raste na južnem delu ceste. Zelenico ob Ulici mesta Grevenbroich je predvideno zasaditi z dvojnim drevoredom javorja.
Trase komunalne infrastrukture je potrebno voditi izven območja zelenic, pod pešpotmi in dovozi.
Garažno hišo, ki bo imela fasade izvedene v zaščitni mreži, ekološke otoke in pergolo nad parkingi je obvezno obrasti s popenjavkami. Parkirne površine in objekte namenjene za ekološki otok je prav tako predvideno ozeleniti s popenjavkami in obsaditi z zimzelenimi vrstami rastlin.
Ker je vsakemu stanovanjskemu objektu določena gradbena parcela, je rob gradbene parcele možno obsaditi z raznovrstnimi prostorastočimi grmovnicami.
Reklamnih panojev, razen totema za lastno oglaševanje, na skromnih zelenih površinah, ni dovoljeno postavljati.
(8) Ureditev površin ob odvodnem jarku
Ohranja in renaturira se odvodni jarek, nekdanja struga Koprivnice. Površina odvodnega jarka ostane ohranjena z obstoječo vegetacijo. Pri realizaciji pešpoti z mostičem, ki poteka preko jarka, je dovoljeno posegati v obvodni prostor in obstoječo vegetacijo v najmanjši možni meri. Obrežni pas ob odvodnem jarku so javne površine.
(9) Površine med severno vezno cesto in Koprivnico
bodo parkovno urejene kot sestavni del obeh bregov in zasajene z drevesi v primerni oddaljenosti od nasipa in na tak način, da bo omogočeno redno vzdrževanje in eventualno nadvišanje obstoječega nasipa.
(10) Drevoredi
Ob Cesti v Lokrovec je predvidena obojestranska zasaditev drevoreda.
Pešpoti, ki povezujejo posamezna območja soseske, so zasajene z obojestranskim drevoredom različnih vrst dreves manjše rasti.
Pogoji za izbor saditev in izbor sadik so opisani v tekstualnem delu ZN.
V. UREJANJE VODA
10. člen
S spremembami in dopolnitvami ZN DP III – sever Mestna občina Celje spreminja način pozidave na Dolgem polju III že sprejetega ZN, ki se izgrajuje že dalj časa.
Obravnavano območje meji na severu na regulirano korito Koprivnice. Iz posnetka terena je razvidno, da je višina levoobrežnega protipoplavnega nasipa na obravnavanem območju na najnižjem delu absolutne višine 241,90 m, ki predstavlja tudi najvišjo možno višinsko koto terena predvidene ureditve.
Obstoječi teren je na splošno zamočvirjen, posebej teren ob Koprivnici, kjer se voda zadržuje tudi v sušnih obdobjih. Na osnovi ugotovitev in veljavnega IPA za obravnavano območje je potrebno celotno območje nasipati za ca. 1 m z ustreznim materialom, vendar maksimalno do višine končne ureditve terena, ki je 241,80 m.
Kota podtalnice se nahaja ca. 1 meter pod nivojem terena, mestoma različno. Dolgoročno je potrebno obdržati režim podtalnice, ker bi se s spuščanjem nivoja podzemnih vod aktivirali dodatni posedki, zato posegi v glineni nanos nad podtalnico niso dovoljeni. Za določitev pogojev temeljenja objektov je potrebno predhodno pridobiti geotehnično poročilo.
Kota terena na območju zazidalnega načrta (parkirišča, ceste, manipulativne površine ....) je predvidena pod najnižjo točko nasipa. Na koti 241,80 je kot najvišji nivo predviden priključek za trgovino s severne vezne ceste, proti jugu pa predviden teren pada proti izvedeni pešpoti, ki je na višini ca. 240,25 m. Vse nivelete pešpoti in dovoznih cest se določijo naknadno v fazi projektiranja glede na priključke na obstoječo cestno infrastrukturo in podolžne sklone.
