Na podlagi 27. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr. in 58/03 – ZZK-1, v nadaljevanju: ZUreP-1) in 29. člena o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 57/94 in 14/95) ter 7. člena Statuta Občine Loški Potok (Uradni list RS, št. 96/03) je Občinski svet občine Loški Potok na 12. seji dne 10. 12. 2004 sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
za občinski lokacijski načrt za del območja Hrib–Tabor
1. Ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo lokacijskega načrta
V prostorskih sestavinah planskih dokumentov se območje občinskega lokacijskega načrta za del območja Hrib – Tabor nahaja delno na površinah, ki so opredeljene kot naselje z javnimi funkcijami, delno na območju kmetijskih površin, delno pa na površinah, ki so opredeljene kot del naselja s strnjeno mešano gradnjo s centralnimi funkcijami.
Pravna podlaga za pripravo prostorskega akta:
– Odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in družbenega plana Občine Loški Potok (Uradni list RS, št. 5/99, 69/99),
– Odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin Dolgoročnega in družbenega plana Občine Loški Potok – dopolnitev 2003 (Uradni list RS, št. 115/04),
– Odlok o prostorskih ureditvenih pogojih za območje Občine Loški Potok (Uradni list RS, št. 12/99),
– Strokovne podlage s področja varstva naravne in kulturne dediščine za izdelavo PUP Loški Potok LRZVNKD, Ljubljana, marec 1997.
Na delu območja urejanja se nahajata dominantna sakralna objekta župnijska cerkev sv. Lenarta in podružnična cerkev sv. Barbare s pretežno asfaltiranimi zunanjimi površinami, zelenicami, nadalje objekt župnišča z gospodarskim objektom, mrliška vežica, pomožni objekt … ter pokopališče obdano s kamnitim obzidjem.
Območje na sv strani omejuje kamniti oporni zid.
Del območja urejanja, ki leži v neposredni bližini na kmetijskih površinah in je v naravi opredeljeno tudi kot cesta in pot pa predstavlja staro asfaltirano dovozno cesto s starim drevoredom divjih kostanjev in pešpot (kolovoz).
Asfaltirana dovozna cesta povezuje del obravnavanega območja urejanja na hribu Tabor z osrednjim delom naselja Hrib.
Pešpot (kolovoz), ki se vzpenja po travnatem pobočju vzpetine pa predstavlja obiskovalcem dostop do vrha Tabora.
Obravnavano območje je potrebno prenoviti.
Predmet obdelave je večji del urejanje komunalne infrastrukture s prenovo obstoječe dovozne ceste na Tabor in sanacijo starega drevoreda divjih kostanjev.
Del obstoječih pretežno asfaltiranih zunanjih površin ob sakralnih objektih se prenovi ter hortikulturno uredi.
Na podlagi strokovne ocene se izvede prenova obstoječih sakralnih objektov župnijske cerkve sv. Lenarta in podružnične cerkve sv. Barbare ter tudi ostalih objektov v območju.
Obstoječe pokopališče postaja premajhno, zato je predvidena razširitev v terasah na jz strani.
Obstoječe kamnito obzidje pokopališča kot tudi obstoječi kamniti oporni zid na sv strani območja na Taboru in ob objektu župnišča so v slabem stanju.
Potrebna je izvedba konstrukcijske sanacije obzidja in opornih zidov.
Ob objektu župnišča se nahaja star gospodarski objekt, za katerega lastnik namerava izvesti nadomestno gradnjo ter mu spremeniti namembnost za potrebe župnišča.
Izvede se tudi izgradnja javnih sanitarij za obiskovalce ob opornem zidu in izgradnja nekaj parkirnih mest za osebna vozila.
Obstoječa asfaltirana dovozna cesta se prenovi z variantno razširitvijo in variantno razširitvijo ob pokopališču, kjer se zgradi manjše parkirišče, z izgradnjo javne razsvetljave in izgradnjo dela fekalne kanalizacije.
Obstoječa pešpot (kolovoz), ki se vzpenja po travnatem pobočju hriba in predstavlja obiskovalcem dostop do območja na hribu Tabor, se uredi v makadamski izvedbi z izvedbo počivališč (manjši ploščadi) za obiskovalce.
