Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 24. člena Statuta Občine Žalec (Uradni list RS, št. 37/99, 43/00, 37/01, 25/02, 5/03 in 29/03) je Občinski svet občine Žalec na 19. seji dne 31. 1. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Žalec za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Žalec za leto 2005 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
v tisoč tolarjev
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 2,444.500
Tekoči prihodki (70+71) 1,856.565
70 Davčni prihodki 1,548.710
700 Davki na dohodek in dobiček 1,147.000
703 Davki na premoženje 197.600
704 Domači davki na blago in storitve 204.110
71 Nedavčni prihodki 307.855
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 217.570
711 Takse in pristojbine 6.200
712 Denarne kazni 1.240
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 2.845
714 Drugi nedavčni prihodki 80.000
72 Kapitalski prihodki 8.701
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 500
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja 8.201
73 Prejete donacije 25.000
730 Prejete donacije iz domačih virov 25.000
74 Transferni prihodki 554.234
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 554.234
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 2,573.800
40 Tekoči odhodki 645.131
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 148.395
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 24.100
402 Izdatki za blago in storitve 296.343
403 Plačila domačih obresti 8.100
409 Rezerve 168.193
41 Tekoči transferi 1,260.340
410 Subvencije 22.000
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 594.280
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 139.181
413 Drugi tekoči domači transferi 504.879
42 Investicijski odhodki 247.750
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 247.750
43 Investicijski transferi 420.579
431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim
osebam, ki niso proračunski uporabniki 283.149
432 Investicijski transferi proračunskim
uporabnikom 137.430
III. Proračunski primanjkljaj (I.-II.) -129.300
B) Račun finančnih terjatev in naložb
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750+751+752) 13.000
75 Prejeta vračila danih posojil 13.000
750 Prejeta vračila danih posojil –
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije 13.000
V. Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
(440+441+442) –
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev –
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije –
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.) 13.000
C) Račun financiranja
Skupina/podskupina kontov Proračun leta 2005
VII. Zadolževanje (500) –
50 Zadolževanje –
500 Domače zadolževanje –
VIII. Odplačila dolga 33.700
550 Odplačila domačega dolga 33.700
IX. Zmanjšanje sredstev na računu
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -150.000
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.) -33.700
XI. Neto financiranje (VI.+VII.-VIII.-IX.) 129.300
XII. Stanje sredstev na računu dne 31. 12. 2004
(ocena) 150.465
Splošni del občinskega proračuna na ravni štirimestnih kontov skupaj z odhodki po funkcionalni klasifikaciji in posebni del občinskega proračuna na ravni šestmestnih podkontov in načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku in se objavijo na spletni strani Občine Žalec.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so donacije, prihodki stanovanjskega gospodarstva (prihodki od najemnin za stanovanja, prejeta sredstva kupnin iz naslova privatizacije), prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja in odškodnine iz naslova zavarovanj le-tega, pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, požarna taksa, prihodki po zakonu o rudarstvu, prispevek za priključitev na javni vodovodni sistem, prispevek za priključitev na javni kanalizacijski sistem, dobiček JKP d.o.o. Žalec, okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov ter druge predpisane namenske dajatve.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika in proračun.
Če so namenski prejemki vplačani v proračun v nižjem obsegu kot je izkazan v proračunu, lahko uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih sredstev.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto.
Za obseg prenesenih namenskih sredstev se povečata obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika na postavkah-podkontih, na katere se nanašajo in proračun.
4. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med podkonti izdatkov v okviru proračunske postavke in med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna in po potrebi odpira nove podkonte.
Prerazporeditev pravic porabe iz prvega odstavka tega člena se opravi s pisnim sklepom župana, iz katerega je razvidno, na kateri proračunski postavki in podkontu se pravica porabe povečuje in na kateri se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen, oziroma na kateri proračunski postavki se odpira nov podkonto.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
5. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom.
6. člen
Med odhodki proračuna se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih v proračunu ni bilo mogoče načrtovati.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
7. člen
Neposredni uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka – podkonto v proračunu tekočega leta.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 80% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
8. člen
Proračunski skladi so:
1. račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF,
2. račun stanovanjskega sklada, ustanovljenega na podlagi odloka o ustanovitvi proračunskega stanovanjskega sklada (Uradni list RS, št. 88/01).
Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 10,000.000 tolarjev.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1,000.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
10. člen
Za izvrševanje proračuna je kot odredbodajalec odgovoren župan občine.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Občina Žalec se v letu 2005 ne bo zadolžila.
12. člen
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja) se v letu 2005 ne smejo zadolžiti.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Žalec v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. januarja 2005.
Št. 403-02-0001/2005
Žalec, dne 31. januarja 2005.
Župan
Občine Žalec
Lojze Posedel, univ. dipl. ekon. l. r.