Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91, 55/92, 66/93, 8/96, 36/00), 9. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 9/92, 8/96) in 8. člena Statuta Občine Šentjur pri Celju (Uradni list RS, št. 40/99, 1/02) je Občinski svet občine Šentjur na 18. seji dne 17. 2. 2005 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Šentjur
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Občina Šentjur ustanavlja s tem odlokom javni zavod za opravljanje osnovne zdravstvene dejavnosti za Občino Šentjur.
Dejavnost zavoda je javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
2. člen
Ime javnega zavoda se glasi: Zdravstveni dom Šentjur.
Zdravstveni dom ima skrajšano ime: ZD Šentjur.
Sedež zdravstvenega doma je Cesta Leona Dobrotinška 3b, Šentjur.
3. člen
Zdravstveni dom je pravna oseba. V pravnem prometu nastopa samostojno brez omejitev, v okviru svoje registrirane dejavnosti, ki je določena s tem odlokom in vpisom v sodni register. V pravnem prometu s tretjimi osebami ima vsa pooblastila, razen za promet z nepremičninami, kjer je potrebno soglasje ustanovitelja.
4. člen
Zdravstveni dom ima pečat okrogle oblike, ki meri v premeru 30 mm z besedilom: ZD, Cesta Leona Dobrotinška 3b. Obrobljen je z enim krogom z besedilom na obodu.
Za organizacijske enote žig vključuje tudi ime enote.
Žigi so lahko v črni ali modri barvi.
5. člen
Zdravstveni dom izvaja osnovno zdravstveno dejavnost na primarni ravni v skladu s 7. členom Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 36/04, 80/04), ki obsega preventivno zdravstveno varstvo vseh skupin prebivalcev, nujno medicinsko pomoč, splošno medicino, zdravstveno varstvo žensk, otrok in mladine, patronažno varstvo ter laboratorijsko in drugo diagnostiko. Na svojem območju zdravstveni dom zagotavlja tudi družinsko medicino ter preventivno in kurativno zobozdravstvo, medicino dela ter fizioterapijo. Zdravstveni dom zagotavlja dežurno službo in reševalno službo.
V tem členu našteta dejavnost se lahko izvaja v sodelovanju z drugimi javnimi zavodi z zasebnimi zdravstvenimi delavci in zdravstvenimi sodelavci, ki na podlagi koncesije opravljajo javno službo v skladu z njihovo koncesijsko pogodbo in pogodbo o sodelovanju z Zdravstvenim domom.
6. člen
Dejavnosti zavoda se razvrščajo v podrazrede standardne klasifikacije dejavnosti, in sicer:
85.121 Splošna izvenbolnišnična zdravstvena dejavnost,
85.122 Specialistična izvenbolnišnična zdravstvena dejavnost,
85.130 Zobozdravstvena dejavnost,
85.141 Samostojne zdravstvene dejavnosti, ki jih ne opravljajo zdravniki,
85.143 Druge zdravstvene dejavnosti, d.n.,
74.853 Druga splošna tajniška opravila,
74.873 Druge poslovne dejavnosti, d.n.,
70.200 Dajanje lastnih nepremičnin v najem.
II. ORGANI ZDRAVSTVENEGA DOMA
7. člen
Organi zdravstvenega doma so:
– svet zdravstvenega doma,
– direktor,
– strokovni svet.
a) Svet zdravstvenega doma
8. člen
Zdravstveni dom upravlja svet zavoda, ki ima skupaj 7 članov. Svet sestavljajo predstavniki:
– ustanovitelja (4 člani),
– zaposlenih v zdravstvenem domu (2 člana) in
– predstavniki zavarovancev oziroma uporabnikov, ki jih imenuje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (1 član).
Člani sveta se izvolijo za mandatno obdobje 4 let in so lahko ponovno izvoljeni oziroma imenovani za to funkcijo.
Predsednik sveta se izvoli izmed članov sveta.