Vsi predvideni posegi v prostor so od meje vodnega zemljišča potoka Koprivnica, to je od spodnjega roba nasipa na zračni strani odmaknjeni 5 m, razen v primerih, ko gre za objekte javne infrastrukture.
Komunalne odpadne vode se iz obravnavanega naselja odvajajo neposredno v obstoječo javno kanalizacijo. Odvajanje padavinskih voda z območja ZN je predvideno skladno z 92. členom ZV-1 ter pogoji upravljavca v mešan sistem, delno na RZ-5 preko zadrževalnega bazena in dušilnega objekta, delno pa na RZ-6. Objekti, ki bodo z odpadnimi padavinskimi vodami s strešin navezani na RZ-6, morajo le-te odvajati preko lastnih zadrževalnih bazenov. V smislu 92. člena Zakona o vodah, da bo v čim večji možni meri zmanjšan odtok padavinskih voda z urbanih (utrjenih povoznih) površin, se neutrjene površine zatravijo, peš površine (urgentne poti) se izvedejo v tlakovcih, parkirne površine pa v travnih ploščah oziroma drugemu ustreznemu tlaku, ki omogoča prepust meteorne vode v podtalje.
Odvodnjavanje meteornih vod severne vezne ceste je urejeno tako, da je na površini med severno vezno cesto in vodotokom Koprivnica predviden odprt meteorni jarek, ki je pod cesto speljan v staro strugo Koprivnice.
Vsi eventualni posegi v brežino vodotoka Koprivnice morajo biti načrtovani v skladu z danimi smernicami Agencije RS za okolje pod št. 35001-432/2004-01041047 z dne 22. 6. 2004 za načrtovano prostorsko ureditev.
VI. CESTNA, KOMUNALNA IN ENERGETSKA INFRASTRUKTURA
11. člen
(Cestna infrastruktura)
Cestno omrežje
Obravnavano območje omejujejo na severni strani predvidena Severna vezna cesta, na zahodni strani Ulica mesta Grevenbroich in na vzhodni strani predvidena nova trasa Ceste v Lokrovec, ki tvori s Severno vezno cesto nivojsko, kanalizirano križišče po pravilu desno-desno.
S ceste v Lokrovec so predvideni dovozni odcepi na površine za mirujoči promet za potrebe območja nove pozidave. Prav tako se na predvideni hodnik za pešce, ki bo potekal ob novi trasi ceste v Lokrovec navezujejo povozno-pohodne površine iz območja ZN DP III-sever.
Predvidena soseska bo imela dovoz oziroma dostop preko obstoječega (v krožnem križišču izvedenega) priključka iz Ulice mesta Grevenbroich, kakor tudi iz dveh predvidenih priključkov po sistemu desno-desno iz severne vezne ceste in iz Ulice mesta Grevenbroich. Iz podaljška obstoječe napajalne ceste (cesta K4) se napaja tudi površina za mirujoči promet s 40 parkirnimi mesti, ki se zajeda v stanovanjsko sosesko med objekte z oznakami 1, 2, 3 in 4, 5, 6 na drugi strani.
Povozne površine se uredijo v asfaltni utrditvi in se obojestransko obrobničijo z betonskimi robniki 15/25 cm.
Cesta, ki poteka med stanovanjskima objektoma 3 in 6 ter predvideno garažno hišo je širine 5 m. Cesto obojestransko obroblja hodnik za pešce širine 1,2 do 2,0 m. Ta cesta bo omogočila tudi uvoze v garažno hišo.
Do vhodov v stanovanjske objekte so mogoči le peš dostopi po utrjenih tlakovanih površinah. Parkirišča so dimenzij 2,50 x 5 m z 7 m široko manipulacijsko površino med dvema nizoma parkirišč. Parkirišča bodo izvedena s travnimi ploščami oziroma drugim ustreznim tlakom, ki omogoča prepust meteorne vode v podtalje, pod istimi pogoji bodo tlakovane tudi pešpoti. Te utrjene pohodne površine omogočajo tudi dovoz interventnim vozilom.
