Na podlagi Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 63/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00, 100/00, 28/01 in 51/02), Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97, 56/98, 1/99, 59/99, 61/99, 79/99, 89/99 in 56/98) in Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 in 110/02) je Občinski svet občine Škofja Loka na 11. redni seji dne 10. 2. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Škofja Loka za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Škofja Loka za leto 2005 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni skupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov V SIT
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 4.070,489.050
Tekoči prihodki (70+71) 3.090,292.050
70 Davčni prihodki 2.339,229.381
71 Nedavčni prihodki 751,062.669
72 Kapitalski prihodki 737,000.000
73 Prejete donacije 13,000.000
74 Transferni prihodki 230,197.000
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 4.041,473.529
40 Tekoči odhodki 742,926.944
41 Tekoči transferi 1.200,663.505
42 Investicijski odhodki 1.531,583.080
43 Investicijski transferi 566,300.000
III. Proračunski presežek (I. – II.) 29,015.521
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. Prejeta vračila danih posojil
in prodaja kap. deležev 676.992
75 Prejeta vračila danih posojil 676.992
V. Dana posojila in poveč. kapitalskih deležev –
44 Dana posojila in poveč. kapitalskih deležev –
VI. Prejeta minus dana posojila (IV – V.) 676.992
C) Račun financiranja
VII. Zadolževanje –
50 Zadolževanje –
VIII. Odplačila dolga 12,926.643
55 Odplačila dolga 12,926.643
IX. Sprememba stanja sredstev na računih
(III+VI+VII-VIII) 16,765.869
X. Neto zadolževanje (VII-VIII) -12,926.643
XI. Neto financiranje (VI+X-IX) -29,015.521
Splošni del občinskega proračuna sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov in posebni del občinskega proračuna – odhodki sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe sta priloga k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Škofja Loka.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
V proračunu so zagotovljena sredstva za delo občinskih organov, za izvajanje nalog na področju družbenih dejavnosti, gospodarske infrastrukture in za druge naloge občine v skladu z zakoni.
Uporabniki sredstev proračuna prevzemajo obveznosti samo za namene in do višine določene v posebnem delu proračuna in sredstva uporabljati za namene, za katere so jim bila dana v skladu s predpisi o njihovi uporabi oziroma razpolaganju z njimi. Uporabniki se lahko zadolžujejo le s soglasjem župana.
Sredstva se praviloma delijo med letom enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prejemkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti na podlagi pogodbe.
Če se med letom znatno spremeni delovno področje ali pristojnost proračunskega uporabnika se mu sorazmerno zmanjša oziroma poveča obseg sredstev.
Če se po prejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta neposrednega uporabnika in proračuna.
4. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med konti v okviru proračunske postavke in med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu septembru in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
5. člen
Uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pri porabi proračunskih sredstev upoštevati predpise zakona o javnih naročilih.
6. člen
V stalno proračunsko rezervo se izloča 0,2% od vseh prejemkov proračuna. Splošna proračunska rezerva se oblikuje v višini 0,2% od prihodkov proračuna.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan, ki skrbi, da se med letom prejemki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba.
8. člen
Župan je pooblaščen da:
– v okviru proračunskih sredstev spremeni namen in višino sredstev posameznim proračunskim postavkam znotraj istega področja proračunske porabe največ do 20%, če s tem ni ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva,
– odloča o razporejanju sredstev splošne proračunske rezerve,
– odloča o uporabi sredstev stalne rezerve do višine 2,5% rezerve za posamezni namen,
– odloči o kratkoročni zadolžitvi proračuna za največ 5% zadnjega sprejetega proračuna,
– odloči o izdajanju garancij za najeta posojila drugih pravnih oseb, katerih ustanovitelj je, vendar največ do 5% realiziranih prihodkov proračuna v letu, v katerem se daje poroštvo.
9. člen
Oddelek za proračun in finance:
– izvaja finančno poslovanje proračuna,
– nadzoruje porabo sredstev pri proračunskih porabnikih in o nepravilnostih pri porabi sredstev obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe,
– usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi nosilci nalog v mejah planirane porabe,
– pripravi polletno poročilo o izvajanju proračuna,
– pripravi navodilo uporabnikom za pripravo predloga proračuna za leto 2006.
10. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke, hranilnice in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložb.
Posredni uporabniki morajo na zahtevo Oddelka za proračun in finance prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotavljanje likvidnosti oziroma za izvrševanje občinskega proračuna.
11. člen
Uporabnik sme oddati izvajalska dela brez javnega razpisa, če pogodbena vrednost ne presega 10,000.000 tolarjev za blago in storitve in 20,000.000 tolarjev za gradbena dela. Zneski iz tega člena so navedeni brez davka na dodano vrednost.
12. člen
Uporabniki morajo sprejeti finančni načrt za leto 2005 do 31. 1. 2005 in ga predložiti Oddelku za občo upravo in proračun. Uporabniki morajo do 28. 2. 2005 predložiti poslovno poročilo za leto 2004 skupaj z obrazložitvami.
Neposredni uporabniki občinskega proračuna pripravijo premoženjsko bilanco za preteklo leto in jo do 30. marca tekočega leta predložijo Oddelku za proračun in finance.
Uporabniki so dolžni do 31. 1. 2005 predložiti program in predlog finančnega načrta za delo organa in izvajanje dejavnosti za leto 2006, za investicije pa za celotno dobo financiranja.
4. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Škofja Loka v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. januarja 2005.
Št. 401-1/05
Škofja Loka, dne 11. februarja 2005.
Župan
Občine Škofja Loka
Igor Draksler l. r.