Uradni list

Številka 37
Uradni list RS, št. 37/2005 z dne 11. 4. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 37/2005 z dne 11. 4. 2005

Kazalo

1281. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Beltinci–Lendava, stran 3396.

Na podlagi prvega odstavka 46. člena v povezavi s tretjim odstavkom 170. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr. in 58/03 – ZZK-1) izdaja Vlada Republike Slovenije
U R E D B O
o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Beltinci–Lendava
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(podlaga za državni lokacijski načrt)
(1) S to uredbo se v skladu z Odlokom o strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št. 76/04) in Uredbo o prostorskem redu Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04) sprejme državni lokacijski načrt za avtocesto na odseku Beltinci–Lendava (v nadaljnjem besedilu: državni lokacijski načrt).
(2) Državni lokacijski načrt je izdelal URBIS, d.o.o., Maribor, pod številko projekta 154-DLN/2004, marca 2005.
2. člen
(vsebina uredbe)
(1) Ta uredba določa: ureditveno območje, zasnovo projektnih rešitev prometne infrastrukture, zasnovo projektnih rešitev za krajinsko in arhitekturno oblikovanje, zasnovo projektnih rešitev energetske, vodovodne in druge komunalne infrastrukture, rešitve in ukrepe za varovanje okolja, ohranjanja narave in kulturne dediščine ter trajnostne rabe naravnih dobrin, etapnost izvedbe, obveznosti investitorjev in izvajalcev, tolerance ter nadzor nad izvajanjem te uredbe.
(2) Sestavine iz prejšnjega odstavka so obrazložene in grafično prikazane v državnem lokacijskem načrtu, ki je skupaj z obveznimi prilogami na vpogled pri Ministrstvu za okolje in prostor, Direktoratu za prostor, Uradu za prostorski razvoj in pri službah, pristojnih za urejanje prostora, v občinah Beltinci, Turnišče, Velika Polana in Lendava.
II. UREDITVENO OBMOČJE
3. člen
(obseg ureditvenega območja)
(1) Ureditveno območje državnega lokacijskega načrta obsega parcele oziroma dele parcel, na katerih se izvedejo trajni objekti (območje trase avtoceste Beltinci–Lendava s cestnimi objekti in spremljajočimi ureditvami), parcele oziroma dele parcel, na katerih se izvedejo objekti, potrebni za izvedbo državnega lokacijskega načrta, po izvedbi le-tega pa se na njih vzpostavi prejšnje stanje (območje prestavitve, novogradnje, rekonstrukcije komunalne, energetske in telekomunikacijske infrastrukture, ki jih zahteva gradnja trase avtoceste) in parcele oziroma dele parcel, na katerih se uredita nadomestna habitata.
(2) Območje trase avtoceste Beltinci–Lendava obsega naslednje parcele oziroma dele parcel po naslednjih katastrskih občinah:
– k.o. Banuta:
235, 236, 237, 239, 240, 241, 242/1, 242/2, 242/3, 243, 244, 246, 248, 453/1, 453/2, 453/5, 458, 459, 464;
– k.o. Brezovica v Prekmurju:
494, 495, 496/1, 496/2, 1949;
– k.o. Gančani:
12/1, 13, 666/1, 666/2, 666/3, 666/4, 667, 809, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823, 824, 825, 826, 827, 832, 833, 834, 835, 836, 837, 838, 839, 840, 841, 842/1, 842/2, 843, 844, 845, 846, 849, 850, 853, 854, 929, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 940, 941, 942, 943, 944, 945, 946, 947, 948, 949, 950, 951, 952, 953, 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960, 961, 962, 963, 964, 974/2, 975/2, 976/1, 976/2, 977/1, 977/2, 978/1, 978/2, 979/1, 979/2, 980, 981, 982, 983, 984, 985, 986, 987, 988, 989, 990, 991, 992/1, 992/2, 993/1, 993/2, 994, 995/1, 996/1, 997, 998, 999, 1002/1, 1002/2, 1003, 1027, 1030, 1031, 1034, 1035, 1037, 1038/1, 1038/2, 1039, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1415, 1416, 1417, 1418, 1419, 1421, 1422, 1423, 1424, 1425, 1426, 1427/1, 1427/2, 1429, 1430, 1433, 1772/1, 1773, 1774, 1775/1, 1775/2, 1776, 1777, 1778, 1779, 1780, 1781, 1782, 1783, 1784, 1785, 1786, 1787, 1788, 1789, 1790, 1791, 1793, 1794, 1796, 1799, 1802, 1803/1, 1803/2, 1804, 1805, 1806, 1807, 1808, 1809, 1810, 1811, 1812, 1813, 1814, 1815, 1816, 1817, 1818, 1819, 1820, 1821, 1822, 1823, 1824, 1825, 1826, 1827, 1828, 1829, 1830, 1832, 1833, 1836, 1837/1, 1837/2, 1837/3, 1840, 1841, 1844, 1845, 1848, 1849, 1852, 1853, 1856, 1857, 1921, 1922, 1925, 1926, 1929, 1930, 1933, 1934, 1937, 1938, 1941, 1942, 1943, 1945, 1946, 1947, 1948, 1949, 1950, 1951, 1952, 1953, 1954, 1955, 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1964, 1965, 1966, 1967, 1970, 1971, 1972, 1973, 1975/1, 1975/2, 1976/1, 1976/2, 1977/1, 1977/2, 1979, 1980, 1981, 1982, 1986/1, 1986/2, 1986/3, 1987, 1989, 1993, 1996, 1999, 2000, 2001, 2005, 2040/1, 2041, 2445/1, 2446, 2447, 2501, 2502, 2503, 2504, 2505, 2506, 2507, 2508, 2509, 2510, 2511, 2512, 2513, 2514, 2515, 2516, 2517, 2518, 2519, 2520, 2521, 2522, 2523/1, 2523/2, 2524, 2525, 2526, 2527, 2528, 2529, 2530, 2531, 2532, 2533, 2534, 2535, 2536, 2537, 2538, 2539, 2540, 2541, 2542, 2543, 2597, 2598, 2599, 2600, 2601, 2602, 2603, 2604, 2605, 2606, 2607, 2608, 2609, 2610, 2611, 2612, 2613, 2614, 2615, 2616, 2617, 2618, 2619, 2620, 2621, 2622, 2623, 2624, 2625, 2626, 2627, 2628, 2629, 2630, 2631, 2632, 2633, 2634, 2635, 2636, 2637, 2638, 2639, 2640, 2641, 2642, 2643, 2644, 2645, 2646, 2647, 2648, 2649, 2650, 2651, 2652, 2653, 2654, 2655, 2656, 2657, 2658, 2659, 2660, 2661, 2662, 2663, 2664, 2665, 2666, 2667, 2668, 2669, 2670, 2671, 2672, 2673, 2674, 2675, 2676/1, 2676/2, 2677, 2678, 2679/1, 2679/2, 2680, 2681, 2682, 2683, 2684, 2685, 2686, 2785, 2786, 2787, 2788, 2789, 2790/1, 2790/2, 2791, 2792, 2793, 2794, 2795, 2796, 2797, 2798/1, 2798/2, 2798/3, 2798/4, 2799, 2800, 2801/1, 2801/2, 2802, 2803, 2815, 2816, 2874, 2875, 2876, 2877, 2878, 2879, 2880, 2881, 2882, 2883, 2884, 2885, 2886, 2887, 2888, 2889, 2890, 2891, 2892, 2893, 2894, 2897, 2898, 2899, 2901, 2902, 4224, 4225, 4227, 4228, 4229, 4230, 4232, 4233, 4234, 4235, 4249;
– k.o. Gomilica:
332, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453/1, 453/2, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462/1, 462/2, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 471, 837, 838, 839, 840, 841, 842, 843/1, 843/2, 844, 845, 846, 847, 848, 849, 850, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865, 866, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 877, 878, 879, 880, 881, 882, 883, 884, 885, 886, 887, 888, 889, 890, 891, 892, 893, 894, 895, 896, 897, 898, 899, 900, 901, 902, 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910, 911, 912, 913, 916, 917, 1129, 1134, 1135, 1139, 1140, 1143/1, 1143/2, 1145, 1146, 1152, 1154, 1157, 1161, 1163, 1166/1, 1166/2, 1167, 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1175, 1176, 1177, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1186, 1187, 1188, 1189, 1192, 1193, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202, 1351, 1352, 1353, 1354, 1355, 1356, 1357, 1358, 1359, 1360, 1362, 1363, 1364, 1365, 1366, 1367, 1368, 1369, 1370, 1371, 1372, 1373, 1374, 1375, 1376, 1377, 1378, 1379, 1380, 1381, 1382, 1383, 1384, 1385, 1386, 1387, 1388, 1389, 1390, 1391/1, 1391/2, 1392, 1393, 1394, 1395, 1396, 1397, 1399, 1400, 1401, 1402, 1404, 1406, 1407, 1409, 1410, 1411, 1412, 1413, 1414, 1418, 1419, 1420, 1425, 1427, 1430, 1432/2, 1434, 1435, 1436, 1438, 1439, 1442, 1444, 1445, 1446, 1447, 1448, 1451, 1518, 1519, 3680/1, 3685, 3686, 3687, 3688, 3689;
– k.o. Lipovci:
259/1, 259/2, 259/3, 260/1, 260/2, 260/3, 260/4, 261/1, 261/2, 262/1, 262/2, 263/1, 263/2, 264/1, 264/2, 265/2, 266/1, 266/2, 267/1, 267/2, 268/3, 269, 272/4, 273/4, 274/1, 275/1, 275/3, 276/1, 276/3, 276/4, 276/7, 276/10, 276/13, 277/1, 277/3, 278/1, 278/3, 278/5, 278/7, 279/2, 279/3, 280/2, 280/3, 281/2, 281/3, 282/1, 282/3, 283/1, 283/3, 284/1, 284/3, 285/1, 285/3, 286/1, 286/2, 286/3, 286/5, 287/1, 287/3, 288/5, 288/6, 290/5, 290/7, 298/1, 1235/2;