Na notranjem dovoznem omrežju naj bo hitrost motornih vozil omejena na 30 km/h. Vse ceste in pešpoti so opremljene s svetili javne razsvetljave skladno s predpisi. Pri izboru luči mora sodelovati mestni urbanist.
Za celotno omrežje je potrebno izdelati projektno dokumentacijo, pri čemer je potrebno upoštevati geološko-geotehnično poročilo in nivelete obstoječih cest.
Napajanje trgovine
Trgovski objekt, ki je lociran na skrajnem severnem delu območja DP III-sever in ob katerem je locirano ca 150 parkirnih mest za nakupovalce in za igrišče, se bo napajal iz dveh smeri. S severne strani se bo obravnavana lokacija napajala preko priključka s Severne vezne ceste, ki bo omogočala desni izvoz in desni uvoz na cesto. Uvoz bo širine 9 m in bo omogočal dovoz priklopnim vozilom za napajanje trgovskega objekta, kot tudi osebnim vozilom. Z vzhodne strani bo dovoz na parkirišče za osebna vozila omogočal priključek širine 7 m, po sistemu desno-desno iz Ulice mesta Grevenbroich. Priključek je lociran med dve obstoječi krožni križišči.
Napajanje stanovanjskega kareja
Stanovanjski kare se bo napajal preko obstoječega priključka iz krožnega križišča na Ulici mesta Grevenbroich. Dogradi se obstoječa cesta K4, ki poteka vzporedno z ulico v širini 5 m. Iz te ceste K5 se odceplja tudi manipulacijska površina parkirišč (40 PM), ki se zajeda v stanovanjsko pozidavo. S ceste K5 so omogočeni tudi uvozi v garažno hišo. Parkirišča stanovanjskih objektov, ki so locirana na zahodni strani kareja pa imajo dovoz z nove Ceste v Lokrovec.
Za vse glavne dostope do objektov, primarne peš in kolesarske poti, parkirne prostore in druge ureditve velja, da morajo biti izvedene brez grajenih ovir tako, da so uporabni za funkcionalno ovirane ljudi.
Parkirne površine
Skladno s smernicami MOC je potrebno načrtovati 2 parkirni mesti na stanovanje.
Tabela: Parkirne površine
+---+--------------+---------+---------+------------+
| |Lokacija |Število |Število |Potrebno |
| |parkirnih |stanovanj|možnih |število |
| |površin | |parkirnih|PM za |
| | | |mest |stanovanjske|
| | | | |objekte |
+---+--------------+---------+---------+------------+
| 1 |parkirne |190 |40 |380 |
| |površine med | | | |
| |stanovanjskimi| | | |
| |objekti št. | | | |
| |1–6 | | | |
+---+--------------+---------+---------+------------+
| 2 |garažni | |340 | |
| |objekt | | | |
| |68 PM / na | | | |
| |etažo | | | |
+---+--------------+---------+---------+------------+
| |parkirne |30, |64 |80 |
| 3 |površine med |po |po | |
| |stanovanjskimi|porušitvi|porušitvi| |
| |objekti št. |objekta |objekta | |
| |7 – 10 |še 10 |še 30 | |
+---+--------------+---------+---------+------------+
| 4 |parkirne |12 + 5 | | |
| |površine | | | |
| |med objekti | | | |
| |št. | | | |
| |11 - 12 | | | |
+---+--------------+---------+---------+------------+
| 5 |10 % PM za | | |48 |
| |obiskovalce | | | |
+---+--------------+---------+---------+------------+
| 6 |parkirne | |15 | |
| |površine ob | | | |
| |igrišču | | | |
+---+--------------+---------+---------+------------+
| 7 |trgovina |površina |131 | |
| | |ca 2100 | | |
| | |m2 | | |
+---+--------------+---------+---------+------------+
| 8 |skupaj | |590+30 |508 |
+---+--------------+---------+---------+------------+
Avtobusno postajališče
Novo avtobusno postajališče je predvideno na severni strani Severne vezne ceste iz smeri vzhoda proti zahodu ob levem bregu potoka Koprivnica. Avtobusno postajališče je s pešpotmi povezano z novo sosesko. Obstoječa avtobusna postajališča so locirana vzdolž Ulice mesta Grevenbroich.
