Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in Statuta Občine Ig (Uradni list RS, št. 2/00, 68/01, 3/03) je Občinski svet občine Ig na 17. redni seji dne 23. 3. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Ig za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Ig za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov v tisoč tolarjev
skupina/podskupina kontov proračun leta 2005
--------------------------------------------------------------------
I Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 923.069
Tekoči prihodki (70+71) 680.502
70 Davčni prihodki 530.764
700 Davki na dohodek in dobiček 420.410
703 Davki na premoženje 65.142
704 Domači davki na blago in storitve 45.212
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 149.738
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 24.057
711 Takse in pristojbine 3.420
712 Denarne kazni 614
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 5.697
714 Drugi nedavčni prihodki 115.950
72 Kapitalski prihodki 173.489
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev –
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in neopredmetenih dolgoročnih sredstev 173.489
73 Prejete donacije 2.700
74 Transferni prihodki 66.378
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 66.378
II. Skupaj odhodki 923.069
40 Tekoči odhodki 262.554
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 43.454
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 6.924
402 Izdatki za blago in storitve 208.578
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 3.598
41 Tekoči transferi 313.568
410 Subvencije 8.002
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 156.130
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 35.007
413 Drugi tekoči domači transferi 113.929
42 Investicijski odhodki 252.135
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 252.135
43 Investicijski transferi 94.812
430 Investicijski transferi 94.812
III. Proračunski presežek-primanjkljaj I.-II. –
B) Račun finančnih terjatev in naložb
IV. Prejeta vračila danih posojil in kap. deležev –
75 Prejeta vračila danih posojil in kapitalskih deležev –
V. Dana posojila povečanje kapitalskih deležev –
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev –
VI. Prejeta-dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev IV-V –
VII. Zadolževanje –
VIII. Odplačila dolga –
IX. Sprememba stanja sredstev na računu
(I.+IV.+VII..-II.-V.-VIII.) –
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.) –
XI. Neto financiranje (VI.+X.) –
Splošni del občinskega proračuna na ravni šestmestnih kontov, posebni del občinskega proračuna in načrt razvojnih programov so priloga temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena ZJF tudi prihodki od požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93, 87/01), prihodki podračuna – pomoč družini, taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov in taksa za obremenjevanje vode.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun tekočega leta.
4. člen
Predlagatelj finančnih načrtov neposrednega uporabnika lahko samostojno prerazporeja proračunska sredstva med podkonti izdatkov v okviru proračunske postavke in po potrebi odpira nove podkonte.
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu avgustu in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
5. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2006 50% navedenih pravic porabe in
– v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu proračunskega uporabnika in v načrtu razvojnih programov.
6. člen
Proračunski sklad občine je račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF. Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 3,075.410 tolarjev.
Na predlog pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz 49. člena ZJF do višine 500.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
7. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 50.000 tolarjev odpiše, oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
8. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu financiranja in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2005 ne sme zadolžiti.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih soustanoviteljica je Občina Ig, v letu 2005 ne sme preseči skupne višine glavnic nič tolarjev.
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna. Znesek mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
9. člen
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi) se v letu 2005 ne morejo zadolževati.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
10. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna morajo organizirati izvrševanje del in nalog iz svojega delovnega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom. Sredstva se med letom dodeljujejo v odvisnosti od zapadlosti obveznosti ter upoštevanju likvidnostnega položaja proračuna. Sredstva se smejo uporabljati le za namene, za katere so dana.
Posredni uporabniki občinskega proračuna ne smejo prevzemati obveznosti, ki presegajo zneske, določene s proračunom.
Določbe iz prvega in drugega odstavka tega člena se smiselno uporabljajo tudi za druge uporabnike proračunskih sredstev.
11. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Ig v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 403-02/05-006
Ig, dne 24. marca 2005.
Župan
Občine Ig
Janez Cimperman l. r.