Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 108. člena statuta Občine Šmarje pri Jelšah (Uradni list RS, št. 41/99 in 91/01) je Občinski svet občine Šmarje pri Jelšah na 16. seji dne 27. 1. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Šmarje pri Jelšah
za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Šmarje pri Jelšah za leto 2005 določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
V tisoč tolarjev
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-----------------------------------------------------------------------
Skupina / Podskupina kontov Proračun leta 2005
-----------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 1.443.669
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 664.478
70 DAVČNI PRIHODKI 560.630
700 Davki na dohodek in dobiček 387.083
703 Davki na premoženje 83.854
704 Domači davki na blago in storitve 89.693
71 NEDAVČNI PRIHODKI 103.848
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 55.350
711 Takse in pristojbine 6.469
712 Denarne kazni 329
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 300
714 Drugi nedavčni prihodki 41.400
72 KAPITALSKI PRIHODKI 112.500
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 91.500
722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerial.
premoženja 21.000
73 PREJETE DONACIJE –
74 TRANSFERNI PRIHODKI 666.691
740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih
institucij 666.691
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 1.528.400
40 TEKOČI ODHODKI 370.344
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 116.258
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 19.169
402 Izdatki za blago in storitve 219.817
403 Plačila domačih obresti 3.800
409 Rezerve 11.300
41 TEKOČI TRANSFERI 628.105
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 338.245
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 59.284
413 Drugi tekoči domači transferi 230.576
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 387.225
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 387.225
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 142.726
430 Investicijski transferi 142.726
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.–II.)
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) –84.731
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
-----------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 1.700
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 1.700
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije 1.700
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.–V.) 1.700
C) RAČUN FINANCIRANJA
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
-----------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 47.706
50 ZADOLŽEVANJE 47.706
500 Domače zadolževanje 47.706
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 11.200
55 ODPLAČILA DOLGA 11.200
550 Odplačila domačega dolga 11.200
IX. POVEČANJE(ZMANJŠANJE)SREDSTEV
NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.–II.–V.–VIII.) -46.525
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.–VIII.) 36.506
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.–VIII.–IX.) 84.731
STANJE SREDSTEV NA RAČUNU
DNE 31.12. PRETEKLEGA LETA 46.525
-----------------------------------------------------------------------
Splošni del proračuna sestavljen po ekonomski in funkcionalni klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov in posebni del proračuna sestavljeni po področjih funkcionalne klasifikacije javnofinančnih izdatkov na nivoju štirimestnih kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Požarna taksa po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01)
2. Prispevki občanov
3. Odstopljena državna taksa za obremenjevanje voda
4. Odstopljena državna taksa za obremenjevanje okolja
5. Prejeta sredstva državnega proračuna za investicije.
Proračunski uporabnik lahko prevzema in plačuje obveznosti do višine dejansko realiziranega priliva namenskih sredstev.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prihodek, ki zahteva sorazmeren namenski odhodek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prihodkov poveča obseg odhodkov finančnega načrta neposrednega uporabnika in proračuna.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto, za kar se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračunu.
Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
4. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika, župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe v okviru proračunske postavke in med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Med izvrševanjem proračuna se lahko s sklepom župana o prerazporeditvi odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke ali se odpre nova proračunska postavka, če pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke ali pa se odpre nova proračunska postavka v okviru sredstev posameznega funkcionalnega področja.
Župan mora o izvršenih prerazporeditvah šestmesečno poročati občinskemu svetu.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% skupnih predvidenih investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v okviru sprejetega proračuna za leto 2005.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% skupnih predvidenih tekočih odhodkov in tekočih transferov v okviru sprejetega proračuna za leto 2005
6. člen
Sredstva proračunske rezerve se v letu 2005 oblikujejo v višini 7,300.000 SIT.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1,500.000 tolarjev župan in o tem polletno poroča občinskemu svetu.
7. člen
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija v višini 4,000.000 tolarjev kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu.
8. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje del in nalog iz svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom.
Sredstva se smejo uporabljati za namene, ki so določeni s proračunom. Sredstva za plače in prispevke, za ostale prejemke, za plačilo blaga in storitev se proračunskim uporabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostno stanje proračuna.
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih družbenih dejavnosti se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje ter programi dela izvajalcev javnih služb in tem proračunom.
Sredstva za plačila, subvencije in transfere v gospodarstvu, komunali, cestni dejavnosti se oddajo praviloma s pogodbo.
Drugi prejemniki proračunskih sredstev so fizične ali pravne osebe, ki na podlagi pogodbe,odločbe ali sklepa prejmejo proračunska sredstva. Poraba sredstev in sofinanciranje prejemnikov proračunskih sredstev za posamezno nalogo, ki ni izrecno opredeljena z drugimi predpisi, se opredeli s pogodbo oziroma kriteriji, ki jih določa župan ali z javnim razpisom.
9. člen
Uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju obveznosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 in največ 90 dni. Za poravnavo obveznosti iz naslova investicij in investicijskega vzdrževanja, ki jih uporabnik prevzema in plačuje po posameznih situacijah, mora uporabnik dogovoriti najmanj 60-dnevni rok plačila za poravnavo vseh ostalih obveznosti pa najmanj 30 dnevni rok. Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni in posredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za izplačilo. Če je na računu, situaciji ali v pogodbi določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku.
Dogovarjanje predplačil je možno izjemoma na podlagi predhodnega soglasja Oddelka pristojnega za finance in če se na ta način doseže nižja pogodbena cena.
10. člen
Župan lahko na prošnjo dolžnika odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga do višine 200.000 SIT, če so stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve in o tem polletno poroča občinskemu svetu. Kot dolg po tem členu se ne šteje dolg do občine iz naslova obveznih dajatev.
11. člen
Organi in uporabniki ter drugi prejemniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program dela in finančni načrt za leto 2005, ki je usklajen s proračunom v 30-dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto do 28. 2. 2006.
Uporabniki so dolžni predložiti podatke za analizo poslovanja, ki jih zahteva župan, oddelek za finance ali nadzorni odbor.
12. člen
Oddelek za finance po pooblastilu župana:
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti
– usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi nosilci nalog v mejah planirane porabe zaradi zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna
– odloča v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov o kratkoročni zadolžitvi, največ do 5% sprejetega proračuna
– nadzoruje porabo sredstev pri proračunskih uporabnikih in o nepravilnostih obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe.
13. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, oddajo gradenj in naročanje storitev upoštevati določila Zakona o javnih naročilih. Neposredni uporabniki pa so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati Pravilnik o postopkih oddaje naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
14. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Odredbodajalec za sredstva proračuna je župan oziroma od župana pooblaščena oseba.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
IN JAVNEGA SEKTORJA
15. člen
Občina Šmarje pri Jelšah se bo v letu 2005 dolgoročno zadolžila za 47,706.000 SIT za naslednje namene:
– za rekonstrukcijo ceste Šmarje-Korpule-Brecljevo 27,848.000 SIT
– za sanacijo stavbe Celjska c.12-VDC 19,858.000 SIT.
Javna podjetja in javni zavodi,katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je občina, se lahko zadolžujejo do zakonsko dovoljenih obsegov le s soglasjem občine. O dajanju soglasij k zadolževanju odloča občinski svet.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni občini predložiti finančne načrte za leto 2005 ne glede na to, ali so v celoti ali delno financirani iz proračuna in zaključne račune skladno z zakonodajo.
17. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Šmarje pri Jelšah v letu 2005, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
18. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Posebni del proračuna in načrt razvojnih programov se objavita na oglasni deski Občine Šmarje.
Št. 06202-0004/05
Šmarje pri Jelšah, dne 28. januarja 2005.
Župan
Občine Šmarje pri Jelšah
Jožef Čakš l. r.