12. člen
(Komunalna in energetska infrastruktura)
Vodovodno omrežje
Obravnavano območje sprememb in dopolnitev ZN DP III-sever se bo napajalo iz obstoječega javnega vodovodnega sistema Celje in iz predvidenega vodovoda III, ki pomeni nadaljevanje že izvedenega vodovoda v cesti K4, zgrajenega za potrebe vodooskrbe objektov na kompleksu DP III. Vodovodni sistem bo krožno priključen na obstoječi vodovod, kar pomeni enakomernejšo oskrbo v primerih okvar na omrežju. Vodovodno omrežje se izvede iz duktil cevi premera DN 100 in DN 150 mm.
Vsi hišni priključki bodo izvedeni s cestnim ventilom. Vodomerni jaški bodo tipski, vgrajeni na gradbeni parceli posameznega lastnika (izven komunalnega koridorja širine 2 m). Pri linijskem poteku je potrebno upoštevati odmik javnega vodovoda od ostalih podzemnih instalacij 0,80 m (za instalacije v globini nad 1 m, pa odmik 1 m). Pri križanju vodovoda z ostalimi instalacijami se križanja izvedejo pod kotom 45° do 90°, z odmikom 0,40 m pod in 0,50 m nad javnim vodovodom. Za požarno varnost so predvideni nadzemni hidranti DN 80 mm.
Kanalizacijsko omrežje
Obstoječe stanje
Na predvidenem območju ZN ni izvedene kanalizacije. Ob zahodnem robu obravnavanega kompleksa poteka obstoječi rajonski zbiralec RZ-5. Na manjšem delu južnega in vzhodnega roba območja ZN DP III-sever je že izvedena kanalizacija za potrebe odvajanja odpadnih in meteornih vod iz ostalih karejev DP III. Ta kanalizacija se v končni fazi priključuje na obstoječi RZ-6, ki poteka po vzhodni strani Ulice mesta Grevenbroich.
Predvideno stanje
Skladno z 92. členom ZV-1 in pogoji upravljavca kanalizacije se za območje pozidave ZN DP III-sever predvidi mešan sistem kanalizacije. Zasnova predvideva glede na gravitacijo prispevnih površin priključitev ca. polovice obravnavanega območja na obstoječi RZ-5, drugo polovico pa na predviden kanal, ki predstavlja nadaljevanje že izgrajene kanalizacije, ki poteka ob zahodni strani Ulice mesta Grevenbroich in se priključuje na RZ-6.
Po projektu odvodnjavanja ZN (Savinjaprojekt 15/03) in hidravličnemu izračunu je možno na RZ-5 voditi maksimalno samo 100 l/s, dotoke večje 100 l/s je potrebno zadrževati. V tem smislu je predvidena izgradnja RZ-5 kot odvodnika preko zadrževalnega bazena, ki se izvede iz kanalizacijskih cevi premera DN 1200 mm in dušilnega objekta na koncu. S projektom odvodnjavanja za območji ZN Sončni park in ZN Dolgo polje III je bil RZ-6 dimenzioniran kot odvodnik z zadrževalnim bazenom in dušilnim objektom na koncu tudi za prispevne vode z območja Dolgega polja III. V smislu 92. člena ZV-1 morajo objekti, ki bodo s padavinskimi vodami s strešin navezani na RZ-6, le-te odvajati preko lastnih zadrževalnih bazenov.
Za zmanjševanje odtoka padavinskih voda z utrjenih površin v kanalizacijo je predvidena izvedba parkirnih in utrjenih pohodnih površin iz travnih plošč oziroma tlakovcev, to je iz materialov, ki omogočajo ponikanje meteornih vod v podtalje.
