Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02) in 18. člena Statuta Občine Vojnik (Uradni list RS, št. 82/98, 68/02) je Občinski svet občine Vojnik na 18. redni seji dne 16. 2. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Vojnik za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Vojnik za leto 2005 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA
IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA
PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v 1000 SIT
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina Proračun leta 2005
-----------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 1.117.715
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 592.499
70 DAVČNI PRIHODKI 521.762
700 Davki na dohodek in dobiček 425.000
703 Davki na premoženje 52.537
704 Domači davki na blago in storitve 44.225
706 Drugi davki –
71 NEDAVČNI PRIHODKI 70.737
710 Udeležba na dobičku in dohodki od
premoženja 25.970
711 Takse in pristojbine 3.700
712 Denarne kazni 233
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 1.028
714 Drugi nedavčni prihodki 39.806
72 KAPITALSKI PRIHODKI 99.344
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 20.584
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
neopredmetenih dolgoročnih sredstev 78.760
73 PREJETE DONACIJE 185
730 Prejete donacije iz domačih virov 185
731 Prejete donacije iz tujine –
732 Donacije za odpravo posledic naravnih
nesreč –
74 TRANSFERNI PRIHODKI 425.687
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 425.687
741 Prejeta sredstva iz državnega
proračuna iz sredstev proračuna
Evropske unije –
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 1.297.571
40 TEKOČI ODHODKI 278.330
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 73.750
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 12.620
402 Izdatki za blago in storitve 188.960
403 Plačila domačih obresti 2.000
409 Rezerve 1.000
41 TEKOČI TRANSFERI 435.200
410 Subvencije 29.180
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 270.750
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 42.650
413 Drugi tekoči domači transferi 92.620
414 Tekoči transferi v tujino –
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 558.024
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 558.024
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 26.017
431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim
osebam, ki niso proračunski uporabniki 26.017
432 Investicijski transferi proračunskim
uporabnikom –
III. PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I.-II.)
(PRORAČUNSKI PRESEŽEK) -179.856
-----------------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV
IN NALOŽB
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina Proračun leta 2005
-----------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VPLAČILA DANIH POSOJIL
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 8.000
750 Prejeta vračila danih posojil 8.000
751 Prodaja kapitalskih deležev –
752 Kupnine iz naslova privatizacije –
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV –
440 Dana posojila –
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb –
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije –
443 Povečanje namenskega premož.v jav.
skladih drugih prav. Osebah jav.prava, ki imajo
premoženje v svoji lasti –
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
(IV.-V.) 8.000
-----------------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina Proračun leta 2005
-----------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500)
50 ZADOLŽEVANJE 138.800
500 Domače zadolževanje 138.800
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
55 ODPLAČILA DOLGA 3.200
550 Odplačila domačega dolga 3.200
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV
NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -36.256
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 135.600
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII-VIII-IX) 179.856
Stanje sredstev na računih 31. 12. 2004 37.100
-----------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke.
Posebni del proračuna in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Vojnik.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– Prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01).
Investicije, za katere so predvideni namenski prihodki, se izvedejo v predvideni višini, če so ti namenski prihodki realizirani.
4. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim dotokom. Župan odloča o uporabi sredstev tekoče proračunske rezervacije in o najemanju kratkoročnih kreditov za zagotavljanje likvidnosti v okviru tekočega proračunskega leta.
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika ima župan pravico prerazporejati proračunska sredstva med proračunskimi postavkami v okviru bilance prihodkov in odhodkov.
Župan je dolžan o realizaciji proračuna poročati občinskemu svetu ob polletju in po zaključnem računu.
5. člen
Če prejemki proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini, ali če se med izvrševanjem proračuna zaradi nastanka novih obveznosti povečajo izdatki, lahko župan izvaja naslednje ukrepe začasnega zadržanja izvrševanja posameznih izdatkov proračuna:
– ustavi prevzemanje obveznosti
– predlaga podaljšanje pogodbenih rokov plačil.
O sprejetju ukrepov začasnega zadržanja izvrševanja poračuna mora župan obvestiti občinski svet.
Če med izvajanjem ukrepov začasnega zadržanja izvrševanja poračuna ni mogoče zagotoviti proračunskega ravnotežja, mora župan v roku 15 dni pred iztekom roka začasnega zadržanja izvrševanja poračuna občinskemu svetu predlagati rebalans proračuna, s katerim se prejemki in izdatki proračuna ponovno uravnovesijo.
6. člen
Proračunski skladi so:
1. račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF
Proračunska rezerva se v letu 2005 ne oblikuje.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 4,000.000 SIT župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
2. sklad takse za obremenjevanje voda.
Sredstva se uporabijo namensko za gradnjo investicij, ki bodo odobrene v odločbi s strani Ministrstva za okolje, prostor in energijo za leto 2005.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
7. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 100.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
8. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2005 lahko zadolži do višine 138.800 SIT.
9. člen
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja) se lahko v letu 2005 zadolžijo do skupne višine 0 tolarjev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
10. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Vojnik v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
11. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 138-02/2005-27
Vojnik, dne 16. februarja 2005.
Župan
Občine Vojnik
Benedikt Podergajs l. r.