– k.o Mala Polana:
2/1, 2/2, 3, 33, 34, 35, 2743, 2761, 2769;
– k.o. Nedelica:
2112, 2113, 2120, 2127/1, 2127/2, 2128, 2135, 2136, 2142, 2143, 2149, 2150, 2151, 2152, 2153, 2154, 2164, 2165, 2167, 2170, 2177, 2178, 2179, 2184, 2185, 2186, 2187, 2188, 2189, 2196, 2197, 2198, 2210, 2211, 2220, 2221, 2222, 2223, 2224, 2225, 2234, 2235, 2240, 2241, 2248/1, 2248/2, 2250, 2257, 2258, 2265, 2266, 2273, 2274, 2280, 2281, 2284, 2285, 2286, 2288, 2289, 2290, 2606, 2607, 2608, 2609, 2610, 2611, 2612, 2613, 2614/1, 2614/2, 2615, 2616, 2618, 2619, 2620, 2621, 2622, 2623, 2624, 2625, 2626, 2627, 2628, 2629/1, 2629/2, 2629/3, 2630, 2631, 2632, 2633, 2634, 2635, 2636, 2637, 2638, 2707, 2708, 2717, 2718, 2725, 2729, 2745, 2746, 2747, 2748, 2749, 2750, 2751/1, 2751/2, 2752, 2753, 2756, 2757, 2758, 2759, 2762, 2765, 2766, 2767, 2772, 2774, 2777, 2779, 2780, 2781, 2782, 2783, 2784, 2785, 2786, 2787, 2788, 2789, 2790, 2791, 2792, 2793, 2794, 2795, 2796, 2797, 2798, 2799, 2800, 2801, 2802, 2803, 2804, 2805, 2806, 2807, 2808, 2809, 2810, 2812, 2813, 2816, 2817, 2820, 2821, 2822, 2823, 2824, 2825, 2826, 2827, 2828, 2829, 2830, 2831, 2832, 2833, 2834, 2835, 2836, 2837, 2838, 2839, 2891/1, 2891/2, 2894, 2895, 2896, 2899, 2900, 2902, 2903, 2904, 2905, 2906, 2909, 2910, 2915, 2916, 2919, 2920, 2922, 2923, 2924, 2926, 2927, 2928/1, 2928/2, 2931, 2932, 3008, 3009, 3010, 3013, 3014, 3015, 3016, 3020, 3021, 3038, 3039, 3040, 3041, 3042, 3045, 3048, 3049, 3054;
– k.o. Radmožanci:
1421, 1433, 1434, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442, 1445, 1446, 2791, 2793, 2794/1, 2795, 2796, 2797, 2798, 2807, 2831;
– k.o. Renkovci:
2687, 2688, 2689, 2690, 2771, 2776, 2777, 2778, 2779, 2780, 2781, 2792, 2793, 2794, 2795, 2796, 2797, 2888, 2892, 2893, 2894, 2895, 2896/1, 2896/2, 2928, 2929, 2930, 2931, 2932, 2933, 2934, 2935, 2936, 3028, 3029, 3030, 3031, 3032, 3033, 3034, 3035, 3036, 3082, 3083, 3084, 3085, 3086, 3087, 3088, 3089, 3090, 3091, 3092, 3093, 3094, 3095, 3096, 3097, 3098, 3099, 3100, 3101, 3102, 3103/1, 3103/2, 3104, 3181, 3182, 3183, 3184, 3185, 3186, 3187, 3188, 3189, 3190, 3191, 3192, 3193, 3194, 3195, 3196, 3197, 3198, 3199, 3200, 3201, 3202, 3203, 3204, 3205, 3206, 3207, 3208, 3209, 3210, 3211, 3212, 3213, 3250;
– k.o. Turnišče:
4346/1, 4623, 4624, 4625, 4626, 4627, 4628, 4629, 4630, 4631, 4632, 4649, 4662, 4667, 4668, 4669, 4670, 4671, 4672, 4673, 4674, 4675, 4676, 4677, 4678, 4679, 4680, 4681/1, 4681/2, 4682, 4683, 4684, 4685, 4686, 4687, 4688, 4689, 4690/1, 4690/2, 4691, 4692, 4693, 4694, 4695, 4696, 4697, 4698, 4721, 4722, 4723, 4724, 4725, 4726, 4727, 4728, 4729, 4730, 4731, 4732, 4733, 4734, 4735, 4736, 4737, 4738, 4739, 4740, 4741, 4742, 4743, 4744, 4745, 4746, 4747, 4748, 4749, 4982, 4985, 4986, 4987, 4988, 4989, 4990, 4995, 4996, 4997, 4998, 4999, 5000, 5001, 5002, 5003, 5004, 5005, 5006, 5007/1, 5007/2, 5008, 5009, 5010, 5011, 5012, 5013, 5014, 5015, 5016, 5017, 5018, 5019, 5020, 5021, 5022, 5023, 5024, 5025, 5026, 5027, 5028, 5029, 5030, 5031, 5032, 5033, 5034, 5035, 5036, 5037, 5038, 5039, 5040, 5041, 5046, 5047, 5052, 5069, 5070, 5072, 5075, 5094, 5095, 5096, 5097, 5099/1, 5099/2, 5099/3, 5099/4, 5099/5, 5099/6, 5100, 5101, 5102, 5103, 5104, 5105, 5106, 5107, 5108, 5109, 5110, 5111, 5112, 5113, 5114, 5115, 5116, 5117, 5118, 5119, 5120, 5135, 5280, 5281, 5282, 5283, 5284, 5285, 5286, 5287, 5288, 5289, 5290, 5291, 5295, 5296, 5297, 5298, 5299, 5300, 5301, 5302, 5303, 5304, 5305, 5306, 5307, 5308, 5309, 5310, 5311, 5312, 5313, 5314, 5315, 5316, 5317, 5318, 5319, 5320, 5321, 5322, 5323, 5324, 5325, 5326, 5327, 5328, 5329, 5332, 5333, 5339, 5351, 5352, 5353, 5354, 5355, 5356, 5357, 5358/1, 5358/2, 5359, 5360, 5361, 5362, 5363, 5364, 5365, 5366.
(3) Območje prestavitev, novogradenj, rekonstrukcij komunalne, energetske in telekomunikacijske infrastrukture, ki jih zahteva gradnja trase avtoceste Beltinci–Lendava, obsega naslednje parcele oziroma dele parcel po naslednjih katastrskih občinah:
a) vodovod:
– k.o. Gančani:
12/1, 2446, 2447, 2790/1, 2790/2, 2791, 2792, 2793, 2794, 2795, 2796, 2797, 2798/1, 2798/2, 2798/3, 2798/4, 2799, 2800, 2801/1, 2801/2, 2802, 2803;
– k.o. Turnišče:
5016, 5017, 5018, 5019, 5020, 5021, 5022, 5023, 5024, 5025, 5027, 5028, 5031, 5041, 5046, 5047, 5052, 5280, 5281, 5282;
– k.o. Gomilica:
836, 837, 838, 839, 840, 841, 842, 843/1, 843/2, 844, 845, 846, 853, 854, 855, 3686;
– k.o. Nedelica:
2629/1, 2630, 2631, 2632, 2633, 2639, 3048;
– k.o. Mostje:
749, 1102/1, 1112;
– k.o. Banuta:
244, 249, 250, 460;
b) kanalizacija:
– k.o. Gančani:
4249;
c) elektroenergetsko omrežje – visokonapetostni vodi:
– k.o. Lipovci:
263/1, 264/3, 264/4, 265/1, 266/3, 266/4, 266/5, 267/4, 267/6;
– k.o. Gančani:
1964, 1966, 1971, 2445/1, 2445/2, 2446, 2649, 2650, 2694/3, 2791, 4228, 4249;
– k.o. Renkovci:
2775, 2776, 2777, 2792, 2793, 2794, 2795;
– k.o. Turnišče:
5115, 5116, 5117;
– k.o. Gomilica:
332, 333, 442, 443, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453/1, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 867;
– k.o. Banuta:
244, 249, 250, 340, 460;
d) električno omrežje – nizkonapetostni kabli:
– k.o. Gančani:
2790/1, 2790/2, 2791, 2792, 2794, 2795, 2796, 2797, 2798/1, 2798/2, 2798/3, 2798/4, 2799, 2800, 2801/1, 2801/2, 2802, 2803, 2804, 2805, 2806, 2807, 2833;
e) plinovod:
– k.o. Turnišče:
4346/1, 5312, 5314, 5315, 5316, 5317, 5318, 5319, 5320, 5321, 5322, 5323, 5324;
– k.o. Gomilica:
332;
f) telekomunikacijsko omrežje:
– k.o. Gomilica:
456, 457, 458, 459, 460;
– k.o. Turnišče:
4274, 4275, 4346/2, 5030, 5318, 5319, 5322, 5323, 5324, 5333, 5339, 5349, 5350;
– k.o. Banuta:
239, 241, 244, 249, 250, 271, 460.
(4) Območje izvedbe nadomestnih habitatov obsega naslednje parcele oziroma dele parcel po naslednjih katastrskih občinah:
a) nadomestni habitat Gospodsko:
– k.o. Brezovica v Prekmurju:
633, 634, 635, 636, 637, 638/1, 638/2, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645/1, 645/2, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658/1, 658/2, 659, 661, 1193, 1194, 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202, 1203, 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1390, 1391, 1392, 1393, 1394, 1395, 1396, 1397/1, 1397/2, 1400, 1401, 1402, 1403, 1404, 1405, 1406, 1407, 1408, 1409/1, 1409/2, 1410, 1411, 1412, 1413, 1415, 1416, 1417/1, 1417/2, 1418, 1419, 1420, 1421, 1422, 1423, 1424, 1425, 1426, 1427, 1428, 1429, 1430, 1431, 1432, 1433, 1434, 1435, 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441;
b) nadomestni habitat Hotiška gmajna:
– k.o. Mala Polana:
151, 154, 155, 156, 157/1, 157/2, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183/1, 183/2, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 195, 196, 197, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 240, 241, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 252, 253, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 2757, 2762.
4. člen
(funkcije ureditvenega območja)
Ureditveno območje iz prejšnjega člena obsega:
– območje avtoceste Beltinci–Lendava z naslednjimi cestnimi objekti in spremljajočimi ureditvami: deviacije cest in poti, nadvozi, mostovi, naprave za odvodnjavanje in čiščenje, priključki, obojestranski spremljajoči objekt Dolinsko, čelna cestninska postaja Banuta;
– območje ureditve obcestnega prostora, vključno z rekultivacijo zemljišč;
– območja ureditve oziroma prestavitve obstoječih vodotokov in ureditve regulacij;
– območja prestavitve in ureditve komunalnih, energetskih in telekomunikacijskih infrastrukturnih objektov, vodov in naprav;
– območja okoljevarstvenih ukrepov;
– območje nadomestnih habitatov.
III. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV PROMETNE INFRASTRUKTURE
5. člen
(oznake pododsekov)
(1) V državnem lokacijskem načrtu so obravnavani odseki avtoceste Beltinci–Lendava (v nadaljnjem besedilu: avtocesta) z naslednjimi oznakami:
– 0812: odsek avtoceste od avtocestnega priključka Lipovci do avtocestnega priključka Turnišče,
– 0813: odsek avtoceste od avtocestnega priključka Turnišče do razcepa Dolga vas.
(2) Oznake deviacij in cestnih objektov se navezujejo na oznake odsekov avtoceste.
6. člen
(tehnični elementi odsekov avtoceste 0812 in 0813)
(1) Avtocesto se izvede kot štiripasovnico z odstavnimi pasovi in vmesnim ločilnim pasom.
(2) Horizontalni potek avtoceste: dolžina trase avtoceste je 17.211 m. Trasa načrtovane avtoceste se prične v km 0+000, kjer se konča predhodni odsek avtoceste med Vučjo vasjo in Beltinci. V nadaljevanju trasa avtoceste zavije proti severu nad Gančane in Hraščico, ki ju zaobide. Nad Hraščico trasa poteka po robu varstvenih pasov črpališča Hraščica. V nadaljevanju zavije mimo pokopališča v Hraščici na polje med Turniščem in Gančani, kjer se obrne proti vzhodu pod Turnišče in Farkašovce. Farkašovcem se v km 12+500 približa na skrajnem južnem robu naselja na 50 m, nato zavije preko Ledave v Črni log in se pri Banuti obrne proti jugu in se v km 17+211 naveže na naslednji odsek avtoceste med Lendavo in Pincami.
(3) Vertikalni potek avtoceste: prične se v obstoječem avtocestnem priključku Lipovci, na predhodnem odseku avtoceste med Vučjo vasjo in Beltinci, kjer se trasa spusti proti km 11+200, oziroma v km 0+000 tega odseka, kjer se v km 0+119.3 vklopi v njegovo niveleto z vzdolžnim padcem proti Lendavi. Avtocesta na odseku med Beltinci in Ledavo sledi konfiguraciji obstoječega terena tako, da se spušča proti Turnišču. Pod Farkašovci zavije preko Ledave v Črni log. Ledavo prečka z mostom v vzponu, nato pa se spusti v Črni log oziroma Radmožanski zadrževalnik in se v km 17+211 naveže na niveleto naslednjega avtocestnega odseka med Lendavo in Pincami. Niveleta trase znaša od 1,50 m do 2,00 m nad koto raščenega terena, razen v delu prečkanja Ledave, kjer se trasa dvigne 6,00 m nad teren, ter v delu preko Radmožanskega zadrževalnika, kjer se trasa dvigne 2,50 m nad terenom.
(4) Vertikalni in horizontalni tehnični elementi upoštevajo računsko hitrost 120 km/h. Naj­manjši polmer horizontalnih krivin znaša 2100 m, najmanjši podolžni nagib znaša 0,065%, največji podolžni nagib znaša 0,4%. Najmanjši polmer konveksnih vertikalnih krivin znaša 50.000 m. Maksimalni prečni sklon znaša 2,5%.
(5) Projektirani normalni prečni profil znaša 26,20 m, in sicer dva vozna pasova širine 3,75 m, dva prehitevalna pasova širine 3,75 m, dva robna pasova širine 0,50 m, dva odstavna pasova širine 2,50 m, ločilni pas širine 2 × 1,60 m in dve bankini širine 1,00 m.
7. člen
(tehnični elementi priključkov)
(1) Na avtocesti se izvedeta priključka Gančani in Turnišče.
(2) Avtocestni priključek Gančani se izvede v km 3+347, na križanju avtoceste z lokalno cesto LC 010032 Gančani–Bogojina, v obliki polovične deteljice, ki jo sestavljajo 4 priključne rampe, od katerih je dolžina enosmernih enopasovnih ramp približno 540 m in dvosmernih dvopasovnih ramp približno 300 m. Na deviirano lokalno cesto se priključijo v 2 nivojskih krožnih križiščih.
(3) Avtocestni priključek Turnišče se izvede v km 8+593, na križanju avtoceste z regionalno cesto R III-726, v obliki polovične deteljice, ki jo sestavljajo 4 priključne rampe, od katerih je dolžina enosmernih enopasovnih ramp približno 480 m in dvosmernih dvopasovnih ramp približno 300 m. Na deviirano regionalno cesto se priključijo v 2 nivojskih krožnih križiščih.
8. člen
(deviacije kategoriziranih in nekategoriziranih cest)
(1) Zaradi izgradnje avtoceste se izvedejo naslednje deviacije kategoriziranih cest:
– 0812-1,1-4: Deviacija lokalne ceste LC 010032;
– 0812-1,1-5: Deviacija regionalne ceste R II-439/1301 Renkovci–Beltinci;
– 0812-1,1-6: Deviacija javne poti JP 930120;
– 0812-1,1-7: Deviacija javne poti JP 930261;
– 0812-1,1-16: Deviacija javne poti JP 510620;
– 0813-1,1-21: Deviacija regionalne ceste R III-726 Lipa–Turnišče;
– 0813-1,1-22: Deviacija javne poti JP 931260 Gomilica–Turnišče;
– 0813-1,1-23: Deviacija lokalne ceste LC 430020 Brezovica – Nedelica;
– 0813-1,1-24: Deviacija javne poti JP 706910 Radmožanci–Črni log;
– 0813-1,1-25: Deviacija javne poti JP 7068050 Banuta–Črni log.
(2) Zaradi izgradnje avtoceste se izvedejo naslednje deviacije nekategoriziranih cest:
– 0812-1,1-1: Deviacija obstoječe poljske poti;
– 0812-1,1-2: Deviacija obstoječe poljske poti;
– 0812-1,1-3: Deviacija obstoječe poljske poti;
– 0812-1,1-8: Poljska pot ob desni strani avtoceste med km 0+000 in km 1+380;
– 0812-1,1-9: Poljska pot ob desni strani deviacije 0812-1,1-1 od km 0+410 naprej;
– 0812-1,1-10: Poljska pot ob levi strani avtoceste od km 0+310 naprej;
– 0812-1,1-11: Poljska pot ob levi strani avtoceste med km 1+250 in km 3+400;
0812-1,1-12: Poljska pot ob desni strani avtoceste med km 1+380 in km 3+100;
– 0812-1,1-13: Deviacija obstoječe poljske poti na križanju z deviacijo 0812-1,1-3;
– 0812-1,1-14: Dostopna pot v območju avtocestnega priključka Gančani;
– 0812-1,1-15: Poljska pot ob levi strani avtoceste med km 3+450 in km 8+300;
– 0812-1,1-17: Poljska pot ob desni strani avtoceste med km 3+300 in km 4+450;
– 0812-1,1-18: Poljska pot ob levi strani avtoceste med km 3+550 in km 8+300;
– 0812-1,1-19: Poljska pot ob levi strani deviacije 0816-1,1-6;
– 0812-1,1-20: Poljska pot ob levi strani deviacije 0816-1,1-6;
– 0812-1,1-21: Poljska pot ob desni strani deviacije 0816-1,1-7;
– 0812-1,1-22: Poljska pot ob desni strani deviacije 0816-1,1-7;
– 0812-1,1-23: Poljska pot ob desni strani avtoceste;
– 0813-1,1-26: Deviacija poljske poti Banuta–Črni log;
– 0813-1,1-27: Poljska pot ob desni strani avtoceste med km 8+300 in km 8+550;
– 0813-1,1-28: Poljska pot ob desni strani avtoceste, ki povezuje obstoječi poljski poti pod deviacijo 0813-1,1-22;
– 0813-1,1-29: Poljska pot ob levi strani avtoceste, ki povezuje obstoječi poljski poti pod deviacijo 0813-1,1-22;
– 0813-1,1-30: Poljska pot ob desni strani avtoceste med km 10+600 in km 12+100;
– 0813-1,1-31: Poljska pot ob levi strani avtoceste med km 10+350 in km 13+300;
– 0813-1,1-32: Poljska pot ob desni strani avtoceste med km 12+500 in km 13+300;
– 0813-1,1-33: Poljska pot ob Ledavi na križanju z avtocesto v km 13+348;
– 0813-1,1-34: Dostopna pot do zadrževalnika Z7;
– 0813-1,1-35: Poljska pot ob levi strani avtoceste med km 14+540 in km 14+750;
– 0813-1,1-36: Poljska pot ob desni strani avtoceste med km 14+600 in km 14+750;
– 0813-1,1-37: Poljska pot ob levi strani avtoceste med km 15+150 in km 16+200;
– 0813-1,1-37a: Poljska pot ob levi strani avtoceste med km 16+100 in km 16+150;
– 0813-1,1-38: Poljska pot ob desni strani avtoceste med km 16+500 in km 17+200;
– 0813-1,1-39: Poljska pot ob levi strani avtoceste med km 16+500 in km 17+200;
– 0813-1,1-39a: Poljska pot ob levi strani avtoceste, ki omogoča navezavo na deviacijo poljske poti 0814-1,1-6, na naslednjem avtocestnem odseku.
(3) Deviacije poljskih poti, ki prečkajo avtocesto, se izvedejo v asfaltni izvedbi. Deviacije poljskih poti, ki potekajo preko ekoduktov, in vse ostale deviacije poljskih poti se izvedejo v gramozni izvedbi. Normalni prečni profil posamezne deviacije, dolžina in lokacija so razvidne iz grafičnega dela državnega lokacijskega načrta.
9. člen
(cestni objekti)
(1) Na odsekih avtoceste ter na deviacijah kategoriziranih in nekategoriziranih cest se skupno izvede naslednje cestne objekte:
– 10 nadvozov, dolžine od 99,60 m do 106,75 m, širine od 6,50 m do 12,70 m in svetle višine 4,70 m;
– 7 mostov, dolžine od 5,00 m do 90,60 m, širine od 6,00 m do 31,90 m, in svetle višine od 2,00 m do 4,50 m.