Del obstoječe trase vodovoda, ki poteka v bližini območja naselja in v območju kmetijskih zemljišč, se spremeni.
2. Predmet in programska izhodišča lokacijskega načrta ter okvirno ureditveno območje
Predmet izdelave lokacijskega načrta je izdelava občinskega prostorskega izvedbenega akta, s katerim bodo določeni lokacijski pogoji za pripravo projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja ter morebitni prostorski ukrepi po ZUreP-1.
Meja ureditvenega območja občinskega lokacijskega načrta v našem primeru ne poteka povsem po mejah prostorskih enot iz veljavne urbanistične dokumentacije, ker gre torej večji del za načrtovanje javne infrastrukture, katera ima linijski potek.
Ureditveno območje se podrobno določi na podlagi strokovnih podlag, ki bodo določile dejanski obseg predvidene prostorske ureditve.
3. Nosilci, urejanja prostora in drugi udeleženci, ki bodo sodelovali pri pripravi lokacijskega načrta
Nosilci urejanja prostora, ki morajo pred pričetkom izdelave lokacijskega načrta podati smernice za njegovo pripravo, k dopolnjenemu predlogu občinskega lokacijskega načrta pa mnenja so:
– Občina Loški Potok, Hrib 17, 1318 Loški Potok,
– Hydrovod d.o.o., Ljubljanska cesta 38, 1330 Kočevje,
– Komunalno podjetje Komunala Ribnica, Goriča vas 11a, 1310 Ribnica,
– JP Elektro Ljubljana d.d., PE Elektro Kočevje, Cesta na Trato 6, 1330 Kočevje,
– Telekom Slovenije d.d., PE Ljubljana, Stegne 19, p.p. 4857, 1210 Ljubljana – Šentvid,
– Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, Območna enota Ljubljana, Tržaška cesta 4, p.p. 398, 1001 Ljubljana,
– Zavod RS za varstvo narave, Območna enota Ljubljana, Kersnikova ulica 3, p.p. 398, 1001 Ljubljana,
– Zavod za gozdove Slovenije, Območna enota Kočevje, Rožna ulica 39, 1330 Kočevje,
– Ministrstvo za okolje, prostor in energijo RS, Agencija RS za okolje, Vojkova 1b, p.p. 2608, 1001 Ljubljana,
– Ministrstvo za obrambo RS, Inšpektorat za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, izpostava Ljubljana, Kardeljeva ploščad 26, 1000 Ljubljana,
– Ministrstvo za zdravstvo RS, Zdravstveni inšpektorat RS, Območna enota Ljubljana, izpostava Ribnica, Gorenjska cesta 3, 1310 Ribnica,
– Krajevna skupnost Hrib – Loški Potok, Hrib 17, 1318 Loški Potok,
– Župnijski urad Hrib Loški Potok, Hrib 98, 1318 Loški Potok,
Udeleženci, ki bodo sodelovali pri pripravi prostorskega akta so:
– Župnijski urad Hrib Loški Potok, Hrib 98, 1318 Loški Potok,
– Krajevna skupnost Hrib – Loški Potok, Hrib 17, 1318 Loški Potok,
– Turistično društvo Loški Potok.
V postopek se vključi tudi druge nosilce urejanja prostora, če se v okviru priprave dokumenta ugotovi, da upravljajo ali so odgovorni za posamezno področje.
Nosilci urejanja prostora v skladu z 29. členom in 33. členom ZUreP-1 podajo smernice in mnenja k prostorskemu aktu v 30 dneh od prejema vloge.
Pripravljalec, naročnik in investitor prostorskega akta je oziroma postopek priprave lokacijskega načrta vodi Občina Loški Potok.
Načrtovalca lokacijskega načrta oziroma strokovno organizacijo je izbrala Občina Loški Potok v skladu s prepisi o javnih naročilih.
4. Strokovne podlage, način pridobitve strokovnih rešitev, pridobitev geodetskih podlag
Pri pripravi lokacijskega načrta je potrebno upoštevati veljavno plansko in urbanistično dokumentacijo, predhodno izdelane strokovne podlage pa so:
– idejni projekt kanalizacije,
– ureditev parkirišča in razširitev ceste ob pokopališču na Taboru,
– idejni projekt širitve pokopališča.
