Na podlagi zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02), zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93) in 16. člena Statuta Občine Tišina (Uradni list RS, št. 23/99, 77/02), je Občinski svet občine Tišina na 18. seji, dne 28. 1. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Tišina za leto 2005
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Tišina za leto 2005 (v nadaljevanju: proračun) določa višina proračuna, postopki izvrševanja, upravljanje z občinskim premoženjem in dolgovi, obseg zadolževanje občine in druga vprašanja.
Z občinskim proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v Občini Tišina za leto 2005.
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Znesek v SIT
-----------------------------------------------------------------------
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 660,539.636
Tekoči prihodki (70+71) 275,440.097
70 Davčni prihodki 209,611.239
700 Davek na dohodek in dobiček 160,145.000
703 Davki na premoženje 19,553.980
704 Domači davki na blago in storitve 29,912.259
706 Drugi davki
71 Nedavčni prihodki 65,828.858
710 Udeležba na dobičku
in odhodki od premoženja 8,724.041
711 Takse in pristojbine 1,872.000
712 Denarne kazni 32.000
713 Prihodki od prodaje
blaga in storitev 27,895.939
714 Drugi nedavčni prihodki 27,304.878
72 Kapitalski prihodki 7,601.803
720 Prihodki od prodaje
osnovnih sredstev 1,200.000
721 Prihodki od prodaje zalog
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premož. 6,401.803
73 Prejete donacije
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujih virov
74 Transferni prihodki 377,497.737
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinančnih institucij 377,497.737
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 693,507.277
40 Tekoči odhodki 147,358.018
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 50,498.877
401 Prispevki delodajalcev
za socialno varnost 9,120.319
402 Izdatki za blago in storitve 83,738.822
403 Plačila domačih obresti 1,500.000
409 Rezerve 2,500.000
41 Tekoči transferi 180,514.887
410 Subvencije 7,255.643
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 104,028.637
412 Transferi neprofitnim
organizacijam in ustanovam 24,590.358
413 Drugi tekoči domači transferi 44,640.249
414 Tekoči transferi v tujino
42 Investicijski odhodki 341,952.872
420 Nakup in gradnja
osnovnh sredstev 341,952.872
43 Investicijski transferi 23,681.500
430 Investicijski transferi 23,681.500
III. Proračunski presežek (I.-II.)
(proračunski primanjkljaj) - 32,967.641
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev 2,800.000
75 Prejeta vračila danih posojil 2,800.000
750 Prejeta vračila danih posojil 2,800.000
751 Prodaja kapitalskih deležev
V. Dana posojila in povečanje
kapitalskih deležev
44 Dana posojila in povečanje
kapitalskih deležev
440 Dana posojila
411 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
VI. Prejeta minus dana posojila in
spremembe kapitalskih deležev 2,800.000
C) Račun financiranja
VII. Zadolževanje 30,000.000
50 Zadolževanje 30,000.000
500 Domače zadolževanje 30,000.000
VIII. Odplačila dolga 2,000.000
55 Odplačila dolga 2,000.000
550 Odplačila domačega dolga 2,000.000
X. Neto zadolževanje 28,000.000
XI. Spremembe stanja sredstev na računih
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -2,167.641
X. Stanje sredstev na računih
ob koncu preteklega leta 2,167.641
-----------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki in drugi izdatki po funkcionalni klasifikaciji, posebni del proračuna (finančna načrta občinskih organov in občinske uprave ter režijskega obrata Občine Tišina) ter načrt razvojnih programov so priloge k temu odloku.
Zmanjšanje sredstev na računih proračuna Občine Tišina za leto 2005 se financira iz naslova prenosa stanja sredstev na računih preteklega leta. Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani občine ali na oglasni deski občine.
3. člen
Prejemki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu z zakonom in drugimi predpisi ne glede na obseg, ki je v proračunu določen za posamezno vrsto prejemka.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika in proračuna.
Namenski prejemki proračuna so vsi prejemki občine v skladu z 43. členom ZJF, poleg tega so namenski prejemki, ki zahtevajo namenske izdatke, izdatek tudi okoljske dajatve za leto 2005, ter okoljska dajatev za odpadno vodo za leto 2004.
4. člen
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so za to izpolnjeni z ustavo, zakonom in drugimi predpisi določeni pogoji, če z zakonom o javnih financah in tem odlokom ni drugače določeno.
Uporabniki proračuna smejo sredstva proračuna uporabljati le za namene in le v okviru sredstev, ki so za posamezni namen določena v proračunu.
V breme proračuna se ne smejo prevzemati nobene obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena sredstva v proračunu.