9. člen
Svet zdravstvenega doma sprejema:
– statut in druge splošne akte zdravstvenega doma,
– sprejema programe dela in razvoja zdravstvenega doma ter spremlja njihovo izvrševanje,
– določa finančni načrt in sprejema zaključni račun zdravstvenega doma,
– predlaga ustanovitelju v soglasju ministrstva, pristojnega za zdravstvo, spremembo ali razširitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in direktorju zdravstvenega doma predloge in mnenja o posameznih vprašanjih in
– opravlja druge z zakonom, aktom o ustanovitvi in s statutom določene zadeve.
10. člen
Zdravstveni dom ima statut, s katerim se natančneje ureja notranja organizacija, organi, njihove pristojnosti, volitve organov, način odločanja in poslovanja zdravstvenega doma v skladu z zakonom in tem odlokom. V statutu se opredelijo tudi drugi splošni akti, ki urejajo dejavnost zavoda.
b) Direktor
11. člen
Zdravstveni dom zastopa in predstavlja direktor, ki je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zdravstvenega doma.
Direktorja imenuje in razrešuje svet zdravstvenega doma s soglasjem ustanovitelja ter sklepa z njim pogodbo o zaposlitvi.
Mandat direktorja traja 4 leta.
12. člen
Za direktorja zdravstvenega doma je lahko imenovana oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– visoka strokovna izobrazba,
– najmanj 5 let delovnih izkušenj.
V primeru, da je za direktorja zdravstvenega doma imenovana oseba, ki nima ustrezne visoke strokovne izobrazbe zdravstvene smeri, je za strokovnost dela zdravstvenega doma odgovoren strokovni vodja.
Strokovnega vodjo zdravstvenega doma imenuje svet zdravstvenega doma na predlog strokovnega sveta.
Za strokovnega vodjo je lahko imenovan zdravnik – specialist dejavnosti zdravstvenega doma z najmanj 5 let delovnih izkušenj v stroki.
c) Strokovni svet
13. člen
Kolegijski strokovni organ zdravstvenega doma je strokovni svet, ki obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zdravstvenega doma, odloča o strokovnih vprašanjih v okviru pooblastil, določenih v statutu, določa strokovne podlage za programe dela in razvoja zdravstvenega doma, daje svetu in direktorju mnenja in predloge glede organizacije dela in razvoja dejavnosti ter opravlja druge z zakonom ali aktom o ustanovitvi oziroma s statutom določene naloge.
Sestavo in način oblikovanja strokovnega sveta določa statut zdravstvenega doma.
III. SREDSTVA ZA DELO ZDRAVSTVENEGA DOMA
14. člen
Premoženje zdravstvenega doma je last ustanovitelja, s katerim pa upravlja zdravstveni dom. Zdravstveni dom lahko razpolaga s premičnim premoženjem, z nepremičnim premoženjem pa samo po predhodnem soglasju ustanovitelja. Za upravljanje s premoženjem je zdravstveni dom odgovoren ustanovitelju.
15. člen
Za prevzete obveznosti odgovarja zdravstveni dom z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga.
16. člen
Sredstva za delo pridobiva zdravstveni dom na naslednje načine:
– po pogodbi z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije,
– s plačili za storitve,
– iz sredstev ustanovitelja v skladu z veljavnim Odlokom o proračunu Občine Šentjur,
– po pogodbi z pristojnim ministrstvom za zdravstvo za naloge, ki se na podlagi zakona financirajo iz republiškega proračuna,
– iz drugih virov na način in pod pogoji, določenimi z zakonom, aktom o ustanovitvi in statutom zdravstvenega doma.
Organi zdravstvenega doma zagotavljajo poslovanje v skladu z veljavnimi predpisi in odgovarjajo za zakonitost poslovanja zdravstvenega doma.