Predvidena kanalizacija bo izvedena iz PVC cevi premera DN 200 in DN 300 mm s padcem od 0,5 % do 1 %. Na lomih trase kanalizacije in na mestih priključkov se izvedejo revizijski jaški DN 800 do DN 1000 mm. Na kanalizacijo se vodijo fekalne in meteorne vode iz objektov ter odvodnjavanje cest. Posamezni objekti se lahko priključijo na kanalizacijsko omrežje samo preko jaška z enim priključkom. Interna kanalizacija, ki poteka skozi prostore pod nivojem terena mora biti izvedena brez priključkov in brez prekinitev, ki bi lahko povzročale povratno zaplavitev objekta.
Na trasi izvedenih vodovodnih in kanalizacijskih priključkov ni dovoljeno graditi podzemnega ali nadzemnega objekta, postavljati škarpe, ograje, drogove in saditi drevesa.
Elektro omrežje
Obravnavana blokovna gradnja se bo napajala z NN električnimi priključki iz novopredvidene trafo postaje, ki bo locirana na južni strani predvidenega trgovskega objekta. Nova trafo postaja bo povezana z VN priključkom (elektro kanalizacija) z obstoječo trafo postajo, ki je bila zgrajena za potrebe napajanja kareja 6 z električno energijo. V nadaljevanju pa je novo predvidena TP povezana z VN kanalizacijo, ki poteka v južnem hodniku za pešce ob severni vezni cesti.
Telefonsko omrežje in KTV
Potrebno je zgraditi TK in KTV omrežji do razdelilnih omaric, ki naj potekata v isti trasi. Razvodi od razdelilcev do porabnikov naj potekajo v čim večjem obsegu po komunalnih koridorjih ob dovoznih cestah in utrjenih površinah.
Potrebno je upoštevati in projektno obdelati obstoječe in predvideno telekomunikacijsko omrežje na območju, oziroma TK priključke za predvidene objekte, ki se izvede z zemeljskimi kabli. Le-te se do posameznih objektov položi v TK kanalizacijo. Izvesti je potrebno tudi TK kabelske jaške, ki bodo omogočali izvajanje montažnih del na TK omrežju. Za posege je potrebno pridobiti projektne pogoje oziroma soglasje na projekt, v katerem bo razvidna zaščita in prestavitev obstoječega telekomunikacijskega omrežja in izvedba novih TK priključkov za predvidene objekte.
Ogrevanje
Na obravnavanem kareju je delno že izvedeno vročevodno omrežje (sistema 125/70 °C), zato se predvideni objekti priključijo na daljinsko ogrevanje. Priključitev na DO je možna preko odcepa (DN 100 - na njem je priključeno 1,5 MW uporabnikov ali DN 200, kar je odvisno od potreb kareja) na novem vročevodnem omrežju, ki je bil do sedaj zgrajen v sklopu komunalne ureditve DP III. Kot vir ogrevanja za trgovino lahko služi tudi kondenzacijska toplota hladilnikov.
V zelenici ob Ulici mesta Grevenbroich poteka koridor za nadaljevanje vročevodnega omrežja s predizoliranimi cevmi za bodoče objekte stanovanjskega kareja ter za bodočo povezavo med zahodnim in vzhodnim vročevodnim sistemom ob severni vezni cesti proti Hudinji (2 x DN 350 mm). Ta koridor se mora brezpogojno ohraniti.
Temelji predvidenih objektov morajo biti odmaknjeni min. 2 m od zunanjega roba trase predizoliranih cevi, zahtevan odmik od obstoječe trase je potrebno upoštevati tudi pri izvajanju gradbenih del za objekte. Za celoten kare je potrebno izdelati projekt zunanje ureditve s komunalnimi vodi vključno z vročevodi in priključnimi vročevodi za vse posamične in direktne toplotne postaje v kareju po sistemu predizoliranih cevi z nadstandardno debelino izolacije in s kontrolnim sistemom za nadzor vlage v izolaciji, za toplotno moč ogrevanja in pripravo sanitarne tople vode ter lahko dostopnimi odcepnimi ventili na glavnih priključnih vročevodih za posamezni objekt.