(2) Dimenzije posameznih cestnih objektov in njihova lokacija so razvidne iz grafičnega dela državnega lokacijskega načrta.
10. člen
(nasipi)
Celotna trasa avtoceste poteka v blagem nasipu. V poprečju so nasipi visoki od 1,50 m do 2,00 m, delno se dvignejo ob prečkanju večjih vodotokov. Na mestih križanj deviacij z avtocesto se za deviacije izvede priključne nasipe. Nasipe se oblikuje v nagibu 1:2 z blago zaokrožitvijo na dnu.
11. člen
(spremljajoči objekt tipa 1.2. »Dolinsko«)
(1) Na odseku avtoceste med km 6+900 in km 7+530 se izvede obojestranski spremljajoči objekt tipa 1.2. (počivališče s celoletno ponudbo) »Dolinsko« (v nadaljnjem besedilu: spremljajoči objekt Dolinsko). Spremljajoči objekt Dolinsko zajema:
– parkirne prostore;
– prostor za počitek in aktivni oddih s petimi platoji z mizami in klopmi;
– sanitarni objekt, odprt skozi vse leto;
– manjši objekt z gostinsko ponudbo.
(2) Na počivališču se uredi 17 parkirišč za osebna vozila, 3 za osebna vozila z bivalnimi prikolicami, avtodome, avtobuse in lahka tovorna vozila ter 6 za tovorna vozila s priklopniki ter vlačilce. Glede števila parkirnih mest so možna odstopanja za ± 10%. Prometni režim na celotnem območju je enosmeren.
(3) Glede zasnove projektnih rešitev za arhitekturno in krajinsko oblikovanje se uporabljajo določbe 13. člena te uredbe.
12. člen
(čelna cestninska postaja »Banuta«)
(1) Na odseku avtoceste v km 16+010, se izvede gradnja čelne cestninske postaje »Banuta« (v nadaljnjem besedilu: ČCP Banuta) z 8 stezami.
(2) Skupna širina platoja znaša 44,20 m. Krajne steze so široke 5,50 m, vmesne steze so široke 3,20 m in otoki so širine 2,00 m. Plato upravnega dela obsega upravno zgradbo s pripadajočimi parkirišči in varnim uvozom in izvozom na parkirišče za zaposlene.
(3) Glede zasnove projektnih rešitev za arhitekturno in krajinsko oblikovanje se uporabljajo določbe 13. člena te uredbe.
IV. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV ZA KRAJINSKO
IN ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE
13. člen
(spremljajoči objekt Dolinsko in ČCP Banuta)
(1) Spremljajoči objekt Dolinsko se izvede z enakim programom na obeh straneh avtoceste. Oba platoja spremljajočega objekta Dolinsko sta ločena od avtoceste z vmesnim nasipom, ki se izvede v višini 2,00 m, v dolžini 180,00 m, v naklonu 1: 1,5, in se gosto zasadi. Projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja za objekte spremljajočega objekta Dolinsko mora vsebovati načrt arhitekture in načrt krajinske arhitekture. Celotno območje spremljajočega objekta Dolinsko se izdatno ozeleni z višjo vegetacijo. Robove območja se obsadi tako, da se objekt vizualno prikrije v prostoru. Delež zelenih površin celotnega območja spremljajočega objekta Dolinsko ne sme biti manjši od 50%.
(2) ČCP Banuta se izvede v km 16+010 in sicer z 8 stezami. Objekt predstavlja enovito celoto in obsega naslednje funkcionalno zaključene sklope:
– upravna stavba,
– otoki s kabinami,
– nadstrešnica.
Zunanji gabariti poslovnega dela upravne stavbe znašajo največ 6,30 m × 16,30 m, servisnega dela upravne stavbe pa največ 6,30 m × 25,00 m. Dimenzije dodatnih prostorov na platoju upravne stavbe, ki zajemajo agregat, generator, cisterno za plin, greznico, smetarnik, instalacijski kolektor, jašek za zajem zraka ter parkirišča, znašajo največ 5,00 m × 13,30 m. Etažnost objekta upravne stavbe znaša P+M, s streho dvokapnico. Največje dimenzije posameznega otoka s kabino znašajo 2,20 m × 30,30 m, nadstrešnice pa 12,00 m × 31,00 m.
14. člen
(prometne površine in obcestni prostor)
(1) Projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja za ureditve, predvidene s to uredbo, mora vsebovati načrt krajinske arhitekture. Načrt mora vsebovati predvsem oblikovalske rešitve v zvezi s preoblikovanjem reliefa, rešitve v zvezi z urejanjem in ozelenjevanjem prostih površin v obcestnem prostoru, še posebej priključkov, spremljajočega objekta Dolinsko in ČCP Banuta ter rešitve v zvezi z urejanjem in oblikovanjem vodotokov ter nadomestnih habitatov. Pri izdelavi projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja za ureditve, predvidene s to uredbo, se upoštevajo naslednji pogoji za arhitekturno in krajinsko oblikovanje:
– odbojne ograje na avtocesti se izvede v kovinski izvedbi v skladu s slovenskimi standardi SIST EN 1317-1 in SIST EN 1317-2. Izjemoma se dopusti izvedba betonskih ograj v kombinaciji s protihrupnimi ograjami in ob podporah nadvozov. Vmesni ločilni pas se zatravi ali zasadi z nizkimi grmovnicami s plitkim koreninskim sistemom. Varovalna žična ograja višine 2,00 m se odmakne od nožice nasipa oziroma zunanjega roba jarka za 1,00 m do 2,00 m. Potek ograje se prilagodi poteku trase avtoceste in priključnih ramp ter terenu;
– nadvozi deviacij, mostovi, priključki, križišča in krožna križišča ter ostala cestna oprema ter protihrupni objekti se arhitekturno in krajinsko oblikujejo v skladu s sodobnimi principi oblikovanja ter v skladu z urbano in krajinsko podobo prostora. Protihrupne ograje se, kjer to narekuje koncept zmanjševanja vidne izpostavljenosti ceste, na zunanji strani obsadijo z vegetacijo. Dovoli se izvedba protihrupnih ograj s transparentimi vložki. Varovalne in protihrupne ograje ne smejo motiti pogledov na prostorsko dominantne objekte kulturne dediščine. Avtocesta s spremljajočimi ureditvami ne sme postati prostorska dominanta v vplivnem območju kulturne dediščine. Objekti in zasaditve avtoceste ne smejo zmanjševati vizualne izpostavljenosti kulturne dediščine.
(2) Območja avtocestnih priključkov se arhitekturno in krajinsko oblikujejo tako, da se blaži učinke tehničnih značilnosti posega in vidna izpostavljenost. Notranjost priključnih ramp se izkoristi za objekte za ponikanje očiščenih meteornih vod s cestišča, s saditvijo rastlin se območja vizualno strukturirajo.
(3) Pri posegih v obcestni prostor in pri urejanju obcestnega prostora se upoštevajo naslednji pogoji za krajinsko oblikovanje:
– relief se oblikuje v skladu z naravnimi reliefnimi oblikami, z doslednim vertikalnim zaokroževanjem konkavne in konveksne krivine brežin ter ustreznim oblikovanjem prehodov brežin nasipov in vkopov v obstoječ relief. Posebno pozornost se nameni oblikovanju terena pri nasipih priključkov, deviacij in vkopih deviacij. Brežine se zatravi, zasadi z grmovnicami ali drevjem v skladu z načrtom krajinske arhitekture;
– pri oblikovanju reliefa, izvedbi nasipov za deviacije in objekte avtoceste, se uporablja nenosilen material, odstra­njen med gradnjo;
– regulacije, prestavitve in ureditve vodotokov se izvedejo sonaravno, s povzemanjem oblik naravnih vodotokov in zasaditvijo avtohtone obvodne vegetacije;
– posege v obcestni prostor na poteku ob urbanem območju se oblikuje v skladu prostorskimi akti za ta območja ter v skladu z načeli oblikovanja urbanih površin;
– vse odseke deviacij obstoječih lokalnih cest in poti se oblikuje v skladu z obstoječim stanjem. Vse odseke obstoječih cest in poti oziroma drugih rab, ki po izvedbi ureditev, predvidenih s to uredbo, ostanejo brez funkcije, se rekultivira v skladu z rabo sosednjih zemljišč (kmetijska zemljišča, vegetacijski sestoji) oziroma v nadomestne biotope;
– med gradnjo se vegetacijo odstrani samo tam, kjer je to nujno potrebno. Krajinske ureditve obsegajo sanacijo prizadetih habitatov in nove zasaditve za zmanjšanje degradacij oziroma povečanje členjenosti prostora. Osnovna izhodišča nove zasaditve so zagotovitev vpetosti posega v prostor, vzpostavitev vozniku prijetnega obcestnega prostora z možnostjo razgledov in izločanje posega pogledom iz izbranih delov prostora. Zasaditve morajo temeljiti na obstoječem krajinskem vzorcu, vrstni sestavi in v prostoru značilnih oblikah vegetacije (posamezni soliterji, živice, gozdni sestoj, posamezne skupine dreves, obvodna vegetacija, kmetijske površine).
V. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV ENERGETSKE, VODOVODNE IN DRUGE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
15. člen
(skupne določbe)
(1) Zaradi gradnje avtoceste se prestavi, zamenja oziroma zaščiti komunalne, energetske in telekomunikacijske naprave in objekte. Projektiranje in gradnja komunalno energetskih in telekomunikacijskih naprav in objektov morata potekati v skladu s projektnimi pogoji posameznih upravljavcev teh objektov in naprav, ki se nahajajo v obvezni prilogi državnega lokacijskega načrta, in sicer kolikor niso v nasprotju s to uredbo.
(2) Za dopustna odstopanja po tej uredbi se lahko štejejo tudi druga križanja komunalnih vodov s traso avtoceste, ki niso določena s to uredbo. K vsaki drugačni rešitvi križanja komunalnih vodov s traso avtoceste mora investitor voda predhodno pridobiti soglasje investitorja oziroma upravljavca avtoceste.
