Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 105. člena Statuta Občine Puconci (Uradni list RS, št. 35/99, 23/01, 65/02 in 89/02) je Občinski svet občine Puconci na 22. redni seji dne 7. 2. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Puconci za leto 2005
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
S tem odlokom se določa višina proračunu, postopki izvrševanja proračuna Občine Puconci za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) in upravljanje s prihodki in odhodki proračuna, občinskim premoženjem ter obseg zadolževanja na ravni občine.
2. člen
S proračunom se ugotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakonom in odloki opravlja Občina Puconci.
II. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
1. Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Puconci so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja. Sestavni del proračuna so še načrt razvojnih programov za obdobje 2005-2008, kadrovski načrt za leto 2005 in 2006, program prodaje stvarnega premoženja občine Puconci za leto 2005 ter načrt nabav in gradenj za leto 2005.
2. Proračun Občine Puconci za leto 2005 se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV
IN ODHODKOV v tisoč tolarjev
------------------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
------------------------------------------------------------------------
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 1.963.841
Tekoči prihodki (70+71) 578.684
70 Davčni prihodki 365.130
700 Davki na dohodek in dobiček 221.420
703 Davki na premoženje 45.280
704 Domači davki na blago in storitve 98.430
71 Nedavčni prihodki 213.554
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 10.804
711 Takse in pristojbine 4.600
712 Denarne kazni 200
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 8.000
714 Drugi nedavčni prihodki 189.950
72 Kapitalski prihodki 70.100
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 3.000
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja 67.100
73 Prejete donacije 17.000
730 Prejete donacije iz domačih virov 17.000
731 Prejete donacije iz tujine -
74 Transferni prihodki 1.298.057
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 1.298.057
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 1.984.304
40 Tekoči odhodki 697.579
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 62.950
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 10.356
402 Izdatki za blago in storitve 161.469
403 Plačila domačih obresti 7.600
409 Rezerve 455.204
41 Tekoči transferi 456.707
410 Subvencije 23.000
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 224.794
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 50.121
413 Drugi tekoči domači transferi 158.792
42 Investicijski odhodki 789.363
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 789.363
43 Investicijski tranferi 40.655
430 Investicijski transferi 40.655
III. Proračunski primanjkljaj (I.-II.) -20.463
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
------------------------------------------------------------------------
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750+751) 4.050
75 Prejeta vračila danih posojil
750 Prejeta vračila danih posojil 4.050
751 Prodaja kapitalskih deležev -
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev (440+441) -
44 Dana posojila in povečanje kapitalskega deleža
440 Dana posojila -
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb -
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.) 4.050
C) RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
------------------------------------------------------------------------
VII. Zadolževanje (500) -
50 Zadolževanje
500 Domače zadolževanje -
VIII. Odplačilo dolga (550) 11.300
55 Odplačilo dolga
550 Odplačilo domačega dolga 11.300
IX. Spremembe stanja sredstev na računu
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -27.713
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.) -11.300
XI. Neto financiranje (VI.+X.) 20.463
------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Prihodki proračuna se pobiranjo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo so prihodek proračuna. Prihodek proračuna so tudi donacije, ki jih občina prejme od domače ali tuje pravne ali fizične osebe.
5. člen
Namenski prihodki proračun so: donacije, prihodki iz naslova najemnin, prodaje premoženja, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarne takse, taksa za obremenjevanje voda, taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganje odpadkov, prispevki investitorjev, samoprispevki in drugi prihodki krajevnih skupnosti.
Če se po sprejemu proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika (postavke) v proračunu.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun tekočega leta.
6. člen
Neposredni porabniki proračuna so občinski organi, občinska uprava in krajevne skupnosti.
Ti so odgovorni za uporabo sredstev proračuna v skladu z namenom, ki je izkazan v posebnem delu proračuna.
7. člen
Prihodki in odhodki proračunskega sklada Občine Puconci so zajeti v posebnem finančnem načrtu, ki so namenjeni za izgradnjo zbirno sortirnega centra Puconci in je sestavni del proračuna občine.
