Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93) 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/20, 79/01 in 30/02) ter 89. člena Statuta Občine Sv. Andraž v Slovenskih goricah (Uradni list RS, št. 18/99) je Občinski svet občine Sv. Andraž v Slovenskih goricah na 17. redni seji dne 18. 3. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Sv. Andraž v Slovenskih goricah za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Sv. Andraž v Slovenskih goricah za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov v tisoč tolarjev
Skupina /Podskupina kontov Proračun leta 2005
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 296.069
Tekoči prihodki 40.666
70 Davčni prihodki 32.507
700 Davki na dohodek in dobiček 23.613
703 Davek na premoženje 3.960
704 Domači davki na blago in storitve 4.933
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 8.159
710 Udeležba na dobičku
in dohodki od premoženja 1.650
711 Takse in pristojbine 843
712 Denarne kazni 16
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 5.650
72 Kapitalski prihodki –
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev –
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja –
73 Prejete donacije 1.450
730 Prejete donacije iz domačih virov 1.450
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 253.953
740 Transferni prihodki
iz drugih javnofinančnih institucij 253.953
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 357.550
40 Tekoči odhodki 60.520
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 21.070
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 3.477
402 Izdatki za blago in storitve 30.889
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 5.084
41 Tekoči transferi 49.754
410 Subvencije 1.500
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 27.150
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 4.579
413 Drugi tekoči domači transferi 16.525
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki 246.790
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 246.790
43 Investicijski transferi 486
430 Investicijski transferi 486
III. Proračunski presežek (I.-II.)
(proračunski primanjkljaj) -61.481
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750+751+752)
75 Prejeta vračila danih posojil
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. Dana posojila
in povečanje kapitalskih deležev (440+441+442)
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. Prejeta minus dana posojila
in spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.)
VII. Zadolževanje (500) 30.000
50 Zadolževanje 30.000
500 Domače zadolževanje 30.000
VIII. Odplačilo dolga (550)
55 Odplačilo dolga
550 Odplačilo domačega dolga
IX. Sprememba stanja sredstev
na računih (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -31.481
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.) 30.000
XI. Neto financiranje (VI. +VII.-VII.-IX.=-III.) 61.481
Stanje sredstev na računih ob koncu
leta 2004 31.481
Prejemki in izdatki proračuna so izkazani v skupni bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja (splošni del proračuna) ter v posebnem delu proračuna. Posebni del proračuna po ekonomski in funkcionalni klasifikaciji ter načrt razvojnih programov se objavi na krajevno običajen način.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki občinskega samoprispevka,
2. prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
3. prihodki takse za obremenjevanje okolja in takse za obremenjevanje vode,
4. prihodki občanov za sofinanciranje komunalne infrastrukture.
4. člen
Zaradi ohranjanja formalnega ravnovesja v proračunu in prilagajanja proračuna novim okoliščinam župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe znotraj bilance prihodkov in odhodkov v posebnem delu proračuna. Ne glede na prejšnjo določbo ni možna prerazporeditev strogo namenskih sredstev.
Župan v mesecu juliju in ob zaključnem računu poroča občinskemu svetu o izvršenih prerazporeditvah in realizaciji.
5. člen
Proračunska rezerva se oblikuje po ZJF in deluje kot proračunski sklad. V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5% prejemkov proračuna.
O uporabi sredstev rezerv za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 200.000 tolarjev za posamezni namen odloča župan in o uporabi obvešča občinski svet.
6. člen
Proračunski sklad se oblikuje tudi za namenska sredstva, ki jih je občina pridobila od takse za obremenjevanje vode v letu 2004 in bodo porabljena za investicije v infrastrukturo čiščenja in odvajanja odpadnih voda.
7. člen
V proračunu se oblikujejo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov proračuna. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je župan odgovoren občinskemu svetu. Odredbodajalec za sredstva občinskega proračuna je župan, oziroma od njega pooblaščena oseba.
9. člen
Sredstva za redne dejavnosti proračunskih uporabnikov se nakazujejo praviloma, kot mesečne dotacije, oziroma kot izhaja iz pogodbe, ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
10. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna so dolžni uporabljati sredstva le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu proračuna.
Uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnemu organu občine predložiti:
– program dela ter finančni načrt za naslednje leto z obrazložitvami najkasneje do 30. septembra tekočega leta,
– poročilo o porabljenih proračunskih sredstvih z dokazili ter zaključni račun tekočega leta do 28. 2. naslednjega leta.
11. člen
Za izvrševanje proračuna je župan odgovoren občinskemu svetu. Odredodajalec za sredstva občinskega proračuna je župan, oziroma od njega pooblaščena oseba.
Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejeni na posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini.
12. člen
Župan je pooblaščen, da odloča o:
– prerazporeditvah proračunskih sredstev znotraj bilance prihodkov in odhodkov,
– kratkoročnemu zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5% sprejetega proračuna,
– začasni vezavi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti; o tem lahko pooblasti tudi druge osebe, ki so odgovorne za finančno poslovanje.
13. člen
Župan lahko prevzame obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka – konto v proračunu tekočega leta. Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih iz naslova investicijskih odhodkov in iz investicijskih transferov ne smejo presegati 45% sredstev skupnih odhodkov, zagotovljenih v proračunu leta 2005. Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih za blago in storitve in tekoče transfere ne smejo presegati 25% sredstev zagotovljenih v proračunu leta 2005.
14. člen
Župan lahko dolžnikom odpiše plačilo dolga do višine 20.000 tolarjev na podlagi zbranih podatkov, zaradi plačilne nezmožnosti, na katere dolžnik ni mogel vplivati, ali se je dolžnik odselil neznano kam, ter da je dolžnik umrl in ni pustil premičnega niti nepremičnega premoženja.
4. ZADOLŽEVANJE IN POROŠTVA OBČINE
15. člen
Občina se sme dolgoročno zadolževati za investicije v obsegu, ki ne presega 10% realiziranih prihodkov občine v letu pred letom zadolževanja. Odplačilo glavnice in obresti pa v posameznem letu odplačila ne sme preseči 5% realiziranih prihodkov.
Za financiranje stanovanjske gradnje, oskrbe z vodo ter za odvajanje in čiščenje odplak se občina sme zadolžiti v obsegu, ki presega 10% realiziranih prihodkov v letu 2004, če odplačilo glavnice in obresti v posameznem koledarskem letu odplačila ne preseže 3% realiziranih prihodkov.
O zadolžitvi iz prvega in drugega odstavka tega člana odloča Občinski svet občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah. Pogodbe o zadolževanju sklepa župan na podlagi sprejetega proračuna in ob predhodnem soglasju ministra, pristojnega za finance.
Občina sme dajati poroštva za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je v obsegu in pogojih, ki jih določa zakon.
5. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
15. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah v letu 2005, če bo financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
16. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2005 dalje.
Št. 405-02/2005-01
Vitomarci, dne 18. marca 2005.
Župan
Občine Sv. Andraž v Slov. goricah
Franci Krepša l. r.