Potrebne strokovne podlage se izdelajo v skladu s Pravilnikom o vsebini, obliki in načinu priprave državnih in občinskih lokacijskih načrtov ter vrstah njihovih strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 86/04).
Strokovne podlage izdela načrtovalec, ki ga je izbral naročnik.
Izdelajo se lahko tudi dodatne strokovne podlage, če se v postopku ugotovi, da so potrebne oziroma jih zahteva pristojni nosilec urejanja prostora.
Dodatne strokovne podlage zagotovi pripravljalec oziroma naročnik.
Morebitne dodatne strokovne podlage, ki jih zahtevajo nosilci urejanja prostora, lahko pripravljalec ali naročnik naroči tudi drugim pristojnim organizacijam ali posameznikom.
Strokovno rešitev izdela načrtovalec, ki mora izpolnjevati pogoje določene z ZUreP-1.
Geodetske podlage, v ustreznem merilu, izdelane v skladu s Pravilnikom o vsebini geodetskih podlag za pripravo prostorsko izvedbenih aktov (geodetski načrt z vrisanimi obstoječimi komunalnimi vodi in vrisom parcelnega stanja), izdela pooblaščeni geodet oziroma strokovna organizacija, ki jo je izbral naročnik v skladu s predpisi o javnih naročilih.
5. Roki za pripravo lokacijskega načrta oziroma njegovih posameznih faz
– izvedena prva prostorska konferenca (26. november 2004),
– sprejem programa priprave z odlokom in objavo v Uradnem listu RS (februar 2005),
– poziv pristojnim nosilcem urejanja prostora, da v roku 30 dni izdajo smernice za načrtovanje,
– analiza smernic in analiza prostora ter izdelava usmeritev za načrtovanje prostorske ureditve v 15 dneh po prejemu vseh smernic,
– potrditev usmeritev v 10 dneh (april 2005),
– izdelava predloga občinskega lokacijskega načrta (v nadaljevanju: OLN) (april 2005),
– izvedba druge prostorske konference (maj 2005),
– sklep o javni razgrnitvi in javni obravnavi predloga OLN, ki se objavi najmanj v enem uradnem glasilu (maj 2005),
– začetek javne razgrnitve predloga OLN (ki traja 30 dni) (maj – junij 2005) v 30 dneh po izdelavi predloga OLN ali najmanj 14 dni po prostorski konferenci in organizira se javna obravnava predloga OLN z evidentiranjem vseh pisnih pripomb in predlogov,
– izdelava predloga strokovnih stališč in odgovorov na pripombe in predloge 20 dni po končani javni razgrnitvi,
– prva obravnava na občinskem svetu,
– župan odloči o upoštevanju pripomb in predlogov (julij 2005),
– izdelava morebitnih dopolnitev strokovnih podlag po odločitvi o upoštevanju pripomb in predlogov v 30 dneh (avgust 2005),
– izdelava dopolnjenega predloga OLN v skladu s stališči in pripombami iz javne obravnave v 30 dneh (september 2005) in poziv pristojnim nosilcem urejanja prostora za pridobitev mnenj v 30 dneh (oktober 2005),
– izdelava usklajenega dopolnjenega predloga OLN v 15 dneh po prejemu mnenj (november 2005),
– druga obravnava na občinskem svetu,
– sprejem usklajenega dopolnjenega predloga OLN z odlokom in objavo v Uradnem listu RS,
– izdelava končnega elaborata v 14 dneh (november 2005).
6. Obveznosti v zvezi s financiranjem lokacijskega načrta
Naročnik in investitor prostorske ureditve Občina Loški Potok zagotovi sredstva za izdelavo vseh potrebnih strokovnih podlag in občinskega lokacijskega načrta vključno z ustreznimi geodetskimi podlagami ter izvedbo postopka (pridobitev smernic in mnenj nosilcev urejanja prostora, objava sklica prostorskih konferenc in druge potrebne javne in uradne objave).
Ta program priprave se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati z dnem sprejema na Občinskem svetu občine Loški Potok.
Št. 350-01/04-2
Loški Potok, dne 4. februarja 2005.
Župan
Občine Loški Potok
Janez Novak inž. l. r.