Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena Zakona o javnih financah – ZJF (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 18. člena Statuta Občine Grosuplje (Uradni list RS, št. 42/99 in 36/02) je Občinski svet občine Grosuplje na 26. redni seji dne 16. 2. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Grosuplje za leto 2006
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Grosuplje za leto 2006 določajo struktura in višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del občinskega proračuna se pripravi in sprejme na ravni kontov, objavi pa se na ravni podskupin kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se za leto 2006 določa v naslednji višini:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-----------------------------------------------------------------------
v tisoč SIT
Skupina/Podskupina kontov Proračun
2006
-----------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI
(70+71+72+73+74) 3.024.165
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 2.407.822
70 DAVČNI PRIHODKI 1.789.475
700 Davki na dohodek in dobiček 1.261.054
703 Davki na premoženje 272.973
704 Domači davki na blago in storitve 255.448
71 NEDAVČNI PRIHODKI 618.347
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 75.192
711 Takse in pristojbine 12.315
712 Denarnekazni 681
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 7.209
714 Drugi nedavčni prihodki 522.950
72 KAPITALSKI PRIHODKI 291.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 200.000
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
nematerialnega premoženja 91.000
73 PREJETE DONACIJE 1.000
730 Prejete donacije iz domačih virov 1.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI 324.343
740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih
institucij 324.343
II. SKUPAJ ODHODKI
(40+41+42+43) 3.459.120
40 TEKOČI ODHODKI 597.885
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 153.020
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 26.116
402 Izdatki za blago in storitve 395.059
403 Plačila domačih obresti 6.690
409 Rezerve 17.000
41 TEKOČI TRANSFERI 1.064.348
410 Subvencije 16.810
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 591.074
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 156.995
413 Drugi tekoči domači transferi 299.469
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.388.660
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 1.388.660
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 408.227
431 Investicijski transferi pravnim in
fizičnim osebam, ki niso proračunski
uporabniki 314.193
432 Investicijski transferi proračunskim
uporabnikom 94.034
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK ali
PRIMANJKLJAJ (I. -II.) -434.955
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-----------------------------------------------------------------------
v tisoč SIT
Skupina/Podskupina kontov Proračun
2006
-----------------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POS.
IN PRODAJA KAPITAL. DELEŽEV 51.990
75 PREJETA VRAČILA DANIH POS.
IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 51.990
750 Prejeta vračila danih posojil 49.590
752 Kupnine iz naslova privatizacije 2.400
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV 27.800
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE
KAPITALSKIH DELEŽEV 27.800
440 Dana posojila 27.800
VI. PREJETA MINUS DANA POSO.
IN SPREMEM.KAPITAL.DELEŽ. (IV.-V.) 24.190
C) RAČUN FINANCIRANJA
-----------------------------------------------------------------------
v tisoč SIT
Skupina/Podskupina kontov Proračun
2006
-----------------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE 80.000
50 ZADOLŽEVANJE 80.000
500 Domače zadolževanje 80.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA 14.750
55 ODPLAČILA DOLGA 14.750
550 Odplačila domačega dolga 14.750
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE)
SREDSTEV NA RAČUNIH
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII. -345.515
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 65.250
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) 434.955
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH
DNE 31. 12. 2005 345.515
-----------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov, na konte in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Grosuplje.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Na predlog predlagatelja finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru področja proračunske porabe (trimestna šifra funkcionalne klasifikacije) pri posameznem neposrednem proračunskem uporabniku v posebnem delu proračuna. Pri tem prerazporeditve ne smejo presegati 20% obsega proračunske postavke.
Župan odloča tudi o odprtju novega šestmestnega podkonta v okviru proračunske postavke, če je to potrebno za izvedbo pravilne knjigovodske evidence. Pravico porabe na novo odprtem podkontu župan odobri na način, določen v prvem odstavku tega člena.
Prerazporeditev pravice porabe iz prvega odstavka tega člena in odprtje novega podkonta iz drugega odstavka tega člena župan odobri s pisnim sklepom, iz katerega je razvidno, na kateri proračunski postavki in podkontu se pravica porabe povečuje in na katerih se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen, oziroma na kateri proračunski postavki se odpira nov podkonto.
Glede odločanja o prerazporeditvah pravic porabe in o odpiranju novih podkontov v finančnih načrtih krajevnih skupnostih, ki so sestavni del občinskega proračuna, lahko župan pooblasti svet krajevne skupnosti ali predsednika krajevne skupnosti, da o tem odloča na enak način, kot je določeno v prvih treh odstavkih tega člena.
Župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu o izvedenih prerazporeditvah. Prvič poroča v okviru poročila o izvrševanju proračuna za prvo polletje, drugič pa v okviru zaključnega računa, ko občinskemu svetu poroča o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
4. člen
Neposredni proračunski uporabnik lahko v tekočem letu za investicijske odhodke in investicijske transfere razpiše javno naročilo za celotno vrednost večletnega projekta, če je vključen v načrt razvojnih programov in če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna za tekoče leto. V razpisnih pogojih javnega naročila se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe na način iz naslednjega odstavka.
Neposredni proračunski uporabnik lahko v letu 2006 prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v prihodnjih letih, v višini, ki ne sme presegati 90% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2007 do višine 80% navedenih pravic porabe,
– v ostalih prihodnjih letih pa 10% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg obveznosti neposrednega uporabnika, prevzetih v letu 2006, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% obsega pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi in zakupnimi pogodbami.
Prevzete obveznosti se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
5. člen
Proračunski sklad je proračunska rezerva, oblikovana po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2006 oblikuje v višini 2,000.000 tolarjev.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 1.500.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
6. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, ki so nujno potrebni in za katere v proračunu niso zagotovljene pravice porabe ali za namene, za katere se med letom izkaže, da pravica porabe ni zagotovljena v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
7. člen
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje.
Poraba sredstev za opravljanje nalog na posameznih področjih se dogovori s pogodbo v pisni obliki. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo, izstavljenega računa, zahtevka oziroma sklepa župana.
Proračunski uporabniki morajo za nabavo opreme, investicijska in vzdrževalna dela, druge storitve in subvencije, skleniti pogodbo z izvajalcem oziroma uporabnikom storitve v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
8. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 500 tisoč tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA OBČINE
9. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2006 lahko zadolži do višine 80.000 tisoč tolarjev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
10. člen
V primeru, da do konca leta 2006 ne bi bil sprejet proračun za leto 2007, se v obdobju začasnega financiranja Občine Grosuplje v letu 2007 uporablja ta odlok in sklep župana o začasnem financiranju.
11. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-0001/04
Grosuplje, dne 16. februarja 2005.
Župan
Občine Grosuplje
Janez Lesjak l. r.