Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. in 88. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena Statuta Občine Črnomelj (Uradni list RS, št. 35/03) je Občinski svet občine Črnomelj na 20. seji dne 27. 1. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Črnomelj za leto 2005
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Črnomelj za leto 2005 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------------------
A) Bilanca prihodkov in odhodkov v tisoč tolarjev
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2005
-----------------------------------------------------------------------
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 2,432.075
Tekoči prihodki (70+71) 1,093.624
70 Davčni prihodki 959.798
700 Davki na dohodek in dobiček 740.000
703 Davki na premoženje 98.875
704 Domači davki na blago in storitve 120.923
71 Nedavčni prihodki 133.826
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 51.200
711 Takse in pristojbine 7.600
712 Denarne kazni 4.100
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 3.500
714 Drugi nedavčni prihodki 67.426
72 Kapitalski prihodki 124.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 72.000
722 Prihodki od prodaje zemlj.
in nematerialnega premoženja 52.000
73 Prejete donacije 41.000
730 Prejete donacije iz domačih virov 41.000
74 Transferni prihodki 1,173.451
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinančnih institucij 1,173.451
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 2,459.375
40 Tekoči odhodki 378.423
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 112.058
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 18.475
402 Izdatki za blago in storitve 234.390
403 Plačila domačih obresti 11.200
409 Rezerve 2.300
41 Tekoči transferi 883.948
410 Subvencije 35.581
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 443.110
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 66.259
413 Drugi tekoči domači transferi 338.998
42 Investicijski odhodki 957.304
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 957.304
43 Investicijski transferi 239.700
431 Investicijski transferi pravnim
in fizičnim osebam, ki niso proračunski
uporabniki 206.300
432 Investicijski transferi proračunskim
uporabnikom 33.400
III. Proračunski primankljaj (I. – II.) – 27.300
B) Račun finančnih terjatev in naložb
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2005
-----------------------------------------------------------------------
IV. Prejeta vračila danih posojil
in prodaja kapitalskih deležev (750+751+752) –
75 Prejeta vračila danih posojil –
750 Prejeta vračila danih posojil –
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
V. Dana posojila in povečanje
kapitalskih deležev (440+441+442) –
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih del. –
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije –
VI. Prejeta minus dana posojila in
spremembe kapitalskih deležev (IV. – V.) –
C) Račun financiranja
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2005
-----------------------------------------------------------------------
VII. Zadolževanje (500) 75.000
Zadolževanje 75.000
500 Domače zadolževanje 75.000
VIII. Odplačila dolga (550) 113.200
55 Odplačila dolga 113.200
550 Odplačila domačega dolga 113.200
IX. Zmanjšanje sredstev na računih -65.500
(I. + IV. + VII. – II. – V. – VIII.)
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.) -38.200
XI. Neto financiranje 27.300
(VI.+VII.-VIII.-IX)
Stanje sredstev na računih 31. 12. 2004 65.500
-----------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Črnomelj.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostne možnosti poračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01),
– prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti: prispevek pri gradnji infrastrukture,
– prihodki od takse za obremenjevanje vode,
– prihodki od takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov,
– prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije,
– drugi prihodki, ki jih določi župan.
4. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med konti v okviru proračunske postavke in med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu septembru in konec leta z zaključnim računom poroča Občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 60 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami. Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
6. člen
Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 2,000.000 tolarjev.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1,000.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega višino, določeno v prejšnjem odstavku tega člena, odloča občinski svet na predlog župana.
7. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije, kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov, so namenjena za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
8. člen
Plačilni roki v breme občinskega proračuna:
– obveznosti za investicijske odhodke in investicijske transfere, ki se plačujejo po posameznih situacijah, so plačilni roki 60 dni;
– vseh ostalih obveznosti so plačilni roki 30 dni;
– plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za izplačilo.
Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena, so plačilni roki lahko krajši za plačila:
– plač, drugih osebnih prejemkov in povračila stroškov delavcev in fukcionarjev, zaposlenih pri neposrednih uporabnikih;
– pravnomočnih sodnih in dokončnih upravnih odločb in poravnav;
– drugih tekočih domačih transferov;
– transferov posameznikom in gospodinjstvom ter subvencij in
– v drugih primerih, ki jih lahko določi župan, kadar je to potrebno za zagotovitev gospodarnega in učinkovitega razpolaganja s proračunskimi sredstvi, da se tako prepreči gospodarska škoda, ki bi lahko nastala, če se plačilo ne bi izvršilo v krajših rokih.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 50.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga. Dolžniku, kateremu je bil dolg že odpisan v preteklem letu, v tekočem letu ni možno ponovno odpisati dolga iste vrste.
Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu – odhodki proračuna razporejena za posebne namene, ali pa začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna niso doseženi v predvideni višini.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
Občina v letu 2005 najame likvidnostni kredit, ki ga vrne do konca proračunskega leta. Višina kratkoročne zadolžitve ne sme presegati višine 5 % zadnjega sprejetega proračuna.
Javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. Pogoje zadolževanja določi Občinski svet in na njihovi podlagi izda soglasje k zadolževanju.
Občinski svet v letu 2005 ne bo izdajal poroštev.
11. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Črnomelj v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2005 dalje.
Odlok o proračunu Občine Črnomelj in priloge (posebni del in načrt razvojnih programov) so objavljeni na spletnih straneh Občine Črnomelj.
Št. 40302-4/2004
Črnomelj, dne 27. januarja 2005.
Župan
Občine Črnomelj
Andrej Fabjan l. r.