S priključnim vročevodom mora biti izvedena tudi dodatna kabelska povezava med jaškom in toplotno postajo s kablom TK 59 10 x 4 x 0.6 GM v zaščitni cevi PEHD 2 x 50 mm za daljinski nadzor toplotne postaje.
V sklopu projektne dokumentacije je potrebno obdelati tudi indirektne toplotne postaje za posamične objekte v kareju glede na transmisijske izgube celotnega objekta za ogrevanje in za pripravo sanitarne tople vode. Ogrevanje mora biti projektirano s priklopom na DO temperaturnega režima 130° C/70 °C z drsno temperaturno regulacijo preko indirektne kompaktne toplotne postaje in centralno pripravo sanitarne vode po sistemu akumulacije in prekinjenega nočnega ogrevanja STV ter po urniku.
Plinovod
Preko obravnavanega območja poteka na vzhodni strani v trasi predvidene dovozne ceste K5 (podaljšek že izvedene ceste K4), vzporedno z Ulico mesta Grevenbroich obstoječi nizkotlačni plinovod PL DN 200 mm. Iz obstoječega plinovoda je predviden priključek plinovoda za potrebe oskrbe predvidenih objektov z zemeljskim plinom. Zemeljski plin se lahko predvidi za oskrbo posameznih stanovanjskih enot samo kot energent za kuhanje. Za predvideno plinovodno omrežje je potrebno izdelati projektno dokumentacijo (PGD, PZI) v sodelovanju z upravljavcem omrežja. Pri načrtovanju zunanje ureditve kareja in komunalne infrastrukture je potrebno upoštevati obstoječi nizkotlačni plinovod in predpisan varnostni pas, ki znaša v vzdolžni smeri 2 m levo in desno od osi plinovoda. V varnostnem pasu plinovoda veljajo posebni ukrepi glede načrtovanja, izvajanja del in izvajanja nadzora s strani izvajalca.
VII. POGOJI VAROVANJA OKOLJA
13. člen
Vplivno območje
Namembnost predvidenih objektov ne bo vplivala na poslabšanje vplivov na okolje. Vplivi v okolje bodo opazni le v času gradnje, ko bo zaradi gradbenih del večji promet, hrup in prašenje. Ocenjujemo, da bo vplivno območje obsegalo območje gradbene parcele in Ulico mesta Grevenbroich.
Hrup
Območje obravnave sodi v II. stopnjo varstva pred hrupom, kjer je dopusten poseg v okolje, ki je manj moteč zaradi povzročanja hrupa.
Tabela: 1 Mejne ravni hrupa za II. območje (življenjsko okolje)
+--------------------+---------+----------+
| | Nočna | Dnevna |
| | raven L | raven L |
| | (n) | (d) |
+--------------------+---------+----------+
|Mejne ravni (dBA) | 45 | 55 |
+--------------------+---------+----------+
|kritične ravni | 53 | 63 |
|(dBA) | | |
+--------------------+---------+----------+
|Mejne ravni za vire | 42 | 52 |
|hrupa (dBA) | | |
+--------------------+---------+----------+
vir: Uredba o hrupu v naravnem in življenjskem
okolju (Uradni list RS, št. 45/95).
Varstvo pred hrupom zaradi prometa na Severni vezni cesti je predmet projektov za gradbeno dovoljenje severne vezne ceste. Ker je v neposredni bližini Severne vezne ceste predviden objekt trgovine, bo stanovanjski del zaščiten pred hrupom. Hrup iz Ulice mesta Grevenbroich bo delno zaščiten z garažnim objektom.
Hrup v času gradnje mora biti omejen na dnevni čas in delovne dneve.