8. člen
Prihodki in odhodki krajevnih skupnosti so zajeti v finančnih načrtih KS in so sestavni del proračuna občine. Za izvrševanje finančnih načrtov KS so odgovorni predsedniki sveta KS.
9. člen
Uporabnikom se za delovanje zagotavljajo sredstva za plače in prispevke, za druge osebne prejemke, za plačila blaga in storitev in za investicijske izdatke. Sredstva za sofinanciranje programa posrednih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja, kar se dogovori s pogodbo.
10. člen
Uporabniki proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti, do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrene v proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
11. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namenskost porabe proračunskih sredstev opravlja nadzorni odbor.
12. člen
Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 5,000.000 SIT.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč: potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz prvega odstavka tega člena odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
13. člen
Župan lahko dolžniku do višine 20.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka terjatve v nesorazmerju z višino terjatve.
14. člen
Župan odloča o vlogah za sponzoriranje in donacije različnih prireditev do višine 350.000 SIT po vlogi znotraj možnosti, ki jih dovoljuje proračunski namen oziroma tekoča proračunska rezerva.
15. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva splošne proračunske rezervacije za leto 2005 se zagotavljajo v višini 0,25% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o tem pisno obvešča občinski svet ob obravnavi poročila porabe proračuna. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
16. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna. Za izvrševanje proračuna občine lahko župan pooblasti posamezne delavce občinske uprave ali podžupana.
17. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilo ali prerazporedi proračunska sredstva.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
18. člen
Župan lahko s sklepom odloča o prerazporeditvah pravic porabe sredstev med posameznimi proračunskimi postavkami, praviloma znotraj istega področja.
O prerazporeditvah poroča župan občinskemu svetu.
19. člen
Občina lahko v tekočem letu za investicijske odhodke in investicijske transfere razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna za tekoče leto. V razpisnih pogojih javnega naročila se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe.
Župan lahko prevzema obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, za investicijske odhodke in investicijske transfere, če je razpisal javno naročilo v skladu s določbami prejšnjega odstavka do višine 60% obsega pravic porabe zagotovljenih v proračunu za leto 2005 za navedene namene ter za blago in storitve in tekoče transfere, do višine 25% obsega pravic porabe zagotovljenih v proračunu za leto 2005 za navedene namene.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko župan prevzema obveznosti s pogodbami o finančnem najemu.
20. člen
Pri investicijah, ki se financirajo po sprejetih kriterijih s sredstvi občine in krajevnih skupnosti, se upoštevajo le tista sredstva krajevnih skupnosti, ki jih pridobijo iz naslova krajevnega samoprispevka in nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za stanovanjske objekte ter namensko zbrana sredstva občanov za določeno investicijo.
21. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost uporabnika proračuna se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje uporabnika.
O povečanju ali zmanjšanju sredstev odloča župan.
Če se uporabnik ali posredni uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug uporabnik se neporabljena sredstva prenesejo v proračunsko rezervo ali se razporedijo med druge uporabnike.
22. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračun ne more uravnovesiti, se lahko za začasno kritje odhodkov uporabijo sredstva rezerve občine ali najame posojilo, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
O uporabi sredstev rezerve in o najetju posojila iz tega člena odloča župan, ki mora o tem obvestiti občinski svet.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
23. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občine.
O soglasju odloča župan. Župan odloča tudi o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, pod pogoji, ki jih določa zakon.
24. člen
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijsko vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
25. člen
Nadzor nad porabo sredstev proračuna ter smotrnostjo in namembnostjo porabe teh sredstev opravlja nadzorni odbor.
Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu z 10. členom, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana.
Župan o tem poroča občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
26. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. O obliki naložbe odloča župan skladno s predpisom ministra, pristojnega za finance.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
27. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Puconci v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
28. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2005 dalje.
Št. 40302-4/2004
Puconci, dne 7. februarja 2005.
Župan
Občine Puconci
Ludvik Novak l. r.