16. člen
(vodovod)
(1) Na trasi avtoceste se lokalno prestavi, zamenja ali zaščiti naslednje vodovode:
– obstoječi cevovod PEHD d 315, ki poteka ob lokalni cesti LC 0100032 Gančani–Bogojina, se zaradi izvedbe novega priključka Gančani prestavi;
– obstoječi cevovod PEHD d 110, ki se v km avtoceste 3+720 odcepi od cevovoda PEHD d 315, se prestavi;
– obstoječi primarni cevovod PVC DN 90, ki poteka ob deviaciji javne poti 0813-1,1-22, se prestavi v dolžini 637,31 m.
(2) Zgradijo se priključki iz NL DN 150 za spremljajoči objekt Dolinsko. Za ČCP Banuta se izvede nov priključek iz NL DN 100, v dolžini 1179,96 m, ki se naveže na primarni cevovod PVC d 200 ob cesti Dobrovnik–Dolga vas.
(3) Vsa prečenja cevovodov s povoznimi površinami morajo biti ustrezno zaščitena. Dimenzije posameznih komunalnih vodov in njihova lokacija so razvidne iz grafičnega dela državnega lokacijskega načrta.
17. člen
(kanalizacija)
(1) Na trasi avtoceste se lokalno prestavi, zamenja ali zaščiti naslednja fekalna kanalizacija:
– predvideni tlačni vod PE 125/6, ki poteka po lokalni cesti Hraščica–Gančani, se zaradi izgradnje nadvoza 0812-1,4-4 v km 3+347 in deviacije lokalne ceste 0812-1,1-4 s krožnim križiščem prestavi na zahodno stran deviacije od jaška 9 do jaška 10, v dolžini 204 m, in zaščiti z jekleno cevjo PE 200, v dolžini 102 m;
– obstoječa fekalna kanalizacija, ki prečka avtocesto v km 9+034, se prestavi in zaščiti z jekleno cevjo 200 v dolžini 59,00 m. Zgradita se dva kontrolna jaška 800.
(2) Odpadno vodo iz spremljajočih objektov Dolinsko in ČCP Banuta se odvaja v projektirano malo čistilno napravo, velikosti 45 populacijskih ekvivalentov. Dimenzije čistilne naprave in njena lokacija so razvidne iz grafičnega dela državnega lokacijskega načrta.
18. člen
(elektroenergetsko omrežje)
(1) Na trasi avtoceste se prestavi, zamenja ali zaščiti naslednje elektroenergetsko omrežje:
– 20 kV daljnovod Murska Sobota–Gomilica (D-032);
– 20 kV daljnovod Ivanjci (D-084);
– 20 kV daljnovod Hraščica (D-154);
– 20 kV daljnovod Renkovci–Hraščica (D-367);
– 20 kV daljnovod Renkovci (D-035);
– 20 kV daljnovod Nedelica (D-048).
(2) Za potrebe napajanja spremljajočih objektov se izvede:
– nizkonapetostni kablovod iz transformatorske postaje Hraščica za avtocestni priključek Gančani,
– nova transformatorska postaja za potrebe spremljajočega objekta Dolinsko in avtocestnega priključka Turnišče,
– nova transformatorska postaja za potrebe ČCP Banuta.
19. člen
(javna razsvetljava)
Javna razsvetljava se zgradi na območjih:
– avtocestnega priključka Gančani,
– spremljajočega objekta Dolinsko (sever in jug),
– avtocestnega priključka Turnišče in
– ČCP Banuta.
20. člen
(plinovod)
(1) Zaradi izgradnje avtocestnega priključka Turnišče, deviacije regionalne ceste RIII-726 in nadvoza 0813-1,4-8 v km avtoceste 8+593,45, se izvede prestavitev obstoječega plinovoda 150, 4 bar izven področja nadvoza, priključnih krožnih križišč in novih obcestnih jarkov ob regionalni cesti RIII-726. Prestavitev se izvede na zahodno stran novega nadvoza v dolžini približno 800 m. Križanje avtoceste se izvede v jekleni zaščitni cevi.
(2) Prestavitve in zaščite plinovoda se izvede pred začetkom gradbenih del na avtocesti. V tem času bodo motene dobave plina, zato morajo strokovne službe upravljavcev plinovodov uskladiti termine teh del glede na zahteve porabnikov plina.
21. člen
(telekomunikacijsko omrežje)
(1) Na trasi avtoceste se prestavi in zaščiti naslednje telekomunikacijsko omrežje:
– medkrajevni optični kabel K-387 tipa TOSM 03 (6×4)×II/III×0,38/0,25×3,5/19CMAN. Kabel oziroma zaščitna cev se ustrezno zaščiti;
– krajevni telekomunikacijski kabel K-1 Turnišče tipa TK 00V 100×4×0,4. Kabel se ustrezno zaščiti.
(2) Za potrebe objektov na spremljajočem objektu Dolinsko in za ČCP Banuta se izvede telefonske priključke.
22. člen
(klic v sili)
(1) Odsek avtoceste se funkcionalno naveže na obstoječi avtocestni odsek Vučja vas–Beltinci. Sistem klica v sili na tem odseku se prilagodi obstoječim sistemom.
(2) Ob celotni trasi avtoceste je projektirana kabelska kanalizacija s pripadajočimi kabelskimi jaški in ostalo opremo, potrebno za postavitev sistema klica v sili.
(3) Kabelska trasa poteka na desni strani avtoceste v sredini odstavnega pasu. V kabelski kanalizaciji se za obrambne potrebe zagotovi rezervacija ene cevi za polaganje kabla z optičnimi vodniki.
(4) Prečkanje avtoceste za paralelni stebriček se izvede v zaščitnih ceveh.
23. člen
(odvodnjavanje cestnega telesa)
(1) Meteorne vode s cestnih površin avtoceste se odvodnjavajo na dva načina. Pretežni del trase avtoceste se odvodnjava z obojestranskimi obcestnimi jarki, ki vodijo v zadrževalne bazene in od tod v najbližji odvodnik oziroma ponikalnik. S sistemom krajših kanalizacijskih vej, ki se speljejo na odvodne jarke ob avtocesti in od tod v zadrževalne bazene, pa se odvodnjavajo ostali deli avtoceste ter platoji ČCP Banuta in spremljajočega objekta Dolinsko. Odvod vseh meteornih vod v zadrževalni bazen je predviden preko lovilca olj.
(2) Meteorna kanalizacija se zgradi tam, kjer odvodnjavanje cestišča direktno v odprte jarke ni mogoče, in sicer v območju daljših objektov (ekodukti, mostovi) ter v ločilnem pasu na območju z enostranskim prečnim sklonom (za odvodnjo višje polovice avtoceste), na odseku od km 14+400 do km 15+800 in v območju platojev ČCP Banuta in spremljajočega objekta Dolinsko. Izpusti kanalizacije se izvede v odprte obcestne jarke. Lega se prilagodi samemu poteku trase avtoceste, prečkanju odvodnikov, mostov in drugim oviram ter poteku obcestnih jarkov in legi zadrževalnih bazenov. Vsi kanali so gravitacijski. Izvedeni kanali morajo zagotavljati vodotesnost. Celotna kanalizacija avtoceste se izteka v čistilne objekte.
(3) Pod deviacijami in priključnimi rampami se izvedejo cevni prepusti prereza do Ø 150. Prepusti večjih dimenzij na vodotokih se izvedejo kot škatlasti prepusti.
(4) Za odvodnjavanje tampona oziroma posteljice se v vkopih pod zunanjimi segmentnimi jarki in v ločilnem pasu, v nasipih pa samo v ločilnem pasu, izvede vzdolžne drenaže DN 100. Drenaže se priključijo na vtočne jaške.
(5) Za sprejem padavinskih vod z avtoceste se zgradi 7 zadrževalnih bazenov. Dimenzije posameznih zadrževalnih bazenov in njihova lokacija so razvidne iz grafičnega dela državnega lokacijskega načrta.
VI. REŠITVE IN UKREPI ZA VAROVANJE OKOLJA, OHRANJANJE NARAVE IN KULTURNE DEDIŠČINE
TER TRAJNOSTNE RABE NARAVNIH DOBRIN
24. člen
(tla)
(1) Za začasne prometne in gradbene površine se uporabi obstoječe infrastrukturne površine in površine, na katerih so tla manj kvalitetna. Posege v času gradnje se izvede tako, da bodo prizadete čim manjše površine tal.
(2) Pri gradnji se uporabljajo transportna sredstva in gradbeni stroji, ki so tehnično brezhibni ter le materiali, za katera obstajajo dokazila o njihovi neškodljivosti za okolje. S transportnih in gradbenih površin ter deponij gradbenih materialov je treba preprečiti emisije prahu z vlaženjem teh površin ob sušnem in vetrovnem vremenu. S teh površin je potrebno preprečiti tudi odtekanje vod na kmetijsko obdelovalne površine. Pri ravnanju z odpadnimi vodami se upošteva določbe 27. člena te uredbe. Treba je predvideti nujne ukrepe za odstranitev in odlaganje materialov, ki vsebujejo škodljive snovi zaradi nezgod na tehnoloških površinah.
(3) Pri odrivih zemlje je potrebno paziti, da se zgornji humusni sloj deponira ločeno in se uporabi za sanacijo nasipa ali razporedi po bližnjih kmetijskih zemljiščih. Prst se odstrani in premesti na drugo lokacijo tako, da ne pride do onesnaženja s škodljivimi snovmi in manj kvalitetnim materialom. Deponije se izvede tako, da se ohrani njena rodovitnost in količina, pri tem ne sme priti do mešanja mrtvice in živice, ki ne sme biti deponirana v kupih, višjih od 1,20 m. Deponije se zaščiti pred onesnaževanjem in erozijskimi procesi. Med gradnjo se vodi evidenca o mestih in količinah odstranjene prsti in lokacijah za deponiranje ter o nadaljnji uporabi za sanacijo. Z viški rodovitne zemlje razpolaga lokalna skupnost v skladu z občinskimi prostorskimi akti. Z viškom izkopanega prodnega materiala in humusnega materiala ni dovoljeno zasipavati močvirnatega terena ali obstoječih depresij na območju.
25. člen
(ureditve na območjih kmetijskih in gozdnih zemljišč)
(1) Investitor je dolžan omogočiti dostop na kmetijska in gozdna zemljišča ves čas gradnje in po izgradnji.