Varstvo zraka
Predvideni objekti ne smejo predstavljati možnosti za povečanje onesnaženja zraka (prah, SO(2) ipd.). Ogrevanje objektov je predvideno na daljinsko. V fazi gradnje je potrebno upoštevati ukrepe proti prašenju.
Tla in voda
Plodno zemljo, ki bo odstranjena pred nasipavanjem in gradnjo objektov in izvedbo prometnih površin in zunanjih ureditev, je potrebno uporabiti za ureditev zelenic in nasipov v soseski.
Pri vseh gradnjah v ureditvenem območju ZN je potrebno upoštevati naslednje vodnogospodarske pogoje:
– Pri vseh posegih v prostor je predvideti ukrepe, ki bodo preprečevali onesnaževanje voda.
– Pri izbiri ustreznega načina čiščenja odpadnih vod je potrebno upoštevati pogoje, ki jih predpisuje Uredba o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod iz komunalnih čistilnih naprav (Uradni list RS, št. 35/96).
Odpadki
Zbiranje vseh vrst odpadkov je urejeno z ekološkimi otoki. Otoki so urejeni na podoben način, kot v kareju 6. Zabojniki bodo locirani v posebnem pomožnem objektu, ki se nahaja ob parkirnih površinah – komunikacijskem koridorju. En ekološki otok je namenjen dvema stanovanjskima objektoma.
Zbiranje odpadkov v trgovini bo urejeno v objektu.
Način zbiranja in odvoz odpadkov mora biti skladen z določili občinskega Odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki v Mestni občini Celje (Uradni list RS, št. 67/99). Posode za odpadke je potrebno postaviti na ekološko tehnično brezhiben prostor.
Ob pešpoteh in ob otroškem igrišču, hodnikih za pešce je ob robovih potrebno postaviti zadostno število košev za smeti.
Varstvo pred požarom
Varen umik je možen na zunanje, nepozidane, funkcionalne površine objektov in dovozov.
Promet in delovne površine za intervencijska vozila so po obstoječih utrjenih cestah, predvidenih dovozih in pešpoteh, ki so širine 3 do 3,20 metra.
Viri za zadostno oskrbo vode za gašenje bodo zagotovljeni iz vodovoda preko hidrantnega omrežja. Upoštevati je potrebno Pravilnik o tehničnih normativih za hidrantno omrežje in gašenje požarov (Uradni list RS, št. 30/91).
Na osnovi izračuna požarne obremenitve je pri projektiranju in izvedbi novih objektov potrebno upoštevati takšne materiale in njih zaščite, ki so varni pred požarom in njegovim širjenjem.
VIII. VARSTVO NARAVE
14. člen
Na območju, ki ga obravnavajo Spremembe in dopolnitve ZN DP III-Sever, št. proj. 06/04 se nahaja naravni spomenik Hrasta ob Ulici mesta Grevenbroich.
+----+--------------+----------------+----------+--------+--------------------+
|Ev. |Ime |Kratka oznaka |Zvrst |Status |Ocena stanja in |
|št. | | | | |značilnosti |
+----+--------------+----------------+----------+--------+--------------------+
|5936|Hrasta ob |Doba na Ulici |Drevesna |Naravni |Enemu od obeh |
| |Ulici mesta |mesta |naravna |spomenik|hrastov se je |
| |Grevenbroich |Grevenbroich v |vrednota | |porušil vrh, napad |
| | |Novi vasi v | | |hrastovih |
| | |Celju | | |kozličkov. Drugo |
| | | | | |drevo je po |
| | | | | |izgledu še vitalno |
+----+--------------+----------------+----------+--------+--------------------+
Konkretne varstvene usmeritve za varstvo naravnih vrednot
Neposredno rastišče drevesa je določeno minimalno, kot vertikalna projekcija krošnje, povečana za dva metra, kar bi za obravnavani drevesi pomenilo radij ca. 25 m. Radij krošenj obeh dreves je 20 m, previdnost pri vseh zemeljskih delih pa je zaradi možnosti širše rasti koreninskega sistema potrebna na površini, ki ustreza radiju dvakratne vertikalne projekcije krošnje. Zato se predlaga v večini ročen izkop.
Neposredno rastišče (radij vertikalne projekcije krošnje povečan za dva metra) mora ostati nespremenjeno. Možna je samo postavitev ograje in označevalne table na tem območju, za kar je potrebno soglasje organizacije pristojne za ohranjanje narave. Na tem prostoru se mora dosledno upoštevati citirani varstveni režim.
Pred gradnjo oziroma izvajanjem kakršnega koli posega v območje rastišč obeh hrastov je potrebno pridobiti soglasje za poseg Zavoda RS za varstvo narave.
IX. ETAPNOST IZVAJANJA ZN
15. člen
Pogoj za pričetek izgradnje po ZN je izgradnja podaljška Severne vezne ceste in nove trase Ceste v Lokrovec. Zazidalni načrt se lahko izvaja fazno. Zaključeno gradbeno fazo predstavlja izgradnja posameznega kareja s pripadajočimi komunalnimi, prometnimi in zunanjimi ureditvami.
X. DRUGI POGOJI ZA IZVEDBO ZN
16. člen
Koncept zasaditve v projektu iz 1. člena tega odloka je podlaga za podrobnejšo obdelavo zasaditve v projektih zunanjih ureditev javnih površin.
XI. TOLERANCE
17. člen
Tolerance omogočajo:
– spremembo tlorisnega in višinskega gabarita stanovanjskih objektov za 0.5 metra,
– spremembo števila stanovanj v smislu zmanjšanja števila stanovanj in temu primerno zmanjšanje števila parkirnih mest,
– spremembe poteka tras in dimenzioniranje komunalnih, energetskih in teleprenosnih vodov, če se rešitve v fazi izdelave PGD izkažejo kot ustreznejše, vendar ne po zelenicah, kjer je predvidena zasaditev z drevesi,
– sprememba širine pešpoti s kolesarsko stezo,
– mikrolokacija trafo postaje,
– zamik objekta trgovine z živili proti zahodu do 2 m.
XII. KONČNE DOLOČBE
18. člen
Površine se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni v ZN iz 1. člena tega odloka. Do pričetka gradenj predvidenih objektov in ureditev ostaja namembnost zemljišč nespremenjena.
19. člen
Poleg določil tega odloka je potrebno upoštevati vse pogoje iz smernic in mnenj, ki so sestavni del projekta iz 1. člena tega odloka.
Pri izdelavi izvedbenih projektov prometnega, energetskega, komunalnega omrežja ter omrežja zvez je potrebno upoštevati idejne projekte, ki morajo temeljiti na izhodiščih iz projekta iz 1. člena tega odloka.
20. člen
Projekt iz 1. člena tega odloka je na vpogled pri pristojnih službah Mestne občine Celje in na Upravni enoti Oddelku za okolje in prostor.
21. člen
Na območju zazidalnega načrta po tem odloku poteka zasut med drugo svetovno vojno zgrajeni protitankovski jarek, v katerega večjem delu so pokopane žrtve povojnih pobojev.
V primeru, da se pri gradnji ob izkopu na tem območju odkrijejo človeški posmrtni ostanki (deli trupel, kosti, deli oblačil in podobno), so se izvajalci del dolžni ravnati po določilih »Odloka o zavarovanju in začasnem urejanju grobišč in grobov vojnih in povojnih žrtev revolucije na območju občine Celje« (Uradni list RS, št. 12/93, 15/93, 9/95 in 56/99) s tem, da takoj o najdbi obvestijo organe pregona in teharsko komisijo.
22. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo pristojne inšpekcijske službe za posamezna področja.
23. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 35005-04/2004-8
Celje, dne 1. februarja 2005.
Župan
Mestne občine Celje
Bojan Šrot l. r.