5. člen
Sredstva proračuna občine se nakazujejo proračunskim uporabnikom do konca proračunskega leta. Med letom se delijo enakomerno med vse uporabnike v odvisnosti od njihovih zapadlih obveznosti in ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
6. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost neposrednega uporabnika, se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje neposrednega uporabnika. O povečanju ali zmanjšanju sredstev odloča župan.
Če se neposredni uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug neposredni uporabnik, se neporabljena sredstva prenesejo v splošno proračunsko rezervacijo.
7. člen
Župan lahko, poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditev proračunskih sredstev, znotraj posamezne dejavnosti prerazporedi sredstva proračuna med postavkami-konti s sklepom, če:
– nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe po povečanju sredstev;
– se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastanejo potrebe po dodatnih sredstvih;
– to narekuje dinamika izvajanja investicij in njihova realizacija.
V okviru skupnega obsega proračunskih sredstev lahko župan spremeni namen in višino sredstev za posamezno dejavnost, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva zagotovljena, vendar največ do višine 20% sredstev, ki so za posamezno dejavnost namenjena.
Župan mora o izvršenih prerazporeditvah občinskemu svetu poročati polletno.
8. člen
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za plačilo.
Obveznosti v breme občinskega proračuna se plačujejo v rokih, ki so za posamezne namene porabe določeni v zakonu o izvrševanju državnega proračuna.
Neposredni uporabniki uporabljajo sredstva za plačevanje že opravljenih nabav blaga, storitev in gradbenih del. Dogovarjanje predplačil je možno le izjemoma ob primernem zavarovanju predplačil v skladu s predpisom ministra za finance ter na podlagi predhodnega soglasja župana.
9. člen
Župan lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu tekočega leta.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih za tekoče odhodke in tekoče transfere ne smejo presegati 25% izdatkov skupine 40 in 41 v bilanci prihodkov in odhodkov proračuna občine.
Skupne prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne smejo presegati 75%, izdatkov skupine 42 in 43 v bilanci prihodkov in odhodkov proračuna občine. Za prevzemanje investicijskih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let, mora župan pridobiti soglasje občinskega sveta.
Obveznost, ki bodo zahtevale plačila v prihodnjih letih se morajo vključiti v proračun leta na katerega se nanašajo.
10. člen
Občina Tišina iz proračuna za leto 2005 ne bo izločila dodatnih sredstev v proračunsko rezervo. Izdatki za odpravo posledic naravnih nesreč, opredeljenih v 49. členu zakona o javnih financah, se bodo v letu 2005 financirali iz neporabljenih sredstev rezerv, ki so bila v proračunsko rezervo izločena v preteklih letih.
O uporabi sredstev rezerv (zagotovljenih v preteklih letih) odloča župan in obvešča občinski svet s pisnimi poročili.
11. člen
V splošno proračunsko rezervacijo se izloči 2,500.000 SIT odhodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
12. člen
Za izvrševanje proračuna občine je odgovoren župan. Občinska uprava mora mesečno spremljati izvrševanje proračuna občine in o tem obveščati župana.
Odredbodajalec za uporabo sredstev proračuna občine je župan.
13. člen
Župan je pooblaščen, da:
– v skladu s 40. členom zakona o javnih financah zadrži izvrševanje posameznih izdatkov občinskega proračuna, če prihodki občinskega proračuna med letom ne dotekajo v predvideni višini;
– podpisuje pogodbe za financiranje investicijskih objektov in opremo ter drugih materialnih stroškov v okviru sprejetega proračuna;
– upravlja s prostimi denarnimi sredstvi na računih. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje v skladu s predpisom ministra pristojnega za finance.
14. člen
Občina Tišina se v letu 2005 lahko dolgoročno zadolži do višine 30,000.000 SIT za financiranje investicij v komunalno infrastrukturo.
15. člen
V sprejetem proračunu lahko na predlog neposrednega proračunskega uporabnika finančna služba proračuna občine znotraj proračunske postavke odpre nov konto, če je to potrebno zaradi pravilnega knjiženja porabe.
16. člen
Nadzorni odbor opravlja nadzor nad finančnim, materialnim in računovodskim poslovanjem uporabnikov glede na namen obseg in dinamiko porabe sredstev proračuna. Uporabniki so nadzornemu odboru dolžni predložiti zahtevane podatke, potrebne za analizo porabe sredstev.
17. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Tišina v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
18. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-2/05
Tišina, dne 4. februarja 2005.
Župan
Občine Tišina
Jožef Poredoš, inž. agr. l. r.