(2) Po končani gradnji mora investitor na vplivnem območju posegov zagotoviti izvedbo agrarnih operacij, s katerimi bodo ponovno vzpostavljene možnosti za kmetijsko rabo.
26. člen
(vodne ureditve)
(1) Na površinskih vodotokih se izvedejo naslednje ureditve:
– regulacija Črnega potoka: normalni prečni profil ureditve potoka v dimenzijah 2,00 m × 2,00 m, v dolžini 400 m, ki vključuje tudi ureditve pod mostom;
– premostitev Ledave: v km avtoceste 13+348, hidravlična odprtina mostu, pravokotno na os Ledave, znaša 30,00 m, pretočna višina znaša 4,20 m, na zračni strani visokovodnih nasipov ob Ledavi se gorvodno in dolvodno ob mostu izvedejo dostopne rampe na nasip, v širini 3,00 m;
– inundacija za odvod prelivnih voda iz Ledave: v km avtoceste 13+000, v širini 36,00 m;
– inundacija in ureditev Radmožanskega kanala za eventualno prelite vode iz Ledave: širina inundacijski profil znaša 28,00 m, dolžina ureditve Radmožanskega kanala znaša 340,00 m;
– odmik nasipa zadrževalnika tako, da je možno polnjenje zadrževalnega prostora preko inundacijskega profila pod avtocesto, saj trasa avtoceste predeli del zadrževalnega prostora Radmožanci. Za polnjenje in praznjenje tega dela prostora se izvedeta inundacijski odprtini, dimenzije 5,00 m × 2,00 m na cesti za Banutsko preseko in na dostopni cesti do ČCP Banuta.
(2) Za odvod površinskih voda s področja med avtocesto in Ledavo zadostuje obstoječa odvodna mreža, saj del voda tudi ponikne v podtalnico. Izvede se:
– jarek, ki odvaja vode v Črni potok (Kopanje) v km avtoceste 11+950,
– obcestni jarek od Ledave do inundacijskega prepusta v km avtoceste 13+000 in
– odsek od nadvoza v km avtoceste 15+150 do Banutske preseke.
(3) Za odvod melioracijskih voda se izvede jarek ob avtocesti. Iztok jarka se izvede v jarek na zunanji strani nasipa ob zadrževalniku. Pod nasipom se izvede prepust Ø 100 z zapornico.
27. člen
(zaščitni ukrepi za varstvo voda)
(1) Zaradi izvedbe ureditev, predvidenih s to uredbo, se vodni režim, posebej pa režim odtoka visokih voda, ne sme poslabšati. Zato mora investitor zagotoviti potrebne ureditve na vodotokih, ki jih avtocesta in druge ureditve zadevajo. Naravne struge obstoječih vodotokov se ohrani v največji možni meri.
(2) Posegi preureditev vodotokov se izvedejo tako, da se bistveno ne spremeni narava vodotoka, to je pretok vode in njegova dinamika, kakovost vode, raznovrstnost habitatov in biološka raznovrstnost. Ureditve odvodnikov se izvedejo sonaravno. Ureditve se v največji možni meri izvedejo v zemeljski izvedbi, stabilizacije strug z lesenimi, v območju premostitvenih objektov pa s kamnitimi talnimi pragovi. V območju objektov se struge ustrezno zavaruje s tlakom iz lomljenca in vegetativnim zavarovanjem. Brežine se zatravi in na zgornjih delih zasadi z avtohtonimi grmovnimi in drevesnimi vrstami.
(3) Na celotnem odseku avtoceste ter spremljajočih objektov se odvodnjavanje cestnega telesa uredi tako, da se v struge naravnih vodotokov spušča le čista padavinska voda oziroma voda, ki po kvaliteti ustreza predpisom in navodilom, ki določajo, katere snovi se štejejo za nevarne in škodljive snovi, in v skladu s predpisi, ki urejajo področje emisij snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda iz virov onesnaževanja. Na sistem odvodnjavanja ne sme biti priključen noben iztok sanitarno-fekalnih ali drugih onesnaženih (tehnoloških) vod.
(4) Utrjene površine (ploščadi), na katerih se izvaja pretakanje goriv in manjša popravila tehničnih naprav, se uredi tako, da ni možno neposredno odtekanje odpadnih in izcednih vod na tla, podzemne vode, stoječe površinske vode ali vode, namenjene pripravi pitne vode. Izgradnja utrjene ploščadi, opremljene z začasnimi zbirnimi kanali in zbirnikom vod ter lovilcev olj (možni ukrepi za ravnanje z odpadnimi vodami), naj bo predvidena že v okviru programa gradbenih del.
(5) Odvodnjavanje vod s cestnih površin se uredi tako, da ne pride do onesnaženja tal, podzemne vode, stoječe površinske vode ali vode, namenjene pripravi pitne vode.
(6) Izvajalec in vzdrževalec prometnice morata imeti pripravljen načrt za takojšnje učinkovito ukrepanje v primeru razlitij polutantov (goriva, olja in druge za vodne vire škodljive suspenzije), ki ga potrdi ustrezna služba ministrstva, pristojnega za okolje in prostor, ločeno za čas gradnje in za čas obratovanja avtoceste.
(7) Načrt mora vključevati način obveščanja ustreznih strokovnih služb o morebitni nezgodi, predvidene ukrepe za preprečevanje vdora nevarnih snovi v podtalnico, ukrepe za odstranitev sedimenta in izbor lokacije za odlaganje kontaminiranega sedimenta. V času gradnje je treba voditi evidenco nevarnih snovi, ki se uporabljajo na gradbišču.
(8) Z gradbeno tehničnimi rešitvami mora investitor zagotoviti maksimalno zaščito pred izlitjem polutantov s cesti­šča. Za čas gradnje je potrebno izdelati elaborat ekološke ureditve gradbišča, ki je sestavni del projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja.
(9) Odvodnjavanje cestnega telesa se izvede v skladu s predpisi, ki urejajo področje emisij snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda iz virov onesnaževanja.
(10) Trasa avtoceste in lokalne ceste Gančani–Bogojina poteka po robu varstvenih pasov zajetij Hraščica. Na tem odseku mora biti organizacija gradbišča urejena tako, da ni posegov v vodovarstvena območja.
28. člen
(območja ohranjanja narave)
(1) V poteku čez območja naravnih vrednot (Hraščica–Gozd: med km 3+750 in km 4+750, območje predvidenega Regijskega parka Mura: med km 9+700 in km 12+350, Črni in Polanski log: med km 14+230 in km 17+200), območja Natura 2000 (SPA Mura: med km 9+530 in km 13+400) in ekološko pomembna območja (Mura – Radmožanci: od km 9+050 do km 17+211) se upoštevajo določbe 14. in 29. člena te uredbe.
(2) Pri izdelavi projektne in tehnične dokumentacije se upoštevajo usmeritve, izhodišča in pogoji za varstvo naravnih vrednot ter ohranjanje biotske raznovrstnosti, navedeni v strokovnem gradivu »Naravovarstvene smernice za državni lokacijski načrt za AC A5 Koper–Lendava, pododsek Beltinci–Lendava« (Zavod Republike Slovenije za varstvo narave, Območna enota Maribor, januar 2004), ki se nahajajo v obvezni prilogi državnega lokacijskega načrta.
(3) Na območju naravne vrednote Gospodsko naj se meja gradbišča v času gradnje proti naravni vrednoti vidno označi in med gradnjo prepreči kakršnokoli poseganje na to območje.
(4) Investitor obvesti regionalni zavod, pristojen za varstvo narave o začetku pripravljalnih in zemeljskih del ter zagotovi naravovarstveni nadzor pri gradnji na tem območju.
29. člen
(varovanje flore in favne in biotopov ter gozdnih zemljišč)
(1) Pri izdelavi projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja se upošteva izvedeno kartiranje habitatnih tipov. V območju državnega lokacijskega načrta se nahajajo naslednja naravovarstveno najvrednejša območja:
– površine doba v Hraščici,
– gozdni kompleks v Črnem in Polanskem logu,
– vodna telesa in močvirski habitati ob Radmožanskem kanalu, Črnem potoku,
– gramoznica Banuta,
– gozdni jarki in močvirne površine v gozdu in ob hidromelioracijskih jarkih.
(2) Odlaganje odpadkov in gradbenega materiala na vrednejše habitatne tipe ni dopustno, prav tako ne izgradnja manipulativnih površin za gradbene stroje in skladišča materiala ter nevarnih snovi. V času gnezdenja (od 1. aprila do 30. junija) je prepovedana gradnja na območju Gospodskega in Črnega loga in posek gozda vzdolž predvidene trase. Oboje je treba opraviti izven gnezditvene sezone.
(3) Vodni in obvodni prostor: med gradnjo se je treba v največji možni meri izogibati vsem začasnim posegom v stoječe vode, vodotoke ali njihove puferske pasove, ki jih označuje grmovna ali drevesna vegetacija. Transportne poti in deponije materiala morajo biti od vodnih teles oddaljene vsaj 50,00 m.
(4) Preprečiti je treba odlaganje vsakršnega gradbenega ali izkopnega materiala, splakovanje delovnega orodja v okoliških vodah, spuščanje betonskega mleka ali cementnih odpadkov v okoliške vode ter odtekanje naftnih derivatov, ki se uporabljajo za delovanje gradbenih strojev in transportnih sredstev. Vse vodotoke je treba med gradnjo varovati, regulirane pa obsaditi z obvodno vegetacijo ter tako omogočiti ponovno vzpostavitev obvodnih biotopov.
(5) Kjer se ureditve, predvidene s to uredbo, približajo vodnim površinam, se vsa dela izvede tako, da ne ogrožajo vegetacije, ribjih vrst in drugih organizmov ter tako, da ni moteno ribolovno upravljanje. 14 dni pred pričetkom gradnje je treba obvestiti pristojno ribiško družino o predvidenem začetku in poteku del ter sproti o vsakem posegu v vodotoke in z njimi opredeliti ukrepe za zavarovanje vodnih organizmov (po potrebi se izvede intervencijski izlov rib in njihovo preselitev v neprizadete dele vodotoka). Gradbena dela ne smejo potekati v času drstenja, med februarjem in koncem julija. Poseg v vode naj bo prostorsko in časovno omejen in z minimalnim vnosom snovi v vodo (materiali, ki vsebujejo nevarne spojine niso dovoljeni) ob tem, da v vodi ne nastanejo razmere neprekinjene kalnosti.