17. člen
Zdravstveni dom razpolaga s presežkom prihodkov nad odhodki, ki jih doseže pri opravljanju svoje dejavnosti kot javne službe za razvoj in medicinsko-tehnološko posodobitev svoje dejavnosti. Presežek prihodkov nad odhodki sme zavod uporabiti le za opravljanje in razvoj dejavnosti.
S presežki, ki jih zdravstveni dom pridobi na druge načine, zdravstveni dom razpolaga ob soglasju ustanovitelja.
18. člen
Zdravstveni dom ima vsa pooblastila v pravnem prometu.
Ustanovitelj zagotavlja ustrezne materialne pogoje za pričetek dela zdravstvenega doma. Za obnavljanje oziroma razširitev zmogljivosti se zagotavljajo amortizacijska sredstva, zbrana ob plačilu storitev, namenska sredstva ustanovitelja in druga namenska sredstva.
IV. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZDRAVSTVENEGA DOMA
19. člen
Zdravstveni dom ima naslednje pravice in obveznosti:
– sprejema program zdravstvenega varstva in poroča o njegovem izvajanju,
– poroča o poslovanju in predlaga sanacijo izgub,
– sodeluje pri oblikovanju razvojnih načrtov,
– sodeluje pri ukrepih ustanovitelja za napredek zdravstvenega varstva prebivalstva,
– predlaga in izvaja programe obnavljanja in modernizacije dejavnosti ter predlaga plan investicij,
– zagotavlja obrambne priprave,
– daje v najem prostore, v katerih opravlja svojo dejavnost, za enkratne oziroma občasne dejavnosti,
– zagotavlja ustanovitelju potrebne podatke v skladu z zakonom.
Ustanovitelj ima naslednje pravice in obveznosti:
– usklajuje program zdravstvenega varstva,
– spremlja njegovo izvajanje ter sprejema ukrepe za zagotavljanje zdravstvenega varstva prebivalstva,
– sklepa najemne oziroma zakupne pogodbe, za prostore, ki jih zdravstveni dom ne potrebuje za opravljanje javne zdravstvene službe, s koncesionarji oziroma drugimi zainteresiranimi pravnimi ali fizičnimi osebami po predhodnem mnenju zdravstvenega doma,
– planira in usklajuje investicije in skrbi za njihovo financiranje,
– nadzira gospodarjenje z nepremičninami v lasti ustanovitelja,
– revidira poslovanje javnega zavoda,
– sprejema ukrepe za sanacijo in kritje izgub,
– pri oblikovanju in izvajanju politike zdravstvenega varstva vključuje zdravstveni dom in medicinsko stroko.
20. člen
Zdravstveni dom mora od ustanovitelja:
– pridobiti soglasje k določbam statuta,
– pridobiti soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorja ter k sklenitvi njegove pogodbe o zaposlitvi,
– pridobiti soglasja k statutarnim spremembam,
– pridobiti soglasje k spremembam ali razrešitvi dejavnosti.
V. DELOVNA RAZMERJA
21. člen
Delovna razmerja, udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic delavcev, se urejajo v skladu z zakonom, splošnim aktom in kolektivno pogodbo.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
22. člen
Svet zdravstvenega doma, s soglasjem ustanovitelja, sprejme nov statut zavoda v roku 90 dni po sprejemu tega odloka.
23. člen
Do sprejema statuta zdravstvenega doma se uporablja veljavni statut, razen določil. ki so v nasprotju z zakoni in tem odlokom.
S tem odlokom preneha veljati Odlok o izločitvi organizacijske enote Zdravstveni dom Šentjur iz Javnega zavoda Zdravstveni center Celje in o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Šentjur (Uradni list RS, št. 34/92). Dosedanji mandati organov zdravstvenega doma pa prenehajo veljati v skladu z določili o njihovem imenovanju.
24. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 004-16/2004-240
Šentjur, dne 17. februarja 2005.
Župan
Občine Šentjur
Štefan Tisel l. r.