(6) Gozdni prostor: v neposredni bližini ureditev, predvidenih s to uredbo, se v največji možni meri ohrani naravna oblika gozda. Odstrani se le drevje do roba obcestnega prostora. Sečnja mora omogočiti predvsem učinkovito sanacijsko obsaditev in novo oblikovanje gozdnega roba. Prepreči se vsako nepotrebno zasipavanje in odstranjevanje podrasti. Odstranjen, uničen ali kako drugače prizadet gozdni rob in na novo ustvarjene preseke se v globini eno do dveh drevesnih višin prične sanirati že v času gradnje in zasadi z avtohtonimi vrstami, pri čemer je treba poskrbeti tudi za ustrezno vertikalno zgradbo oziramo zastopanost vseh slojev gozda. Sajenje mora potekati v spomladanskem ali jesenskem času. Na območju gozdov se gradbišče omeji na širino avtocestnega telesa, gradbiščne poti naj ne potekajo izven že utrjenih cest.
(7) Živalim se nekontrolirano prehajanje čez avtocesto prepreči z varnostno žično ograjo višine 2,00 m. Živalskim vrstam, ki jim je z izgradnjo avtoceste prekinjena migracijska pot, se zagotovi varno prehajanje preko avtoceste.
(8) Na osnovi pridobljenih smernic za načrtovanje, ki se nahajajo v obvezni prilogi državnega lokacijskega načrta in rezultatov Poročila o vplivih na okolje, ki ga je izdelal PA Prostor, d.o.o., pod številko projekta 1248/03, v februarju 2005 (v nadaljnjem besedilu: Poročilo o vplivih na okolje), ki se nahaja v obvezni prilogi državnega lokacijskega načrta, se za potrebe prehodov živali skupno izvede oziroma zagotovi:
– 3 nadhodi za živali (ekodukti), dolžine od 50,00 m do 80,00 m, širine 27,30 m in svetle višine 4,70 m, s funkcionalno širino 50,00 m do 80,00 m med bočnima ograjama;
– 9 prepustov za dvoživke, dolžine od 30,00 m do 50,00 m in širine 2,00 m do 2,50 m, minimalne svetle višine 2,00 m;
– obojestranske police za prehode divjadi pod mostom preko Ledave, v km avtoceste 13+348, širine 15,00 m in višine minimalno 4,00 m;
– pogoje za varno prehajanje vidre po suhih policah širine 0,70 m, na vseh objektih za premostitev stalnih vodotokov (na Radmožanskem kanalu in Črnem potoku).
Dimenzije posameznih objektov in ureditev ter njihova lokacija so razvidne iz grafičnega dela državnega lokacijskega načrta.
(9) Za varovanje dvoživk se v bližini prepustov za dvoživke izvede obojestranske usmerjevalne ograje za dvoživke ob avtocesti. Dimenzije posameznih usmerjevalnih ograj in njihova lokacija so razvidne iz grafičnega dela državnega lokacijskega načrta.
(10) Zaradi poseka dreves in s tem zmanjšanja gozdnih površin v Črnem logu se kot izravnalni ukrep za ptice uredi nadomestni habitat na območju med Hotiško gmajno in Črnim logom. Za povezavo teh gozdnih površin v enoten gozdni prostor je treba pogozditi približno 20 ha, kar predstavlja približno 200 m širok pas prehodne površine med Hotiško gmajno in Črnim logom. Za ohranitev stanja populacij ptic na Gospodskem se kot izravnalni ukrep uredi nadomestni habitat južno od Gospodskega, v velikosti približno 25 ha, ki ima podobne ekološke značilnosti. Vzdrževanje habitata se zagotovi s košnjo enkrat letno v poletnem času, izven gnezditvene sezone.
30. člen
(varovanje objektov in območij kulturne dediščine)
(1) Celotni odsek avtoceste pred gradnjo fotodokumentira javni zavod, pristojen za varstvo kulturne dediščine, po končani gradnji pa investitor ureditev, predvidenih s to uredbo izvede fotodokumentacijo iz istih stojnih točk, v skladu z navodili javnega zavoda, pristojnega za varstvo kulturne dediščine.
(2) Zagotovi se načelno rezervatno varstvo arheološke dediščine. Investitor ureditev, predvidenih s to uredbo, mora na območju ureditev, predvidenih s to uredbo zagotoviti izvedbo predhodne arheološke raziskave po metodi Skupine za arheologijo na avtocestah Sloveniji (v nadaljnjem besedilu: SAAS). Prav tako mora zagotoviti izvedbo intenzivnih arheoloških pregledov po metodologiji SAAS povsod tam, kjer je z ekstenzivnim arheološkim pregledom ugotovljena potrebna izvedba naknadnih pogojev in ukrepov, in zagotoviti izvedbo zaščitnih arheoloških izkopavanj potencialno ogroženih odkritih arheoloških najdišč, vključno z vsemi poizkopavalnimi postopki. Območja se pregledajo in zemljišča sprostijo pred začetkom gradnje. Zagotovi se stalen arheološki nadzor.
(3) Na območjih kulturne dediščine, predvsem pa na zavarovanemu območju kulturne dediščine Gančani–Enolitska naselbina (EŠD 10342), se ne dovoli zemeljskih del, ureditve gradbišč, deponij in gradnje vzporednih, obvoznih in gradbiščnih poti za potrebe izvedbe ureditev, predvidenih s to uredbo.
(4) Investitor obvesti regionalni zavod, pristojen za varstvo kulturne dediščine, o pričetku del deset dni prej.
31. člen
(varstvo pred hrupom)
(1) Na osnovi prognoze prometa za leto 2028 se izvede naslednje aktivne ukrepe za varovanje objektov in območij pred prekomernim hrupom:
– absorpcijska protihrupna ograja APO1: za zaščito naselja Gančani, na desni strani avtoceste, od km 1+850 do km 2+150, dolžine 300,00 m, višine 2,50 m;
– absorpcijska protihrupna ograja APO2: za zaščito naselij Gančani in Hraščica, na desni strani avtoceste, od km 3+850 do km 4+200, dolžine 350,00 m, višine 2,50 m;
– protihrupni nasip PN3: za zaščito pokopališča naselja Hraščica, na desni strani avtoceste, med km 4+400 in km 4+630, dolžine 230,00 m, višine 2,50 m, zaključi se na nasip ob nadvozu 0812-1,4-4;
– absorpcijska protihrupna ograja APO 4: za zaščito naselja Farkašovci, na levi strani avtoceste, od km 12+250 do km 12+600, dolžine 350,00 m, višine 2,50 m.
(2) Pred pričetkom gradnje se preveri potrebnost izvedbe pasivne protihrupne zaščite za varovanje poslovnega objekta Banuta 21, levo od avtoceste, v km 16+005.
(3) Protihrupne ograje morajo biti arhitekturno oblikovane v skladu s tipiko prostora in na zunanji strani smiselno obsajene z grmovno in drevesno vegetacijo. Protihrupni nasip se zasadi z drevesno in grmovno vegetacijo.
(4) Investitor mora ob gradnji avtoceste zagotoviti izvedbo aktivnih zaščitnih ukrepov pred hrupom v obsegu, ki se določi na osnovi prognoze prometa za 5-letno obdobje po končani gradnji, nato pa jih fazno dograjevati v skladu s predpisi, ki urejajo področje varstva pred hrupom zaradi cestnega in železniškega prometa, in v skladu z monitoringom, ki je določen v teh predpisih, pri čemer je investitor dolžan upoštevati predpise, ki urejajo področje prvih meritev in obratovalni monitoring hrupa za vire hrupa ter pogoje za njegovo izvajanje. V skladu s tem so možna odstopanja od gornjih lokacij in dimenzij.
(5) Obseg pasivnih ukrepov se določi v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja pasivne protihrupne zaščite. Pasivna zaščita se izvede fazno na podlagi izvedenih meritev hrupa v objektih v času prvih meritev hrupa in obratovalnega monitoringa.
(6) Izvajalec je dolžan zagotoviti izvedbo monitoringa hrupa med gradnjo in ukrepati v primeru ugotovljenih prekoračitev vrednosti, določenih za čas gradnje. Merilne točke se določijo na podlagi načrta organizacije gradbišča in cest po katerih bodo potekali glavni transport.
32. člen
(varstvo zraka)
V času gradnje je treba sipke materiale in nezaščitene površine vlažiti. Preprečevati je treba raznos materialov z gradbišča. Pri transportu po javnih prometnih površinah je treba sipke tovore prekrivati.
33. člen
(varstvo pred požarom)
Požarna varnost obstoječih objektov se zaradi izvedbe državnega lokacijskega načrta ne sme poslabšati. Pri izvedbi elektroenergetskih objektov in naprav je treba upoštevati zadostne odmike objektov od vodnikov. Na obojestranskem počivališču Dolinsko in ČCP Banuta se zagotovi vire za zadostno oskrbo z vodo za gašenje požarov.
34. člen
(vibracije)
Transportne poti se definirajo v fazi priprave projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja, zato morajo biti ukrepi varstva pred vibracijami v času gradnje podrobno opredeljeni v elaboratu ekološke ureditve gradbišča. Pred začetkom gradnje se v okviru pripravljalnih del popiše in dokumentira stanje in morebitne poškodbe vseh objektov, oddaljenih manj kot 10,00 m od roba dovoznih poti za težka tovorna vozila do trase avtoceste oziroma spremljajočih ureditev, predvidenih s to uredbo.
35. člen
(odvzemi in deponije viškov materiala)
(1) Za izgradnjo avtoceste in spremljajočih ureditev je treba zagotoviti približno 1.205.100 m3 prodnega materiala za izvedbo nasipov ter približno 367.300 m3 kamnitega materiala za izvedbo nevezanih in s cementom vezanih nosilnih plasti voziščnih konstrukcij.
(2) Potrebni material se pridobi iz obstoječih gramoznic, ki imajo pridobljena potrebna dovoljenja in ki pokrijejo vse količine potrebnih kamnitih materialov za izgradnjo avtoceste in spremljajočih ureditev.
(3) V masni bilanci odseka avtoceste so zaradi izkopov obcestnih jarkov, nadomeščanja slabo nosilnih zemljin, izkopa nadomestnega biotopa za dvoživke in izkopov za zemeljske zadrževalnike ter regulacije vodotokov in melioracijskih jarkov pojavljajo manjši viški izkopanega materiala, kateri se uporabijo znotraj trase avtoceste.
(4) V času gradnje in po njej ne sme priti do odlaganja kakršnihkoli materialov v gramoznice, mrtvice in druge vodne površine.
VII. ETAPNOST IZVEDBE
36. člen
(etape)
(1) Ureditve, ki jih določa državni lokacijski načrt, se lahko izvedejo v naslednjih etapah:
– posamezni deli trase avtoceste z ureditvijo obcestnega prostora, lahko tudi z ustrezno racionaliziranimi normalnimi prečnimi profili,
– prestavitve, razširitve in druge prilagoditve obstoječih infrastrukturnih in drugih objektov in naprav ter vodne ureditve, ki so potrebne za realizacijo načrtovanih posegov,
– izgradnja avtoceste z vsemi objekti in ureditvami,
– povezovalne ceste do obstoječega cestnega omrežja ter deviacije cest in poti,
– drugi ukrepi in ureditve,
– ČCP Banuta in spremljajoči objekt Dolinsko,
– dograditev ustreznih okoljevarstvenih ukrepov v skladu z rezultati monitoringa.
(2) Etape gradnje avtoceste, priključkov, spremljajočih objektov ter rekonstrukcije in preložitve cest predstavljajo funkcionalno zaključene celote in se lahko gradijo ločeno ali sočasno.
VIII. OBVEZNOSTI INVESTITORJEV IN IZVAJALCEV
37. člen
(monitoring)
(1) Investitor mora zagotoviti celosten načrt monitoringa v času obratovanja avtoceste za področja, ki jih določa Poročilo o vplivih na okolje.
(2) Pri določitvi monitoringa se smiselno upoštevajo točke že izvedenih meritev ničelnega stanja. V delih, kjer je to mogoče, je treba monitoring prilagoditi in uskladiti z drugimi obstoječimi državnimi in lokalnimi spremljanji stanj kakovosti okolja. Pri fizičnih meritvah stanja sestavin okolja (tla, površinske in podzemne vode, zrak, hrup, živali in rastline) je treba zagotoviti vsaj tolikšno število točk nadzora, da se pridobi utemeljena informacija o stanju posamezne sestavine okolja. Točke spremljanja stanja se zasnuje tako, da omogočajo kontinuirano pridobivanje podatkov. Monitoring se izvede v skladu s predpisi ter usmeritvami, določenimi v Poročilu o vplivih na okolje. Rezultati monitoringa so javni, investitor je dolžan poskrbeti za dostopnost podatkov.
(3) Dodatni ustrezni in zaščitni ukrepi, ki jih je investitor dolžan izvesti na podlagi rezultatov monitoringa, so:
– dodatne tehnične in prostorske rešitve,
– dodatne zasaditve in vegetacijske zgostitve,
– sanacije poškodovanih območij, naprav ali drugih prostorskih sestavin,
– sprememba rabe prostora in druge ustrezne ukrepe,
– drugi ustrezni ukrepi.
38. člen
(organizacija gradbišča)
Organizacija gradbišča je omejena na širino trase posega. Za potrebe gradbišča se uporabljajo že obstoječe komunikacije in ureja čim manj novih dovoznih poti. Obveznosti investitorja in izvajalca v času gradnje so tudi:
– zagotovitev ustreznega odvijanja motornega in peš prometa po obstoječem omrežju cest in poti;
– ustrezna ureditev vseh cest, ki bi eventualno služile obvozu ali transportu med gradnjo pred začetkom del, po končani gradnji pa eventualna sanacija poškodb;
– za ceste, ki se bodo uporabljale kot gradbiščne poti se izvede posnetek ničelnega stanja, nato pa jih ustrezno uredi in protiprašno zaščiti, v primeru poškodb pa le-te odpravi in vzpostavi takšno stanje, kot je bilo pred pričetkom gradnje;
– ustrezna zaščita infrastrukturnih objektov, naprav ter ostalih objektov, po končani gradnji pa eventualna sanacija poškodb;
– v primeru nezgode zagotovitev takojšnjega ukrepanja za to usposobljenih delavcev.
39. člen
(razmejitve in primopredaja)
(1) Investitor mora pripraviti ustrezne razmejitve ter predati potrebno dokumentacijo drugim upravljavcem ter poskrbeti za primopredajo vseh odsekov cest, vodnih ureditev, javne razsvetljave, komunalnih vodov in drugih naprav, katerih v skladu s predpisi, ki urejajo področje javnih cest, ne bo prevzel v upravljanje.
(2) Po končani gradnji so upravljavci tiste infrastrukture, ki ni avtocesta (deviacije regionalnih in lokalnih cest, komunalnih vodov, vodnih ureditev), dolžni le-te prevzeti v upravljanje in vzdrževanje.
40. člen
(razmejitev financiranja prostorske ureditve)
(1) Investitor avtoceste in vseh ostalih ureditev, povezanih z izgradnjo in urejanjem, določenih s to uredbo, je Republika Slovenija, ki jo kot izvajalec naročila za opravljanje nalog v zvezi z izgradnjo in obnavljanjem avtocest zastopa Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji, d.d.
(2) Izgradnjo fekalnega kanalizacijskega omrežja za zaselek Hraščica financira Občina Beltinci.
(3) Za spremljajoči objekt Dolinsko je investitor avtoceste dolžan izvesti vsa potrebna preddela, vključno s spodnjim ustrojem platoja, bodoči najemnik pa izvesti vse visokogradne objekte, vključno s končno ureditvijo platoja (zgornji ustroj in krajinska ureditev, v skladu z določbami te uredbe) ter izgradnjo vseh komunalnih vodov za potrebe funkcioniranja spremljajočega objekta Dolinsko.
41. člen
(dodatne obveznosti)
Obveznosti investitorja in izvajalca so tudi:
– zgraditi dostope do zemljišč in objektov, ki v državnem lokacijskem načrtu niso opredeljeni, so utemeljeni in zahtevani v postopku zaslišanja prizadetih strank,
– v fazi izdelave projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja za križišča v naselju Gomilica (križišče Velika Polana–Lipa–Beltinci) in križišče Pri Roku (krak ceste proti Genterovcem) preveriti izvedbo potrebnih tehničnih ukrepov. Na podlagi preveritev križišč po tehničnih, prometnih, varnostnih in kapacitetnih vidikih predvideti in izvesti ukrepe, ki bodo izboljšali prometno varnost in propustnost navedenih dveh križišč,
– vzdrževati protihrupne naprave in varovalne ograje ter vegetacijo ob avtocesti,
– vzdrževati cestne prepuste za migracijo manjših živali,
– vzdrževati vse vodne ureditve, zgrajene izključno za potrebe avtoceste,
– reševati odkupe zemljišč v sodelovanju z vsemi prizadetimi,
– vzdrževati celoten obcestni prostor.
IX. TOLERANCE
42. člen
(dovoljena odstopanja)
(1) Pri realizaciji državnega lokacijskega načrta so dopustna odstopanja od tehničnih rešitev, določenih s to uredbo, če se pri nadaljnjem podrobnejšem proučevanju prometnih, geoloških, hidroloških, geomehanskih in drugih razmer poiščejo tehnične rešitve, ki so primernejše z oblikovalskega, prometno-tehničnega ali okoljevarstvenega vidika, s katerim pa se ne smejo poslabšati prostorske in okoljske razmere.
(2) Odstopanja od tehničnih rešitev iz prejšnjega odstavka ne smejo biti v nasprotju z javnimi interesi, z njimi morajo soglašati organi in organizacije, v delovno področje katerih spadajo ta odstopanja.
(3) V projektih za pridobitev gradbenega dovoljenja morajo biti vse stacionaže objektov in naprav natančno določene. Dopustna so manjša odstopanja od stacionaž, navedenih v tej uredbi, ki so posledica natančnejše stopnje obdelave projektov. Večja odstopanja so dopustna v skladu z določbami prvega in drugega odstavka tega člena.
43. člen
(gradnja enostavnih objektov)
V območju državnega lokacijskega načrta se v skladu s predpisi, ki urejajo področje graditve objektov, dovoli postavitev naslednjih pomožnih infrastrukturnih objektov:
– pomožni cestni objekti,
– pomožni energetski objekti,
– pomožni telekomunikacijski objekti,
– pomožni komunalni objekti,
– pomožni železniški objekti.
44. člen
(cestninjenje)
Ureditveno območje po tej uredbi vključuje tudi možnost postavitve naprav in ureditev za elektronski sistem cestninjenja v prostem prometnem toku, če se vzpostavitev takega sistema določi s predpisi, ki urejajo sistem cestninjenja. Postavitev teh naprav in ureditev se šteje za dopustna odstopa­nja v območju urejanja, ki so v javnem interesu.
X. NADZOR
45. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem te uredbe opravlja Ministrstvo za okolje in prostor, Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor.
XI. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
46. člen
(občinski prostorski akti)
Z dnem uveljavitve te uredbe se za ureditveno območje državnega lokacijskega načrta iz 3. člena te uredbe šteje, da so spremenjeni in dopolnjeni naslednji občinski prostorski akti:
– Odlok o sprejetju prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana za območje Občine Turnišče (Uradni list RS, št. 26/95, 61/97, 38/99, 65/02, 131/03 in 89/04),
– Odlok o sprejetju prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Lendava (Uradni list RS, št. 11/95, 14/95 – popr., 31/97, 23/99, 36/00 in 19/01),
– Prostorske sestavine dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Lendava za območje Občine Črenšovci v letu 1997 (Uradni list RS, št. 81/97) za območje nove Občine Velika Polana ter Odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Lendava za območje Občine Velika Polana (Uradni list RS, št. 6/04),
– Odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana bivše Občine Murska Sobota za območje Občine Beltinci (Uradni list RS, št. 68/97, 59/98 in 57/99) ter Odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin planov Občine Beltinci (Uradni list RS, št. 88/00, 40/03 in 87/04).
47. člen
(začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00719-17/2005/6
Ljubljana, dne 31. marca 2005.
EVA 2005-2511-0077
Vlada Republike Slovenije
Janez Janša l. r.
Predsednik

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti